به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
پیش بازی فولاد خوزستان – پدیده خراسان

فولاد و پدیده در اندیشه شکستن طلسم تساوی

فولاد و پدیده در اندیشه شکستن طلسم تساوی

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- فولاد خوزستان و پدیده خراسان، برای چهارمین بار در تاریخ لیگ‌برتر به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، هفته دوم از دور برگشت مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور روز پنج‌شنبه با برگزاری چند دیدار در شهرهای مختلف کشور آغاز می‌شود و در یکی از این دیدارها، تیم فولاد خوزستان به مصاف پدیده خراسان می‌رود.

فولاد و پدیده در بازی رفت در مشهد، به تساوی رسیدند و این در حالی است که در دو دیدار فصل گذشته نیز به تساوی رضایت داده بودند و حال باید دید در بازی برگشت در اهواز که چهارمین دیدار بین دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر است، بار دیگر نتیجه مساوی حاصل کار دو تیم خواهد بود یا اینکه لبخند پیروزی بر لبان اعضای یکی از این دو تیم نقش خواهد بست.

بازی رفت دو تیم
دیدار رفت دو تیم، روز پنج‌شنبه پانزدهم مرداد در ورزشگاه ثامن مشهد و به قضاوت سید‌مهدی سید‌علی برگزار شد و با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. نیمه اول این بازی، با گل محمدحسین مرادمند به سود پدیده به پایان رسید اما فولاد در اواخر نیمه دوم، توسط حسین ابراهیمی به گل تساوی رسید تا دست خالی به اهواز برنگردد. این تساوی در حالی رقم خورد که فولادی‌ها در هر دو بازی رفت و برگشت فصل گذشته نیز مقابل پدیده مساوی کرده بودند.

دراگان اسکوچیچ پس از پایان این دیدار، از عملکرد فولاد ابراز نارضایتی کرد و گفت: از نحوه بازی تیمم راضی نبودم و اشتباهات زیادی داشتیم. در نیمه دوم ریسک کردیم و تغییر تاکتیک دادیم که خوشبختانه جواب داد و در دقایق پایانی به گل تساوی رسیدیم. سرمربی فولادخوزستان درباره عملکرد متزلزل تیمش در هفته‌های ابتدایی و اینکه آیا می‌تواند در ادامه مسابقات موفق باشد نیز گفت: فولاد مانند هواپیمایی است که روی هواست و تصمیم داریم عملکرد این هواپیما را بهتر کنیم و در این راه حتما" نوساناتی وجود خواهد داشت. باید با توجه به تمام مسائل و اینکه تیم جوانی داریم، هر بازی آگاه‌تر و عاقل‌تر باشیم. به هر‌حال، حکایت تازه شروع شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

محمد‌رضا مهاجری نیز در پایان این دیدار، از عملکرد بازیکنان پدیده تمجید و از عملکرد خود ابراز ناراحتی کرد! مهاجری در این زمینه گفت: من از خودم ناراحت هستم وگرنه تیمم، فوتبال خوبی بازی کرد و از تمام بازیکنان راضی هستم. ما صاحب موقعیت‌های زیادی شدیم اما باید در ضربات آخر بهتر باشیم. مهاجری در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید گل فولاد آفساید بوده نیز گفت: متوجه این موضوع نشدم و در بحث داوری ورود نمی‌کنم.

ترکیب فولاد خوزستان
علیرضا سلیمی، یوسف وکیا (46- هادی حبیبی‌نژاد)، لئونارد مساریچ، بهمن کامل، امید خالدی، ماتیاس چاگو، مهدی بدرلو، اسماعیل شریفات (66- حسین مالکی)، حسین ابراهیمی، ساسان انصاری (72- اکبر ایمانی)، مهدی دغاغله
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب پدیده خراسان
مجتبی روشن‌گر، ایگور پراهیچ، محمدحسین مرادمند، حسن جعفری، محمدرضا ناصحی، میثم نقی‌زاده، کریم احمدی (82- مسعود نظرزاده)، غلام‌حسین بادامکی، محسن یوسفی (65- میلاد غریبی)، مهدی خیری‌میر (85- حسین مهربان)، یونس شاکری
سرمربی: محمد‌رضا مهاجری

جایگاه دو تیم در جدول
با گذشت 16 هفته از مسابقات لیگ‌برتر، فولاد خوزستان همچنان در رده چهاردهم جدول است و پدیده خراسان نیز تنها سه پله بالاتر از فولاد و در رده یازدهم قرار دارد. با توجه به جایگاه دو تیم در جدول، پیروزی در این بازی تغییر شگرفی در وضعیت فعلی آنها ایجاد نمی‌کند اما آنها را به ادامه مسابقات امیدوارتر ‌می‌کند.

حمایت هیات‌مدیره فولاد از اسکوچیچ
اعضای هیات‌مدیره باشگاه فولاد خوزستان در جلسه‌ای که با موضوع بررسی شرایط تیم بزرگسالان برگزار شد، ضمن اعلام حمایت از سرمربی و دیگر اعضای کادر‌فنی تیم تا پایان پانزدهمین دوره لیگ‌برتر، مصوب کردند جهت تقویت تیم و جذب بازیکنان جدید برای برطرف نمودن نقاط ضعف موجود، اقدامات لازم صورت پذیرد. در این جلسه همچنین مصوب شد برای تغییر جایگاه فعلی و حفظ تیم فولاد خوزستان در مسابقات و بازگشت این تیم به شرایط ایده‌آل، از هیچ کوششی دریغ نشود.

پایان دوری از غدیر
هواداران فولاد می‌توانند در ورزشگاه غدیر اهواز حاضر شده و بازی فولاد را از نزدیک تماشا کنند. پس از شکست تیم فولاد در برابر استقلال تهران، اتفاقاتی رخ داد و باعث شد این تیم از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با جریمه نقدی و محرومیت از حضور تماشاگران در یک بازی مواجه شود که با سپری شدن این محرومیت، هواداران فولاد می‌توانند روز پنج‌شنبه در ورزشگاه غدیر حضور یافته و فولاد را در دیدار با پدیده تشویق کنند.

شارژ مالی فولادی‌ها
باشگاه فولاد خوزستان در آستانه دیدار با پدیده، بخشی از مطالبات بازیکنان و اعضای کادر‌فنی تیم فولاد را پرداخت کرد تا فولادی‌ها با روحیه بهتری به مصاف حریف مشهدی خود بروند.

عملکرد دو تیم در نقل و انتقالات
خبرگزاری تسنیم از آغاز مذاکره مسئولان باشگاه فولاد با مسئولان باشگاه نفت‌تهران برای جذب دو بازیکن این تیم خبر داده است. بنا به اعلام این خبرگزاری، پس از آن‌که اعضای هیئت‌مدیره باشگاه فولاد به ابقای اسکوچیچ و ادامه همکاری با او رای دادند، تصمیم به تقویت تیم در راستای خواسته‌های سرمربی کروات خود گرفتند و به همین منظور در‌صدد جذب یک مهاجم، یک مدافع و یک هافبک با‌کیفیت هستند. آنها ابتدا درصدد جذب مهدی مومنی بر‌آمدند اما هافبک نفت ترجیح داد به استقلال تهران برود. آنها همچنین مذاکرات خود با مسئولان باشگاه نفت‌تهران برای جذب سید‌جلال حسینی را آغاز کرده‌ و به دنبال جذب آلویس نانگ نیز هستند و اگر این اتفاق رخ نداد، به دنبال علی قربانی هستند و باید دید مسئولان باشگاه نفت در این خصوص چه تصمیمی خواهند گرفت.

این در حالی است که رحیم ایرانیان، مدیر تیم نفت تهران، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است: هر باشگاهی اگر بازیکنان ما را می‌خواهد، باید از راه قانونی وارد شود و با باشگاه نفت مذاکره کند نه با بازیکن. تا الان هم هیچ نامه‌ای از باشگاه فولاد خوزستان برای مذاکره با حسینی و نانگ به دست ما نرسیده است.

اما تیم پدیده خراسان نیز این روزها بیکار ننشسته و فریبرز گرامی، مدافع میانی نساجی مازندران، و محسن بیات، مدافع سابق تیم‌های استقلال خوزستان و صبا قم را به خدمت گرفته و در حال مذاکره با سایر گزینه‌های مدنظر کادر‌فنی نیز می‌باشد.

بازیکنان خوزستانی پدیده
تنها یک بازیکن خوزستانی در فهرست بازیکنان پدیده خراسان حضور دارد. محمدعلی مردانی، مهاجم 21 ساله اهل مسجدسلیمان، تنها بازیکن خوزستانی این تیم است. مردانی فصل گذشته در لیگ آزادگان و در تیم فجر‌سپاسی شیراز بازی می‌کرد و امسال به عضویت پدیده خراسان در‌آمده است. او در فصل‌جاری، یک گل سه‌امتیازی هم به راه‌آهن تهران زده است.

غایبان دو تیم
بهمن کامل و حسین ابراهیمی، دو بازیکن محروم و غایب فولاد خوزستان در دیدار با پدیده خراسان هستند. امید خالدی و اکبر ایمانی هم که به دلیل آسیب‌دیدگی از مدت‌ها پیش در تمرینات و بازی‌های فولاد حضور ندارند، غایب خواهند بود. در عین حال، اسماعیل شریفات نیز از ناحیه زانو با مشکل روبروست و حضور وی در دیدار با پدیده، نا‌مشخص است.

پدیده خراسان نیز دو مدافع میانی خود، محمود خمیسی و ایگور پراهیچ، را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و گفته می‌شود که مهدی خیری‌میر نیز سه کارته و محروم است اما مسئولان باشگاه پدیده معتقدند او تا‌کنون دو کارت زرد دریافت کرده و در بازی با فولاد محروم نیست که در این زمینه، در حال رایزنی با مسئولان سازمان‌لیگ هستند. همچنین، بنا به گفته سرمربی پدیده، چند بازیکن این تیم مثل کریم احمدی و مسعود نظر‌زاده هم به دلیل آسیب‌دیدگی، قادر به حضور در دیدار با فولاد خوزستان نیستند.

فولاد و پدیده در اندیشه شکستن طلسم تساوی

بازیکنان خارجی دو تیم

فولاد خوزستان از دو بازیکن خارجی در جمع نفرات خود استفاده می‌کند:

- ماتیاس چاگو یک هافبک وسط باتجربه اصالتا" کامرونی است که تابعیت کرواسی را نیز به دست آورده است. این بازیکن 32 ساله در دو فصل اخیر در تیم فولاد خوزستان عضویت دارد و در فصل جاری در تمام دیدارهای فولاد به میدان رفته است. چاگو در تیم‌ مطرح دینامو زاگرب و نیز چند تیم دیگر کرواسی نظیر لکوموتیو زاگرب و ایسترا 1965 توپ زده و در فصل جاری 2 گل در برابر راه‌آهن و سیاه‌جامگان نیز زده است. چاگو یکی از بازیکنان خوب فولاد در دو فصل اخیر بوده است.

- لئونارد مساریچ، دیگر بازیکن خارجی فولاد خوزستان است که همزمان با چاگو به عضویت این تیم در‌آمد و همانند وی، سابقه حضور در تیم‌های دینامو زاگرب و لکوموتیو زاگرب را دارد. این مدافع میانی 32 ساله که نام او را در اکثر سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به اشتباه "لئوناردو" اعلام می‌کنند، در اواسط دور رفت فصل‌جاری بازوبند کاپیتانی فولاد را از مهرداد جماعتی تحویل گرفت و تنها بازیکنی است که در تمام 16 بازی فصل، برای فولاد خوزستان به صورت ثابت بازی کرده است.

پدیده خراسان نیز تنها یک بازیکن خارجی در جمع بازیکنان خود دارد:

- ایگور پراهیچ مدافع قدبلند و  28 ساله کروات، از فصل گذشته تاکنون در این تیم حضور دارد و پیش از آن نیز در تیم‌های واراژدین و زادار کرواسی، سدان فرانسه و واسلوی رومانی توپ زده است. او در فصل جاری، یک گل در برابر گسترش فولاد تبریز هم زده است. پراهیچ در دیدار با فولاد خوزستان به دلیل محرومیت، حضور نخواهد داشت.

داوران فولاد با پدیده
شاهین حاج‌بابایی داور این بازی است و سعید قاسمی و رحیم حاجی‌لو هم کمک‌های وی خواهند بود. محمد ملکی نیز داور چهارم است و نظارت بر کار داوران هم بر‌عهده بهرام مهرپیما است.

صحبت‌های مربیان دو تیم
کوروش بختیاری زاده، مربی فولاد خوزستان، در نشست خبری پیش از مسابقه با پدیده گفت: نیاز شدید به سه امتیاز این مسابقه داریم. ما در بازی‌های قبل هم مستحق برد بودیم. باید سه امتیاز بازی را از آن خود کنیم. وقتی یک بازی انجام دهیم و برنده شویم و پس از آن استراحت طولانی در انتظارمان باشد، آن استراحت برای ما خیلی دلچسب است و بازیکنان با جدیت بیشتری تمرین می کنند. وی افزود: پدیده در خط حمله بسیار خوب کار می‌کند و اصلا" حریف آسانی نیست.

محمدرضا مهاجری، سرمربی پدیده، نیز قبل از عزیمت به اهواز گفت: برای کسب پیروزی و ایجاد فاصله مناسب با انتهای جدول، به اهواز می‌رویم. مهاجری افزود: بازی سختی مقابل فولاد داریم. جایگاه واقعی این تیم، در انتهای جدول نیست و بعید می‌دانم این تیم باسابقه، تا انتهای فصل در این جایگاه باقی بماند. امیدوارم این دیدار را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم تا با روحیه‌ای خوب، به تعطیلات نیم‌فصل برویم.

فولاد و پدیده در اندیشه شکستن طلسم تساوی

دیدارهای گذشته
فولاد خوزستان و پدیده خراسان تاکنون تنها در 3 مسابقه لیگ‌برتر به مصاف هم‌دیگر رفته‌اند که هر سه بازی، با تساوی پایان یافته است. با توجه به دو تساوی بدون گل و یک تساوی یک بر یک در این بازی‌ها، هر تیم تنها یک بار سابقه گشودن دروازه تیم مقابل را دارد و دو تیم در همه چیز مساوی هستند.

نخستین رویارویی لیگ‌برتری دو تیم، روز جمعه شانزدهم آبان 1393 در مشهد برگزار شد و با تساوی بدون گل خاتمه یافت. آخرین دیدار دو تیم نیز که روز پنج‌شنبه پانزدهم مرداد سال‌جاری بار دیگر در مشهد برگزار شد، با تساوی یک بر یک به پایان رسید که بدین ترتیب، گل‌زنان این بازی یعنی محمد‌حسین مراد‌مند از پدیده و حسین ابراهیمی از فولاد، نام خود را به عنوان نخستین گل‌زنان تاریخ دیدارهای بین دو تیم در مسابقات لیگ‌برتر ثبت کردند.

هدایت فولاد خوزستان در هر سه بازی گذشته با پدیده، بر عهده دراگان اسکوچیچ بوده اما تیم پدیده در دو بازی فصل گذشته با هدایت علیرضا مرزبان و در فصل جاری، با سرمربیگری محمد‌رضا مهاجری مقابل فولاد قرار گرفته است.

نتایج دیدارهای قبلی این دو تیم، به صورت زیر است:

فصل 95/94
* پدیده خراسان یک-  فولاد خوزستان یک
محمد‌حسین مراد‌مند (پدیده) / حسین ابراهیمی (فولاد)

فصل 94/93
* فولاد خوزستان صفر – پدیده خراسان صفر
* پدیده خراسان صفر – فولاد خوزستان صفر

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها