به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
تعداد نظرات: ۸ نظر

فریسات: اژدری‌زاده باید شفاف سازی کند

فریسات: اژدری‌زاده باید شفاف سازی کند

خوزستان اسپورت- مدافع اسبق تیم فوتبال فولاد خوزستان می‌گوید مدیریت باشگاه فولاد باید در رابطه با مسائل این تیم شفاف سازی کند.

به گزارش خوزستان اسپورت، عزیز فریسات از بازیکنان نسل اول فولاد خوزستان بود که از ابتدای واگذاری امتیاز تیم جنوب اهواز به فولاد خوزستان، پیراهن فولاد را به تن کرد و به مدت هفت سال در این تیم توپ زد.

فریسات که در اولین دوره لیگ برتر زیر نظر یک مربی کروات بنام وینگو بگوویچ برای فولاد خوزستان بازی می‌کرد، اعتقاد دارد که روند فعلی تیم فولاد امیدوار کننده نیست و مدیران باشگاه فولاد باید به خواسته‌های مردم استان را برآورده کنند.

صحبت های مدافع اسبق فولاد خوزستان با خوزستان اسپورت را مرور کنید:

میانگین قد بازیکنان فولاد پایین آمد
در لیگ حرفه‌ای تیم هایی خوب نتیجه می‌گیرند که یارگیری خوبی در ابتدای فصل داشته باشند. دلیل اصلی ناکامی فولاد در فصل جاری به همین موضوع برمی‌گردد. فولاد در یارگیری دو اشتباه داشت. اول اینکه بازیکنانی جذب فولاد شدند که در تیم های قبلی نیمکت نشین بودند یا خیلی کم به میدان می‌رفتند، دوم اینکه میانگین قد بازیکنان جدید فولاد پایین بود.
فولاد در این فصل بازیکنان بلند قامت مثل آل نعمه و قاضی و ... را از دست داد و بازیکنانی جذب کرد که اغلب کوتاه قامت هستند. نتیجه انتخاب بازیکنان نامناسب این وضعیتی است که فولاد به آن دچار شده است.

لحن اسکوچیچ عوض شد
فولاد در تمام خطوط ضعف دارد ولی ضعف خط دفاعی این تیم از بقیه خطوط مشهودتر است. فولاد اکنون یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ برتر از نظر آمار گل های خورده را دارد که این موضوع به انتخاب نامناسب بازیکنان و عدم جذب دو مدافع بلندقامت و باتجربه مربوط می‌شود.
در فصل نقل و انتقالات که کارشناسان از بازیکنان منتخب سرمربی فولاد خوزستان انتقاد می‌کردند، آقای اسکوچیچ مصاحبه می‌کرد و می‌گفت براساس تفکراتش بازیکن گرفته و مطمئن است که تیم فولاد به نسبت سال قبل رتبه بهتری خواهد گرفت. فولاد سال قبل پنجم شده بود و طبق ادعای آقای اسکوچیچ امسال باید حداقل سهمیه آسیایی را کسب کند ولی متأسفانه از چند هفته قبل دیدیم که سرمربی فولاد تغییر لحن داد و روی این مسئله تأکید داشت که بازیکنان دیگری مد نظر او بوده‌اند.

باشگاه باید شفاف سازی کند
با اینکه اکثریت مردم می‌دانند که تغییر حرف های اسکوچیچ و متهم کردن مدیریت باشگاه در قبال نتایج این تیم برای فرار از پذیرش مسئولیت ناکامی است، اما مردم از مدیریت باشگاه فولاد انتظار دارند که در این رابطه شفاف سازی کند.
وقتی آقای اسکوچیچ می‌گوید اسامی بازیکنان دیگری را به باشگاه داده، ممکن است برخی از مردم فکر کنند که بازیکنان جدید فولاد بدون رضایت اسکوچیچ به این تیم آمده‌اند و توسط باشگاه به این مربی تحمیل شده‌اند. به همین دلیل انتظار می‌رفت که مدیریت باشگاه فولاد در مقابل این حرف ها واکنش نشان دهد.
صحبت من با مدیریت فولاد اینست که چرا در مقابل ادعای اسکوچیچ سکوت کرده است؟ آیا واقعاً این بازیکنان را اسکوچیچ نخواسته و باشگاه این بازیکنان را بدون اطلاع سرمربی جذب کرده است؟!

مردم حق دارند واقعیت را بدانند
مردم خوزستان حق دارند که حقایق را بدانند. تیم فولاد خوزستان سال های سال مایه غرور مردم این استان بوده و هیچ وقت سابقه نداشته که چنین ضعیف ظاهر شود. مردمی که با هزار مشکل به استادیوم می‌روند، از تیم فولاد حمایت می‌کنند و در نهایت با ناراحتی به منازل می‌روند، حق دارند که واقعیت را بدانند. مردم خوزستان هیچ وقت به یاد ندارند که تیم فولاد تا این اندازه ضعیف ظاهر شود. متأسفانه پیراهن فولاد بر تن بازیکنانی رفته که نباید می‌رفت.

حرکت اسکوچیچ کاملاً آماتوری بود
آقای اسکوچیچ جدا از بحث فنی، در زمینه تعهد اخلاقی به باشگاه فولاد نیز نمره قبولی نگرفته است. ایشان در حالی که با فولاد قرارداد داشت، بدون مجوز کتبی از این باشگاه با سپاهان وارد مذاکره شد. آیا مسئولان فولاد باید از طریق رسانه ها متوجه شوند که سرمربی تیم آنها برای پیوستن به سپاهان اعلام آمادگی کرده است؟ مذاکره اسکوچیچ و سپاهان کاملاً آماتوری بود و این اتفاق شخصیت باشگاه فولاد را زیر سئوال برد. خیلی خنده‌دار یا شاید تأسف بار است که مربی بعد از ظهر در تمرین تیمش حاضر شود و پس از تمرین تیمش با مدیران یک باشگاه دیگر تلفنی صحبت کند. این کار در سه روز متوالی تکرار شد تا اینکه آقای باقریان مصاحبه کرد و با صراحت گفت به آقای اسکوچیچ گفتیم مهلت شما برای پیوستن به سپاهان تمام شده است و نمی توانیم با شما قرارداد ببندیم.
حرکت سرمربی فولاد کاملاً آماتوری بود و تعجب می کنم که چرا مدیریت باشگاه فولاد با این قضیه برخورد جدی انجام نداد.

مردم خوزستان ارزش این پول را دارند
وقتی آقای اسکوچیچ برای پیوستن به سپاهان ابراز علاقه کرد و با آنها به صحبت پرداخت، بدین معنا بود که یقین حاصل کرده است ادامه حضورش در فولاد نمی‌تواند ثمربخش باشد. ایشان با وجودی که نتوانسته تیم جدیدی برای خودش پیدا کند، باید به احترام مردم یک استان که از نتایج بسیار ضعیف فولاد رنج می‌برند، اقدام به استعفاء می‌کرد.
از طرف دیگر هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان وقتی می‌بیند که آقای اسکوچیچ بخاطر گرفتن پول بیشتر حاضر نیست از سمت خود استعفا کند، باید غرامت برکناری این مربی را می‌پذیرفت و ایشان را برکنار می‌کرد. یعنی این مردم ارزش 700 - 800 میلیون تومان را ندارند؟ فرض کنیم یک میلیارد غرامت بدهند، آیا نجات فولاد خوزستان از این شرایط، یک میلیارد تومان ارزش ندارد؟ بارها دیدیم که تیم های ایرانی مربیان یا بازیکنان خارجی را کنار گذاشته و پول آنها را داده اند. اصلاً فرض کنند که می‌خواهند دو بازیکن تیم را کنار بگذارند و پول آنها را بدهند. این اتفاقی است که هرساله در تمام تیم ها می‌افتد. بازیکنانی که خوب عمل نمی‌کنند، کنار گذاشته می‌شوند و باشگاه یک هزینه متحمل می‌شود.
من فکر می‌کنم که برای حفظ یک سرمایه ملی بنام فولاد خوزستان در لیگ برتر ایران باید هزینه کرد. حتی اگر نیاز باشد تا دو میلیارد تومان هزینه کنند و با تغییر کادر فنی یک شوک به تیم وارد سازند. یعنی در صورت آمدن مربی جدید اوضاع بدتر از این می‌شود؟ یعنی قرار است فولاد پایین تر از ته جدول هم برود؟

مشکل فولاد با شکست استقلال برطرف نمی‌شود
اعتقاد دارم که بیش از حد نیاز به آقای اسکوچیچ فرصت دادند. ببینید با شما موافقم که ممکن است برخی تیم های بزرگ در یک مقطع زمانی نتیجه نگیرند ولی این مقطع زمانی از 5 یا 6 هفته تجاوز نمی‌کند. اگر تعداد بازی‌های یک تیم دورقمی شد و نتایج خوبی به دست نیامد، به معنای ورود تیم به بحران است.
شما نگاه کنید 11 هفته از لیگ گذشته و فولاد 6 امتیاز دارد، حالا فرض کنید که استقلال را ببرد و از 12 بازی صاحب 9 امتیاز شود، آیا این آمار می تواند باعث امیدواری شود؟ مشکل فولاد بردن یا باختن بازی مقابل استقلال نیست، بلکه مشکل اصلی اینست که روند بازی این تیم جای امیدواری را باقی نگذاشته و با گذشته بیش از یک - سوم مسابقات باز هم هیچ پیشرفت فنی در تیم حاصل نشده است، پس انتظار نداشته باشید که با پیروزی در یک بازی مثل بازی با استقلال تهران همه چیز دگرگون شود و به یکباره بازیکنان فولاد از این رو به آن رو شوند. تأکید می‌کنم که فولاد باید در کادر فنی تغییرات ایجاد کند و سپس با اضافه کردن بازیکن در پست های موردنیاز وارد دور برگشت مسابقات شود.

فولاد اسکوچیچ با فولاد بگوویچ قابل قیاس نیست
شما در خصوص تفاوت دوره حضور وینگو بگوویچ با دوره حضور دراگان اسکوچیچ در فولاد اشاره کردید. من فکر می‌کنم این دو دوره اصلاً قابل مقایسه نیستند. فولاد در آن زمان با وجودی که به اندازه امروز امکانات نداشت اما بهترین فوتبال را در زمین ارائه می‌داد. بازیکنان اغلب خوزستانی بودند و چند بازیکن باتجربه هم در برخی از پست های موردنیاز از خارج از استان به تیم اضافه شدند. فولاد در آن سال ها به گونه‌ای فوتبال بازی می‌کرد که مردم لذت می‌بردند. تیم ملی از فولاد تغذیه می‌کرد. اما اکنون چه شرایطی حاکم شده است؟ شما نه بازی زیبایی از فولاد می‌بینید، نه نتایج خوبی کسب می‌شود و نه بازیکنان روند صعودی دارند.

مسئولان باید خواسته مردم را اجابت کنند
فولاد خوزستان زمانی نجات پیدا می‌کند که هیئت مدیره باشگاه خواسته هواداران را برآورده کند. مردم خوزستان از شرایط تیم فولاد خسته شده‌اند. مردم در ورزشگاه، در محل تمرین، در فرودگاه اهواز و در کوچه و خیابان اعتراضات خود به وضعیت فولاد را اعلام کردند و خواستار انجام تغییرات در این تیم شدند. مردم برای استاندار خوزستان طومار نوشتند. مسئولان فولاد باید به حرف این مردم احترام گذاشته و خواسته آنان را برآورده کنند تا دعای خیر این مردم پشت تیم باشد. مطمئن باشید اگر مردم ببینند که مسئولان به خواسته آنان جامه عمل می‌پوشانند و در تیم فولاد تغییراتی انجام می‌دهند، بجای 50 هزار نفر بالای 60 هزار نفر به استادیوم اهواز می‌روند اما وقتی می‌بینند که به آنها اهمیت داده نمی‌شود، از تیم دور می‌شوند و همین موضوع سبب می‌گردد برخی افراد سوءاستفاده کنند و به اهداف خود برسند.

پیراهن فولاد نباید تن هر کسی برود
متأسفانه این روزها شایعاتی هم مبنی بر احتمال آمدن بازیکنان مازاد و اخراجی سایر تیم ها به فولاد روی زبان ها افتاده که امیدوارم این شایعات صحت نداشته باشد. فولاد در این فصل به اندازه کافی از جذب بازیکنان جدید لطمه خورده است. فولاد خوزستان تیم بزرگی است و نباید پیراهن این تیم بر تن هر بازیکنی برود. من فکر می‌کنم که مدیران فولاد باید به شدت مراقب نقل و انتقالات نیم فصل باشند.
در پایان باز هم روی دو نکته تأکید می‌کنم. اول اینکه، آقای اژدری‌زاده مدیرعامل باشگاه فولاد باید شفاف سازی کند و به مردم بگوید که آیا جذب بازیکنان جدید فولاد براساس درخواست اسکوچیچ بوده یا باشگاه برخلاف تمایل این مربی اقدام به عقد قرارداد با بازیکنان کرده است.
دوم اینکه، هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان باید به حرف مردم خوزستان اهمیت بدهد و برای جلب رضایت این مردم هزینه مالی انجام تغییرات در کادر فنی و اضافه کردن چند بازیکن مؤثر را تقبل کند.
امیدواریم فولاد دوست داشتنی هر چه زودتر از این شرایط خارج شود  تا باز هم مردم خوزستان را شاد و خندان ببینیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
8
اژدری فکر میکنه سکوتش میتونه به تیم کمک کنه ولی این سکوت باعث شده اسکو میدون رو خالی ببینه و واسه خودش هرکاری دوست داره بکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
6
پیراهن فولاد زمانی تن امثال مبعلی و بداوی و بقیه بود حالا رفته به تن امثال مالکی و فشنگچی و بهمن کامل و ابراهیمی
عشق یک کلام فقط فولاد
|
Germany
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
5
درود بر شما و خوزستان اسپرت! بنده بیش از 2ماه پیش پیشنهاددادم که مصاحبه باپیشکسوتان ودلسوزان فوتبال استان رو شروع کنید و همچنین نظرسنجی برای فشار بر عوامل به این روز انداختن فولاد ولی یکم دیر شروع کردید ولی باز مثل ماهی تازه میمونه وبسی تشکرداره. دومین نکته که دوس دارم اشاره کنم وامیدوارم سایت دلسوز ومحبوب ما ،سانسورنکنه و مصلحت اندیشی رو کنار بگذاره اینه که : براستی مسولین استان کجا هستند؟؟ چرا هیچ صدا و کمکی ازشون شنیده نمیشه؟؟ براستی مسوولین استان تنها هنرشون اینه که سه یاچهارماهی یکبار نقدهای آتشینی به مدیریت وکادر کنند و سپس روزه سکوت بگیرند؟؟! اگه قراره یه مسوول هم مانند هوادار فقط انتقاد کنه پس بین هوادار و مسولین در کارکرد وانتظارات چه فرقی هست؟؟ هربار که درمورد مسولین صحبتی میشه ، میگن ،مسوولین ما ورزشی وفوتبال دوستند!! براستی از این مسوولین ورزشی استان تا حالا چه خیری به تیمای استان رسید؟؟
محمد
|
Germany
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
4
باسلام و تشکر از نظریان جالب جناب آقای فریسات
بنده فکر میکنم آقای مدیرعامل خدای نکرده مدتی قبل دار فانی را وداع گفته چون نفسی از ایشان بلند نمی شود. اگر مدیر عاملی این است که هیچ گونه اظهار نظری در باره قرارداد ننگین اسکوچیچ و عملکرد ضعیف اسکو و نابود کننده فولاد و یا جذب بازیکنان درجه 3 و نیمکت نشین تیمها نکند بنده هم میتوانم صد تیم مثل فولاد را مدیریت کنم.
جناب آقای مدیرعامل شجاع باش نهیب بزن بر مربی و بازیکن ، با پشتیبانی هوادران عزیز فولاد ، چون فردا دیر خواهد بود و پشیمانی فایده ای ندارد.
قدر خاک خوزستان ، مردم شریف خوزستان و هوادران عزیز فولاد را بدان ، ما همان تماشاگرانی هستیم که در گرد خاک و گرمای 50 درجه وشرجی به عشق فولاد به استادیوم میامدیم ولی شما ها امروز قلب تمامی جوانان و هوادران فولاد را با نتایج ضعیف و سکوت جنابعالی شکستید .
انشاله که از خواب غفلت بیدار شوید.
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
2
والا دیگه موندم چی کار باید کرد دیگه کی باید بیاد و مشکلات فولاد رو مطرح کنه تا شاید اقایون به خودشون بیان مدیری که باید بحران رو مدیریت کنه تارک دنیا شده و تیم رو سپرده به امان خدا
همین حرف اقای فریسات رو من چنیدن هفته است دارم اعلام می کنن
نباید به خاطر یکی دو میلیارد مبلغ قرارداد اسکو فولاد رو که یه سرمایه ی اجتماعی هست نابود کرد
این همه مربی اخراج شدن به کجا برخورد ما هم یه بار مثل تیمهای سرخابی یه اشتباه کردیم خب تاوانش رو هم می دیم
به خاطر یه دستمال که نباید قیصریه رو به اتیش کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
1
فولاد امسال به جز حسرت و اندوه چیزی برای مردم خوزستان باقی نذاشت. خدا نگذره از دلالهایی که این بازیکنان را به فولاد اوردند و نوکرانی که این دلالهادر اهواز دارند . این افراد مایه ننگ خوزستان هستند.
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
احساس همه بچه ها رو خوب درک میکنم به خدا وقتش نیست نریم استادیوم باید بریم استادیوم واعتراض کنیم مطمن باشید اسکو عقب نشینی میکنه اگه بش فشار بیاد دوستان به هرکی می شناسید بگین فردا بیا استادیوم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
آقایان محترم هیئت مدیره باشگاه فولاد ،لطفاً به نظرات مردم فهیم خوزستان گوش دهیدوتااندک زمانی که باقی مانده جبران مافات کرده وتیم محبوب فولاد را از ورطه سقوط به دسته پایین تر برهانید چون خواست بحق مردم واستاندار محترم هم این است.
متشکرم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها