به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 13
کد خبر: ۱۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
تعداد نظرات: ۶ نظر

خسوس: عاشق فرهنگ خوزستان هستم

خسوس: عاشق فرهنگ خوزستان هستم

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- وقتی عبدا... ویسی اواسط فصل گفته بود دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است، خیلی‌ها به این مساله خندیدند و آن را یک شوخی تلقی می‌کردند اما حالا که استقلال خوزستان قهرمان شده، همه متوجه شدند که واقعا دروازه‌بان خوب می‌تواند نقش مهمی در موفقیت یک تیم ایفا کند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، به همین دلیل است که الان خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر فرناندو خسوس نبود، استقلال خوزستان نمی‌توانست قهرمان شود. دروازه‌بانی که در 30 بازی لیگ برتر تنها 14 گل خورد و بیشترین کلین‌شیت را داشت. در کنار این عملکرد خوب، باید رفتار حرفه‌ای را هم اضافه کرد. رفتاری بدون حاشیه و اشتباه که باعث شد هم خودش و هم تیمش با آرامش کار را ادامه دهند. مساله‌ای که در دیگر تیم‌های مدعی کمتر دیده می‌شد. فرناندو خسوس که حالا خواهان زیادی دارد، در مورد قهرمانی تیمش، شرایط خودش و... صحبت می‌کند.
 
برای بازی با ذوب‌آهن استرس نداشتید و اینکه فکر می‌کردید قهرمان شوید یا نه؟
 زمانی که شروع می‌کنم به هر کاری هدفی برای خودم ترسیم می‌کنم. در واقع اگر انسان در زندگی‌اش هدف نداشته باشد نمی‌تواند به چیزی که می‌خواهد برسد. ما هم وقتی شروع کردیم همه تیم‌ها برای رسیدن به بالاترین درجه کار کردند اما تمرکز بالای ما و نیروی جوانی تیم باعث شد ما بتوانیم بهتر از دیگر تیم‌ها نتیجه بگیریم. در مورد بازی با ذوب‌آهن هم باید بگویم ما در این بازی اصلا کاری به بازی پرسپولیس نداشتیم چون ما می‌خواستیم کار خودمان را انجام دهیم. نمی‌توانم بگویم استرس نداشتیم اما کم بود چون می‌دانیم ترس کار را خراب می‌کند به همین دلیل بدون ترس و با تمام توان به زمین رفتیم تا بهترین نتیجه را رقم بزنیم.

فکر می‌کنی فیلم جشن قهرمانی لسترسیتی که قبل از بازی عبدا... ویسی آورد و برای بچه‌ها گذاشت تا ببینند، چقدر روی روحیه تیم تاثیر داشت؟
 خب واقعا این یک کار قشنگ بود و یک حس قشنگ به ما داد. حس مبارزه‌طلبی و خودباوری. دیدن این فیلم نشان داد که ما شباهت‌های زیادی با تیم لستر سیتی داریم. واقعا خیلی شبیه تیم ما بود. با دیدن جشن قهرمانی لستر، به این باور رسیدیم که ما هم می‌توانیم کار را به خوبی انجام دهیم و قهرمان شویم. اگر این باور نباشد نمی‌شود کاری انجام داد. مثلا اگر من به خودم باور نداشته باشم که می‌توانم مصاحبه کنم، بدون شک نمی‌توانم خوب حرف بزنم و در نهایت همه چیز به هم می‌خورد. فیلم قهرمانی تیم لسترسیتی هم به لحاظ روحی واقعا تاثیر خیلی خوب و مثبتی روی تیم داشت.

خیلی از کارشناسان معتقدند شما تاثیر مثبتی روی قهرمانی تیم داشتید. انگار اینکه ویسی گفته بود دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب بهتر است، بی‌دلیل نبود.
 هیچ چیز و هیچ کس، پدر و مادر نمی‌شود. ویسی لطف دارد و شاید شوخی کرده اما باید بگویم ما یک تیم بودیم. من هم در کنار دیگر بازیکنان تلاش کردم که بهترین عملکرد را داشته باشم. ما بازیکنان خوبی داشتیم. البته رقبا هم به همین ‌صورت بودند اما ما می‌دانستیم باید بیشتر تلاش کنیم. وقتی جام حذفی را از دست دادیم متوجه شدیم که رقبای من خیلی قوی هستند. به همین دلیل تلاش‌مان را بیشتر کردیم. در آخر هم موفق شدیم. موفقیتی که متعلق به همه خوزستان و خوزستانی‌هاست.

به هر حال تاثیر شما در موفقیت استقلال خوزستان کاملا مشهود است. شما جزو گلرهایی هستید که بدون حاشیه و کم‌اشتباه ظاهر شدید. در حالی که دروازه‌بان‌های تیم‌های رقیب معمولا به این صورت نبودند.
 خب من کارم فوتبال است و در واقع باید بگویم فوتبال زندگی من است. من اگر سمت کار دیگر بروم یا در کاری زیاده‌روی کنم به خودم ضرر می‌زنم. پس چون من به دنبال موفقیت خودم هستم، هیچ وقت به چیزی جز فوتبال فکر نمی‌کنم. من هر روز تمرین می‌کنم و انرژی زیادی برای این کار می‌گذارم. پس اگر بعد از تمرین، بیرون بروم و بچرخم یا اینکه شب نخوابم، یعنی اینکه همه انرژی‌ام را در تمرین نگذاشتم و وقتم را به بطالت گذراندم. من کاری به دیگران ندارم و نمی‌دانم بقیه دروازه‌بان‌ها به چه صورت بودند اما خودم سعی کردم همیشه تمرکز روی کار و اهدافم باشد و کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم. در نهایت هم مزد زحمات‌مان را گرفتیم و قهرمان شدیم.

بعد از قهرمانی هم با رقص زیبایی روی سکو رفتی.
 خب خیلی خوشحال بودم و معلوم بود که می‌رقصم.

رقص‌تان هم ظاهرا خیلی شبیه رقص خوزستانی‌ها بود.
 من واقعا عاشق فرهنگ خوزستان هستم. مردم اینجا خیلی خونگرم هستند و وقتی با آنها برخورد می‌کنم احساس می‌کنم در ریودوژانیرو هستم و احساس غربت نمی‌کنم. به همین دلیل هم از نیم‌فصل خانواده‌ام را به اهواز آوردم چون می‌دانستم آنها هم اینجا راحت هستند. به هر حال وقتی تیم‌مان قهرمان شد آنقدر خوشحال بودم که نمی‌دانستم دارم چکار می‌کنم. سعی کردم رقص خوزستانی هم داشته باشم که مردم خوزستان خوشحال‌تر شوند.

تا حالا تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشتی؟
 نه، این اولین بار است که می‌خواهم با استقلال خوزستان در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم.

فکر می‌کنی در آسیا هم بتوانید موفق باشید؟
 خب آسیا یک شرایط خاص و بین‌المللی است که با لیگ برتر فرق می‌کند. البته ما یک تیم خوب داریم که مدیریت خوب و کادر فنی خوبی هم دارد. امیدوارم مسوولان تیم شرایط را هم به لحاظ سخت‌افزاری، هم نرم‌افزاری و اردویی طوری فراهم کنند که خودمان را به شرایط خاص و مهم لیگ قهرمانان آسیا برسانیم. این اولین بار است که استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد که باید استارتی قوی در این رقابت‌ها داشته باشد.

بهترین مهاجمی که این فصل مقابلش ایستادی کدام بود؟
 طارمی و قاضی. این دو مهاجم، بازیکنان باکیفیتی هستند که هم خوب سر می‌زنند و هم با پا خوب کار می‌کنند. در واقع آنها فقط سرزن نبودند یا فقط با پا کار نمی‌کردند که این مساله باعث شد غیرقابل پیش‌بینی باشند. البته این را هم بگویم که حسن بیت‌سعید و رحیم زهیوی هم مهاجمان خیلی خوبی هستند که واقعا شایسته حضور در تیم ملی هستند. امیدوارم کادر فنی تیم ملی این بازیکنان را ببیند و به آنها فرصت بدهد.

بهترین دروازه‌بان‌های لیگ ایران از نظر شما کدام بودند؟
 دروازه‌بان‌های خوب زیادی در لیگ ایران حضور دارند. البته باید بگویم ذخیره من در استقلال خوزستان یعنی گودرز داودی یکی از بهترین‌ها است. داودی باعث شد من خوب باشم. ضمن اینکه در کنار او، یک مربی دروازه‌بان‌های خیلی خوب داشتیم. دروازه‌بان به خودی خود ساخته نمی‌شود. این مربی است که نقش پررنگی در موفقیت دروازه‌بان دارد و می‌تواند یک دروازه‌بان معمولی را به ستاره تبدیل کند. فرشاد (بختیاری‌زاده) خیلی به ما کمک کرد و حتی به لحاظ روحی، روانی شرایط را برای ما به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کرد که باید از او تشکر کنم.

به هر حال تلاش شما باعث شد الان یک رکورد جدید به نام خود ثبت کنی؛ کمترین گل خورده و بیشترین کلین‌شیت.
 این کار، یک کار جمعی بود. کار من تنها نبود. من اگر یک تیم خوب نداشتم نمی‌توانستم یک نفره جلوی تیم‌های قدرتمند بایستم. من بیشترین گل را مقابل پرسپولیس خوردم که 2 گل بود و در بقیه بازی‌ها یا دروازه‌مان بسته بود یا یک گل می‌خوردیم که این نشان می‌داد تاکتیک تیمی و دفاعی خوبی داشتیم

با این عملکرد و آمار خوب، امید نداری دونگا به تیم ملی برزیل دعوتت کند؟
 (می‌خندد) آدم به امید زنده است و من همیشه امیدوارم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
13
امیدوارم خسوس بمونه
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
12
نمی دونیم چی میشه، خدا لعنت کنه اونهایی که اینقد استرس به ما هوادارها وارد می کنند، ظاهرا این بنده خدا تصمیم داره بمونه، امیدوارم حتی اگر ویسی رفت ایشون بمونه.
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
10
خدا کنه بمونه . باید باشگاه سریعا باهاش قرارداد ببنده. اگه ویسی بره سپاهان برای سپاهان شرط گذاشته که خسوس و طیبی و کولیبالی رو حتما میخواد . شک نکنید اگه این بازیکنا به همراه خسوس بروند . سال دیگ زنگ تفریح آسیا میشیم تازه با رفتنشون بازیکن های دیگ هم از تیم میروند . و شاید سال دیگ سقوط کنیم ... از همین الان باید جلوی این اتفاق گرفت
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
2
سلام...
مدیر پایگاه سلام
خیر. مربوط به روزنامه ایران ورزشی است.

سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
5
ریشه این اتفاق ویسی هست ک باشگاه باید همه تلاششوانجام بده ک ایشون بمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
نميره داره باشگاه استقلال خوزستان ميترسونه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها