به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

فولاد 1 - پدیده 0؛ صعود فولاد به رده سیزدهم

فولاد 1 - پدیده 0

خوزستان اسپورت:
هفته هفدهم لیگ برتر - استادیوم غدیر اهواز
پنجشنبه 10 دی 94 - ساعت 15
فولاد خوزستان 1 - پدیده مشهد 0
گل: ساسان انصاری (43- پنالتی)
داور: شاهین حاج بابایی
کمک داوران:  سعید قاسمی و رحیم حاجیلو
اخطار: امیرحسین فشنگچی (فولاد) - محمدرضا ناصحی، محمدحسین مرادمند (پدیده)
تماشاگر: دو هزار نفر

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، عبدالله ناصری، لئونارد مساریچ، محمدرضا خانزاده، محمد اهل شاخه، ماتیاس چاگو، محمود مطلق زاده، مهدی بدرلو، اسماعیل شریفات (68- مهدی دغاغله)، امیرحسین فشنگچی (89- هادی حبیبی نژاد) و ساسان انصاری (90- مهرد اد جماعتی).
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

پدیده مشهد: مجتبی روشنگر، محسن بیات، فریبرز گرامی، محسن مرادمند، محمدرضا ناصحی، غلامحسین بادامکی (78- مسعود نظرزاده)، محسن یوسفی، مهدی خیری (70- حسین مهربان)، میثم نقی زاده، معین عباسیان و یونس شاکری (57- محمدرضا مردانی).
سرمربی: رضا مهاجری

خلاصه بازی
دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و پدیده مشهد با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ پوشان فولاد خاتمه یافت.

فولاد خوزستان در نیمه اول برتر از پدیده نشان داد و با یک گل برنده به رختکن رفت. پدیده در غیاب خمیسی و پراهیچ در قلب دفاعی آسیب پذیر نشان می داد و فولادی ها با استفاده از همین نقطه ضعف پدیده، چند بار در این نیمه به دروازه تیم مهمان نزدیک شدند تا بالاخره به یک ضربه پنالتی منجر به گل رسیدند. پدیده مشهد هم چند نوبت روی دروازه فولاد خطرناک ظاهر شد اما علیرضا سلیمی مقابل ضربات بازیکنان تیم مشهدی ایستادگی کرد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد تمام شود.

اولین صحنه خطرناک بازی در دقیقه 7 خلق شد که ساسان انصاری پس از دریبل روشنگر نتوانست دروازه با باز کند و مدافع حریف ضربه آرام وی را دفع کرد. یک دقیقه بعد از این صحنه، سلیمی ضربه سر یونس شاکری را برگشت داد. فولاد که نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار داشت، در دقیقه 23 با ضربه زمین چاگو و در دقیقه 27 با ضربه سر خانزاده، دروازه پدیده را تهدید کرد که این ضربات حاصلی نداشت. در سمت مقابل میدان، تیم پدیده با ضربه سر دقیقه 33 محمدحسین مرادمند تا آستانه فتح دروازه فولاد پیش رفت اما سلیمی مانع از گلزنی مدافع پیش تاخته حریف شد. فولاد سرانجام در دقیقه 43 روی پاس در عمق مطلق زاده و حرکت فشنگچی به یک پنالتی رسید که این ضربه را ساسان انصاری تبدیل به گل کرد تا فولاد برنده به رختکن برود.

در نیمه دوم، تیم پدیده مشهد برای جبران نتیجه دست به حمله زد و کنترل توپ و میدان را در اختیار گرفت. در دقیقه مهدی خیری نتوانست از فاصله چندقدمی دروازه فولاد ضربه خوبی به توپ بزند و در دقیقه 53 شون محکم محسن یوسفی از بالای دروازه فولاد به خارج رفت. خطر بعدی تیم پدیده در دقیقه 60 خلق شد که ضربه پای چپ فریبرز گرامی پس از اصابت به بالای تیر افقی دروازه فولاد راهی خارج شد. در دقیقه 68 هم پاس به عقب محمدرضا خانزاده می رفت کار دست فولاد بدهد اما با دخالت علیرضا سلیمی این توپ دفع شد.

فولاد خوزستان پس از دفع حملات تیم پدیده، در دقیقه 77 فرصت زدن گل دوم را پیدا کرد ولی امیرحسین فشنگچی قدر موقعیت به دست آمده را ندانست و ضربه پای چپ این بازیکن از بالای دروازه تیم پدیده به خارج رفت. بازی در دقایق پایانی از سوی دو تیم پایاپای دنبال شد و هر دو تیم شانس گلزنی داشتند اما توپی در این دقایق از خط دروازه ها عبور نکرد تا بازی با همان تک گل نیمه اول ساسان انصاری به سود فولاد تمام شود.

فولاد خوزستان با این پیروزی 14 امتیازی شد و با توجه به شکست راه آهن مقابل سایپا به رده سیزدهم جدول رده بندی صعود کرد.

شرح گل
1-0 (فولاد): پاس در عمق محمود مطلق زاده و نفوذ امیرحسین فشنگچی به درون محوطه جریمه تیم پدیده با خطای پنالتی محمدرضا ناصحی مدافع تیم مهمان همراه شد که این ضربه پنالتی را ساسان انصاری با ضربه دقیقه به زاویه سمت چپ دروازه پدیده مشهد تبدیل به گل کرد.

در حاشیه
* باشگاه فولاد خوزستان به منظور تسهیل در حضور تماشاگران در استادیوم غدیر، تماشای بازی را برای تماشاگران رایگان اعلام کرد.

* با وجود بارندگی شدید روز چهارشنبه در شهرستان اهواز، زمین چمن با تلاش هیئت فوتبال خوزستان برای این بازی آماده شد و از کیفیت مناسبی برخوردار بود.

* تماشاگران زیادی از این دیدار استقبال نکردند. تماشاگران فولاد پس از 40 روز که از بازی با استقلال تهران سپری شده بود، مجوز حضور در استادیوم غدیر را داشتند. دیدار قبلی فولاد برابر نفت تهران با حکم کمیته انضباطی بدون تماشاگر انجام شده بود.

* تماشاگران حاضر در استادیوم غدیر، هنگام ورود بازیکنان دو تیم به میدان، مهرداد جماعتی کاپیتان اول فولاد که در ترکیب اصلی قرار نداشت را به شدت تشویق کردند.

* رضا مهاجری در نیمه دوم با تعویض بازیکنان باتجربه تیمش نظیر شاکری و خیری به بازیکنان جوانی چون مردانی و مهربان فرصت بازی داد.

* اسماعیل شریفات که با وجود مصدومیت در ترکیب فولاد قرار گرفته بود، در دقیقه 68 جایش را به مهدی دغاغله داد.

* مهرداد جماعتی در اوقات تلف شده به جای ساسان انصاری وارد میدان شد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

* هواداران تیم فولاد خوزستان پس از پایان مسابقه به تشویق اعضای این تیم پرداختند.

برچسب ها: فولاد خوزستان
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها