به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

فولاد علیه فولاد در ایستگاه آخر

فولاد علیه فولاد در ایستگاه آخر

اکبر مظاهری - آناج
خوزستان اسپورت- در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال، تیم گسترش فولاد تبریز فردا جمعه در خانه به مصاف مهمان بحران زده خود، فولاد خوزستان می‌رود.

به گزارش خوزستان اسپورت، در یکی از دیدارهای پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال فردا جمعه تیم‌های گسترش فولاد تبریز و فولاد خوزستان از ساعت 15 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم می‌روند.

دیدار دو تیم با قضاوت گروه داوری سیدمهدی سیدعلی، جواد مداح، علی دودانگه و کمیل غلامی برگزار خواهد شد. ضمن اینکه ابراهیم میرزابیگی به عنوان ناظر داوری این بازی انتخاب شده است.

گسترش فولاد تبریز
شاگردان کمالوند بازنده سربلند هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال بودند. آنها در برابر پرسپولیس با وجود اینکه در نیمه اول نتوانستند نمایش مطلوبی از خود ارائه دهند اما در نیمه دوم تیم میزبان را کاملا تحت تاثیر بازی زیبا و تاکتیکی خود قرار داده و همچون اغرار خود برانکو سرمربی پرسپولیس، گسترش فولاد تنها تیم فصل جاری لیگ برتر بود که تیم پرسپولیس را به لاک دفاعی فرو برده بود. با این حال آبی و زردپوشان نتوانستند از این برتری خود استفاده کرده و در نهایت با همان گلی در نیمه اول دریافت کرده بودند، نتیجه را به میزبان خود واگذار کردند.

بدیهی است که شاگردان کمالوند با توجه به برگزاری این دیدار در خانه محکوم به کسب 3 امتیاز هستند و مطمئنا برای جبران شکست پرسپولیس در بازی فردا به مصاف فولاد خوزستان خواهند رفت.

گسترش فولاد تبریز هم اکنون با کسب 5 برد، 5 مساوی و 4 شکست و مجموع 20 امتیاز در مکان هشتم جدول قرار دارد و امیدوار است تا با 3 امتیاز دیدار فردا و رقم خوردن نتایج به سود خود، بار دیگر به مکان ششم جدول بازگردد. هرچند در این بین بدترین حالت ممکن نیز پس از بازی فردا برای گسترش فولاد سقوط به رده نهم است.

در آستانه دیدار فردا بررسی عملکرد آبی و زردپوشان در دیدارهای خانگی لیگ پانزدهم نشان می‌دهد آنها در 6 دیداری که در فصل جاری در خانه برگزار کرده‌اند، به 3 پیروزی در برابر تیم‌های سیاه جامگان، پدیده و سپاهان، یک تساوی مقابل نفت تهران و دو شکست در برابر تراکتورسازی و استقلال دست یافته‌اند. بدین ترتیب شاگردان کمالوند در این دیدارها از 18 امتیاز ممکن موفق به کسب 10 امتیاز شده و میانگین 1/66 امتیاز برای هر بازی خانگی را به ثبت رسانده‌اند. عملکردی که شانس پیروزی گسترش فولاد را در بازی با فولاد خوزستان افزایش می‌دهد.

فولاد خوزستان
اما در سمت مقابل تیم فولاد خوزستان یکی از بدترین فصول حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند. این تیم که پس از سپاهان و استقلال به همراه پرسپولیس با دو قهرمانی سومین تیم پرافتخار لیگ برتر فوتبال کشورمان است و در فصول اخیر نیز همواره به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی خود را مطرح کرده است، در 14 هفته ابتدایی بسیار ناامید کننده ظاهر شده و تنها 9 امتیاز به حساب امتیازات خود بیاندوزد. این نتایج موجب شده است تا اسکوچیچ سرمربی کروات فولاد خطر اخراج را در دیدار فردا بیش از هر زمان دیگری احساس کند و شاید دیدار با گسترش فولاد آخرین فرصت این مربی روی نیمکت پرافتخارترین تیم دیار جنوب کشورمان باشد.

تیم بحران زده فولاد در فصل جاری با کسب 2 برد، 3 مساوی و 9 باخت و مجموع 9 امتیاز مکان چهاردهم لیگ را در اختیار دارد و یکی از تیم‌های فانوس به دست لیگ برتر است. آنها در صورت برتری در دیدار فردا در بهترین شرایط یک پله می‌توانند در جدول صعود کنند و با شکست احتمالی نیز در بدترین حالت ممکن همین تعداد پله با نزول مواجه خواهند شد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ شاگردان اسکوچیچ در دیدارهای خارج از خانه این فصل نتایج ضعیفی را کسب کرده و با این عملکرد شانس آنها برای پیروزی در دیدار فردا پایین است.

فولاد در 6 دیدار خارج از خانه فصل جاری که در برابر تیم‌های پدیده، سپاهان، سایپا، صبا، ملوان و استقلال اهواز برگزار کرده‌ است، به یک پیروزی، 2 تساوی و 3 شکست رسیده و با کسب 5 امتیاز میانگین کمتر از یک امتیاز را برای هر بازی ثبت کرده است. البته 3 امتیاز از این 5 امتیاز در بازی برابر استقلال اهواز بوده و فولاد از 5 بازی بیرون از استان فقط 2 امتیاز گرفته است.

 تقابل دو تیم در لیگ برتر
تیم‌های گسترش فولاد تبریز و فولاد خوزستان 4 بار در رقابت‌های لیگ برتر برابر هم قرار گرفته‌اند که در این دیدارها 2 برد برای تیم خوزستانی، یک برد برای گسترش فولاد به ثبت رسیده و یک دیدار نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

نکات جالب از دیدارهای دو تیم
1 - دو تیم برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر در هفته پایانی نیم فصل به مصاف هم می‌روند.

2 - در 4 دیدار قبلی گسترش فولاد و فولاد، هر دو تیم 4 بار موفق به باز کردن دروازه تیم حریف شده است.

3 - دیدار فردا دومین مصاف اسکوچیچ و کمالوند در لیگ برتر است. جدال نخست آنها در فصل گذشته با برتری 3 بر یک کمالوند به پایان رسید.

4 - فولادی‌ها خاطره خوشی از دیدار با گسترش فولاد در تبریز دارند. آنها دومین قهرمانی خود را در لیگ برتر که با حسین فرکی به دست آمد، با پیروزی یک بر صفر بر گسترش فولاد در هفته پایانی لیگ سیزدهم کسب نموده و در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز جشن قهرمانی به پا کردند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها