به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

جای خالی فولاد خوزستان در آسیا 2016

جای خالی فولاد در لیگ قهرمانان آسیا

افشین احمدی
خوزستان اسپورت- قرعه‌کشی دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا، روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود اما نامی از تیم‌های خوزستانی در بین نمایندگان ایران به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خوزستان اسپورت، سال گذشته در چنین روزهایی بود که نمایندگان باشگاه‌های فوتبال منتخب قاره آسیا راهی مالزی شدند تا ضمن حضور در کارگاه آموزشی 2 روزه کنفدراسیون، در قرعه کشی مسابقات سال 2015 لیگ قهرمانان و جام کنفدراسیون آسیا نیز شرکت کنند. فولاد خوزستان هم یکی از نمایندگان فوتبال ایران در آن مراسم بود که به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتبال کشورمان در آن‌جا حاضر شد تا برای دومین فصل متوالی در این پیکارها حضور یابد که در نهایت در قرعه‌کشی انجام شده، در گروه سوم مرحله گروهی در کنار تیم‌های الهلال عربستان سعودی، السد قطر و لکوموتیو ازبکستان قرار گرفت.

امسال اما نامی از فولاد خوزستان در بین تیم‌های حاضر در قرعه‌کشی دیده نمی‌شود چرا که این تیم در پایان فصل گذشته موفق به کسب سهمیه آسیایی نشد و باید شانس خود برای حضور مجدد در این پیکارها را در سال‌های آینده بیازماید.

به طور کلی، باشگاه فولاد خوزستان تاکنون 3 بار در این مسابقات شرکت کرده که اولین بار در سال 2006 و آخرین بار در سال 2015 بوده و ثمره آن، برگزاری 20 بازی و کسب 6 برد، 8 مساوی و 6 باخت بوده است. فولادی‌ها در اولین و آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان پیروز شده‌اند و یک رکورد آسیایی نیز به نام خود ثبت کرده‌اند.

در آستانه برگزاری قرعه‌کشی دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا، نگاهی گذرا به تاریخچه حضور فولاد در این رقابت‌ها، خالی از لطف نیست.

جای خالی فولاد در لیگ قهرمانان آسیا

آغاز خوش و پایان بد در نخستین حضور
نخستین بازی فولاد در این مسابقات، حدود 10 سال پیش یعنی روز چهارشنبه هفدهم اسفند 1384 انجام شد و البته نتیجه‌ای در آن رقم خورد که کمتر کسی انتظار آن را داشت. حریف نگون‌بخت فولاد در نخستین بازی آن در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، القادسیه کویت بود که شکست سنگین 6 بر صفر را پذیرا شد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که فولادی‌ها صدها کیلومتر دورتر از شهر و دیار خود، در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف این حریف کویتی رفتند چرا که ورزشگاه تختی اهواز در دست بازسازی بود و از این رو، ورزشگاه شهید‌ دستگردی به عنوان محل برگزاری دیدارهای خانگی فولاد در لیگ قهرمانان معرفی شده بود.

اصغر رامشگر با گلزنی در این بازی، نام خود را به عنوان نخستین گل‌زن فولاد خوزستان در تاریخ لیگ قهرمانان ثبت کرد و میثم سلیمانی، علی بداوی، مجاهد خضیراوی، نادر احمدی و پژمان منتظری نیز گل‌های بعدی را زدند تا نویدبخش روزهای خوب آینده باشند که البته متاسفانه این‌گونه نشد و این پیروزی در واقع اولین و آخرین برد فولاد در آن فصل از مسابقات بود!

حریف دوم فولاد خوزستان در آن فصل، الاتحاد سوریه بود که در زمین خود با تساوی بدون گل در برابر قرمزپوشان خوزستان متوقف شد و این نتیجه، باعث تثبیت صدرنشینی فولاد در گروه خود شد.

اما سومین حریف فولاد خوزستان در این سال، تیم قدرتمند پاختاکور ازبکستان بود که از ملی‌پوشان زیادی در ترکیب خود بهره می‌برد و سال‌های سال نیز به عنوان تنها مدعی قهرمانی فوتبال این کشور عرض‌اندام می‌کرد. فولادی‌ها در بازی رفت و در هوای سرد تاشکند، شکست 2 بر صفر را تجربه کردند و در بازی برگشت در تهران نیز در حالی که ابتدا با گل میثم سلیمانی از حریف پیش افتادند اما در نهایت، شکست 3 بر یک را پذیرا شدند تا امیدهایشان برای صعود از گروه به شدت کمرنگ شود.

دو بازی باقی‌مانده فولاد در مرحله گروهی نیز نتیجه مطلوبی برای آنها به همراه نداشت. فولادی‌ها ابتدا به کویت رفتند و شکست 2 بر صفر را در برابر القادسیه – که در بازی رفت با شش گل مغلوب شده بود - تجربه کردند و سپس نتیجه را در تهران به تیم نه چندان قدرتمند الاتحاد سوریه 2 بر یک واگذار کردند تا تک گل عادل کلاه‌کج در این بازی کمکی به آنها برای فرار از شکست در آخرین بازی آسیایی نکند.

بدین ترتیب، فولاد در بین چهار تیم حاضر در گروه اول مسابقات، در مکان چهارم و پایین‌تر از تیم‌های القادسیه کویت، پاختاکور ازبکستان و الاتحاد سوریه قرار گرفت. البته امتیازهای فولاد و الاتحاد و حتی تفاضل گل آنها در جدول مشابه بود اما به دلیل در نظر گرفتن بازی مستقیم بین دو تیم، جایگاه بالاتر به تیم سوری تعلق گرفت.

در عین حال، صعود تیم القادسیه کویت از این گروه، جالب بود زیرا پس از دریافت 6 گل در بازی نخست، کمتر کسی احتمال صعود این تیم به دور بعدی را می‌داد و همه، فولاد و پاختاکور را شانس اصلی صعود از گروه می‌دانستند و این در حالی بود که در آن فصل، تنها یک تیم از هر گروه صعود می‌کرد که در نهایت، نماینده کویت به دور بعدی راه یافت.

جای خالی فولاد در لیگ قهرمانان آسیا

ثبت رکورد در دومین حضور آسیایی
دومین حضور فولاد خوزستان در مسابقات لیگ قهرمانان، برخلاف نخستین حضور با نتایج و عملکرد درخشانی همراه بود و فولادمردان خوزستان با هدایت حسین فرکی به رکورد 8 بازی بدون باخت (4 برد و 4 مساوی) دست یافتند و تنها به دلیل قانون گل‌خورده بیشتر در زمین خودی، از صعود به مراحل بالاتر بازماندند.

آنها رفت و برگشت موفق به شکست تیم الفتح - قهرمان عربستان سعودی - شدند و دو پیروزی خانگی نیز در برابر بنیادکار - قهرمان ازبکستان - و الجیش – تیم سوم قطر - به دست آوردند و در خارج از خانه هم دو تساوی در برابر این دو تیم کسب کردند تا با قاطعیت و به عنوان صدرنشین گروه، راهی دور یک شانزدهم نهایی شوند و به مصاف دیگر تیم قطری حاضر در مسابقات یعنی السد دوحه – مدافع عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر - بروند.

بازی رفت در دوحه در برابر این تیم پرستاره قطری که از وجود رائول گونزالس به عنوان کاپیتان بهره می‌جست، با تساوی بدون گل خاتمه یافت و این امید در اردوی فولادی ها به وجود آمد که با کسب برتری در دیدار برگشت در اهواز، نخستین حضور خود در جمع هشت تیم برتر آسیا را جشن بگیرند اما این امر محقق نگردید و در روزی که فولادی‌ها به مانند سایر دیدارهای خانگی از حمایت بی‌امان هواداران خودی برخوردار بودند، با دریافت 2 گل در نیمه اول، امیدهایشان رنگ باخت و هر چند که با تلاش فراوان، بازی را در نیمه دوم به تساوی کشاندند و حتی در دقایق و ثانیه های پایانی شانس رسیدن به گل برتری و حذف تیم پرمهره و گران قیمت السد را داشتند اما در نهایت، با کسب تساوی 2 بر 2 و به دلیل قانون گل خورده در زمین خودی، با لیگ قهرمانان وداع کردند.

بدین ترتیب، رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ قهرمانان با برجای گذاشتن آمار 8 بازی بدون باخت طی یک فصل، به نام فولاد خوزستان ثبت شد. البته فولاد تنها تیم ایرانی که موفق به صعود از گروه خود و راه‌یابی به دور یک شانزدهم نهایی شد هم بود و سه تیم دیگر ایرانی، در همان مرحله گروهی با مسابقات خداحافظی کردند.

جای خالی فولاد در لیگ قهرمانان آسیا

فقر گل در سومین حضور آسیایی
سومین حضور تیم فولاد خوزستان در پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا، با هدایت دراگان اسکوچیچ انجام شد. فولاد در این دوره به عنوان قهرمان فوتبال ایران حضور می‌یافت و طبیعتا" انتظار می‌رفت نتایج بهتری نسبت به سایر نمایندگان ایران بگیرد اما پس از مشکلات فراوانی که در پی مسائل مربوط به خدمت سربازی برخی از بازیکنان و همچنین محرومیت یکی از بازیکنان به دلیل استفاده از داروی غیرمجاز رخ داد، فولاد با ترکیبی از بازیکنان باقی‌مانده و چند بازیکن اضافه شده در نیم‌فصل، به مصاف تیم‌های حاضر در گروه سوم یعنی الهلال عربستان سعودی، السد قطر و لکوموتیو ازبکستان رفت.

فولادی‌ها هر سه بازی دور رفت را با تساوی به پایان رساندند. آنها در دو بازی خانگی خود در اهواز، با السد قطر و الهلال عربستان بدون گل مساوی کردند و در بازی خارج از خانه خود در برابر لکوموتیو ازبکستان نیز با گل‌زنی مهرداد جماعتی به تساوی یک بر یک دست یافتند تا به امید دور برگشت بنشینند.

دور برگشت اما با دو شکست و تنها یک برد همراه شد تا رویای صعود مجدد به مرحله بعدی این رقابت‌ها رنگ واقعیت به خود نگیرد. فولاد ابتدا در ریاض به مصاف الهلال رفت و با دو گل تن به شکست داد و سپس در دوحه شکست یک بر صفر از السد را پذیرا شد تا پیروزی خانگی با یک گل مقابل لکوموتیو ازبکستان در آخرین بازی خانگی این تیم در اهواز، به عنوان تنها پیروزی فولاد در این فصل ثبت شود. بهمن جهان‌تیغ که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، تک گل فولاد در این دیدار تشریفاتی را زد تا نام خود را به عنوان آخرین گل‌زن آسیایی فولاد ثبت کند.

مشکل گل‌زنی فولاد در این مسابقات، نمود زیادی داشت به طوری که در 6 بازی تنها 2 گل توسط بازیکنان فولاد به ثمر رسید و جالب اینکه هر دو گل نیز در برابر نماینده ازبکستان بود و دروازه تیم‌های الهلال عربستان و السد قطر هیچ‌‌گاه روی پاشنه نچرخید! بدین ترتیب، فولاد خوزستان در کنار بنیادکار ازبکستان، عنوان بدترین خط حمله مسابقات را از آن خود کرد و در نهایت، در گروه خود سوم شد و از صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌ها بازماند.

باید منتظر ماند و دید که حضور بعدی تیمی از فوتبال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا چه زمانی محقق خواهد شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۵
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
9
فولاد آسیایی کجایی کجایی
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
8
آقای اژدری چهار وقفه بالای دو هفته داشتین چرا یک مهاجم جذب نکردین لاقل دو بازی آینده بخاطر گلزنی عقب و قعر نشین نمانیم ؟ تمام هواداران بر یک تغییر بزرگ تاکید دارند .هواداران ب هیچ وجه مانع مالی برای جذب بازیکن را قبول نمیکنند .دو بازیکن فوق العاده خارجی و بهترین های لیگ .برای صدمين بار مالکی ابراهیمی فشنگچی دغاغله کامل بشاگردی رو خارج کنید .مشکل قد با حضور دو بازیکن فوق العاده راه آهن برطرف میشه بخصوص که سرعت بالا هم دارند و با هنر بختیار کولاک میشه .والی و جبوری هم باید باشند .ی چیز بگم اگه نیت پاک باشه و رو راست باشن و مرد و مردونه بخوان کار درست بشه با پشتوانه مالی شرکت مثل آهن ربا بهترین ها میان فولاد .
تا ابد فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
7
افسوس
Amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
8
بخدا اشک مون در اومد . تمام بازی های آسیایی فولاد در اهواز رو رفتم خیلی تیم عالی بود مخصوصأ بازی با السد که ۲،۲ د با بد شانسی و اشتباه سوشا حذف شدیم اما حالا چی باید دعا کنیم تو لیگ بمونیم .
Foolad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
11
فقط، با تمام وجودم امیدوارم که سال آینده تیتر نزنید: جای خای فولاد در لیگ برتر.
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
8
يادآور ننگين ! خدا لعنت كند !هركه ما را از ليگ قهرمانان انداخت ! آه من و مردم بخوره بر نكبتان دشمن فولاد "
فولاد انشاالله احياء ميشه و بر ميگرده آسيا
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
8
بچه ها ناراحت نباشید فولاد دوباره به روزهای خوب بر می گرده فقط یه چیز
تحت هیچ شرایطی پشت تیم رو خالی نکنید
منصور
|
Kuwait
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
8
چه خوب اژدري خان بعد از سيزده هفته ناكامي بيانيه منتشر مي كنند و مي گويند از وضع تيم كاملا راضي نيستم ما هم كل خوزستانيها از ... ( اژدر- اسكو ) راضي نيستيم شماها هر چي هستيد رفتني هستيد و فولاد خوزستان ماندني هستند.
محمد امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
7
فولاد تمام وجود و عشق خوزستانو ایرانه %
پاسخ ها
jafar
| Switzerland |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
و همچنین عشق بسیاری از ایرانی های خارج از کشور ؛ میدونی چرا مردم نه تنها در خوزستان که در همه جا فولاد را دوست دارند ؟ دلائل مختلفی داره مثلا چند سال پیش یک مغازه دار مشهدی می گفت من از سبک بازی فولاد خوشم میاد ولی یک دلیل عمده و مهم اینکه فولاد بعد از ۸ سال جنگ به همه ثابت کرد فوتبال در خوزستان نمرده و همیشه زنده است و با دو قهرمانی در لیگ باعث عزت و افتخار مردم استان خوزستان شد . این تیم به گردن همه دینی داره که نباید سرنوشت آن به دست نا اهلان و دلالان بیفته .
ابادانی
|
Germany
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
9
جالبه که خانزاده در تیم منتخب هفته قرار گرفته توسط برنامه نود.عادلللللللللللل
rezaaa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
3
0
اقا ی جوری نوشتین انگار هر دروه فولاد تو اسیا بود ..فعلا ک داره سقوط میکنه ..لطفا چاپ کنید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
1
امروز اژدري مصاحبه نكرده نكنه حالش خوب نيست؟!
فوتبالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
2
از تمامی مسولان ذیربط اعم از استاندار محترم .فرماندار محترم ..دادستان محترم استان.بازرسی کل استان ..مقامات امنیتی و سیاسی محترم استان.که همیشه ودر همه حال حهت حفظ نظم وامنیت .اجتماعی. فرهنگی..سیاسی..شبانه روز تلاش کرده استدعا داشته.طی یک جلسه فوری وانی ..با تمام مسببین بوجود امده در خصوص بحران باشگاه فولاد که باعث نارضایتی تحقیر ومشکلات فکری وروحی زیادی در بین سیل عظیمی از هواداران وسایر اقشار اعم از پیر و جوان.کوچک و بزرگ را گردیده ..شناسایی و به شدیدترین برخوردقضایی وقانونی گردد
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
2
اشکمو در اوردی آقای احمدی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها