به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۱۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

عکس/درخشش فوتسالیست خوزستانی در تاشکند

عکس/درخشش فوتسالیست خوزستانی در تاشکند

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- تیم ملی فوتسال ایران با درخشش یک خوزستانی، راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا شد.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم ملی فوتسال کشورمان در چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا راهی فینال شد تا در صورت پیروزی در برابر میزبان این رقابت‌ها، بار دیگر قهرمانی این مسابقات را مال خود کند.

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نیمه‌نهایی به دیدار تیم شگفتی‌ساز این دوره از پیکارها یعنی ویتنام رفت که در دور یک‌چهارم نهایی تیم قدرت‌مند و مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات یعنی ژاپن را از پیش رو برداشته و حذف کرده بود.

ملی‌پوشان فوتسال کشورمان که در سه بازی مرحله گروهی با نتایج پرگل 0-6 ، 0-7 و 2-13 به ترتیب تیم‌‌های اردن، چین و عراق را شکست داده بودند، در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز با 7 گل قرقیزستان را از پیش رو برداشتند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند تا در این مرحله، حریف ویتنام شگفنی‌ساز شوند.

بازیکنان ملی‌پوش ایران در بازی برابر ویتنام هم گل کاشتند و این تیم شرق آسیا را با نتیجه پرگل 1-13 گل‌باران کردند تا با اقتدار راهی دیدار پایانی این دوره از رقابت‌ها شوند.

فرهاد توکلی، بازیکن خوزستانی تیم ملی فوتسال ایران، یکی از عوامل اصلی این پیروزی پرگل بود و 4 گل زد تا نقش مهمی در کسب این پیروزی به‌یاد‌ماندنی داشته باشد. این بازیکن از سوی کمیته فنی مسابقات به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران و ویتنام انتخاب شد.

توکلی 27 ساله که در تیم فوتسال ملی‌حفاری خوزستان بازی‌ می‌کند، در بازی با عراق هم زننده یکی از گل‌های تیم ملی فوتسال کشورمان بود و بدین‌ترتیب، تعداد گل‌های خود در این تورنمنت معتبر آسیایی را به 5 گل رساند.

جواد اسفندیاری، دیگر بازیکن تیم‌ملی حفاری خوزستان، نیز یکی از 14 بازیکن حاضر در فهرست بازیکنان تیم‌ملی فوتسال است اما با توجه به پست وی که دروازه‌بانی است، این دروازه‌بان 27 ساله تاکنون فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده و روی نیمکت حضور داشته است.

فینال چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، عصر یکشنبه در تاشکند، پایتخت ازبکستان، با حضور دو تیم ایران و ازبکستان برگزار خواهد شد و تایلند و ویتنام هم در دیدار رده‌بندی به میدان می‌روند.

در 13 دوره برگزار‌شده از مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، تیم ملی فوتسال ایران 10 بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرده، یک بار نایب قهرمان و 2 بار هم سوم شده تا پر‌افتخارترین تیم فوتسال آسیا لقب بگیرد.

همچنین تیم‌های ایران، ازبکستان، تایلند، ویتنام و استرالیا به عنوان پنج نماینده فوتسال آسیا در مسابقات جام‌جهانی کلمبیا انتخاب شدند و باید شهریورماه سال آینده در این رقابت‌ها حاضر شوند.

برچسب ها: فوتسال ، خوزستان
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها