به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

ویسی در تدارک ترفندهای تازه

ویسی در تدارک ترفندهای تازه

وصال روحانی
استقلال خوزستان و سایپا پس از تحمل شکست‌هایی خبرساز در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور عصر امروز در هفته نوزدهم در ورزشگاه پاس قوامین تهران رودرروی هم می‌ایستند.

هر دو تیم یک هدف مشترک و مشابه دارند؛ بردن این مسابقه، جبران لغزش هفته پیش و بازگشت به کورس قهرمانی، آبی‌های خوزستان به واقع از کورس دور نیفتاده‌اند که خیال بازگشت به آن را داشته باشند و فقط با 2 امتیاز فاصله نسبت به استقلال تهران پیشاهنگ رقابت‌ها در جای دوم نشسته‌اند اما بعد از قبول دو باخت در دیدارهای اخیرشان که دومی در دربی اهواز مقابل فولاد بود، باید سریعا بیدار و درصدد جبران باشند و یک ناکامی تازه در تهران ضربه روحی شدیدی به تیم تحت هدایت عبدا... ویسی خواهد بود که نیم فصل اول را فقط با یک شکست سپری کرد و تا آن موقع تنها 4 گل خورده داشت.

حالا و در شروع هفته نوزدهم باخت‌های یاران ویسی به عدد 4 رسیده و فرناندو خسوس با 8 گل خورده (که البته هنوز رکورد درخشانی است) شبیه به «پدر و مادر خوبی» نیست که ویسی در توصیف دروازه‌بان برزیلی تیم خود به کار بسته بود. در واقع حرکت خسوس روی شوت منجر به تک گل فولاد در مسابقه اخیر خوزستانی‌ها برابر یکدیگر باعث شد حرکات پلنگ‌ آسای قبلی او کمرنگ شود.

آنها چگونه بد شدند؟!
اینکه چه شد که «والدین خوب» ناگهان تبدیل به «یک پدر و مادر بد» برای استقلال خوزستان شدند، مساله‌ای فنی است که بهتر است توضیح آن را نیز عبدا... ویسی بدهد. آنچه به نظر آگاهان و برخی تماشاگران می‌آید خسته شدن تدریجی تیمی است که با همتی مثال زدنی و دوندگی بی‌پایانش ضعف‌های فنی و کمبود مهره‌های خلاق خود را در نیم فصل اول پوشش داد اما حالا که مسائل فنی در ادامه لیگ بیش از پیش شرط شده و رقبا نیز دست استقلال خوزستان را خوانده و با بازی و روش کارش آشنا شده‌اند، ویسی سخت‌ترین کار را برای رو کردن کلک‌هایی تازه و اجرای سیستم‌هایی جدید دارد تا بلکه بتواند با سلاح‌هایی نو امتیازاتی را از رقبایش بگیرد که در نیم فصل اول به آسانی در دام استقلالی‌ها افتادند و توسط این تیم منسجم و دونده غافلگیر شدند. سایپا وصفی متفاوت دارد. این تیم در 10 هفته اول لیگ مشکلاتی داشت که زیر پای مجید جلالی را نیز به شدت سست کرد اما وقتی قالب‌های خود را شناخت و مدیران باور آوردند که بهترین کار حمایت از کادر فنی و بازیکنان است یکپارچه‌تر وارد میدان‌ها شده و بهتر هم نتیجه گرفته است.

اولین بازی رسمی «آندو» برای سایپا
جلالی بر این باور است که رفتن جواد نکونام از سایپا هیچ اثر منفی روی تیم نگذاشته زیرا آندو تیموریان آمده است. البته آندو امروز اولین بازی رسمی‌اش را برای نارنجی‌ها انجام می‌دهد زیرا هفته پیش به سبب محرومیت به جای مانده از هفته پایانی لیگ چهاردهم نتوانست نخستین بازی‌اش در لیگ پانزدهم را تجربه کند. اینکه کاپیتان فعلی تیم چه چیزی می‌تواند به سایپا بدهد که کاپیتان قبلی تیم ملی در نیم فصل اول ارائه نکرد، مساله‌ای است که باید صبر کرد و دید اما حرف‌های جلالی نشانگر این است که او نه از هافبک‌هایش بلکه بیشتر از مهاجمان تیم خود ناراضی است که قدر فرصت‌ها را نمی‌دانند. کش و قوسی که سرمربی سایپا در نیم فصل اول با میلاد میداودی داشت، مدتی است که پایان یافته اما 18 گل زده در 18 مسابقه و به عبارت بهتر «هر بازی فقط یک گل» به رغم حضور مهدی ترابی و غلامرضا رضایی در جمع حمله‌وران سایپا چیزی نیست که نارنجی‌ها را در پایان فصل صاحب دستاوردی بزرگ کند. به خصوص که خط دفاعی آنها نیز به قدرتمندی خط دفاعی استقلال خوزستان نیست.

مهاجمان ویسی بیدار شده‌اند؟
مسابقه امروز دو تیمی که وصفشان رفت نشان می‌دهد آیا استقلال خوزستان توانسته است مثلث تهاجمی کارسازش را پس از دو سه هفته خاموشی از نو بیدار کند و آیا سیف اللهی و زهیوی دوباره سرحال آمده‌اند و بیت سعید نیز به نزول چهار هفته اخیرش پایان داده است یا خیر. این سئوالی است که اگر پاسخ آن منفی باشد، شانس قهرمانی تیم ویسی کمتراز گذشته خواهد شد.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها