به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

پرسپولیس 2 - استقلال 0؛ تیم ویسی بالاخره باخت

پرسپولیس 2 - استقلال 0؛ تیم ویسی بالاخره باخت

خوزستان اسپورت:
هفته هفدهم لیگ برتر - استادیوم آزادی تهران
پنجشنبه 10 دی 94 - ساعت 16:30
پرسپولیس تهران 2 - استقلال خوزستان 0
گل ها: امید عالیشاه (16) مهدی طارمی (49)
داور: احمد صالحی
کمک داوران:  رسول فروغی و آرمان اسعدی
اخطار: محسن بنگر (پرسپولیس) - حکیم نصاری، دانیال ماهینی، فرناندو خسوس (استقلال)
تماشاگر: 40 هزار نفر

پرسپولیس تهران: ایمان صادقی، رامین رضاییان، لوکا ماریچ، محسن بنگر، محمد انصاری، کمال الدین کامیابی نیا، احمد نوراللهی (81- رضا خالقی فر)، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (86- علی علیپور)، محسن مسلمان (90- مهرداد کفشگری) و مهدی طارمی.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، عقیل کعبی، محمد طیبی، موسی کولی بالی، دانیال ماهینی، میثم دورقی، حکیم نصاری (70- فرشاد سالاروند)، علی اصغر عاشوری (55- ادواردو سوارز فریرا)، حسن بیت سعید، رحیم زهیوی (80- فرشاد جانفزا) و مهدی زبیدی.
سرمربی: عبدالله ویسی

خلاصه بازی
دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

نیمه اول با برتری پرسپولیس جریان داشت و این برتری با یک گل همراه شد. پرسپولیس با توجه به بازی در خانه و با حمایت تماشاگرانش، بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی دو بار روی دروازه استقلال خطرساز ظاهر شد که ضربات عالیشاه و رضائیان ره به جایی نبرد. شاگردان ویسی این دو حمله را با یک ضربه از راه دور پاسخ دادند که این ضربه توسط ایمان صادقی دروازه بان تیم میزبان بی اثر شد.

بازیکنان پرسپولیس که برای شکست دادن استقلال خوزستان از انگیزه بالایی برخوردار بودند، پس از تدارک دیدن چند حرکت از جناحین، در دقیقه 16 از روی یک ضربه آزاد و ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال خوزستان به گل رسیدند تا با روحیه بهتری بازی را دنبال کنند. گل پرسپولیس بر هیجان بازی افزود و بازیکنان دو تیم در ادامه نیمه نخست صاحب چند موقعیت گلزنی شدند که در مهم ترین صحنه، ضربه محکم و تماشایی احمد نوراللهی پس از برخورد به تیر دروازه استقلال خوزستان وارد دروازه نشد تا نیمه اول این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شود.

در نیمه دوم، استقلال خوزستان که برای جبران نتیجه به میدان آمده بود، خیلی زود غافلگیر شد و در چهارمین دقیقه این نیمه روی آفسایدگیری اشتباه خط دفاعی متحمل دومین گل گردید تا کار این تیم برای جبران نتیجه بسیار مشکل شود.

دو تیم در نیمه دوم دوندگی زیادی داشتند و شاگردان ویسی با وجود مالکیت توپ بیشتر نتوانستند از شکست فرار کنند. بازیکنان استقلال خوزستان که نتیجه را از دست رفته می دیدند، با طراحی حملاتی از جناحین به خط دفاعی میزبان فشار می آوردند و یاران پرسپولیس ضمن دفاع در نیمه زمین خودی، چشم به ضدحملات داشتند. دو ضربه سر از رحیم زهیوی و میثم دورقی در این نیمه دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما این ضربات منجر به گل نشدند.

این دیدار در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد تا استقلال خوزستان پس از 16 هفته طعم شکست را بچشد و صدر جدول را با تفاضل گل از دست بدهد. استقلال تهران با این نتیجه صدرنشین لیگ برتر شد.

شرح گل
1-0 (پرسپولیس): پس از اینکه احمد نوراللهی ضربه آزاد را روی دروازه استقلال خوزستان ارسال کرد، رامین رضاییان با ضربه سر توپ را برای همبازیانش آماده کرد تا امید عالیشاه با یک ضربه سر دروازه فرناندو خسوس را باز کند.

2-0 (پرسپولیس): مهدی طارمی از تله آفسایدگیری مدافعان استقلال خوزستان فرار کرد و در موقعیت تک به تک با فرناندو خسوس، دومین گل را وارد دروازه آبی پوشان کرد.

در حاشیه
* هواداران تیم استقلال خوزستان که با دو دستگاه اتوبوس راهی تهران شده بودند، با حضور در استادیوم آزادی، به تشویق شاگردان ویسی پرداختند.

* اتوبوس هواداران تیم استقلال خوزستان قصد ورود به ورزشگاه آزادی داشت اما این اجازه به هواداران استقلال خوزستان داده نشد و آنها مجبور شدند از اتوبوس پیاده شده و پیاده به ورزشگاه بیایند.

* قبل از بازی بین هواداران دو تیم درگیری پیش آمد.

* در بدو ورود تیم استقلال خوزستان به زمین هواداران تیم پرسپولیس این تیم را هو کردند.

* سیدجواد نعمتی نژاد مدیرعامل استقلال خوزستان با حضور در استادیوم آزادی اعضای تیمش را همراهی کرد.

 * عادل فردوسی‌پور، گزارشگر این بازی به محض ورود به ورزشگاه به شدت از سوی تماشاگران تشویق شد. پرسپولیسی‌ها عادل را با شعار «عادل پرسپولیسی» تشویق کردند.

* عادل فردوسی‌پور به محض اینکه اسامی بازیکنان دو تیم را دید از پورکیانی پرسید پس روح‌الله سیف‌اللهی کجاست که قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان پاسخ داد او مصدوم است.

*رامین رضاییان، محسن بنگر و کمال کامیابی‌نیا پیش از شروع بازی به سمت نیمکت استقلال خوزستان رفته و با عبدالله ویسی سرمربی این تیم به خوش و بش پرداختند.

 * در جریان بازی مشاجره لفظی شدیدی بین فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی‌نیا صورت گرفت. در این درگیری لفظی هیچ‌کدام از طرفین حاضر به کوتاه آمدن نبودند.

* در دقیقه 14 بازی مهدی طارمی در محوطه جریمه استقلال خوزستان به زمین افتاد و در این لحظه هواداران پرسپولیس با صدای سوت خواهان گرفتن پنالتی بودند که قاضی میدان چنین نظری نداشت. در این زمان برانکو از جای خود بلند شد و به داور اعتراض کرد.

*تماشاگران پرسپولیس در دقیقه 24 بازی مطابق بازی‌های گذشته با تشویق کاپیتان فقید این تیم یاد و خاطره مرحوم هادی نوروزی را زنده نگاه داشتند. نوروزی در بازی رفت مقابل استقلال خوزستان بازی کرده بود.

*عبدالله ویسی در چند صحنه به قضاوت احمد صالحی داور بازی اعتراض داشت.

* استقلال خوزستان برای اولین بار طی فصل جاری در یک مسابقه بیش از یک گل دریافت کرد.

* رایگان اعلام شدن حضور در طبقه دوم استادیوم آزادی باعث استقبال هواداران پرسپولیس از این بازی شد.

* در اواخر نیمه دوم پس از مصدوم شدن فرشاد احمدزاده، فرناندو خسوس با بلند کردن این بازیکن از روی زمین از احمدزاده خواست برای مداوا به کنار خط برود که این موضوع با واکنش تند احمدزاده و شعارهای طرفداران پرسپولیس همراه شد.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها