به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 13
کد خبر: ۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

فولادنوین 4 - استقلال 3؛ فولادنوین راهی فینال شد

کریم عزیزنژاد
خوزستان اسپورت:
تورنمنت چهارجانبه خوزستان – ورزشگاه تختی اهواز
دوشنبه 22 دی 93 – ساعت: 15
استقلال خوزستان 3 – فولادنوین اهواز 4
گل: روح الله سیف اللهی (50 و 94) میثم مجیدی (72) برای استقلال - مهدی نیایش پور (12) فرشاد جانفزا (78) حسن بیت سعید (105) و مصطفی ماهی (107) برای فولادنوین

داور: جواد شرفی
کمک ها: محمد درفشان و رضا قیم
اخراج: مجید حیدری (33) و مهدی مؤمنی (120) از استقلال خوزستان
اخطار: عبدالهادی خنیفر، محمدابراهیم خسروی و مهدی مؤمنی (استقلال) داود شاهواروقی و رضا حاتمی (فولادنوین)
تماشاگر: پانصد نفر

 استقلال خوزستان: پرویز کریمی، عبدالهادی خنیفر (38- محمد طیبی)، مجید حیدری، محمدابراهیم خسروی (114- لامین دیاوارا)، میثم مجیدی، رضا کاردوست (46- محمدرضا مهدوی)، ایمان باصفا (60- میثم بائو)، حمدالله ابدام (46- محسن بیات)، حجت چهارمحالی (46- روح الله سیف اللهی)، مهدی مؤمنی و سیدمهدی سیدصالحی.
سرمربی: عبدالله ویسی

فولادنوین اهواز: ابوالفضل بهادرانی، رضا مرادی، وحید همراز (46- مصطفی ماهی)، ادریس کوچکی، عقیل کعبی، داود شاهواروقی (91- حمید حیدری)، امین ذلیکانی (46- رضا حاتمی)، مجتبی جادری (37- حسین شنانی و 73- عبدالله ناصری)، حسن بیت سعید، فرشاد جانفزا و مهدی نیایش پور (46- نوید عاشوری).
سرمربی: کورش موسوی

شرح بازی:
تیم فولادنوین برخلاف انتظار در شروع مسابقه از تیم لیگ برتری استقلال بهتر ظاهر شد و حریف را تحت فشار قرار داد. حاصل فشار ابتدایی فولادی ها گل زودهنگام مهدی نیایش پور که باعث شد استقلالی ها به خود بیایند. پس از این گل بازی خشن شد و داور در چند نوبت از کارت های خود استفاده کرد. مهم ترین اتفاق این نیمه پس از گل فولادنوین، اخراج مجید حیدری مدافع استقلال در دقیقه 33 بود که این تیم را 10 نفره کرد. در ادامه این نیمه حادثه خاصی رخ نداد و بازی با یک گل به سود فولادنوین تمام شد.

نیمه دوم با برتری استقلال خوزستان همراه شد. تعویض های تهاجمی ویسی و عقب نشینی بازیکنان فولادنوین موجب گردید تا تیم باتجربه تر میدان بر بازی سوار شود و به دو گل برسد. روح الله سیف اللهی و میثم مجیدی دو بار با استفاده از غفلت بازیکنان حریف گل زدند تا تیم 10 نفره استقلال از فولادنوین پیش بیفتد اما اشتباه سیف اللهی در محوطه جریمه خودی گل تساوی را به فولادنوین هدیه داد تا این بازی در پایان 90 دقیقه مساوی شود و کار به وقت های اضافی برسد.

در وقت اضافی اول استقلال باز هم به مانند 45 دقیقه دوم وقت معمول مسابقه، شروعی بهتر داشت و خیلی زود توسط سیف اللهی به گل سوم رسید. پس از این گل استقلال به اداره کرده بازی پرداخت و با توجه به یک بازیکن کمتر سعی داشت با تجمع در نیمه خودی از ضدحملات استفاده کند. فولادنوین پس از دریافت گل سوم پیش کشید و در آخرین ثانیه های وقت اضافی اول گل تساوی را وارد دروازه استقلال کرد.
فولادنوین اهواز که پس از گل بیت سعید روحیه گرفته بود در آغاز وقت اضافی دوم دونده تر ظاهر شد و در ابتدای همین نیمه بود که شوت ناگهانی مصطفی ماهی در کنج دروازه استقلالی ها جای گرفت تا فولادنوین برای دومین بار در جریان این بازی پرگل از حریف پیش بیفتد. عبدالله ویسی پس از این گل یک مهاجم دیگر را به میدان فرستاد تا با چهار فوروارد به دروازه حریف یورش ببرد. فشار زیاد استقلالی ها در دقایق پایانی نتیجه نداد و در دقیقه 120 با بدشانسی شاگردان ویسی توپ مؤمنی از کنار دروازه به خارج رفت تا فولادنوین راهی فینال شود.

شرح گل ها:
0-1 (فولادنوین): مهدی نیایش پور در محوطه جریمه استقلال خوزستان صاحب توپ شد و با کمی پیشروی به توپ ضربه زد تا گل اول بازی به راحتی درون دروازه استقلال جای بگیرد.
1-1 (استقلال): روح الله سیف اللهی در پی پاس سیدمهدی سیدصالحی به توپ رسید و با ضربه ای دقیق گل تساوی استقلال را درون دروازه فولادنوین جای داد.
2-1 (استقلال): ارسال محمدرضا مهدوی از یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر میثم مجیدی مدافع پیش تاخته و گلزن استقلال تبدیل به گل دوم تیم 10 نفره این میدان شد.
2-2 (فولادنوین): روح الله سیف اللهی مهاجم تعویضی استقلال که نمایش خوبی داشت و گل اول تیمش را زده بود، مرتکب اشتباه بزرگی شد و در محوطه جریمه خودی توپ را اشتباهاً به بازیکنان حریف سپرد تا فرشاد جانفزا مهاجم جوان و چارچوب شناس خوزستانی با استفاده از این اشتباه گل تساوی تیمش را بزند.
3-2 (استقلال): استقلالی ها همانند صحنه گل اول با حرکت ترکیبی دو مهاجم خود به گل رسیدند. روح الله سیف اللهی بار دیگر با گرفتن توپ از سیدصالحی موفق عمل کرد و دروازه فولادنوین را روی پاشنه چرخاند.
3-3 (فولادنوین): ارسال عبدالله ناصری بازیکن پرتحرک فولادنوین با ضربه سر حسن بیت سعید تکمیل شد تا فولادنوین قبل از آغاز سوت پایان وقت اضافی اول به گل سوم برسد و بازی در دقیقه 105 مساوی شود.
3-4 (فولادنوین): مصطفی ماهی با شوت محکم و غافلگیرکننده از پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان، توپ را از بالای دستان پرویز کریمی به قعر دروازه استقلال فرستاد.

لحظات حساس:
دقیقه 3: فرصت مناسبی نصیب داود شاهواروقی شد اما ضربه این بازیکن را پرویز کریمی به خوبی مهار کرد.
دقیقه 8: مهدی مؤمنی ضربه ای روانه دروازه فولادنوین کرد که با واکنش ابوالفضل بهادرانی بی اثر شد.
دقیقه 9: مجتبی جادری نتوانست در موقعیت تک به تک دروازه استقلال را باز کند و توپ را به پای کریمی زد.
دقیقه 24: ضربه حجت چهارمحالی از دروازه بان فولادنوین اهواز نیز عبور کرد ولی وحید همراز توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.
دقیقه 44: شوت محکم ایمان باصفا را بهادرانی دروازه بان فولادنوین با واکنش تماشایی دفع کرد.
دقیقه 47: شوت سیف اللهی توسط بهادرانی مهار شد.
دقیقه 58: ضربه سر سیدصالحی از بالای دروازه فولادنوین به اوت رفت.
دقیقه 65: پرویز کریمی ضربه محکم حسن بیت سعید را مهار کرد.

در حاشیه:
* کادر فنی استقلال خوزستان قبل از بازی به سمت نیمکت فولادنوین رفتند و با آن ها به احوالپرسی پرداختند.
* فولادنوین اهواز لباس یکدست قرمز به تن کرده است. استقلال خوزستان نیز با پیراهن و شورت ورزشی سفید و جوراب های آبی رنگ در این مسابقه حاضر شده است.
* عبدالله ویسی از چند بازیکن اصلی نظیر محمد طیبی، موسی کولی بالی، روح الله سیف اللهی، محمدرضا مهدوی و میثم دورقی را در ترکیب اصلی قرار نداد.
* ویسی پس از اخراج مجید حیدری دست به یک تعویض زد تا شکاف خط دفاعی تیمش را پوشش دهد. این مربی بین دو نیمه نیز با انجام سه تعویض، چهره استقلال خوزستان را هجومی تر کرد.
* کورش موسوی سرمربی فولادنوین نیز با انجام یک تعویض در نیمه نخست و سه تعویض در بین دو نیمه ترجیح داد به حفظ نتیجه بپردازد.
* عبدالله ویسی پس از اشتباه سیف اللهی و رقم خوردن گل دوم فولادنوین به بازیکن تیمش روحیه داد و از او خواست که این اشتباه را جبران کند. همین بازیکن گل سوم استقلال را به ثمر رساند.
* بعد از گل سوم فولادنوین اهواز، علی کاهکش سرپرست این تیم دست به جرکاتی زد که ناظر مسابقه سریعاً با او برخورد کرد و کاهکش را روی نیمکت نشاند. به کاهکش اعلام شد در صورت ایجاد حاشیه از روی نیمکت اخراج می شود.
* گل مصطفی ماهی در دقیقه 107 زیباترین گل این بازی مهیج و پرحادثه بود.
* تعدادی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان مهمان جایگاه خبرنگاران بودند و بازی را از این جایگاه تماشا کردند.
* مهدی مومنی در آخرین لحظات مسابقه به دلیل اعتراض به داور کارت قرمز گرفت تا استقلال خوزستان بازی را با 9 بازیکن به اتمام برساند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها