به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

وقایع اتفاقیه در دربی سرخابی خوزستان

وقایع اتفاقیه در دربی سرخابی خوزستان

افشین احمدی
خوزستان اسپورت- تیم‌های فوتبال فولاد و استقلال خوزستان روز جمعه برای ششمین بار در تاریخ لیگ‌برتر به مصاف هم رفتند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، دو تیم همشهری فولاد و استقلال خوزستان، ششمین رویارویی خود در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر را پس از وقفه‌ای طولانی برگزار کردند که این بازی با برتری یک بر صفر قرمزپوشان فولاد خاتمه یافت.

این نتیجه در حالی رقم خورد که در بازی رفت، آبی‌پوشان خوزستانی با 2 گل به برتری رسیده بودند و بدین ترتیب، شش امتیاز دیدارهای رفت و برگشت به طور مساوی بین دو تیم تقسیم شد و هر کدام، سه امتیاز را از آن خود کردند.

نگاهی به برخی از وقایع و حواشی این بازی، خالی از لطف نیست:

سکوت در ورزشگاه غدیر
بازی با یک دقیقه سکوت به مناسبت درگذشت کریم بشکار، پیش‌کسوت فوتبال خرمشهر، و فیصل منابی پیش‌کسوت فوتبال حمیدیه آغاز شد.

تشویق کاپیتان والی
در دقیقه چهارم مسابقه، هواداران فولاد خوزستان طبق هماهنگی قبلی، ایوب والی بازیکن محروم این تیم را تشویق کردند.

پنجمین برد فولاد در ششمین رویارویی
دیدار تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان، ششمین رویارویی این دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر بود. فولادی‌ها تاکنون در پنج بازی و استقلالی‌ها در یک بازی به پیروزی رسیده‌اند و جالب‌اینکه دیدار بین این دو تیم، هیچ‌گاه با تساوی خاتمه نیافته است.

نخستین دیدار دو تیم، روز جمعه اول شهریور 92 در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد و با برتری فولاد به پایان رسید و آخرین رویارویی دو تیم نیز امروز جمعه نهم بهمن‌ماه در همین ورزشگاه انجام شد که باز هم با پیروزی فولادی‌ها خاتمه یافت.

بازیکنان فولاد در مجموع 10 بار موفق به گشودن دروازه هم‌شهری خود شده‌اند و سهم استقلالی‌ها تنها 4 گل بوده است. اسماعیل شریفات و آلویس نونگ هرکدام با 2 گل زده، بهترین گل‌زنان دربی خوزستان هستند و 10 بازیکن دو تیم نیز هرکدام یک گل به ثمر رسانده‌اند تا در مجموع، 12 بازیکن سابقه گل‌زنی در شهرآورد اهواز را داشته باشند.

هدایت استقلال خوزستان در تمامی شش دیدار برگزار شده، بر عهده عبدالله ویسی بوده حال‌آنکه دراگان اسکوچیچ در 4 بازی و حسین فرکی در 2 بازی هدایت فولاد خوزستان را برعهده داشته‌اند.

وقایع اتفاقیه در دربی سرخابی خوزستان

هت‌تریک اسکوچیچ در برابر ویسی

عبدالله ویسی و دراگان اسکوچیچ برای چهارمین بار در تاریخ دربی خوزستان، به عنوان سرمربی استقلال و فولاد خوزستان روبروی هم قرار گرفتند که در نهایت، سومین پیروزی اسکوچیچ در برابر ویسی به دست آمد. عبدالله ویسی تنها در دیدار رفت فصل جاری موفق به شکست فولاد با هدایت این مربی کروات شده است.

پنج خارجی در دربی خوزستان
هفت بازیکن خارجی در حال حاضر در فهرست نفرات دو تیم فولاد و استقلال خوزستان قرار دارند که از این تعداد، پنج بازیکن موفق به حضور در ششمین رویارویی این دو تیم شدند. فرناندو خسوس، موسی کولی‌بالی و فیلیپه برتولدو از استقلال خوزستان و ماتیاس چاگو و دورگ کوئه‌ماها از فولاد خوزستان، در این بازی حساس به میدان رفتند. ادواردو سوارز فریرا از استقلال و لئونارد مساریچ از فولاد هم دو بازیکن خارجی غایب در این بازی بودند.

نخستین حضور بازیکنان جدید
سه بازیکن از جمع شش بازیکن جدید فولاد خوزستان، در این بازی به میدان رفتند و سه بازیکن دیگر فرصت حضور در میدان را پیدا نکردند. مهرداد بایرامی و احمد عبدالله زاده از ابتدا در ترکیب فولاد خوزستان قرار گرفتند و دورگ کوئه‌ماها نیز اواخر بازی به جای بایرامی وارد زمین شد اما مهرداد طهماسبی، امین جهان‌کهن و رضا احمدی به میدان نرفتند.

امید سینگ و فیلیپه برتولدو، دو بازیکن جدید استقلال خوزستان، نیز در اواسط نیمه دوم به ترکیب تیم خود اضافه شدند تا نخستین بازی خود با پیراهن استقلال را انجام دهند.

هشت‌تایی شدن خسوس
با گلی که فرناندو خسوس در این بازی دریافت کرد، آمار تعداد گل‌های خورده‌اش به عدد 8 رسید. ماتیاس چاگو (فولاد خوزستان)، مهدی شریفی و محمدرضا خلعتبری (سپاهان اصفهان)، امید عالیشاه و مهدی طارمی 2 گل (پرسپولیس تهران)، محمد قاضی (صبا قم) و پرو پییچ (استقلال تهران) بازیکنانی هستند که تاکنون موفق به گشودن دروازه خسوس شده‌اند.

وقایع اتفاقیه در دربی سرخابی خوزستان

چاگو؛ دومین گل‌زن خارجی دربی
ماتیاس چاگو، هافبک میانی فولاد، دومین بازیکن خارجی است که در دربی خوزستان موفق به گل‌زنی می‌شود. نخستین گل‌زن خارجی دربی، آلویس نانگ مهاجم فصل گذشته فولاد خوزستان و بازیکن فعلی تراکتورسازی تبریز است که در دیدار برگشت فصل گذشته، 2 بار دروازه آبی‌پوشان خوزستان را گشود.

باقی ماندن فرناندو در عدد یازده
فرناندو خسوس که در 11 بازی فصل‌جاری موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیم خود شده است، در دیدار با فولاد موفق به انجام این کار نشد تا آمار کلین‌شیت‌های وی در همان عدد 11 قبلی باقی بماند.

هفده بازیکن رفت و برگشتی
شش بازیکن فولاد و یازده بازیکن استقلال، در هر دو دیدار رفت و برگشت فصل جاری حضور داشته‌اند.

علیرضا سلیمی، بهمن کامل، ماتیاس چاگو، حسین ابراهیمی، اسماعیل شریفات و ساسان انصاری شش بازیکنی هستند که با پیراهن فولاد در هر دو بازی رفت و برگشت در برابر استقلال خوزستان به میدان رفتند. فرناندو خسوس، جلال عبدی، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، عقیل شویعی‌کعبی، میثم دورقی، علی‌اصغر عاشوری، حسن بیت‌سعید، فرشاد جان‌فزا، روح‌الله سیف‌اللهی و رحیم زهیوی هم یازده بازیکن استقلالی هستند که در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل فولاد حضور پیدا کردند.

چهارمین بازی بدون شکست فولاد
با پیروزی فولاد در دربی خوزستان، تعداد بازی‌های بدون باخت متوالی این تیم به عدد چهار رسید. فولادی‌ها در چهار بازی اخیر خود صاحب 2 برد و 2 مساوی شده‌اند حال آنکه استقلال خوزستان در 3 بازی دور برگشت خود تنها یک مساوی گرفته و در 2 بازی شکست خورده تا کار سختی در ادامه مسابقات داشته باشد.

تغییر نکردن جایگاه دو تیم
با توجه به نتیجه به دست آمده، تیم استقلال خوزستان کماکان در رده دوم جدول لیگ‌برتر باقی ماند و فولاد خوزستان نیز جایگاه خود در رده سیزدهم جدول را تثبیت کرد تا اختلاف یازده پله‌ای دو تیم در جدول، همچنان بدون تغییر باقی بماند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
فولادی 65
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
13
خسته نباشین جالب ومفید بود عالی
foolad girl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
15
من انتظار داشتم والی رو بهتر تشویق کنند. خوب بود. ولی پلاکاردا اصلا خوب نبود. روی کاغذ خیلی کمرنگ نوشته بودن 4. اونم فقط چند نفر
بازیای بعدی هم تشویقش کنید حتما. ولی هماهنگ کنید که همه پلاکارد داشته باشن و پلاکاردا مثل هم باشه و واضح تر
khz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
10
چاگو یک بازیکن نیست یک تیمه. شنیدم که نریموسی گفته اگه بازیکنان فولاد نوین از فولاد کنار گذاشته نمیشدن الان فولاد بالای جدول بود .یعنی بالاخره یه حرف خوب زد.
فولاد خورشید جنوب
|
United Kingdom
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
3
5
پنجمین برد فولاد در ششمین رویارویی
باشد که بیندیشید
☆☆ فولاد☆☆
پاسخ ها
jamaal
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
4 برد و رتبه ی 13 در فصل جاری ... باشد که بیندیشید
فولاد خورشید جنوب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
دو ستاره رو پیراهن
چند بار حضور در اسیا
قهرمانی در تمام رده های سنی
داشتن بهترین اکادمی ایران و پرورش صدها بازیکن نخبه و ملی پوش تنها گوشه ای از افتخارات باشگاهه بزرگ فولاده
اما در مورد اس صنعتی هر چی فکر کردم چیزی یادم نیومد شما که اهل اندیشه ای اگه چیزی یادت اومد ما رو هم در جریان بذار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
فولاد خورشید جنوب انگار بقیه هم استانیا و تیمهای هم استانی با شما دشمنن همین عدم هماهنگی و ساز مخالف زدن امثال شماهاست که باعث میشه اتحادمونو از دست بدیم و مقابل هم قرار بگیریم ....
افتخار فولاد برای همه استانه و افتخار بقیه تیمها هم باز هم برای استانه فرقی نمیکنه چه به نام فولاد باشه چه به نام کس دیگه ای.
ضمنا یادت باشه فولادم در سه سال اول تاسیسش هیچی نداشت نه افتخاری و نه چیزی و این طبیعیه یه تیم تازه تاسیس هنوز افتخاری کسب نکرده باشه. قرار نیس که در بدو تاسیس فرت و فرت جام بگیرن و قهرمان آسیا بشن !!!
شما که اهل اندیشه ای اینقدر نظرات تفرقه آمیز نده برادر عزیز. امیدوارم که تیمی که داری تشویق میکنی فقط اسمش متعلق به خوزستان نباشه و یه روزی دوباره تماما بومی بشه و دیگه تیم دلالها نشه و نباشه (اینو گفتم بدونی چرا بعضی از طرفداران استان خوزستان با فولاد غریبه هستن هرچند دلشون با فولاده و کورکورانه بقیه تیمهای هم استانی رو نمیکوبن).
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
1
4
چه معنای داره تواهوازدوتاتیم بعنوان استقلال باشن خیلی بحث برانگیزه چرااستقلال جدیده زیادتحویل گرفته میشه مشکل مالی نداره ولی استقلال اهوازبااون قدمت دیرینه حتی ازپرسپولیس قدیمی تره مشکلاتش حل نمیشن چرامابااین پتانسیل مالی ازنظرشرکت وغیره درسطح کشوراولیم ولی هیچ مسئولی این تیموسروسامون نمیده.انگارمسئولان یادشون رفته استادیوم غدیروبخاطراستقلال اهوازساختن چراکه تماشگرای این تیم زیادن وگنجایش تختی کافی نبود.مسئولین بیاییدمشکلاتوبرطرف کنیدچراکه دراون دنیابایدجواب بدیدوشماهستیدکه مسئولیدواین تیم دلخوشی چندهزارنفره .باوجودکمبوده مکانهای تفریحی وفرهنگی این کاربزرگترین تفریح وسرگرمی برای مردم میشه.مسئولان بخاطرمردم حداقل مشکلات این تیموحل کنیدتاشماروازدعای خیربی نصیب نزاریم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
3
2
برد حق استقلال خوزستان بود.به امید موفقیت هر دو تیم در ادامه بازی ها و قهرمانی استقلال خوزستان
بیرگانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
3
2
استقلال خوزستان از فولاد سرتر بود فولاد فقط گل زد به امید قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها