به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 17
کد خبر: ۱۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
مصاف دوباره عبدالله ویسی و مجید جلالی

پیش‌بازی سایپا تهران – استقلال خوزستان

استقلال خوزستان

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- عبدالله ویسی و مجید جلالی باردیگر در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور رو‌در‌روی هم قرار می‌گیرند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های سایپا تهران و استقلال خوزستان عصر یک‌شنبه برای ششمین بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر و در نوزدهمین هفته از لیگ‌برتر پانزدهم به مصاف هم می‌روند.

این دیدار در حالی در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود که برتری در بازی رفت در اهواز، با آبی‌پوشان خوزستان بود و حال باید دید که چه نتیجه‌ای در بازی برگشت دو تیم در تهران رقم می‌خورد.

کسب سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم، اهمیت زیادی دارد و به نوعی، بازی شش امتیازی محسوب می‌شود. سایپا در صورت پیروزی، هم‌امتیاز با استقلال خوزستان می‌شود و فاصله خود با تیم‌های مدعی را نیز کمتر می‌کند. استقلال هم در صورتی که همچنان خواهان حضور در رده‌های بالایی جدول است، چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار خارج از خانه ندارد.

تقابل تیم‌های حاضر در رده‌های دوم و پنجم جدول لیگ‌برتر، به طور حتم جذاب و تماشایی خواهد بود.

بازی رفت
دیدار رفت این دو تیم، عصر پنج‌شنبه 29 مردادماه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد و با تک گل روح‌الله سیف‌اللهی از روی نقطه پنالتی، به سود استقلال خوزستان به پایان رسید. استقلال و سایپا بازی کم‌حادثه ای را به نمایش گذاشتند و در اکثر اوقات، توپ در میانه میدان ضربه خورد اما تیم میزبان در یکی از موقعیت‌های خود صاحب ضربه پنالتی شد و به گل رسید و با 10 نفره شدن سایپا در نیمه دوم، عملا" کار این تیم در هوای گرم و مرطوب اهواز تمام شد.

مجید جلالی، سرمربی سایپا تهران، در خاتمه این دیدار اظهار داشت: خیلی سخت است در بازی‌ای که از نظر فنی چیزی ندارد، بازنده از میدان بیرون بیاییم. وی ادامه داد: شرایط برای ما خیلی سخت بود. در این هوای گرم نتوانستیم موقعیتی بسازیم. در این دو سالی که در سایپا هستم، تا‌به‌حال به این بدی بازی نکرده بودیم و دلیل آن هم فقط شرایط آب و هوایی است! جلالی افزود: آمده بودیم سه امتیاز را بگیریم ولی روی یک غفلت، گل خوردیم. ده نفره هم شدیم و جبران گل خورده واقعا" سخت بود.

عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، نیز در پایان این مسابقه گفت: بازی بسیار باکیفیت، با تاکتیک و با هدفی مقابل سایپا داشتیم و خوب کار کردیم. خدا را شکر که سه امتیار را گرفتیم و به سومین برد پیاپی رسیدیم. وی افزود: حتی یک موقعیت گل به حریف ندادیم و سعی کردیم روی ضدحمله به گل‌های بیشتر هم برسیم که البته در ضربات آخر بی‌دقتی کردیم. ویسی در مورد اظهارات مجید جلالی که گفته بود بازی از نظر فنی چیزی نداشت هم گفت: ما در این بازی همه کار کردیم؛ گل زدیم، پاس دادیم، سانتر کردیم، موقعیت ایجاد کردیم. دیگر چه کار باید می‌کردیم!

ترکیب استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، جلال عبدی، موسی کولی‌بالی، محمد طیبی، عقیل کعبی، میثم دورقی (75- حمدالله ابدام)، حکیم نصاری، فرشاد سالاروند (53- عبدالهادی خنیفر)، حسن بیت‌سعید، روح‌الله سیف‌اللهی، رحیم زهیوی (65- فرشاد جان‌فزا)
سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب سایپا تهران: راتکو دویکوویچ، حامد شیری، سجاد مشکل‌پور، وحید محمدزاده، ابراهیم شکوری (73- میلاد میداودی)، روزبه شاه علی‌دوست، مجید ایوبی، علی زینالی، ابراهیم صادقی (66- مسعود ابراهیم‌زاده)، رضا نوروزی (56- جواد نکونام)، غلام‌رضا رضایی
سرمربی: مجید جلالی

جایگاه دو تیم
آبی‌پوشان خوزستانی از 18 بازی صاحب 9 پیروزی، 6 تساوی و 3 باخت شده‌اند و با کسب 33 امتیاز، در رده دوم جدول رده‌بندی مسابقات جای دارند. سایپا تهران نیز از همین تعداد بازی صاحب 9 برد، 3 تساوی و 6 باخت شده و با 30 امتیاز، رتبه پنجم جدول را در اختیار دارد.

بازیکنان خارجی دو تیم
استقلال خوزستان دارای چهار بازیکن خارجی به اسامی فرناندو خسوس، ادواردو سوارز فریرا، فیلیپه برتولدو دوس‌سانتوس و موسی کولی‌بالی است که البته فیلیپه و ادواردو در بازی مقابل سایپا، به دلیل آسیب‌دیدگی، حضور نخواهند داشت.

سایپا تهران نیز تنها یک بازیکن خارجی به نام راتکو دویکوویچ دارد. این دروازه‌بان بوسنیایی تنها در شمار معدودی از مسابقات فصل جاری، از جمله در دیدار رفت مقابل استقلال خوزستان، به میدان رفته و بیشتر اوقات، نیمکت‌نشین بوده است.

هفتاد و نهمین بازی استقلال
دیدار با سایپا تهران، هفتاد و نهمین بازی استقلال خوزستان در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر است. آبی‌پوشان خوزستان در 78 بازی قبلی در 19 بازی به پیروزی رسیده، در 32 بازی مساوی کرده‌ و 27 بازی را هم باخته‌اند تا با کسب 89 امتیاز، رتبه 22 در بین 35 تیم حاضر در مسابقات لیگ‌برتر از شروع تا‌به‌حال را از آن خود کنند.

چهلمین دیدار خارج از خانه استقلال
بازی مقابل سایپا، چهلمین دیدار خارج از خانه تیم استقلال خوزستان در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر محسوب می‌شود. آبی‌پوشان خوزستان در 39 دیدار خارج از خانه قبلی صاحب 6 پیروزی، 17 مساوی کرده و 16 باخت شده‌اند و تنها 30 درصد از امتیازات ممکن در دیدارهای خارج از خانه را از آن خود کرده‌اند.

غایبان این دیدار
ادواردو سوارز فریرا، هافبک دفاعی برزیلی استقلال خوزستان، به دلیل آسیب‌دیدگی دیدار با سایپا را از دست داد. مهدی زبیدی هم دیگر بازیکن مصدوم استقلال خوزستان است که البته تا پایان فصل قادر به حضور در میادین نخواهد بود. فیلیپه برتولدو، دیگر بازیکن برزیلی‌الاصل استقلال، نیز که مصدومیت جزیی دارد در اهواز می‌ماند و زیر‌نظر مربی بدن‌ساز تیم به تمرینات اختصاصی می‌پردازد تا برای دیدارهای بعدی آماده شود. سایپا تهران اما بازیکن محروم و مصدومی برای این دیدار ندارد و با تمام قوا به مصاف آبی‌پوشان خوزستان می‌آید.

بازیکنان خوزستانی سایپا
سه بازیکن خوزستانی در فهرست بازیکنان سایپا حضور دارند. میلاد میداودی، سجاد مشکل‌پور و مهدی دغاغله، بازیکنان خوزستانی این تیم هستند. میداودی سال‌ها در تیم استقلال اهواز بازی کرده، مشکل‌پور چندین سال در صنعت‌نفت آبادان به میدان رفته و دغاغله هم که تا چندی پیش در فولاد بازی می‌کرد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل به سایپا پیوست.

لیست 18 نفره آبی‌پوشان
استقلال خوزستان در دیدار با سایپا تهران، از این بازیکنان استفاده خواهد کرد: فرناندو خسوس، گودرز داودی، موسی کولی‌بالی، محمد طیبی، میثم دورقی، حکیم نصاری، حسن بیت‌سعید، عقیل کعبی، علی‌اصغر عاشوری، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، رحیم زهیوی، روح‌الله سیف اللهی، امید سینگ، جلال عبدی، دانیال ماهینی، حمدالله ابدام و فرشاد جان‌فزا.

در انتظار دوازدهمین کلین‌شیت
بهترین دروازه‌بان نیم‌فصل اول مسابقات لیگ‌برتر، در هر سه بازی دور برگشت گل خورده است. فرناندو خسوس در نیم‌فصل اول 11 بار کلین‌شیت‌ کرد و نقش بارزی در قهرمانی آبی‌پوشان خوزستان داشت اما در دور برگشت موفق به کلین‌شیت‌ نشده و در همان عدد یازده باقی مانده است. باید دید که آیا او در دیدار با سایپا موفق به بهبود رکورد خود خواهد شد یا خیر.

محدودیت مصاحبه برای آبی‌پوشان
مسئولان باشگاه استقلال خوزستان برای بازیکنان این تیم، محدودیت مصاحبه در نظر گرفتند. آن‌ها از بازیکنان این تیم خواستند از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند تا تمرکز بیشتری روی تمرینات و مسابقات خود داشته باشند. به نظر می‌رسد مسئولان این باشگاه به منظور دور شدن بازیکنان از مسائل حاشیه‌ای، محدودیت مصاحبه برای آنها در نظر گرفته‌اند.

کادر داوری
رضا کرمانشاهی داور این بازی است و سعید زارع و حمید سبحانی هم کمک‌های وی هستند. مهدی مرجان‌زاده نیز داور چهارم این دیدار می‌باشد. بهرام مهرپیما هم ناطر داوری خواهد بود.

صحبت‌های مربیان
عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه با سایپا تهران گفت: اینکه بگویم بازی‌ها حساس است، تکراری شده اما 3 امتیاز هر بازی واقعا" سرنوشت‌ساز است و تساوی ما در برابر سایپا، فقط رقیبان را خوشحال می‌کند. ویسی افزود: شرایط ما و سایپا تقریبا" یکسان است و در تلاشیم نتایج بازی‌های قبلی‌ خود را جبران کنیم. سعی داریم 3 امتیاز این دیدار را برای خودمان نگه داریم و البته می‌دانیم کار سختی مقابل سایپا داریم چرا که آنها نیز به همین شکل تلاش می‌کنند سه امتیاز را بگیرند و این مسئله بازی پراسترسی را برای بازیکنان دو تیم رقم خواهد زد.

مجید جلالی، سرمربی سایپا تهران، نیز در‌خصوص این بازی گفت: امتیازات این بازی برای ما خیلی ضروری است و بازیکنان ما می‌دانند که باید از این مسابقه امتیاز بگیریم. جلالی ادامه داد: تیمی که می‌تواند در نیم‌فصل قهرمان شود، شگردهای زیادی برای مسابقات مختلف دارد ولی ما هم با شناخت و تحلیل منطقی می‌توانیم مقابل آن‌ها بازی کنیم.

استقلال خوزستان

سوابق رویارویی
تیم‌های استقلال خوزستان و سایپا تهران تاکنون 5 بار در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفته‌اند.

نخستین رویارویی دو تیم، سه‌شنبه 15 مرداد 1392 در ورزشگاه غدیر اهواز انجام شد و با تساوی بدون گل خاتمه یافت و آخرین بازی دو تیم نیز که روز پنج‌شنبه 29 مرداد امسال‌ در همین ورزشگاه برگزار گردید، با برتری یک بر صفر استقلال همراه شد.

از پنج بازی انجام شده بین دو تیم، 2 بازی به سود آبی‌پوشان خوزستانی به پایان رسیده و نارنجی‌پوشان سایپا هم یک بار موفق به پیروزی شده‌اند و 2 بار هم دیدار بین آنها با تساوی خاتمه یافته است.

استقلالی‌ها 6 بار تاکنون دروازه سایپا را گشوده‌اند و سایپایی‌ها نیز 4 بار موفق به باز کردن دروازه حریف خود شده اند.

نتایج کامل دیدارهای انجام‌شده بین دو تیم، به ترتیب زیر است:

فصل 95/94
* استقلال خوزستان یک – سایپا تهران صفر
روح‌الله سیف‌اللهی (استقلال)

فصل 94/93
* سایپا کرج 3 – استقلال خوزستان 2
مجتبی رمضانی، میلاد میداودی و ابراهیم صادقی (سایپا) / میثم مجیدی و مدافع حریف (استقلال)
* استقلال خوزستان 2 – سایپا کرج صفر
محمد اوسانی و مهدی مومنی (استقلال)

فصل 93/92
* سایپا کرج یک – استقلال خوزستان یک
اسحاق سبحانی (سایپا) / محمد طیبی (استقلال)
* استقلال خوزستان صفر – سایپا کرج صفر

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها