به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

ترانسفر هزامی؛ از فضای مجازی تا دنیای واقعی

ترانسفر هزامی؛ از فضای مجازی تا دنیای واقعی

محمدرضا حسینی
خوزستان اسپورت- بحث انتقال بازیکن جوان باشگاه فولاد خوزستان به تیم های اروپایی که از دو سال قبل آغاز شده بود، کماکان در فضای مجازی جریان دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت، یکی از بازیکنانی که بار دیگر بحث انتقال او به کشورهای اروپایی در برخی سایت های ورزشی مطرح شده، علی هزامی جوان خرمشهری است که تحت قرارداد باشگاه فولاد خوزستان قرار دارد. بحث انتقال هزامی به اروپا از دو سال قبل در فضای مجازی مطرح شد اما این انتقال از آن زمان تاکنون به حقیقت نپیوسته است.

شروع داستان
پس از حضور تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در مسابقات جام جهانی نوجوانان در سال 2013 به میزبانی کشور امارات، نام علی هزامی بعنوان یکی از کاندیداهای ترانسفر شدن به باشگاه های اروپایی مطرح شد.
در همان روزها نامه ای به دفتر باشگاه فولاد خوزستان رسید که بموجب آن یک باشگاه از کشور پرتغال خواستار جذب علی هزامی شده بود. مدیرعامل وقت باشگاه فولاد در پاسخ به این نامه ضمن ابراز خرسندی از توجه باشگاه پرتغالی، از آن باشگاه خواست نمایندگان خود را به ایران بفرستند تا چند روز مهمان باشگاه فولاد باشد و مراحل اداری انتقال هزامی به پرتغال با حضور نمایندگان باشگاه خواهان بازیکن انجام شود.
سیف الله دهکردی اعتقاد داشت که نمی توان براساس یک برگ کاغذ اقدام به فسخ قرارداد بازیکن جوان باشگاه فولاد و اعزام وی به مقصدی کند که پیش از آن چند بازیکن ایرانی با دست خالی از آن جا برگشته بودند.
نامه درخواست جذب هزامی در روزهایی به باشگاه فولاد رسیده بود که دیگر باشگاه های ایرانی چنین نامه هایی در رابطه با اعزام بازیکنان جوان خود به کشور پرتغال دریافت کرده بودند و چند بازیکن جوان عضو باشگاه های تهرانی هم براساس همین دعوت نامه ها راهی پرتغال شدند و اکثراً با دست خالی به ایران بازگشتند.

مقاومت فولاد برابر فشار واسطه‌ها
باشگاه پرتغالی به دعوت فولاد جواب نداد و نماینده ای به ایران نفرستاد. چندی بعد سر و کله تعدادی از واسطه های نقل و انتقالات فوتبال ایران در اهواز پیدا شد که عنوان می کردند نماینده باشگاه پرتغالی هستند.
این واسطه ها که نام آن ها در فهرست واسطه های دارای مجوز فدراسیون فوتبال هم وجود نداشت، به باشگاه فولاد فشار می آوردند که رضایت نامه علی هزامی را صادر کند اما مدیرعامل فولاد اعلام کرد این کار را زمانی انجام می دهد که نماینده باشگاه پرتغالی به ایران بیاید. دهکردی می خواست ضمن حفظ منافع باشگاه فولاد از آینده هزامی در آن کشور غریبه اطمینان حاصل کند.
مدیرعامل سابق فولاد کماکان روی این نکته پافشاری می کرد که نمی تواند براساس یک برگ کاغذ اقدام به فسخ قرارداد یکی از سرمایه های باشگاه فولاد کند و او را به مقصدی با آینده ای نامعلوم بفرستد.

دوری یک ساله هزامی از مسابقات
کشمکش ایجاد شده بین باشگاه فولاد خوزستان و واسطه های نقل و انتقالات روی ذهن علی هزامی تأثیر منفی گذاشت. این بازیکن از ابتدای فصل ورزشی 93-94 و در شرایطی که باید در ترکیب تیم های جوانان و امید فولاد خوزستان به میدان می رفت، اعلام کرد در صورتی برای تیم های پایه فولاد بازی خواهد کرد که او را به تیم اصلی فولاد بفرستند. این اتفاق نیفتاد و هزامی مدت ها خانه نشین شد.
باشگاه فولاد که هزامی را پرورش داده بود، این امید را داشت که در پنجمین سال قرارداد این بازیکن که آخرین سال قراردادش محسوب می شد، حاصل سرمایه گذاری خود را ببیند اما این اتفاق نیفتاد و هزامی یک فصل کامل را بدون انجام بازی رسمی سپری کرد.
مدیریت تیم های پایه ای باشگاه فولاد خوزستان با گزارش کردن غیبت علی هزامی در تمرینات و مسابقات تیم های جوانان و امید فولاد از مدیریت باشگاه درخواست کرد اقدام به طرح شکایت علیه این بازیکن در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کند. این کار انجام شد و پرونده این اختلاف به کمیته انضباطی کشید.

جدایی دهکردی و هیاهوی دوباره
جدایی سیف الله دهکردی فرصت مناسبی بود تا دوباره بحث ترانسفر علی هزامی در فضای مجازی مطرح شود؛ این بار اما با آب و تاب بیشتر.
این بار در کنار نام باشگاه ژیل ویسنته پرتغال، اسامی چندین و چند باشگاه اروپایی و آسیایی ردیف شده که در صف خرید علی هزامی قرار گرفته اند اما در واقع تمامی این اتفاقات در همان فضای مجازی خلاصه شده است.
ژیل ویسنته پرتغال، باشگاهی بود که ولین بار خواهان اصلی علی هزامی شد ولی مدیرعامل سابق فولاد اعتقاد داشت که این باشگاه محل مناسبی برای رشد هزامی نیست. دهکردی بر این عقیده بود که هزامی باید به باشگاهی بهتر منتقل شود تا ضمن حفظ منافع باشگاه فولاد، آینده ورزشی این بازیکن جوان هم تأمین شود.
ژیل ویسنته، باشگاهی که فابیو جانواریو بازیکن اسبق فولاد خوزستان هم در آن توپ زده، باشگاهی است که 8 بار در فوتبال پرتغال به دسته های پایین تر سقوط کرده است.
ظاهراً آن هایی که این روزهای با آب و تاب زیادی از ترانسفر هزامی به ژیل ویسنته صحبت می کنند، خبر ندارند که تیم ژیل ویسنته در پایان فصل ورزشی 2014-2015 به دسته پایین تر سقوط کرده است و فصل آینده را باید در لیگ دوم پرتغال سپری کند. (تصویر جدول رده بندی فصل گذشته لیگ پرتغال را در خاتمه این گزارش مشاهده کنید.)

مشکل سربازی مانع هزامی
علی هزامی متولد اسفند 1374 است. این بازیکن چند ماهیست که وارد سن مشمولیت شده است. خروج طولانی مدت چنین بازیکنی از کشور، مستلزم طی کردن مراحل خاص و دریافت مجوزهای ویژه ای است. مجوزهایی که صدور آن ها با توجه به داستان مهرداد پولادی سخت به نظر می رسد.
علی هزامی از طرفی یک سال مفید ورزشی را از دست داده و از طرفی دیگر وارد سن مشمولیت سربازی شده است. باشگاهی هم که از آن بعنوان مقصد این بازیکن نام می برند، چند هفته قبل به دسته پایین تر سقوط کرده است.
این در حالیست که تیم اصلی باشگاه فولاد در این فصل با کمبود بازیکن چپ پا در منطقه چپ خط دفاعی روبرو بوده و علی هزامی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای این پست باشد.

مسئولیت مهم اژدری‌زاده
به نظر می رسد که سرپرست باشگاه فولاد خوزستان تحت تأثیر موج رسانه ای اخیر قرار گرفته، چرا که اژدری‌زاده هم در راستای موج ایجاد شده، از ترانسفر علی هزامی به باشگاه های معتبر اروپا صحبت می‌کند.
انتقال هزامی به یک باشگاه معتبر اروپایی، با حفظ منافع باشگاه فولاد، انتقالی است که قطعاً مورد تأیید همه قرار می گیرد به شرطی که این انتقال فقط به فضای مجازی و سایت های اینترنتی خلاصه نشود و در دنیای واقعی محقق گردد.
مهم تر اینکه، باشگاه فولاد خوزستان 5 سال برای رشد و پرورش دادن علی هزامی هزینه کرده است. قطعاً اژدری‌زاده به این نکته اشراف دارد که سرمایه گذاری 5 ساله باشگاه فولاد، با 4 خط تعریف و تمجید از او در مصاحبه یک واسطه نقل و انتقالات، جبران نمی‌شود.
 
ترانسفر هزامی؛ از فضای مجازی تا دنیای واقعی

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
میاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
16
آقای دهکردی برای حفظ منافع فولاد مقابل دلالها ایستاد مخصوصن مقابل عوامل .......
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
12
سلام.دوساله میشنیدم هزامی داره میره اروپا فکر می کردم قراره به یک باشگاه بزرگ بره اگر قرار باشه به تیم های ضعیف پرتغال بره که بمونه فولاد بهتره. یادمه دوسال قبل چند تا از بچه های جوانان پرسپولیس رفتن اونجا بازی کردن مثل همین افشین اسماعیل زاده اینا که دیروز گفته بود من لیست فولادم ولی رضایتنامه بهم نمیدن
فولادی65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
4
3
شمادرست می گید ولی دسته دو پرتغال هم از لیگ ایران چند لول بالاتره مارک وراتی از دسته دو ایتالیا رفت پاریسانژرمن یعنی به اون سطح هم نگاه میشه تو اروپا در مورد خدمت سرباز اگه دانشجو باشه می تونه از کشور خارج بشه مثل ازمون عزت الاهی اگر هم اونجا موفق نشد باید برگرد فولاد ایشالاه که موفق بشه خود عزت لاهی پولی فعلا بابت ترانسفرش به ملوان نداده چون هنوز قرارداد رسمی باباشگاه اتلتکیک نبسته اقای اژدری هم گفته باید منافع باشگاه حفظ بشه'
سیدمحسن سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
1
9
نمی دونم با وجود سربازی، پول سپاهان، نفت، استقلال، پرسپولیس، بحث قهر کردن بازیکن که با یک تیکه کاغذ پاره باشگاه دسته دو پرتقال و حمایت نکردن فدراسیون از باشگاههای بازیکن ساز چه اجباریه ما بسازیم.
سپاهان، تراکتور، استقلال، نفت، پرسپولس ببرن بعد توی رسانه ها حق طبیعی خودشون بودنند که بازیکن سرباز مال ماست بودجشون از بودجه فولاد بیشتر باشه توی رسانه ها الکی مثل اینکه صنایع معادن فشار میاره قراداد میلیاردی نبندین توی رسانه ها لقب سطان نقل انتقالات بهشون بدن اون وقت ما بریم بسازیم اونا ببرن ؟
فولاد مونیخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
7
با تشکر از تلاشهای نویسندگان سایت خوب خوزستان اسپرت که در جهت اطلاع رسانی دقیق و روشن شدن افکار عمومی گام برمیدارن .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
7
بازیکن یه سال بازی نکرده واسه باشگاه. باید ازش توضیح بخان و این یه سالو به قراردادش اضاف کنن نه اینکه بش رضایتنامه بدن بره فردا دلالا میان بقیه بازیکنا رو تحریک میکنن میگن شمام بشینید تو خونه تا بتون رضایتنامه بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
1
8
به نظر من آقای اژدری زاده راه درستی در پیش نگرفته. هر سیاستی که آقا دهکردی انجام داده، آقای اژدری زاده دارند برعکس عمل می کنند که وانمود کنند تزهای جدیدی در مدیریت دارند ولی این نوآوری محسوب نمی شه بلکه خودزنی و سرمایه سوزیه.
خوزستانی
|
United States of America
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
4
ممنون از مطالبتون در این مورد. واقعیتش خیلی از ماها از این چیزا اطلاع نداشتیم.
ولی به نظرم اینجور که میگید لیگ دسته دو پرتغال بد هست، اینجوریا هم نیست. بازیکن جوون باید جایی باشه که بازی کنه تا پیشرفت کنه. مثلا به جهانبخش نگاه کنید که رفت یک تیم ضعیف دسته یک هلند و سقوط کرد. بعدش هم تو دسته دو ولی همین ثابت بازی کردن باعث شد که کلی پیشرفت کنه و باعث بالابردن نام ایران وایرانی هم بشه.
ااین اتفاق میتونه در مورد جوونای خوزستانی هم بیفته.
لراما یک تیم بزرگ تر با اسم بزرگ باعث پیشرفت فوتبال بازیکن نمیشه. انتخاب تیم باید با توجه به شرایط باشه. مثلا جایی که بتونه نسبتا ثابت بازی کنه و نگاه استعدادیاب های باشگاه های بزرگتر رو هم به خودش جلب کنه.
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
5
اگر علی هزامی مثل عزت اللهی به آتلتیکو مادرید یا باشگاهی در این سطح ترانسفر بشه بسیار عالیه و اگر پول فولاد دیر پرداخت شود هیچ اشکالی نداره اما اگر قرار باشه هزامی بره تیمهایی مثل ژیل ویسنته که قبلا 5 تا یا 6 تا بازیکن جوانان امید پرسپولیس رفتن اصلا سودی واس فوتبال ما نداره از بین اون بازیکنایی که رفتن پرتغال هیچکدوم به جایی نرسید. یک نمونش بتون بگم علی جمالی بازیکن آبادانی که خروجی آکادمی فولادم بود ولی آخرش اومد ایران تیمای لیگ 1 تست بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
6
من خودم کارمند فولادم پارسال علی اومده بود باشگاه قراردادشو واس بزرگسالان نوشتن که بره با بزرگسالان ولی دلاله که بش قول داده ببردش خارج نذاشتش قرارداد بزنه از مدیریت خوزستان اسپرت لطفا زنگ بزنید به اقا سویلمی مدیر تیمای پایه فولاد داستان کاملو بهتون بگه الانم که دلالا میخان مفتی ببرنش هیچیم به فولاد ندن فقط مثلا مصاحبه کنن که اقا اژدری ادم خوبیه و اینا
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
3
1
در چند سال گذشته مدیریت باشگاه فولاد هر چند نسبتا در بازیکن سازی موفق بودن ولی در درامد زایی از این بازیکن های پایه ناموفق بودن و هر ساله باشگاه فولاد چشم به جیب شرکت فولاد دارد امیدوارم مدیران جدید با حل این مشکل باشگاه فولاد را بجای برساند که درامد سالانش تا 100 میلیارد تومان در سال برسد.
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
منتظر باش تا 100 میلیارد درامدزایی کنن.اولیشو که میخاد مفتی بده فقط بخاطر اینکه اون سایت ... ازش راضی باشه هی ازش تعریف کنه
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
4
این بازیکن با چه اجازه ای یک سال غیبت کرده؟ با این فرهنگ می خواد تو فوتبال حرفه ای دنیا بازی کنه
این بازیکن باید جریمه مالی بشه و یک سال دیگه هم برای فولاد بازی کنه
باشگاه فوتباله بنگاه خیریه که نیست
چه قدر فولاد بسازه و مفتی در اختیار دیگران قرار بده
فولادی65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
1
بیگرانی حرفت درسته
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
5
ای آقا سر از نیروی زمینی تو دسته یک در نداره هم باز خوبه

جوان خرمشهری
از فولاد خوزستان
هر کدوم اینا خودشون ی عالمه مشکلند
اگر پولادی خوزستانی بود الان اینترپل دنبالش بود
پدرام اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
1
ای کاش میشد به فولاد می آمد ولی خب هر جا هست موفق باشه همکلاسی برادر من بود تو خرمشهر
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها