به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

مقاله وارده: صنعت نفت آبادان و مشکل مدیریت

ایمیل سایت: khuzestansport@gmail.com
مقاله وارده/نفت آبادان و معضل مدیریت

خوزستان اسپورت- شاید باور کردنش سخت باشد ولی چاره‌ای جز این نیست که قبول کنیم فوتبال آبادان سالیان سال است که افول کرده و دیگر نه خبری از بازیکنان ملی‌پوش است و نه حضور صنعت نفت در سطح اول فوتبال کشور .

آبادان شهری است که در دوران پیش از انقلاب، بازیکنانی همچون پرویز دهداری، حمید جاسمیان، حمید برمکی، منوچهر سالیا، علی نکویی، غلامحسین مظلومی، پرویز مظلومی، عبدالرضا برزگری، ابراهیم قاسمپور و بسیاری دیگر را به فوتبال ایران معرفی کرد. این شهر صاحب فوتبال همچنین در سالیان پس از انقلاب بازیکنانی همچون سید ابراهیم تهامی، علیرضا فیروزی، مسعود شجاعی، محمد علوی، بهنام سراج، امید شریفی نسب، احمد رضا عابدزاده و چند بازیکن مطرح دیگر که تعدادی از آنان منشأ افتخار آفرینی برای کشورمان بودند را تحویل جامعه فوتبال داد.

فوتبال آبادان و مشخصاً تیم صنعت نفت اما سالیان سال است که با آن عقبه درخشان هوادارانش را در حسرت حضور در لیگ برتر گذاشته است. حضور در لیگ برتر تقریباً به آرزویی دست نیافتنی بدل شده و در بهترین حالت در فصل قبل با وجود بودجه چندین میلیاردی که ااین تیم را در زمره متمول ترین تیمهای لیگ یک قرار داد، به رتبه نازل پنجمی بسنده کرد .
 
حال این سوال ذهن هواداران فوتبال را به خود معطوف می‌کند که در گذر ایام چه بر سر صنعت نفت آمده که چندین سال است در لیگ یک دست و پا می‌زند؟

آیا جوانان آبادانی دیگر عشق و علاقه خود به فوتبال را از دست داده‌اند؟ آیا جوانان آبادانی دیگر به مانند گذشته سرشار از استعداد و تکنیک ذاتی نیستند؟ آیا کمبود امکانات و بودجه مانع از نتیجه گیری این تیم شده؟ آیا عدم حمایت هواداران فوتبال دوست آبادانی تیم را به این روز انداخته؟

با کمی تأمل و واشکافی دقیق تر اوضاع و احوال تیم متوجه می‌شویم که هیچ کدام از عوامل فوف باعث ایجاد مانع در راه پیشترف تیم صنعت نفت نشده‌اند.

برای پی بردن به میزان عشق و علاقه جوانان این شهر کافیست به کوچه پس کوچه‌های شهر و زمین های خاکی سری بزنید تا متوجه علاقه زیاد جوانان به فوتبال شوید.

برای اثبات استعداد ذاتی جوانان آبادانی همین بس که تیم های  پایه فوتبال صنعت نفت در تمام رده‌ها و در بالاترین سطح فوتبال کشور جزو تیمهای مدعی به حساب می‌آیند و همه ساله بازیکنان مستعد فراوانی از طریق همین تیمها به اردوهای تیم ملی در رده‌های سنی پایه دعوت می‌شوند.

از نظر امکانات و بودجه یقینا باشگاه نفت آبادان به پشتوانه شرکت نفت حتی با وجود کم لطفی‌های مسئولان مرکزنشین وزارت نفت باز هم اوضاع بهتری نسبت به سایر تیمها حتی در لیگ برتر دارد. کما اینکه در فصل جاری اقدام به جذب 11 بازیکن از جمله 10 بازیکن غیربومی نمودند که از لحاظ مالی از عهده هر تیمی برنمی‌آید.

موضوع عدم پشتیبانی هواداران از تیم محبوبشان هم که توسط ناآشناترین افراد با فوتبال نیز رد می‌شود و اغراق نیست اگر بگوییم فوتبال دوستان آبادانی به عنوان یک برند در کل کشور شناخته می‌شوند و تعصب و غیرت هواداران نفت آبادان بر هیچ کس پوشیده نیست. برای اثبات این موضوع هم همین بس که استادیوم تختی تا به حال هوادارانی جز هواداران نفت آبادان را در خود جای نداده است .
 
پس چه اتفاقاتی باعث می‌شود تیمی که در رده های پایه  از حضور جوانان مستعد بهره می‌برد، از بکارگیری این جوانان در تیم بزرگسالان عاجز است و متاسفانه هر ساله شاهد کوچ این استعدادها به سایر تیمها هستیم؟ چه تفکراتی بر مدیریت تیم حاکم است که فقط برای یک فصل اقدام به جذب 10 بازیکن غیر بومی می‌کند؟ بازیکنانی که تا به اینجای کار هیچ گونه کارآیی برای تیم نداشتند ولی با مبالغ بالا به این تیم جذب شده‌اند.

آیا از دید مدیریت، تیم جوانان این شهر حتی توانایی کسب این نتایج ضعیف را نداشتند؟ مگر نتایج از این ضعیف تر هم ممکن است که مدیریت تیم از میدان دادن به جوانان شهر واهمه داشتند؟

با توجه به عملکرد بازیکنان جذب شده واضح است به مانند پایان هر فصل تمام این بازیکنان از تیم جدا خواهند شد در این صورت آیا بازیکنان جایگزین مناسبی که توانایی و تجربه بازی در این تیم را دارند وجود خواهند داشت؟

باز هم واضح است که با این وضعیت خلا وجود بازیکنان کار آمد پر نخواهد شد و  مدیریت تیم برای فصل بعد هم مجبور به جذب بازیکنان غیربومی با مبالغ  بالا خواهد شد و صد البته قصه ناکامی این فصل دوباره تکرار خواهد شد.

آیا وقت آن نرسیده مدیریت باشگاه صنعت نفت، دست از اداره تیم بصورت مقطعی بردارد؟ آیا وقت آن نشده که دست دلالان از اطراف تیم نفت کوتاه شود؟ آیا واقعا مدیریت تیم کار کردن با دلالها و جذب بازیکنان ناکارآمد سایر تیمها را به پرورش جوانان این شهر و پشتوانه سازی برای تیم را ترجیح می‌دهد؟ آیا هیئت مدیره و مدیرعامل تیم نفت آبادان  تنها عامل گرفتن نتایج ضعیف را در سرمربی این تیم دیدند و هیچ گونه ضعفی را متوجه خود ندانستند؟

حال اگر این مدیریت ضعیف همانگونه که در سالهای قبل هم شاهدش بودیم، به تصمیمات مقطعی خود ادامه دهد چه کسی باید آنها را برکنار کند؟ (منظور از مدیریت ضعیف، استراتژی اداره باشگاه توسط افراد مختلف است.)

آیا وقت آن نرسیده به مانند باشگاه فولاد ( البته در زمان مدیریت آقای دهکردی ) باشگاه نفت هم شیوه مدیریتی خود را عوض کند و به دنبال تصمیماتی نباشد که هیچ خبری از آینده نگری در ان نیست؟

یقینا با این شیوه مدیریتی فرض محال حتی اگر هم تیم نفت به لیگ برتر صعود کند، به مانند سالیان گذشته تجربه تلخ سقوط تکرار خواهد شد و در این میان استعدادهای ناب جنوب براحتی تباه می‌شوند، هوادران مظلوم جنوب در غم تیم محبوبشان پیرتر می‌شوند و تنها کسانی که تحت هر شرایطی ضرر نخواهند کرد، مدیران اغلب پروازی باشگاه صنعت نفت خواهند بود.

جمال بخشنده نیا از بندر امام      

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
2
0
با سلام خدمت همه خوزستانیهای عزیز.
من یک فرد غیر بومی هستم که تو آبادانم و عاشق صنعت نفت.چرا شما اینقدر غیر بومیها رو میکوبید؟
جای این کار برید مشکلو از پایه حل کنید.آقای نویسنده مطلب طرفه صحبتم شمایید.میخوام بدونم شهر آبادان در دهه اخیر چندتا بازیکن به رده پایه یا تیم ملی داد؟
امسال فقط دوتا.
یه بحث دیگه اینکه چرا میگی بازیکنای غیر بومی کاری برای صنعت نکردند؟
با یه سرچ ساده در گوگل جدول لیگ یک رو پیارو ببین تعداد گلهای زده صنعت چند تاست؟
۱۹ گل زده.با آوردن جدول گلزنان میبینی که ۴ تا متوسل زاده.۳تا پورمحمد.۳تا زلیکانی.یکی بذری.یکی غلامعلی تبار.یکی عبدی.یکی شادکام.که همه این بازیکنا غیر بومی هستن.۴ تا گل هم حسین بغلانی و تهامی و عبدالله زاده زدند.پس اینقدر غیر بومی نکنید و دودستگی ایجاد نکنید
سبک بازی مانوئل به درد لیگ نمیخورد.لطفا تایید کنید
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
سلام برادر وقتی از 11 بازیکن ترکیب اصلی 10 تاش غیر بومی باشن طبیعیه گلهای تیمو اونا میزنن نمیشه انتظار داشته باشی بازیکنای ابادانی روی نیمکت یا روی سکو نشسته باشن و گل بزنن.
این گلهای هم که غیر بومی ها زدن هیچ دردی دوا نکرده
عاشق خوزستان
|
United States
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
2
خوزستان برزیلته
فوتبالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
اقا جان اگر قرار باشد .روند مدیریتی درست پیش برود.پروش جوانان و استعداد انها به شکوفا برسد. انوقت تا چشم بهمزدنی. متوحه می شویم 16 تیم لیگ برتر همگی از خوزستان می باشند 18 تیم لیگ یک از خوزستان ...حداقل نصف تیم های لیگ های پاین تر هم خوزستانی .. در رده تیمهای ملی بزرگسالان در رده جوانان.. نوجوانان ..امیدها ...ناامیدها... محلات و.....غیره و...غیره....هم خوزستانی ... انوقت پرپولیس ..استقلا ل... سپاهان.... کجای قضیه قرار دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
همیشه تا بحثی پیش میاد فقط بلدیم به همدیگه بپریم و یقه هیچ مسئولی را نمیگیریم . همه میدانیم مسئولیت تمام این ناکامیها شخص مدیرعامل و بعد هم هیئت مدیره انتصابی تهران که هفته ها نشستن و نتایج ضعیف تیم را تحمل کردن هفته ها نشستن و دروغهای مدیرعامل را تحمل کردن هفته ها نشستن و علی رغم اینهمه نتایج ضعیف یک سرمربی خوب را در آب نمک نخوابوندن بعد برای فریب مردم میان و سرمربی را بدون پشتوانه سازی ( انتخاب کردن یک سرمربی جدید ) سلاخی و برکنار میکنن تا فشار را از روی خودشان بردارن . هواداران واقعی و دلسوزان صنعت تما فریاد و نارضایتی خود را باید جلوی باشگاه بر سر مدیرعامل و هیت مدیره فریاد کنند و گرنه آش همین آشو کاسه همین کاسه خواهد بود .
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
بعنوان یک آبادانی همیشه آرزو داشتم که غلام دهکردی که خودش فرزند آبادان است روزی مدیرعامل این تیم بشود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
با توجه به مصاحبه جناب استاندار محترم خوزستان امیداوار شدیم تا حرکتهای عملی مثبت درخصوص تیمهای فولاد خوزستان ..نفت ابادان استقلال اهواز.از طرف مدیریت واعضای هیت مدیره باشگاهای مذکور سریعا انجام بگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
دیروز در بازی صنعت نفت و داماش وقتی حرفهای گزارشگر را گوش میکردم واقعا دلم گرفت ایشان میگفت و همگان هم میدانند روزگاری تیمهای بزرگی که به آبادان می اومدن فقط آرزویشان گرفتن یک امتیاز از صنعت بود یادمون نرفته شکست سنگین 4 بر 2 پرسپولیس قطبی در ابادان و بقیه تیمها هم می اومدن گه گلهای زیادی نخورن و یا همین اس اهواز که حال تیمهای بزرگ را میگرفت خلاصه کار صنعت نفت بجایی رسیده که تیمهای ته جدولی هم می آیند تا نفت را در آبادان ببرن و به رگ مدیرعامل و هیئت مدیره بیخیال و نمایندگان هم فشاری نمیاد . بازهم به شرافت و آزادگی استاندار محترم . مطوئنم حال مدیران ضعیف این تیمها را خواهد گرفت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
سلام ام.اگر آبادان و فوتبال را بشناختی اسمی هم از نابغه فوتبال دنیا که آبادانی هست میبردی؟ لطفاً برو آخرین رابرای هم فکرانت بکن وتفسیرهای مانکوک وبازی های علیرضا عزیزی را ببینید وبعد نظر بدی؟ آقای تازه بدوران رسیده...؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها