به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
جدال دو سرخ‌پوش در ورزشگاه بدون تماشاگر؛

پیش‌بازی تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان

پیش‌بازی تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان

افشین احمدی
خوزستان‌‌ اسپورت- دیدار بین فولاد و تراکتورسازی در تبریز، جدال بین دو تیم سرخ‌پوش لیگ‌برتر خواهد بود.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان عصر پنج‌شنبه در دیداری از هفته بیست‌و‌سوم پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند تا شانزدهمین رویارویی خود در تاریخ این رقابت‌ها را برگزار کنند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تراکتورسازی تبریز را به انجام یک مسابقه بدون حضور تماشاگران محکوم کرده و این محرومیت، در دیدار این تیم مقابل فولاد خوزستان اعمال می‌شود.

دیدار رفت در اهواز
تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان عصر جمعه 24 مهرماه در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که در این بازی، برتری 2 بر یک تیم میهمان رقم خورد تا تراکتورسازی برای نخستین بار در تاریخ لیگ‌برتر، پیروزی مقابل فولاد در اهواز را تجربه کند. امید خالدی برای فولاد گل زد و آگوستو سزار و محمد ایران‌پوریان هم گل‌زنان تراکتور بودند؛ ضمن‌اینکه اسماعیل شریفات از فولاد و فرید بهزادی از تراکتورسازی هم دو اخراجی این دیدار بودند تا هر دو تیم، 10 نفره بازی را به پایان برسانند.

دراگان اسکوچیچ پس از این دیدار گفت: واقعا از این باخت ناراحت و سر‌خورده هستم و نمی‌دانم چه بگویم. وی افزود: از تلاش و بازی بازیکنانم راضی‌ام ولی از نتیجه رضایت ندارم. اسکوچیچ از قضاوت داور نیز ابراز نا‌رضایتی و خاطر‌نشان کرد: آقای قهرمانی داور معروفی هستند و برایشان احترام قائلم ولی هنوز از گرفتن پنالتی در شوک هستم و پنالتی، درست نبود.

تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی، هم در‌خصوص این دیدار گفت: در 15 دقیقه اول، خوب بازی نکردیم و فولاد باانگیزه ظاهر شد اما پس از آن، توپ را خوب در زمین به گردش در‌آوردیم و بازی را در اختیار گرفتیم. اولیویرا تأکید کرد: چیزی که مهم بود، پیروزی ما و کسب هر سه امتیاز بود که برای آن جنگیدیم و آن را به دست آوردیم.

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، امید خالدی، لئونارد مساریچ، محمدرضا خان‌زاده، مهرداد جماعتی، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، ساسان انصاری (87- هادی حبیبی‌نژاد)، امیرحسین فشنگ‌چی (57- مهدی دغاغله)، اسماعیل شریفات، حسین ابراهیمی (79- حسین مالکی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، محمد ایران‌پوریان، شجاع خلیل‌زاده، کارلوس کاردوسو، سعید آقایی، سینا عشوری، آگوستو سزار، بختیار رحمانی (89- علی حمودی)، سروش رفیعی (80- احمد عبدالله‌زاده)، فرید بهزادی، حمزه یونس (76- سامان نریمان‌جهان)
سرمربی: تونی اولیویرا

پیش‌بازی تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان

آخرین نتایج
فولاد خوزستان در آخرین دیدار خود، با یک گل سایپا را در اهواز شکست داد. تراکتورسازی تبریز نیز که برای رویارویی با پرسپولیس به تهران رفته بود، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت.

جایگاه دو تیم
فولاد خوزستان با 24 امتیاز، در رده دوازدهم و تراکتورسازی تبریز با 32 امتیاز، در رده ششم جدول جای دارند.

چهارصد و بیست و یکمین دیدار
آمار دیدار‌های فولاد خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر، با برگزاری دیدار مقابل تراکتورسازی به 421 ‌بازی خواهد رسید. فولادی‌ها در 420 بازی قبلی به 166 پیروزی، 136 مساوی و 118 باخت دست یافته‌اند.

دویست و یازدهمین بازی خارج‌از‌خانه
با برگزاری دیدار مقابل تراکتورسازی، جمع دیدارهای خارج‌از‌خانه فولاد در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر، به 211 بازی ‌می‌رسد. فولاد‌مردان خوزستان در 210 دیدار قبلی به 106 پیروزی، 59 تساوی و 45 شکست دست پیدا کرده‌اند.

تغییر زمان برگزاری بازی
با درخواست باشگاه فولاد خوزستان و موافقت باشگاه تراکتورسازی، مقرر شد این دیدار به جای ساعت 16:30 در ساعت 15:30 پنج‌شنبه برگزار شود تا فولادی‌ها به موقع به پرواز برگشت خود برسند.

عزیمت به تبریز از تهران
کاروان فولاد، صبح چهارشنبه راهی تهران شد و سپس فرودگاه مهرآباد را به مقصد تبریز ترک کرد. فولادی‌ها پس از دیدار با تراکتورسازی نیز بلافاصله تبریز را ترک و عازم تهران می‌شوند تا از آن‌جا به اهواز بازگردند.

سه سرمربی متفاوت
دراگان اسکوچیچ که در دیدار رفت هدایت فولاد خوزستان را بر‌عهده داشت، در بازی برگشت هم سرمربی این تیم است؛ این در حالی است که هدایت تراکتورسازی در دیدار رفت، بر‌عهده تونی اولیویرا بوده و در بازی برگشت، بر‌عهده امیر قلعه‌نویی است.

پنج بازیکن محروم
ماتیاس چاگو و امیرحسین فشنگ‌چی، دو بازیکن محروم فولاد و آگوستو سزار، سینا عشوری و شجاع خلیل‌زاده،سه بازیکن محروم تراکتورسازی هستند که به همین‌دلیل، این بازی حساس را از دست دادند.

پیش‌بازی تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان

یک خوزستانی در تراکتور
علی حمودی، تنها بازیکن خوزستانی تیم تراکتورسازی در فصل‌جاری است. ضمن اینکه بختیار رحمانی و سروش رفیعی دو بازیکن تراکتورسازی نیز سابقه بازی و قهرمانی با پیراهن فولاد را دارند.

شش خارجی‌ در دو تیم
لئونارد مساریچ، ماتیاس چاگو و دورگ کوئه‌ماها، سه بازیکن خارجی فولاد خوزستان و آلویس نونگ، آگوستو سزار و کارلوس کاردوسو، سه بازیکن خارجی تراکتورسازی تبریز هستند. البته از این جمع، تنها 3 بازیکن می‌توانند در مصاف این هفته به میدان بروند و 3 بازیکن دیگر به دلیل محرومیت یا مصدومیت، غایب خواهند بود.

9 بازیکن دوطرفه
بختیار رحمانی، سروش رفیعی، علی حمودی، فرزاد حاتمی، آلویس نونگ و ایوب کلانتری، شش بازیکن فعلی تراکتورسازی هستند که پیش از این در فولاد خوزستان هم عضویت داشته‌اند. مهرداد بایرامی، احمد عبدالله‌زاده و مهرداد طهماسبی هم سه بازیکن فعلی فولاد هستند که پیش از این در تراکتورسازی حضور داشته‌اند.

سلیمی و اخباری در اندیشه کلین‌شیت
علیرضا سلیمی که در فصل‌جاری در پنج بازی موفق به کلین‌شیت شده است، در اندیشه رساندن تعداد کلین‌شیت‌های خود به عدد شش می‌باشد. محمدرضا اخباری هم تا‌کنون 10 کلین‌شیت داشته و امیدوار به انجام یازدهمین کلین‌شیت خود است.

بایرامی و کوئه‌ماها در اندیشه گل‌زنی
مهرداد بایرامی و دورگ کوئه‌ماها که در زمان نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل به فولاد خوزستان پیوستند تا مشکل گل‌زنی این تیم را حل کنند، تا‌کنون موفق به گشودن دروازه حریفان نشده‌اند و باید دید عمل‌کرد آن‌ها در دیدار مقابل تراکتورسازی چگونه خواهد بود. بایرامی در نیم‌فصل اول، در همین تیم تبریزی بازی می‌کرد و انگیزه فراوانی برای رویارویی با هم‌بازی‌های سابق خود دارد.

کادر داوری
رضا کرمانشاهی داور این بازی است و بابک داوری و محمد عطایی نیز کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار، مهدی مرجان‌زاده است و ناظر داوری هم محمدرضا فلاح می‌باشد.

پانزده رویارویی قبلی
فولاد و تراکتورسازی تا‌کنون 15 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. در 6 بازی برتری با فولاد بوده، در پنج دیدار نتیجه مساوی عاید شده و در 4 بازی نیز تراکتورسازی برنده بوده است. فولادی‌ها 23 بار دروازه تراکتورسازی را روی پاشنه چرخانده‌اند و 19 مرتبه هم دروازه خود را باز‌شده دیده‌اند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها