به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 18
کد خبر: ۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

جریمه‌ای بالاتر از مبلغ قرارداد دراگان!

جریمه‌ای بالاتر از مبلغ قرارداد دراگان!

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- هنوز چند لحظه‌ای از شکست فولاد خوزستان مقابل نفت تهران نگذشته بود که سایت باشگاه فولاد خبر داد اعضای تیم 20 درصد از مبلغ قراردادشان جریمه شدند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، این خبر آنقدر سریع منتشر شده بود که هنوز دراگان اسکوچیچ هم به کنفرانس خبری نرفته بود. به هر حال در خبری که روی سایت قرار گرفت، آمده بود: «تیم بزرگسالان فولاد خوزستان در حالی که در نیمه نخست بازی هفته چهاردهم خود با یک گل از تیم نفت تهران پیش بود و این نیمه را با برتری به پایان رساند، در نیمه دوم 2 گل دریافت کرد تا اینگونه 3 امتیاز ارزشمند و حیاتی دیگر را از دست بدهد. در همین حال علیرضا اژدری‌زاده پس از پایان این دیدار به درخواست اعضای هیات‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد در خصوص جریمه اعضای تیم، دستور لازم برای کسر 20 درصد از مبلغ قراردادها را صادر کرد. مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان پیش از این در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان گفته بود که حضور فولاد در رده چهاردهم جدول اصلا جای توجیه ندارد و بنده به هیچ‌وجه از این شرایط رضایت ندارم و به شخصه معتقدم می‌توانستیم در یارگیری بهتر عمل کنیم.»

نکته جالب دیگر در این خبر انتقاد از نحوه بازی فولاد خوزستان بود که تا پیش از این سابقه نداشته است؛ نه از سوی مسوولان باشگاه فولاد خوزستان و نه از سوی سایت آن اما در خبر دیروز به نیمه مربیان و عملکرد ضعیف فولاد در این نیمه اشاره شد: «فولاد خوزستان در حالی با 9 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی جای دارد که این تیم در چندین مسابقه گذشته، ابتدا از حریفانش پیش افتاده بود اما به دلیل ضعف مشهود بدنی بازیکنان و نبود برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ نتیجه بازی، در دقایق باقیمانده دروازه‌اش را بازشده دید.»

این خبر نشان می‌داد که دیگر کاسه صبر علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان لبریز شده. البته احتمال دارد اولتیماتوم استاندار خوزستان هم کارساز بوده باشد چرا که محمدحسین مقتدایی چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود به مسوولان باشگاه فولاد خوزستان و استقلال اهواز تنها 2 هفته فرصت می‌دهد تا مشکلات تیم‌هایشان را حل کنند و در غیر این صورت خودش دست به کار می‌شود تا مشکل را حل کند.

به هر حال 20 درصد کسر از قرارداد اعضای تیم که گفته می‌شد شامل کل اعضا از جمله بازیکنان و کادر فنی است، اتفاق جالبی بود. البته پیش از این و در هفته هفتم اژدری‌زاده در جلسه‌ای که با اعضای تیم داشت به آنها گفت که 15 درصد از مبلغ قراردادشان را به منظور جریمه، کسر می‌کند اما برای آنها شرط گذاشته بود که اگر در هفته‌های بعد جبران کنند، 15 درصد برمی‌گردد که اینطور نبود. حالا باید دید آن 15 درصد هم حساب می‌شود یا نه. در هر صورت، چیزی که مشخص است این 20 درصد به صورت رسمی اعلام شده و جای بحث نمی‌گذارد. البته در مورد همین جریمه خبر می‌رسد در قرارداد دراگان اسکوچیچ ظاهرا بندی آمده که طبق آن، باشگاه نمی‌تواند به هیچ دلیلی او را جریمه کند.

بر این اساس اگر بخواهیم 20 درصد جریمه بازیکنان را حساب کنیم، طبق ارقامی که سایت سازمان لیگ اعلام کرده، این مبلغ بسیار بالاتر از مبلغ قرارداد دراگان اسکوچیچ خواهد بود. البته در سایت سازمان لیگ مبلغ قرارداد عبدا... ناصری اشتباه درج شده و به جای 80 میلیون، 800 میلیون تومان نوشته شده و جلوی نام امید خالدی مبلغی نیست. با در نظر گرفتن اشتباهی که در درج مبلغ قرارداد ناصری شده و حساب نکردن مبلغ قرارداد امید خالدی، جریمه 20 درصدی بازیکنان فولاد خوزستان، یک میلیارد و 734 میلیون تومان خواهد شد. اگر به این مبلغ، 20 درصد جریمه دستیاران دراگان یعنی نناد نیکولیچ، کرونو ملاد رندولیچ، کوروش بختیاری‌زاده و جهانبخش داراب‌پور را هم اضافه کنیم، جریمه 20 درصدی کل اعضای تیم البته به جز سرمربی، سرپرست و عوامل تدارکاتی تیم، مبلغ مورد نظر یک میلیارد و 938 میلیون تومان خواهد شد. یعنی چیزی حدود 2 میلیارد تومان.

پس اگر فولاد خوزستان واقعا به دنبال تغییرات در کادر فنی خود باشد و البته نخواهد برای اخراج سرمربی تیم، زیاد هزینه کند، همین جریمه می‌تواند هم مبلغ قرارداد دراگان اسکوچیچ در این فصل را تامین کند و هم اینکه چیزی بیش از 500 میلیون تومان برای سرمربی بعدی در نظر بگیرند چرا که دراگان اسکوچیچ تا الان بیش از 30 درصد از مبلغ قرارداد این فصل خود را گرفته. یعنی 30 درصد از یک و نیم میلیارد تومانی که با فولاد خوزستان قرارداد امضا کرد.

با این تفاسیر اگر مسوولان باشگاه فولاد خوزستان برای اخراج نکردن دراگان اسکوچیچ باز هم بهانه بیاورند، احتمالا دیگر این مساله مورد قبول مسوولان استان قرار نخواهد گرفت و شاید ادامه این روند، باعث تغییر و تحولات در کادر مدیریتی باشگاه شود. مساله‌ای که احتمالا اژدری‌زاده با آن، به هیچ وجه کنار نخواهد آمد. پس احتمالا به زودی شاهد تغییر و تحولات خواهیم بود. شاید در نیم فصل.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
چاسب
|
Singapore
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
2
7
نععععععععععیم سععععععععداوی
تاابد فولاد
|
India
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
4
اژدری و اسکو و دارو دستاش حرومتون باشه انشاالله...آقای مقتدایی استاندار محترم...نمایندگان اهواز دیگه منتظر چی هستین؟یعنی این بی کفایتی در حق فولادو نمی بینید!!!
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
7
فركى سعداوى
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
7
نعیم سعداوی_حاج حسین فرکی
فولادی با تعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
6
فقط سید کورش موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
5
جريمه هم كم است
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
2
2
این آقای اژدری زاده خوب نقش بازی میکنه. مربی اگر مشکل داره چرا پارسال این طوری نبود؟
مشکل خود شما و کسانی هستن که از پرتو باشگاه فولاد خوزستان کلی بخور بخور کردید. نگید این طور نیست که مرغ پخته هم خندش میگیره. من نسبت به اسکوچیچ هم نظر مثبتی ندارم، اما مشکل اصلی خود اژدری زاده هست.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها