به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
فولاد در اندیشه جبران شکست سنگین دور رفت

پیش بازی ذوب‌آهن اصفهان – فولاد خوزستان

پیش بازی ذوب‌آهن اصفهان – فولاد خوزستان

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- فولادی‌ها برای جبران شکست سنگین دور رفت در برابر ذوب‌آهن، عازم فولاد‌شهر می‌شوند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه اختصاصی ذوب‌آهن در فولادشهر و در دیداری از هفته بیست و یکم مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند.

فولاد سابقه 2 بار شکست ذوب‌آهن در فولاد‌شهر در چارچوب مسابقات لیگ‌برتر را دارد و حال باید دید که آیا موفق به هت‌تریک در تعداد پیروزی‌های خارج‌از‌خانه خود در برابر این تیم قدرت‌مند فوتبال کشور خواهد شد یا خیر.

دیدار رفت در اهواز
فولادی‌ها در دیدار رفت در اهواز، سنگین‌ترین شکست خود در فصل‌جاری را مقابل ذوب‌آهن متحمل شدند و با 3 گل تن به شکست دادند. در این بازی که عصر سه‌شنبه 24 شهریورماه در ورزشگاه بدون تماشاگر غدیر برگزار شد، تیم میهمان با گل‌های هادی محمدی و مهرداد قنبری (2 گل) به پیروزی رسید تا شاگردان گل‌محمدی به یک پیروزی جالب و ارزش‌مند دست پیدا کنند.

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، امید خالدی (62- حسین مالکی)، لئونارد مساریچ، محمد اهل‌شاخه، مهرداد جماعتی، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، حسین ابراهیمی، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری (72- فشنگ‌چی)، مهدی دغاغله (46- هادی حبیبی‌نژاد)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ذوب‌آهن اصفهان: محمدرشید مظاهری، علی حمام، هادی محمدی، محمد نژادمهدی، مهرداد قنبری، دانیال اسماعیلی‌فر (75- محمدرضا حسینی)، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، اکبر صادقی، مهدی رجب‌زاده (79- محمدرضا عباسی)، کاوه رضایی (25- مرتضی تبریزی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

دراگان اسکوچیچ درخصوص این بازی گفت: طبیعتاً نمی‌توانم بگویم از بازی راضی هستم و فردی هم نیستم که بخواهم از واژه شانس استفاده کنم. وی افزود: پیش از اینکه دو گل بچه‌گانه بخوریم، بازی پایاپایی مقابل ذوب‌آهن انجام دادیم و به همین دلیل نمی‌توانم بازیکنانم را مقصر اعلام کنم. اسکوچیچ خاطرنشان کرد: بعد از 2 گلی که خوردیم، خیلی سخت بود که به بازی برگردیم.

یحیی گل‌محمدی نیز در این‌خصوص گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و انگیزه‌ای که بازیکنان فولاد داشتند، بازی سختی را بردیم. وی افزود: راه‌های نفوذ فولادی‌ها را بسته بودیم و از نیمه اول کاملا راضی بودم اما طبیعی بود که فولاد در نیمه دوم فشار بیشتری بیاورد و ما با دفاع منطقی، حملات آنها را خنثی کردیم و در ضد‌حمله گل سوم را هم زدیم.

جایگاه دو تیم در جدول
فولاد خوزستان در فصل جاری تنها 20 امتیاز به دست آورده است. آن‌ها از 20 بازی گذشته صاحب 5 برد، 5 مساوی و 10 باخت شده‌اند و با کسب میانگین یک امتیاز از هر بازی، در رتبه سیزدهم جدول جای دارند.

ذوب‌‌‌آهن اصفهان اما وضعیت بسیار بهتری در جدول رده‌بندی دارد. آن‌ها صاحب 8 برد، 9 تساوی و 3 باخت شده‌اند و در رده چهارم جدول قرار دارند. ذوبی‌ها فینالیست جام‌حذفی شده‌اند و یکی از سه نماینده فوتبال ایران در لیگ‌قهرمانان آسیا نیز هستند ضمن این‌که، دومین خط دفاعی برتر مسابقات پس از تیم استقلال خوزستان را نیز در اختیار دارند.

آخرین نتایج
فولاد خوزستان در هفته بیستم، در تهران با یک گل برابر پرسپولیس شکست خورد و ذوب‌آهن اصفهان نیز که به مصاف استقلال اهواز رفته بود، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک در برابر میزبان خود دست پیدا نکرد.

تغییر زمان بازی
درخواست باشگاه فولاد مبنی بر تغییر ساعت برگزاری دیدار با ذوب‌آهن به علت همزمانی با پرواز برگشت این تیم، مورد موافقت باشگاه ذوب‌آهن و سازمان‌لیگ قرار گرفت و این دیدار به جای ساعت 17:15، در ساعت 16 پنج‌شنبه 29 بهمن برگزار خواهد شد.

پیش بازی ذوب‌آهن اصفهان – فولاد خوزستان

غایبان فولاد و ذوب

اسماعیل شریفات در تمرینات فولاد از ناحیه همسترینگ آسیب‌ دید و بازی با ذوب‌آهن را از دست داد. انگشت پای حسین ابراهیمی هم در جریان دیدار با پرسپولیس آسیب دیده و او باید حدود یک ماه را دور از تمرینات و مسابقات سپری کند. علی‌سینا ربانی و یوسف وکیا هم که هفته‌هاست به دلیل آسیب‌دیدگی، در تمرینات و مسابقات فولاد حضور ندارند. در سوی مقابل، مهرداد قنبری از تیم ذوب‌آهن نیز دیدار مقابل فولاد را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد. این در حالی است که هیچ کدام از دو تیم‌، بازیکن محرومی برای این مسابقه ندارند.

شش خارجی در فولاد‌شهر
ماتیاس چاگو، لئونارد مساریچ و دورگ کوئه‌ماها، سه بازیکن خارجی فولاد خوزستان هستند و ذوب‌آهن اصفهان نیز سه بازیکن خارجی به اسامی ولید اسماعیل و علی حمام (لبنان) و مارکو آوریلو آیوبل (برزیل) دارد.

دو دروازه‌بان در اندیشه کلین‌شیت
محمدرشید مظاهری در فصل‌جاری 11 بار دروازه تیم خود را بسته نگه داشته تا نقش مهمی در کسب نتایج مطلوب ذوب‌آهن ایفا کرده باشد. مظاهری که سابقه بازی در فولاد خوزستان و استقلال اهواز را نیز دارد، دروازه تیم خود را در دیدار رفت بسته نگه داشت و حال باید دید که آیا در دیدار برگشت هم موفق به انجام این کار خواهد شد یا خیر.

علیرضا سلیمی هم که فصل قبل بیشترین تعداد کلین‌شیت را داشت، در فصل‌جاری تنها در 4 بازی موفق به انجام این کار شده و باید دید آیا در بازی مقابل ذوب‌آهن می‌تواند کلین‌شیت‌های خود را به عدد پنج افزایش دهد یا خیر. به‌هر‌صورت، رویارویی مجدد دروازه‌بانان فعلی و سابق فولاد خوزستان، به‌طور‌قطع بر جذابیت‌های این بازی حساس می‌افزاید.

چهار بازیکن دو‌طرفه
کاوه رضایی و محمد‌رشید مظاهری از ذوب‌آهن و اکبر ایمانی و محمدرضا خان‌زاده از فولاد، چهار بازیکنی هستند که سابقه بازی در هر دو تیم را دارند.

چهارصد و نوزدهمین بازی فولاد
آمار دیدار‌های فولاد خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر، با برگزاری دیدار مقابل ذوب‌آهن به رقم 419 ‌بازی خواهد رسید. 165 پیروزی، 135 مساوی و 118 باخت، حاصل کار فولادی‌ها در 418 دیدار قبلی بوده است.

دویست و دهمین بازی خارج از خانه
با برگزاری دیدار مقابل ذوب‌آهن، جمع دیدارهای خارج از خانه فولاد در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر به عدد 210 ‌می‌رسد. فولادی‌ها در 209 بازی‌ قبلی به 60 پیروزی، 76 تساوی و 73 شکست رسیده‌اند و 220 بار هم دروازه میزبانان خود را گشوده‌اند.

کادر داوری
رضا مهدوی داور این بازی است و محمدرضا منصوری و جواد مداح نیز کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار، علی صفایی است و سعید بطحایی هم ناظر داوری می‌باشد.

صحبت‌های مربیان
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار با فولاد خوزستان اظهار داشت: یک بازی بسیار سخت در مقابل فولاد پیش رو داریم. وی افزود: فولاد نسبت به نیم‌فصل اول پیشرفت خوبی داشته و احیا شده است. بنابراین باید در یک بازی سخت به میدان برویم و به بازیکنانم گفته‌ام تمرکز خودشان را در طول بازی و به طور کامل حفظ کنند. گل‌محمدی همچنین تاکید کرد: هر بازی برای ما مثل یک فینال می‌ماند و باید نهایت تلاش خود را برای پیروزی به کار بگیریم و برای این هدف بجنگیم.
گفتنی است دراگان اسکوچیچ، سرمربی فولاد خوزستان، به دلیل اینکه پرواز تیم فولاد به اصفهان در عصر رور چهارشنبه انجام می‌شود، قادر به حضور در نشست خبری پیش از مسابقه با ذوب‌آهن نشد.

سوابق رویارویی
فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان تاکنون 27 بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر رویاروی هم قرار گرفته‌اند.

این دو تیم نخستین بار روز پنج‌شنبه 27 دی 1380 به مصاف هم رفتند و به تساوی یک بر یک رسیدند و آخرین مصاف دو تیم نیز روز سه‌شنبه 24 شهریور سال‌جاری برگزار شد که با برتری 3 بر صفر ذوب‌آهن به پایان رسید.

فولادی‌ها تاکنون در پنج بازی مقابل ذوب‌آهن به برتری رسیده‌ و 10 بار نیز با این تیم مساوی کرده‌اند. ذوبی‌ها نیز 12 پیروزی مقابل فولاد خوزستان داشته‌اند.

در 13 بازی انجام‌شده در فولادشهر، ذوب‌آهن در 2 بازی تن به شکست داده، در 4 دیدار با تساوی متوقف شده و 7 بازی را نیز به سود خود به پایان رسانده است. در 14 دیدار برگزار‌شده در اهواز نیز فولاد 3 بار موفق به شکست میهمان خود شده، 6 بار با حریف مساوی کرده و 5 بازی را به ذوب‌آهن واگذار کرده است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
1
تیم فولاد مهاجم نداره مثل با زیا نیم فصل اول توپو تا دروازه حریف میرسونیم بعد تقدیم حریف میکنیم .وبرمیگردیم همه با هم دفاع میکنیم.چرا اژدری در مورد جذب مهاجم به هوادارا دروغ گفت .واین مهاجم چاق را اورد .اژدری این مهاجمیه که قول دادین به نظر من این بازیو باختیم نتیجه هم مثل بازی قبلیمون با ذوب .واین باخت ها فقط مقصر ش صد در صد اژدریه نه هیچ کس دیگر
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
1
با این مدیریت واین مهاجم تیم فولاد تنها دلخوشی من هیچ پیشرفتی نمیکنه .خدا رحم کنه سقوط نکنیم شانس اوردیم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها