به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
اینجا خوزستان است؛ مهد فوتبال ایران

22 بازیکن جدید خوزستانی در لیگ برتر

22 بازیکن جدید خوزستانی در لیگ برتر

خوزستان اسپورت- نیم فصل سپری شده از لیگ برتر فوتبال ایران نشان داد که چشمه فوتبال در خوزستان همانند گذشته جوشان است.

به گزارش خوزستان اسپورت، پانزدهمین دوره لیگ برتر که از ابتدای هفته جاری وارد تعطیلات زمستانی شده، روزهای خوبی را برای فوتبالدوستان خوزستانی رقم نزده و عاشقان فوتبال در خطه جنوب، یک نیم فصل پراضطراب را تحت تأثیر نتایج نامطلوب دو تیم باسابقه این استان سپپری کرده‌اند.

لیگ پانزدهم اما نکات روشنی هم برای فوتبال خوزستان داشته است: درخشش تیم استقلال خوزستان، حضور پررنگ بازیکنان خوزستانی در لیگ پانزدهم با دارا بودن تعداد 72 بازیکن و البته معرفی 22 بازیکن جدید خوزستانی به چرخه لیگ برتر.

50 بازیکن از 85 بازیکن حاضر در فهرست تیم های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و استقلال اهواز در نیم فصل اول را بازیکنان خوزستانی تشکیل دادند که 39 نفر از این بازیکنان برای سه نماینده فوتبال دیار کارون به میدان رفتند.

18 بازیکن از 39 بازیکن خوزستانی که با پیراهن فولاد، استقلال اهواز و استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بازی کردند، از بازیکنانی بودند که برای نخستین سال، بازی در لیگ برتر را تجربه می‌کنند.

در عین حال، چهار بازیکن خوزستانی جدید الورود به لیگ برتر هم با لباس تیم های خارج از استان، اولین سال حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را تجربه کردند تا در مجموع شاهد حضور 22 بازیکن جدید خوزستانی در لیگ برتر باشیم، بازیکنانی که تا سال گذشته در لیگ های دسته اول، دوم و لیگ های پایه بازی می‌کردند.

حداقل 10 بازیکن از بین 22 بازیکن جدید خوزستانی که به لیگ برتر معرفی شده‌اند، بازیکنانی نشان داده‌اند که می‌توانند سیر صعودی را در فوتبال ایران طی کنند.

نگاهی به فهرست 22 بازیکن خوزستانی که امسال برای اولین بار در لیگ برتر ایران به میدان رفته‌اند را مرور کنید:

استقلال اهواز: 11 بازیکن
استقلال اهواز تا قبل از تعطیلات زمستانی لیگ برتر، تعداد 17 بازیکن خوزستانی را در فهرست 32 بازیکن تیمش به سازمان لیگ معرفی کرده و 16 نفر از این بازیکنان را به میدان فرستاده است. تعداد 11 بازیکن از 16 بازیکن خوزستانی تیم استقلال اهواز، امسال برای نخستین بار در لیگ برتر به میدان رفتند: مرتضی منصوری، حمزه خضیراوی، رضا بهمئی، حسین بهرامی، میلاد پاک‌پرور، مبین میردورقی، علی هلیچی، صادق ژرفانی، آرمین میردورقی، سید دانیال موسوی و حسین ساکی.

فولاد خوزستان: 2 بازیکن
فولاد خوزستان اسامی 15 بازیکن خوزستانی را در فهرست 26 نفره معرفی شده به سازمان لیگ قرار داده که 2 نفر از این بازیکنان برای اولین سال بازی در لیگ برتر ایران را تجربه کردند و اتفاقاً در سه مسابقه اخیر فولاد که به میدان رفتند، خوش درخشیدند: عبدالله ناصری و محمود مطلق زاده.

استقلال خوزستان: 5 بازیکن
استقلال خوزستان 18 بازیکن خوزستانی در فهرست 27 نفره فصل جاری دارد و به 12 نفر از این بازیکنان فرصت بازی داده است. ویسی در این فصل 11 بازیکن را برای اولین بار در لیگ برتر ایران به میدان فرستاده که 5 نفر از این بازیکنان جدید، خوزستانی بودند: فرشاد جانفزا، حسن بیت‌سعید، عقیل کعبی، مهدی زبیدی و مصطفی قنبری.

ملوان بندرانزلی: یک بازیکن
ملوان انزلی امسال 6 بازیکن خوزستانی را در فهرست تیمش دارد که یک نفر از این بازیکنان برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت: حسین شنانی، بازیکن 21 ساله متولد آبادان و بازیکن فصل گذشته فولادنوین اهواز.

نفت تهران: یک بازیکن
تیم نفت تهران به مانند ملوان انزلی 6 بازیکن خوزستانی در ترکیب دارد که یک نفر از آنها برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفته است: مجتبی حقدوست، بازیکن 20 ساله اهل ایذه و بازیکن فصل گذشته کارون خوزستان.

سیاه‌جامگان مشهد: یک بازیکن
امید سینک تنها بازیکن خوزستانی سیاه‌جامگان است که 25 ساله و متولد شهرستان بهبهان است. این بازیکن که سال گذشته در استقلال اهواز بازی می‌کرد، امسال برای نخستین بار در لیگ برتر به میدان رفته است.

پدیده مشهد: یک بازیکن
محمدعلی مردانی بازیکن جوان خوزستانی با 21 سال سن که سال گذشته در فجرسپاسی شیراز بازی می‌کرد، امسال در تیم پدیده حضور دارد و برای این تیم به میدان می‌رود. مردانی متولد مسجدسلیمان است.

5 تیم با 9 بازیکن خوزستانی
اما تیم های سایپا، استقلال تهران، صبای قم، سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز، تیم هایی هستند که در مجموع 9 بازیکن خوزستانی را در اختیار دارند، بازیکنانی که البته طی سال های گذشته در لیگ برتر به میدان رفته بودند.

4 تیم بدون بازیکن خوزستانی
تیم‌هایی مثل پرسپولیس، راه‌آهن، ذوب آهن و گسترش فولاد تبریز تنها تیم‌هایی بودند که در نیم فصل اول بازیکن خوزستانی نداشتند. البته تیم گسترش فولاد در نیم فصل اقدام به عقد قرارداد با محسن حمیدی بازیکن استقلال اهواز کرد.

اینجا خوزستان است
نمایش درخشان استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، حضور 72 بازیکن خوزستانی در فصل جاری و معرفی 22 بازیکن جدید خوزستانی به چرخه لیگ برتر، در واقع پاسخی است بر ادعاهای نادرست آن هایی که از رو به زوال بودن فوتبال خوزستان خبر می‌دهند و با ترویج این نظریه غلط سعی دارند که مهد فوتبال ایران را به سمت واردات فوتبالیست های فاقد کیفیت سایر مناطق سوق دهند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
7
شما هر چقدر هم زحمت بکشید و مطلب و آنالیز جمع کنید این اسکوچیچ نمیفهمه باید بازیکن خوزستانی بگیره مثلا جای نویدکیا مبعلی رو بیاره
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
3
خوزستان پتانسیلش بالاتر از این حرف هاست خوزستان می تونه علاوه تیم های خوزستانی تیم هاشون هشتاد درصد خوزستانی باشه می تونه به هر تیم لیگ برتری پنج وشش بازیکن بده باید برنامه ریزی کنند وبازیکن بسازن با کیفیت بالا وحتی ترانسفر کردن به خارج کشور
سوسنگردی متعصب خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
4
یکی باید اینو به اسکوچیچ بفهمونه
حسن
|
Germany
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
1
2
درود به سیاوش خان بختیاری که در اوج نداری به این همه جوون میدان داد
قاسم استقلال اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
1
قابل توجه خوزستان اسپورت که نفت تهران دوبازیکن خوزستانی دارد یکیش مجتبی حق دوست که شمااشاره بش کردید یکیش هم بازیکن مورد علاقه اقای منصوریان عباس بوعذار
مدیر پایگاه سلام
بله حق با شماست ولی آقای بوعذار در نیم فصل دوم سال گذشته هم برای نفت تهران در لیگ برتر بازی کردند.
در این مطلب اسامی بازیکنان خوزستانی نوشته شده که برای اولین بار در لیگ برتر بازی کردند.
 
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
0
خوزستان اسپرت پس حمید بوحمدان که از نفت مسجدسلیمان رفت نفت تهران چی پس رضا درویشی که از نفت رفت ملوان چی ،،،؟
مدیر پایگاه سلام
مطلب مربوط به 22 بازیکن خوزستانی است که امسال برای اولین بار در لیگ برتر بازی کردند.
بوحمدان و درویشی سال قبل در لیگ برتر بازی کرده بودند.

  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها