به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 02
کد خبر: ۱۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

استقلال اهواز؛ تیمی فقیر در مرکز ثروت

استقلال اهواز؛ تیمی فقیر در مرکز ثروت

خوزستان اسپورت- تیم فوتبال استقلال اهواز در نیم فصل دوم لیگ برتر تبدیل به ارزان‌ترین تیم چند سال اخیر این مسابقات شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، مدیران ابتدای فصل تیم استقلال اهواز با امید به تحقق وعده‌های اسپانسرها، اقدام به عقد قراردادهای مالی با بازیکنان جذب شده کردند. قراردادهایی که مجموع آنها رقمی بالای 4 میلیارد تومان می‌شد.

با سپری شدن چند هفته از مسابقات اما وعده‌های مالی اسپانسرها تحقق پیدا نکرد، بازیکنان معترض استقلال دست به اعتصاب زدند و تیم آبی‌پوش اهواز بعد از هفته پنجم دچار بحران شد تا جایی که به قعر جدول لیگ برتر سقوط کرد.

بازگشت ارسطو جهانداری به صندلی مدیریت استقلال اهواز هم چاره‌ساز نشد و جهانداری پس از چند هفته از سمت مدیرعامل استعفا کرد تا کارون یعقوبی جانشین وی شود. یعقوبی وقتی دید باشگاه استقلال به بن بست مالی رسیده، سعی کرد از طریق استانداری خوزستان و منابع دولتی یا جذب اسپانسر و منابع بخش خصوصی، راهکاری برای خروج استقلال اهواز از بن بست مالی پیدا کند اما همه راه‌ها بسته بودند، چرا که نه قوانین به بخش دولتی اجازه هزینه برای یک باشگاه خصوصی را می‌داد، نه اسپانسرهای بخش خصوصی علاقه‌ای به هزینه بدون بازگشت برای تیم استقلال اهواز داشتند.

مدیرعامل استقلال اهواز در نهایت به این نتیجه رسید که در نیم فصل لیگ برتر با به حداقل رساندن تعهدات مالی باشگاه استقلال در قبال بازیکنان، استفاده از بازیکنان جوان بومی را در اولویت قرار داده و از یک کادر فنی بومی که توانایی کار با نیروهای جوان داشته باشد، استفاده کند.

یعقوبی در همین راستا از سیاوش بختیاری‌زاده دعوت کرد به استقلال اهواز برگردد و در عین حال با توجه به عدم توانایی مالی باشگاه در پرداخت مطالبات بازیکنان غیربومی، درخواست این بازیکنان برای فسخ قرارداد در نیم فصل را پذیرفت تا بدین شکل از تعهدات مالی استقلال اهواز به میزان قابل توجهی کاسته شود.

این کار نه تنها بدهی محمد ملکی مالک فعلی باشگاه استقلال اهواز به بازیکنان را کاهش داده است، بلکه برای فصل آینده نیز به سود مجموعه استقلال اهواز تمام می‌شود، چون هر شخصی مالکیت باشگاه را در فصل آتی در اختیار داشته باشد، با بدهی معوقه کمتری روبرو خواهد شد.

استقلال اهواز، امسال تیمی بود که تا قبل از دوره نقل و انتقالات میان فصل، مبلغ 4 میلیارد و 120 میلیون تومان با بازیکنانش قرارداد مالی منعقد کرد و با اضافه شدن مبلغ 280 میلیون تومان قراردادهای بازیکنان جدیدی که در نیم فصل جذب شدند، این مبلغ به 4 میلیارد و 400 میلیون تومان رسید که بیش از 4 میلیارد تومان از آن به بازیکنان پرداخت نشده بود.

در همین راستا، مدیرعامل استقلال اهواز قراردادهای 13 بازیکن استقلال اهواز که مبلغی بالای 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بود را در حالی فسخ کرد که فقط حدود 200 میلیون تومان از این مبلغ به 13 بازیکن مزبور پرداخت شد.

استقلال اهواز پس از جدایی این بازیکنان تبدیل به تیمی شده که مجموع قراردادهای مالی 28 بازیکن باقی مانده در لیست این تیم، شامل 11 بازیکن بزرگسال و 17 بازیکن رده‌های سنی پایین‌تر، مبلغی حدود یک میلیارد و 780 میلیون تومان را شامل می‌شود که با احتساب 200 میلیون تومان پرداخت شده به نفراتی که استقلال اهواز جدا شدند، رقمی زیر 2 میلیارد تومان برای مجموع قراردادهای تمامی بازیکنان این تیم در طول دو نیم فصل را نشان می‌دهد.

این البته در حالیست که از بین 11 بازیکن بزرگسال استقلال اهواز، سعید سالارزاده مدت هاست در تمرینات و مسابقات حاضر نمی‌شود و مهدی نیایش پور هم قبل از اینکه برای استقلال اهواز به میدان برود، دچار پاره‌گی رباط صلیبی شد تا این تیم آبی‌پوش عملاً دارای 9 بازیکن بزرگسال از بین 18 بازیکن بزرگسال مجاز برای هر تیمی باشد.

استقلال اهواز طی نیم فصل دوم در کنار بومی گرایی و تبدیل شدن به جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر، با کمتر از 2 میلیارد تومان برای قراردادهای بازیکنانش، کم هزینه‌ترین تیم لیگ برتر در طی سال های اخیر است. این مبلغ نازل هم البته پرداخت نشده و احتمالاً بخش عمده آن به بدهی معوقه باشگاه اضافه خواهد شد.

با این تفاصیل انتظار می‌رود مسئولان استان خوزستان نگاه ویژه‌ای به باشگاه استقلال اهواز و بازیکنان اغلب جوان و بومی آن داشته باشند تا این تیم که به عنوان یکی از سه نماینده پولسازترین استان کشور در لیگ پانزدهم شرکت دارد، بتواند حضوری آبرومندانه در ادامه مسابقات داشته باشد.

برچسب ها: استقلال اهواز
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
استقلال اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
10
واقعا جای تاسف داره این همه سرمایه در استان خوزستان است . در حالی که تیمی با این قدمت وتاریخ این گونه در گیر مشکلات مالی هست . استاندار محترم باید اقدام کنن اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
9
عنوان خبر محبوب ترین تیم در زاغه نشین ترین شهر ایران
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
9
اگر هر شهر دیگری این همه ثروت و منابع داشت الان روی طلا راه می رفتند اما خوزستان به واسطه بعضی از مدیران نالایق همیشه به حق خود نرسیده است . از ماست که برماست !!!! خوزستان لایق بهترین هاست .
foolad girl
|
Iraq
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
9
فقط اسپانسرای استقلال اهواز به وعده هاشون عمل نمی کنند؟:(
یعنی هیچ راهی نیست یه اسپانسر متعهد برای تیم پیدا بشه؟ تیم رو ول کردن به امان خدا
استقلال اهوازی
|
Germany
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
8
با تشکر از مقاله تاثیرگذارتان.
امیدوارم مسولان ارشد استان همچون شما به رسالت خود عمل کنند و به جای تذکر شفاهی اقدامی عملی بکنند تا شاید استقلال اهواز برای سالهای بعد حفظ بشود و با گرفتن نتایج خوب باعث خوشحالی مردم شود.
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
8
امیدوارم کاستی های تیم با گرفتن بازیکن خارجی خوب جبران بشه
چون تو شرایط فعلی مساوی برا استقلال با باخت هیچ فرقی نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
4
اس اس شهر اهواز
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها