به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

وقایع اتفاقیه در دیدار استقلال خوزستان با سپاهان

وقایع اتفاقیه در دیدار استقلال خوزستان با سپاهان

افشین احمدی
خوزستان اسپورت- دیدار استقلال خوزستان با سپاهان، پایانی بر ناکامی‌های آبی‌پوشان در برابر این تیم اصفهانی بود.

به گزارش خوزستان اسپورت، روز گذشته تیم‌ استقلال خوزستان – قهرمان نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ‌برتر - در دیداری خانگی در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم سپاهان اصفهان – مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر – رفت و با کسب تساوی، به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها و همچنین شکست نا‌پذیری در مسابقات فصل جاری تداوم بخشید.

نگاهی به برخی از اتفاقات و حواشی این بازی، خالی از لطف نیست:

سکوت به احترام مرحوم صفاریان
پیش از شروع مسابقه و به احترام شادروان محمدرضا صفاریان (رضا چاچا)، یک دقیقه سکوت در ورزشگاه اعلام شد.

ششمین رویارویی در لیگ‌برتر
این برای ششمین بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر بود که این دو تیم با یکدیگر روبرو ‌شدند. نخستین رویارویی لیگ‌برتری دو تیم، روز جمعه 22 شهریور 1392 با پیروزی 2 بر صفر سپاهان خاتمه یافته بود.

وقایع اتفاقیه در دیدار استقلال خوزستان با سپاهان

سومین رویارویی با سرمربیان خارجی
در حالی که استقلال خوزستان در تمام شش دیدار برگزارشده با سپاهان، عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دیده اما سپاهان در 3 بازی، سرمربی ایرانی و در 3 بازی، سرمربی خارجی داشته است. حسین فرکی 3 بار، زلاتکو کرانچار 2 بار و ایگور استیماچ یک بار به عنوان سرمربی روی نیمکت سپاهان در دیدار مقابل استقلال خوزستان حضور داشته‌اند. بدین ترتیب، عبدالله ویسی برای سومین بار با سپاهان تحت هدایت مربیان خارجی و از قضا کروات روبرو شد.

توقف ویسی در برابر سومین مربی کروات
عبدالله ویسی که در این فصل با استقلال خوزستان موفق به شکست تیم‌های پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان با هدایت دو مربی کروات به نام‌های برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ شده بود، با توقف در برابر سپاهان با هدایت یک کروات دیگر به نام ایگور استیماچ، موفق به هت‌تریک در پیروزی مقابل تیم‌های تحت‌هدایت مربیان کروات نشد.

پایان ناکامی در برابر سپاهان
آبی‌پوشان خوزستان که تا پیش از این، هر پنج دیدار قبلی خود در برابر سپاهان را واگذار کرده بودند، در این بازی به تساوی رسیدند تا ضمن کسب نخستین امتیاز خود در برابر این تیم اصفهانی، طلسم ناکامی در برابر سپاهان را نیز بشکنند.

ادامه رکوردزنی استقلال
با توجه به کسب نتیجه مساوی در مقابل سپاهان، آمار بازی‌های بدون باخت استقلال خوزستان در فصل جاری به عدد 15 رسید. اولین و آخرین باخت استقلال در این فصل، مقابل همین تیم سپاهان در دیدار رفت دو تیم در اصفهان بود.

نخستین گل خلعتبری و زهیوی
رحیم زهیوی از استقلال خوزستان و محمدرضا خلعتبری از سپاهان با گل‌زنی در این دیدار، نام خود را در بین گل‌زنان دیدارهای برگزار شده بین دو تیم در تاریخ لیگ برتر ثبت کردند. زهیوی پنجمین گل استقلال خوزستان به سپاهان را زد و خلعتبری هم سیزدهمین گل سپاهان به استقلال خوزستان را به ثمر رساند.

بازشدن دروازه خسوس برای پنجمین‌بار
محمدرضا خلعتبری با گلی که در اواخر بازی به ثمر رساند، نام خود را به عنوان پنجمین بازیکنی که در فصل جاری موفق به باز کردن دروازه فرناندو خسوس شده، ثبت کرد. مهدی شریفی (سپاهان اصفهان)، مهدی طارمی (پرسپولیس تهران)، محمد قاضی (صبا قم) و پرو پییچ (استقلال تهران) چهار بازیکن دیگری هستند که تاکنون موفق به انجام این کار شده‌اند.

وقایع اتفاقیه در دیدار استقلال خوزستان با سپاهان

تعویض اجباری بازیکن خوزستانی
عبدالله کرمی، تنها بازیکن خوزستانی سپاهان، در اواخر نیمه اول دچار مشکل تنفسی شد و با آمبولانس راهی بیمارستان گردید.

فرناندو؛ رفت و برگشت
دروازه فرناندو خسوس در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان باز شد و حال باید دید عملکرد وی در دیدار برگشت در برابر سه تیم پرسپولیس و استقلال تهران و صبا قم که در دور رفت موفق به گشودن دروازه وی شدند، چگونه خواهد بود.

غیبت ادامه‌دار برزیلی‌های سپاهان
علیرغم خوش‌بینی مسئولان باشگاه سپاهان در زمینه اخذ ITC دو بازیکن برزیلی نام‌آشنای خود، پادوانی و پریرا، مجوز بازی آنها صادر نشد و احتمالا" با توجه به تعطیلات کریسمس، تا پیش از دیدار بعدی سپاهان نیز صادر نخواهد شد.

آمار بدون تغییر کلین‌شیت‌
فرناندو خسوس در این بازی نتوانست به تعداد کلین‌شیت های خود بیفزاید و در همان عدد 11 قبلی باقی ماند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها