به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

پیش بازی استقلال خوزستان – تراکتور‌سازی تبریز

پیش بازی استقلال خوزستان – تراکتور‌سازی تبریز

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت-  استقلال خوزستان در پی کسب نخستین پیروزی خود در برابر تراکتورسازی تبریز می‌باشد.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز عصر جمعه در یکی از دیدارهای حساس هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند تا ششمین مصاف لیگ‌برتری خود را برگزار کنند.

آبی‌پوشان خوزستانی در پنج رویارویی قبلی، موفق به شکست تیم تبریزی نشده و تاکنون در حسرت شکست این تیم باقی مانده‌اند اما عبدالله ویسی که امسال تیمش را با اسکلت‌بندی جدیدی وارد مسابقات کرده و در بازی رفت در تبریز هم یک امتیاز با‌ارزش از میزبان خود گرفته است، اکنون دیگر به دنبال کسب نخستین پیروزی در مقابل تراکتورسازی می‌باشد.

دیدار رفت در تبریز
استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز روز چهارشنبه چهارم شهریور سال‌جاری، در هفته پنجم لیگ‌برتر پانزدهم به میدان رفتند و به تساوی بدون گل رضایت دادند. در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور هفت هزار تماشاگر تبریزی برگزار شد، برتری نسبی با میزبان بود و موقعیت‌هایی نیز در طول بازی خلق کردند اما تیم استقلال با بستن راه‌های نفوذ بازیکنان حریف و تکیه بر ضد‌حملات، در نهایت موفق به متوقف کردن تراکتورسازی و کسب یک امتیاز ارزش‌مند از تبریز شد.

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، سعید آقایی، کاردوسو کارلوس، میرهانی هاشمی، محمد ایران‌پوریان، سینا عشوری، آیان رامسی (87- احمد عبدالله‌زاده)، آگوستو سزار، شاهین ثاقبی (46- بختیار رحمانی)، حمزه یونس، مهرداد بایرامی (72- فرید بهزادی)
سرمربی: تونی اولیویرا

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، عقیل کعبی، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، جلال عبدی، میثم دورقی،حکیم نصاری (76- ادواردو سوارز)، عبدالهادی خنیفر (60- علی‌اصغر عاشوری)، روح‌الله سیف‌اللهی، حسن بیت‌سعید، رحیم زهیوی (69- فرشاد جان‌فزا)
سرمربی: عبدالله ویسی

حضور رایگان در غدیر
مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان به منظور رفاه تماشاگران فوتبال‌دوست خوزستانی، تماشای دیدار تیم استقلال خوزستان در برابر تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه پنجاه هزار نفری غدیر اهواز را رایگان اعلام کرد.

جایگاه دو تیم
آبی‌پوشان خوزستانی هم‌اینک با 36 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل‌گل کم‌تر نسبت به همنام تهرانی خود، در رده دوم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ‌برتر قرار دارند. آن‌ها صاحب بیشتری تعداد پیروزی در بین شانزده تیم حاضر در رقابت‌ها هستند و بهترین خط دفاعی مسابقات را نیز در اختیار دارند.

قرمزپوشان تبریزی هم‌اکنون با 27 امتیاز یعنی 9 امتیاز اختلاف نسبت به حریف خوزستانی خود، در رده هفتم جدول مسابقات جای دارند که به نظر نمی‌رسد رتبه چندان مناسبی برای نایب قهرمان فصل گذشته باشد.

آخرین نتایج

استقلال خوزستان در آخرین بازی خود در فصل‌جاری، به پیروزی ارزش‌مند یک بر صفر در مقابل میزبان خود سایپا تهران رسید تا به نخستین برد خود در دور برگشت مسابقات، پس از کسب چند نتیجه نامطلوب، دست یابد.

در سوی مقابل، تراکتورسازی تبریز در آخرین بازی خود که در تبریز برگزار شد، شکست 2 بر یک در برابر میهمان خود پدیده خراسان را پذیرا شد که این موضوع با اعتراض شدید برخی از هواداران تراکتورسازی همراه گردید.

هشتادمین بازی استقلال
دیدار با تراکتورسازی، هشتادمین بازی استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر خواهد بود. آبی‌پوشان در 79 بازی قبلی به 20 پیروزی، 32 مساوی و 27 باخت دست یافته و رتبه 22 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات، از شروع تا‌به‌حال، از آن خود کرده‌اند.

چهلمین دیدار خانگی استقلال
بازی مقابل تراکتورسازی، چهلمین دیدار خانگی استقلال خوزستان در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر خواهد بود. آبی‌پوشان خوزستان در 39 دیدار خانگی قبلی به 13 پیروزی، 15 مساوی و 11 باخت دست یافته‌اند. آن‌ها 48 بار دروازه حریفان را در اهواز گشوده‌اند و در مقابل، 46 بار هم دروازه خود را بازشده دیده‌اند.

پیش بازی استقلال خوزستان – تراکتور‌سازی تبریز

محرومیت دو بازیکن استقلال خوزستان
میثم دورقی و روح‌الله سیف‌اللهی، دو بازیکن کلیدی خط میانی و حمله استقلال، به دلیل محرومیت در بازی مقابل تراکتورسازی تبریز غایب هستند. دورقی در تمام 19 دیدار قبلی استقلال خوزستان در ترکیب ثابت قرار داشت و سیف‌اللهی نیز یکی از امیدهای عبدالله ویسی برای گل‌زنی به تراکتورسازی بود. این در حالی است که تیم تبریزی، بازیکن محرومی برای این دیدار حساس ندارد و با تمام قوا به اهواز آمده است.

مصدومان دو تیم
فرزاد حاتمی، فردین عابدینی و شاهین ثاقبی، سه بازیکن آسیب‌دیده تراکتورسازی هستند که این تیم را در برابر استقلال خوزستان همراهی نخواهند کرد. مهدی زبیدی هم که تا پایان فصل امکان همراهی تیم خود، استقلال خوزستان، را ندارد.

در انتظار سیزدهمین کلین‌شیت
فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان، در دیدار گذشته مقابل سایپا تهران دوازدهمین کلین‌شیت خود را ثبت کرد و امیدوار است که در بازی برابر تراکتورسازی، این رقم را به 13 کلین‌شیت افزایش دهد.

کادر داوری
سید‌مهدی سید‌علی داور این بازی است و علی‌اکبر نوری و یعقوب سخن‌دان هم کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار، محمد‌حسین زاهدی‌فر است و اسماعیل صفیری نیز ناظر داوری می‌باشد.

صحبت‌های مربیان
عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، در نشست‌خبری پیش از این دیدار گفت: تقریبا می‌توانم بگویم همه بازی‌های پیش روی ما، شش امتیازی هستند و اهمیت امتیازگیری برای ما به‌ وضوح مشاهده می‌شود. وی افزود: باید به شرایطی که مردم از ما انتظار دارند برسیم و انتظار مردم از ما، آسیایی شدن است. ما در این بازی میزبانیم که برای ما خیلی مهم است و به همین دلیل باید هر سه امتیاز را کسب کنیم. ویسی در مورد تیم حریف نیز خاطرنشان کرد: تیم‌های تحت‌رهبری قلعه‌نویی، همیشه تیم‌های خوبی هستند و ما روی حریف کار کرده‌ایم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تراکتورسازی را در اهواز مغلوب کنیم.

اما امیر قلعه‌نویی، سرمربی تراکتورسازی تبریز، در کنفرانس خبری پیش از بازی حاضر نشد و مدیر رسانه‌ای این تیم، دلیل غیبت وی را بیماری اعلام و از خبرنگاران حاضر در نشست عذرخواهی کرد. بر‌این‌اساس، علیرضا پژمان دستیار قلعه‌نویی در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی حضور یافت و در‌خصوص این دیدار گفت: بازی ما با استقلال خوزستان می‌تواند یکی از بهترین بازی‌های لیگ باشد. وی افزود: استقلال خوزستان تیم پرمهره‌ای است که در بالای جدول قرار دارد. این تیم خوب می‌دود و بازی می‌کند و تا این‌جا نیز به خوبی نتیجه گرفته است. البته ما هم نشان داده‌ایم که تیم باسابقه و خوبی هستیم و خوب فوتبال بازی می‌کنیم و آمار بازی‌های قبلی‌مان نیز این موضوع را تایید می‌کند.

پیش بازی استقلال خوزستان – تراکتور‌سازی تبریز

سوابق رویارویی
استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز تا‌کنون 5 بار در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفته‌اند.

نخستین رویارویی دو تیم که روز یک‌شنبه پنجم آبان 1392 در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد، با شکست سنگین میزبان خاتمه یافت و آخرین مصاف دو تیم نیز روز چهارشنبه چهارم شهریورماه سال‌جاری در ورزشگاه یادگار امام تبریز، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

این دو تیم در حالی برای ششمین بار در تاریخ این پیکارها روبروی هم قرار می‌گیرند که تراکتورسازی در 3 بازی به برتری رسیده و 2 بار هم دیدار دو تیم با تساوی خاتمه یافته تا استقلالی‌های خوزستان هم‌چنان در حسرت شکست تیم تبریزی باشند.

استقلال خوزستان 3 بار دروازه تراکتورسازی را باز کرده و در مقابل، 10 بار هم دروازه خود را گشوده‌شده دیده است.

میلاد میداودی اولین و روح‌الله سیف‌اللهی آخرین گل‌زن آبی‌پوشان خوزستان در دیدار با تراکتورسازی هستند و کریم انصاری‌فرد و آندرانیک تیموریان نیز اولین و آخرین گل‌زن تیم تبریزی هستند.

فصل 95/94
* تراکتورسازی تبریز صفر – استقلال خوزستان صفر

فصل 94/93
* تراکتورسازی تبریز 3 – استقلال خوزستان صفر
فرشاد احمدزاده، ادینهو و آندرانیک تیموریان (تراکتورسازی)

* استقلال خوزستان 2 – تراکتورسازی تبریز 2
میثم مجیدی و روح‌الله سیف‌اللهی (استقلال / ادینهو و محسن دلیر (تراکتورسازی)

فصل 93/92
* تراکتورسازی تبریز یک – استقلال خوزستان صفر
کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی)

* استقلال خوزستان یک – تراکتورسازی تبریز 4
میلاد میداودی (استقلال) / حبیب گردانی و کریم انصاری‌فرد 3 گل (تراکتورسازی)

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها