به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
پیش بازی پرسپولیس تهران - استقلال خوزستان

استقلال باز هم به پرسپولیس رسید

استقلال باز هم به پرسپولیس رسید

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- استقلال خوزستان قصد دارد هم‌چنان به روند کسب نتایج خوب خود در فصل‌جاری ادامه دهد.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، روز پنج‌شنبه تیم‌های پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان در دیداری از هفته هفدهم لیگ‌‌برتر کشور به مصاف هم می‌روند تا ششمین دیدار دو تیم در تاریخ این مسابقات را برگزار کنند.

آبی‌پوشان خوزستان که در بازی رفت در اهواز، شکست 2 بر یک پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ را رقم زدند، این بار باید در تهران به مصاف حریف خود بروند و حال باید دید که آیا برای دومین بار متوالی موفق به شکست تیم تحت هدایت این مربی سرشناس کروات خواهند شد یا خیر.

کسب سه امتیاز این بازی یا حتی تساوی در زمین حریف، ضمن اینکه نتیجه ایده‌آلی برای استقلال خوزستان است، می‌تواند تعداد بازی‌های بدون باخت این تیم را نیز به عدد 16 برساند و آنها را به کسب قهرمانی یا سهمیه آسیایی در پایان فصل امیدوارتر کند.

دیدار تیم‌‌های پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان قرار است ساعت 16:30 روز پنج‌شنبه دهم دی‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار ‌شود. این در حالی است که به دلیل آلودگی شدید هوای تهران در روزهای اخیر، صحبت‌هایی مبنی بر احتمال برگزار نشدن این بازی در روز پنج‌شنبه مطرح شده بود.

بازی رفت دو تیم
دیدار رفت دو تیم، پنجمین رویارویی دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر بود که با برتری 2 بر یک آبی‌پوشان خوزستان در برابر قرمز‌پوشان تهران به پایان رسید. نیمه نخست این بازی که روز پنج‌شنبه پانزدهم مرداد در ورزشگاه غدیر اهواز و به قضاوت محسن ترکی انجام شد، بدون گل مساوی خاتمه یافت اما در نیمه دوم، تیم میزبان دو بار با درخشش حسن بیت‌سعید به گل رسید و پس از نیز شاهد هنرنمایی فرناندو خسوس و سایر بازیکنان استقلال خوزستان بودیم تا گل دیر‌هنگام مهدی طارمی، تنها باعث خفیف‌تر شدن باخت تیم تهرانی شود. البته اخراج هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس، و همچنین گرمای فوق‌العاده شدید اهواز نیز مزید بر علت شد تا نخستین باخت قرمزپوشان پایتخت در برابر استقلال خوزستان رقم بخورد.

عبدالله ویسی در پایان این دیدار گفت: بازیکنان ما بازی خوبی انجام دادند و انتظار ما نیز همین بود. آنجایی که باید به پرسپولیس ضربه می‌زدند، بازیکنان خوب عمل کردند. در عمق دفاع، خوب کار کردیم و به نتیجه هم رسیدیم. سرمربی استقلال خوزستان افزود: در خط حمله سه بازیکن داریم که حریف را آزار دادند و توانایی این را دارند که هر حریفی را اذیت کنند و مطمئناً از آنها در آینده بیشتر خواهید شنید. اینها بازیکنانی هستند که لیگ را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند. ویسی همچنین خاطرنشان کرد: پرسپولیس موقعیت زیادی نداشت و به آنها اجازه ندادیم روی دروازه ما خطر زیادی ایجاد کنند.

اما برانکو ایوانکوویچ نیز نظر خود در مورد این بازی را بدین‌صورت بیان کرد: به استقلال خوزستان تبریک می‌گویم. آنها شانس زیادی برای گل‌زنی نداشتند و با یک اشتباه ما، به گل رسیدند و با یک ضربه زیبا هم گل دوم را زدند! وی افزود: بازیکنان ما تلاش کردند نتیجه را تغییر دهند اما نتوانستند و فشار هوا نیز غیرقابل تحمل بود و فقط توانستند یک گل را جبران کنند. البته نگفتم آب و هوا در باخت ما مقصر است بلکه گفتم در شرایط غیرعادی بازی کردیم که تحملش سخت بود.

ترکیب استقلال خوزستان
فرناندو خسوس، جلال عبدی، موسی کولیبالی، محمد طیبی، پیمان شیرزادی، ادواردو سوارز (46- عبدالهادی خنیفر)، میثم دورقی، حکیم نصاری، حسن بیت‌سعید، روح‌الله سیف‌اللهی (75- فرشاد جانفزا)، رحیم زهیوی (64- فرشاد سالاروند)
سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب پرسپولیس تهران
ایمان صادقی، بابک حاتمی، علیرضا نورمحمدی، لوکا ماریچ، رامین رضاییان، هادی نوروزی، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده (62- علی علیپور)، امید عالیشاه، رضا خالقی‌فر (62- میلاد کمندانی)، مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

جایگاه دو تیم در جدول
با گذشت 16 هفته از مسابقات لیگ‌برتر در فصل‌جاری، استقلال خوزستان همچنان در صدر جدول است و پرسپولیس تهران نیز در رده ششم قرار دارد. پیروزی در این بازی می‌تواند احتمالا" تداوم صدرنشینی آبی‌پوشان را به دنبال داشته باشد.

رویارویی بهترین گل‌زنان لیگ
رویارویی دو گل‌زن برتر لیگ‌برتر، می‌تواند به جذابیت این مسابقه بیفزاید. هم‌اکنون مهدی طارمی، مهاجم بوشهری پرسپولیس، با 10 گل در صدر جدول گل‌زنان قرار دارد و حسن بیت‌سعید، مهاجم خوزستانی استقلال خوزستان، نیز با 8 گل در تعقیب وی است. به طور حتم هر دو بازیکن تلاش می‌کنند با گل‌زنی در این مسابقه، آمار تعداد گل‌های خود را بهبود ببخشند.

عملکرد دو تیم در نقل و انتقالات
در حالی که هفته اول از چهار هفته زمان تعیین‌شده برای نقل و انتقالات میان‌فصل را پشت سر گذاشته‌ایم، هنوز هیچ بازیکنی به جمع بازیکنان دو تیم اضافه نشده است. البته گفته می‌شد مهدی مومنی یکی از گزینه‌های مدنظر استقلال خوزستان بوده اما این هافبک شمالی در نهایت ترجیح داد به استقلال تهران ملحق شود. عبدالله ویسی نیز چندی پیش از پیوستن یک هافبک تهاجمی خارجی به این تیم خبر داد که فعلا" اطلاعی از وی در دسترس نیست.

پرسپولیس نیز در این مدت بازیکن جدیدی جذب نکرده و این‌طور که برانکو در مصاحبه مطبوعاتی پیش از مسابقه گفته است، این تیم تنها دارای یک جای خالی در فهرست بازیکنان زیر 23 سال خود است و هنوز بازیکنی انتخاب نشده است.

تجلیل از استقلالی‌ها
هیات‌مدیره باشگاه استقلال خوزستان در آستانه دیدار با پرسپولیس، طی مراسمی در اهواز، از بازیکنان و اعضای کادر‌فنی و اجرایی تیم استقلال به دلیل کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل اول لیگ‌برتر تقدیر کرد. در خاتمه این مراسم، به اعضای تیم اعلام شد که مبلغی به عنوان پاداش، به حساب بانکی آنها واریز خواهد شد.

خداحافظی کمک‌داور بازی
گفته می‌شود که رسول فروغی، کمک داور بین‌المللی و با‌سابقه فوتبال کشورمان، قصد دارد پس از بازی بین تیم‌های پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان، از دنیای داوری خداحافظی کند.

غایبان دو تیم
سوشا مکانی، دروازه‌بان پرسپولیس، به علت اخراج در دیدار گذشته، از حضور در بازی مقابل استقلال خوزستان محروم است که بدین ترتیب، ایمان صادقی دروازه‌بان دوم پرسپولیس فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کند. جالب اینکه سوشا در دیدار رفت دو تیم در اهواز نیز غایب بود و صادقی درون دروازه پرسپولیس ایستاد که دو بار دروازه خود را بازشده دید. علیرضا نورمحمدی، مدافع پرسپولیس، نیز همچنان با آسیب‌دیدگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و در این بازی غایب است.

استقلال باز هم به پرسپولیس رسید

بازیکنان خارجی دو تیم
سه بازیکن خارجی در فهرست نفرات تیم استقلال خوزستان حضور دارند:
- فرناندو خسوس دروازه‌بان 31 ساله برزیلی، پیش از پیوستن به تیم آبی‌پوش خوزستان، در تیم‌هایی در سری B و C برزیل و همچنین مسابقات منطقه‌ای برزیل بازی کرده است. او در تمام 16 بازی فصل جاری درون دروازه استقلال ایستاده و با 11 کلین‌شیت و تنها 5 گل خورده، رکورددار کلین‌شیت و کمترین گل خورده در بین دروازه‌بانان لیگ‌برتری است. مهدی شریفی (سپاهان اصفهان)، مهدی طارمی (پرسپولیس تهران)، محمد قاضی (صبا قم)، پرو پییچ (استقلال تهران) و محمد‌رضا خلعتبری (سپاهان اصفهان) پنج بازیکن لیگ‌برتری هستند که تا‌کنون موفق به گشودن دروازه فرناندو شده‌اند.

- موسی کولیبالی اهل کشور مالی است و از زمان حضور استقلال خوزستان در لیگ‌برتر، به عضویت این تیم درآمده و عملکرد مناسب وی، باعث ماندگاری وی در استقلال شده است. کولیبالی 22 ساله که تنها یکی از دیدارهای این فصل را از دست داده، جوان‌ترین بازیکن خارجی حاضر در تیم‌های خوزستانی نیز محسوب می‌شود.

- ادواردو سوارز فریرا، دیگر بازیکن خارجی استقلال خوزستان است. این مدافع و هافبک میانی قدبلند و 32 ساله تا پیش از حضور در ایران در تیم‌هایی از برزیل، کلمبیا و آفریقای‌جنوبی بازی کرده است. سوارز در برزیل متولد شده اما تابعیت کشور گینه‌استوایی را نیز اخذ کرده و در چند بازی تیم‌ملی این کشور به میدان رفته است. ادواردو که برای استقلال خوزستان در پست هافبک‌دفاعی بازی می‌کند، رضایت کادر‌فنی این تیم را تا حدود زیادی جلب کرده است.

پرسپولیس تهران نیز سه بازیکن خارجی در جمع بازیکنان خود دارد:
- مایکل اومانا کورالس، مدافع میانی 33 ساله اهل کاستاریکا، فصل گذشته به پرسپولیس پیوست و در بیشتر مسابقات داخلی و خارجی این تیم به میدان رفت اما در فصل جاری، به دلیل آسیب‌دیدگی و نیز حضور در اردوهای تیم‌ملی، بازی‌های کمتری برای قرمزپوشان پایتخت انجام داده است. اومانا تا پیش از پیوستن به پرسپولیس، در تیم‌های دیپورتیوو ساپریسا کاستاریکا، کمیونیکاسیونس گواتمالا، چیواس آمریکا و مونیسیپال لیبریا کاستاریکا عضویت داشته و در تیم‌ملی فوتبال کاستاریکا نیز از حدود 10 سال پیش تاکنون بازی می‌کند.

- لوکا ماریچ، مدافع 28 ساله کروات، یکی دیگر از بازیکنان خارجی پرسپولیس است که امسال به جمع بازیکنان این تیم پیوسته و در برخی از دیدارهای پرسپولیس به میدان رفته است. ماریچ قبل از پیوستن به پرسپولیس، در عضویت تیم‌های زاویس‌زا لهستان و ریه‌کا و ایسترا 1961 کرواسی بوده است. در غیبت نورمحمدی، ماریچ به احتمال فراوان در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

- جری ریکاردو بنگستون، مهاجم 28 ساله هندوراسی، ابتدای فصل‌جاری به پرسپولیس پیوست و تاکنون 4 گل برای این تیم زده است. این بازیکن ملی‌پوش نیز تا پیش از عضویت در پرسپولیس، در تیم‌های نیو انگلند آمریکا، بلگرانو آرژانتین و همچنین تیم‌‌های هندوراسی موتاگوا و ویدا توپ زده است.

شکست‌ناپذیری ویسی در برابر مربیان کروات

عبدالله ویسی در این فصل موفق به شکست تیم‌های پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان با هدایت دو مربی کروات به نام‌های برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ شده است و سپاهان اصفهان با هدایت یک کروات دیگر به نام ایگور استیماچ را نیز در دیدار گذشته، در حسرت پیروزی در برابر استقلال خوزستان باقی گذاشت. ویسی می‌تواند در صورت کسب پیروزی یا تساوی در برابر سرخ‌پوشان تهرانی، همچنان به شکست‌ناپذیری خود در مقابل مربیان کروات ادامه دهد.

ادامه رکوردزنی استقلال

با توجه به نتیجه مساوی در مقابل سپاهان در هفته گذشته، آمار بازی‌های بدون باخت استقلال خوزستان در فصل‌جاری به عدد 15 رسید. اولین و آخرین باخت استقلال در این فصل، مقابل تیم سپاهان در دیدار رفت دو تیم در اصفهان به وقوع پیوست.

فرناندو در یک‌قدمی عدد شانزده

فرناندو خسوس در 11 بازی فصل‌جاری موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیم خود شده و اکنون باید دید عملکرد وی در برابر یکی از معدود تیم‌هایی که در دور رفت موفق به گشودن دروازه وی شده، چگونه خواهد بود. مصاف دوباره فرناندو خسوس، بهترین دروازه‌بان لیگ، با مهدی طارمی، بهترین گل‌زن لیگ و زننده تک‌گل پرسپولیس در بازی رفت، به طور قطع دیدنی خواهد بود.

داوران استقلال با پرسپولیس

احمد صالحی داور این بازی است و رسول فروغی و آرمان اسعدی هم کمک‌های وی خواهند بود. سید‌مهدی سیدعلی نیز داور چهارم است و نظارت بر کار داوران هم بر‌عهده مسعود مرادی است.

جای خالی کاپیتان نوروزی
دو تیم در حالی به مصاف هم خواهند رفت که جای خالی هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس، در میدان احساس خواهد شد.هادی نوروزی در بازی رفت این دوتیم که در اهواز برگزار شد، در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار داشت و در اوایل نیمه دوم با کارت قرمز از بازی اخراج شد.

صحبت‌های مربیان

عبدالله ویسی و برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه حضور یافته و پاسخ‌گوی سئوالات خبرنگاران شدند.

سرمربی استقلال خوزستان در مورد این بازی اظهار داشت: هر دو تیم، روند خوبی را در پیش گرفته‌اند و مسلماً برای کسب سه امتیاز می‌جنگند. پرسپولیسی‌ها بازی رفت را واگذار کردند و برای بازی برگشت انگیزه زیادی دارند اما ما هم می‌خواهیم دست پر ورزشگاه آزادی را ترک کنیم و در این بازی به پیروزی برسیم.

سرمربی پرسپولیس نیز درخصوص این دیدار گفت: فردا یک دربی داریم. هر دو تیم، بازی شبیهی نسبت به یکدیگر دارند و بهترین فرم خودشان را در بازی‌ها نشان داده‌اند. اما قبل از هر چیزی مایل هستم به آنها بابت نتایج درخشان‌شان تبریک بگویم. در این فصل، آنها واقعا پدیده هستند. آنها پارسال به سختی در لیگ باقی ماندند اما اکنون در صدر حضور دارند و باید به آنها و مربی‌شان بابت کسب این نتایج تبریک بگویم. وی افزود: دیدار سختی پیش رو خواهیم داشت. آنها دفاع سختی دارند و تنها 5 گل دریافت کرده‌اند و به همین خاطر است که توانسته‌اند ثبات‌شان را حفظ کنند و صدر جدول را به دست آورند.

استقلال باز هم به پرسپولیس رسید

دیدارهای گذشته
استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران تاکنون در 5 بازی در لیگ‌برتر به مصاف همدیگر رفته‌اند. استقلالی‌های خوزستان تنها در دیدار رفت فصل‌جاری موفق به شکست پرسپولیس شدند حال‌آنکه چهار دیدار قبلی خود در برابر قرمزپوشان تهرانی را با 2 باخت و 2 تساوی به پایان رسانده بودند.

استقلالی‌ها تاکنون 4 بار موفق به گشودن دروازه پرسپولیس شده‌اند و در مقابل، 5 بار هم دروازه خود را باز‌شده دیده‌اند. محمد عباس‌زاده با 3 گل، بیشترین تعداد گل پرسپولیس را در برابر آبی‌پوشان خوزستانی به ثمر رسانده و حسن بیت‌سعید نیز با 2 گل زده، بهترین گل‌زن تیم استقلال می‌باشد.
نخستین رویارویی لیگ‌برتری دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر، روز چهارشنبه 15 آبان 1392 با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی تهران همراه شد اما آخرین دیدار دو تیم در روز پنج‌شنبه پانزدهم مرداد سال‌جاری در اهواز، برتری 2 بر یک استقلال خوزستان را به همراه داشت تا نخستین پیروزی این تیم در برابر پرسپولیس در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر ثبت شود.

نتایج دیدارهای قبلی این دو تیم، به صورت زیر است:

فصل 95/94‌
* استقلال خوزستان 2 – پرسپولیس تهران یک
حسن بیت سعید 2 گل (استقلال) / مهدی طارمی (پرسپولیس)

فصل 94/93
* پرسپولیس تهران 2 – استقلال خوزستان یک
مهدی مومنی (استقلال) / محمد عباس‌زاده 2 گل (پرسپولیس)
* استقلال خوزستان یک – پرسپولیس تهران یک
محمد‌رضا مهدوی (استقلال) / مهدی طارمی (پرسپولیس)

فصل 93/92
* استقلال خوزستان صفر – پرسپولیس تهران یک
محمد عباس‌زاده (پرسپولیس)
* پرسپولیس تهران صفر – استقلال خوزستان صفر

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها