به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
پیش بازی استقلال خوزستان - پدیده خراسان

استقلال خوزستان در اندیشه تداوم شکست‌ناپذیری

استقلال خوزستان

افشین احمدی
خوزستان اسپورت- استقلال خوزستان برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر، به مصاف پدیده خراسان می‌رود.

به گزارش خوزستان اسپورت، استقلال خوزستان در چهاردهمین هفته از مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور میزبان پدیده خراسان است و امیدوار است با کسب پیروزی در این بازی خانگی، موقعیت خود در جدول رده‌بندی را تثبیت یا حتی بهبود ببخشد.

آبی‌پوشان خوزستان در 12 بازی گذشته شکست نخورده‌اند و با 4 گل خورده، صاحب بهترین خط دفاعی مسابقات نیز هستند. آنها آخرین دیدار خود در لیگ برتر را با پیروزی یک بر صفر برابر راه‌آهن تهران به پایان رسانده‌اند.

پدیده خراسان نیز در آخرین بازی خود در لیگ برتر، شکست 3 بر یک در برابر تیم اوج‌گرفته ذوب آهن‌اصفهان را تجربه کرد و این نتیجه در حالی رقم خورد که به دلیل لغو پرواز مشهد به اصفهان، اعضای تیم پدیده با مشکلات زیادی در رسیدن به این شهر روبرو شدند که شاید یکی از دلایل عملکرد نه چندان خوب آنها در دیدار با ذوب‌آهن باشد.

دیدار تیم‌‌های استقلال خوزستان و پدیده خراسان، ساعت 15:00 دوشنبه 23 آذرماه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود و باید دید که در پایان، چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

جایگاه دو تیم
استقلال خوزستان هم‌اکنون در رده دوم جدول لیگ‌برتر و هم‌امتیاز با تیم صدرنشین استقلال تهران قرار دارد و در حالی که حتی تفاضل گل مشابهی با این تیم دارد، اما به دلیل گل‌های زده بیشتر تیم تهرانی در مقایسه با همنام خوزستانی، استقلال تهران در رده نخست و استقلال خوزستان در رده دوم جای گرفته‌اند. هدایت این تیم در فصل جاری، همچون دو فصل پیش از آن بر عهده عبدالله ویسی است.

پدیده‌ خراسان نیز صاحب 16 امتیاز است و در رده یازدهم جدول قرار دارد. این تیم، امسال دومین فصل حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند. سرمربیگری این تیم بر‌عهده محمد‌رضا مهاجری، مربی 51 ساله مشهدی، است که فصل گذشته تیم سیاه‌جامگان خراسان را به لیگ‌برتر هدایت کرد و چند سالی هم در استقلال اهواز مربیگری کرده و به خوبی با نحوه بازی تیم‌های خوزستانی آشناست.

محرومان دو تیم
رحیم مهدی‌زهیوی تنها بازیکن محروم استقلال خوزستان در دیدار با پدیده خراسان است و مجتبی روشنگر، دروازه‌بان هرمزگانی تیم پدیده نیز تنها محروم این تیم است. بدین ترتیب، علیرضا حیدری دروازه‌بان دوم پدیده فرصت دارد در بازی مقابل استقلال خوزستان درون دروازه بایستد و سومین بازی خود در این فصل را انجام دهد.

داوران استقلال با پدیده
بیژن حیدری داور این بازی است و تورج عیوض‌محمدی و حمزه سلیمی نیز کمک‌های وی خواهند بود. روح‌الله شریفی داور چهارم است و ایرج نظری هم ناظر‌داوری خواهد بود.

دیدارهای تدارکاتی دو تیم
پدیده خراسان در تعطیلات لیگ‌برتر و در دیداری تدارکاتی، دیگر تیم خراسانی حاضر در مسابقات یعنی سیاه‌جامگان را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و در این بازی، تقریبا تمام بازیکنان خود را محک زد.

استقلال خوزستان نیز از این فرصت استفاده کرد و در دیداری تدارکاتی، تیم منتخب سوسنگرد را با نتیجه مشابه 3 بر 2 مغلوب کرد. البته در ابتدا قرار بود بازی تدارکاتی استقلال در مسجدسلیمان و در مقابل استقلال این شهر برگزار شود اما به دلیل بارندگی شدید و نامساعد بودن زمین، این دیدار لغو و دیدار با منتخب سوسنگرد جایگزین آن شد.

بازیکنان خوزستانی پدیده
تنها یک بازیکن خوزستانی در فهرست بازیکنان پدیده خراسان حضور دارد. محمدعلی مردانی، مهاجم 21 ساله اهل مسجدسلیمان، تنها بازیکن خوزستانی این تیم است. او در 6 بازی فصل جاری به میدان رفته و یک گل سه‌امتیازی هم به راه‌آهن تهران زده است. مردانی فصل گذشته در لیگ آزادگان و در تیم فجر‌سپاسی شیراز بازی می‌کرد و امسال به عضویت پدیده خراسان در‌آمده است.

بازیکنان خارجی
تنها یک بازیکن خارجی در تیم پدیده حضور دارد. ایگور پراهیچ مدافع قدبلند 28 ساله کروات، از فصل گذشته تاکنون در این تیم حضور دارد و پیش از آن نیز در تیم‌های واراژدین و زادار کرواسی، سدان فرانسه و واسلوی رومانی توپ زده است. پراهیچ در 11 بازی پدیده در فصل جاری به میدان رفته و یک گل نیز در برابر گسترش فولاد تبریز زده است.

استقلال خوزستان نیز دارای سه بازیکن خارجی است. فرناندو خسوس، یک دروازه‌بان 31 ساله برزیلی است که پیش از پیوستن به تیم آبی‌پوش خوزستان، در تیم‌هایی در سری B و C برزیل و همچنین مسابقات منطقه‌ای برزیل بازی کرده است. او در تمام 13 بازی این فصل درون دروازه ایستاده و تنها در 4 بازی گل خورده تا با 9 کلین‌شیت، رکورددار کلین‌شیت در بین دروازه‌بانان لیگ‌برتری باشد.

ادواردو سوارز فریرا، دیگر بازیکن خارجی استقلال خوزستان و هموطن خسوس است. فریرا تا پیش از حضور در ایران، در تیم‌هایی از برزیل، کلمبیا و آفریقای‌جنوبی بازی کرده و در 6 بازی استقلال در فصل جاری به میدان رفته است.

اما سومین بازیکن خارجی این تیم، موسی کولیبالی اهل کشور مالی است که از زمان حضور استقلال خوزستان در لیگ برتر، به عضویت این تیم درآمده و عملکرد مناسب وی باعث ماندگاری وی در استقلال شده است. کولیبالی در 12 بازی فصل جاری بازی کرده تا آمار بازی‌های خود در سه فصل اخیر را به عدد 51 برساند.

استقلال خوزستان

دیدارهای گذشته
استقلال خوزستان و پدیده خراسان تاکنون تنها 2 بار در مسابقات لیگ‌برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند و جالب اینکه هر دو بازی هم با تساوی یک بر یک خاتمه یافته است. بدین ترتیب، آمار 2 گل زده و 2 گل خورده، در کارنامه دیدارهای مستقیم این دو تیم ثبت شده است.

نتایج دیدارهای قبلی این دو تیم در فصل 94/93، به صورت زیر است:

* استقلال خوزستان یک – پدیده خراسان یک
میثم مجیدی (استقلال) – غلام‌رضا عنایتی (پدیده)

* پدیده خراسان یک – استقلال خوزستان یک
مهدی مومنی (استقلال) – محمد غلامی (پدیده)

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها