به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر

نواصرزاده: مدیران فولاد زودتر اقدام کنند

نواصرزاده: مدیران فولاد همین امروز اقدام کنند

خوزستان اسپورت- مدافع اسبق فوتبال خوزستان معتقد است که تیم فوتبال فولاد خوزستان نیاز به تغییرات سریع در کادر فنی دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت، قبل از اینکه امتیاز تیم فوتبال جنوب اهواز به شرکت فولاد خوزستان واگذار شود، سرخ پوشان جنوب با حضور چهار مدافع خوزستانی عنوان بهترین خط دفاعی لیگ ایران در سال 72 را کسب کردند و با حضور در فینال جام حذفی و کسب مقام سوم لیگ بعنوان نماینده ایران راهی مسابقات جام در جام آسیا شدند.

علی نواصرزاده، مدافع مستحکم و بیاد ماندنی فوتبال خوزستان، یکی از چهار عنصر خط دفاعی جنوب اهواز بود که با پیراهن شماره 4 این تیم در کنار سایر بازیکنان جنوب، لحظات خوبی را برای فوتبالدوستان خوزستان، در سال هایی که فوتبال برای بازیکنان آن درآمد مالی چندانی نداشت، رقم زد.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان که از یک خانواده ورزشی بوده، عملکرد تیم های خوزستانی خصوصاً فولاد خوزستان را به دقت دنبال می‌کند.

علی نواصرزاده که دارای مدرک مربیگری درجه A کنفدراسیون فوتبال آسیاست، در مصاحبه با خوزستان اسپورت، در رابطه با دلایل ناکامی تیم فولاد خوزستان و راهکارهای نجات این تیم صحبت کرد. صحبت های این پیشکسوت خوشنام فوتبال استان را مرور کنید:

قهرمانان خوزستانی به فنا رفتند
وضعیت تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته اول نشان می‌دهد که فقط استقلال خوزستان شرایط مساعدی دارد. فولاد و استقلال اهواز از یک طرف و نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان از طرف دیگر، نتوانسته‌اند انتظارات مردم استان را برآورده کنند. این وضعیت واقعاً برای ما نارحت کننده است.
وقتی به جدول لیگ برتر نگاه می‌کنم و وضعیت تیم فولاد را می‌بینم، به 20 یا 30 سال قبل برمی‌گردم. در این سال ها هر وقت تیم های خوزستانی نظیر شاهین و جنوب اهواز یا این اواخر تیم های فولاد و فولادنوین قهرمان شده‌اند، این قهرمانی‌ها تداوم نداشته است. شاهین و جنوب و فولادنوین که به فنا رفتند، من نگران هستم که مبادا فولاد هم به وضعیت آن ها دچار شود.

خوزستان در فدراسیون فاقد قدرت است
اینکه هر تیم خوزستانی قهرمان شود، بلافاصله دچار چالش می‌شود، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین دلیل آن به عدم ثبات در مدیریت باشگاهی استان برمی‌گردد. در فولاد خوزستان پس از دومین قهرمانی در لیگ برتر، ابتدا سونامی کارت های پایان خدمت پیش آمد و سپس بحث بودجه و تغییرات مدیریت باعث تزلزل در این باشگاه شد.
فقدان آدم های قوی و صاحب منصب از استان خوزستان در فدراسیون فوتبال که خوزستان برخلاف اصفهان یا تبریز از حضور آنها در رأس فوتبال کشور بی‌بهره بوده، بر مشکلات ایجاد شده برای تیم های این استان افزوده و این تیم ها را ضربه پذیرتر می‌کند. همچنین مدیریت باشگاه فولاد چه در دوره سابق و چه در دوره فعلی اشتباهاتی در زمینه سازماندهی تیم فوتبال فولاد داشته است.

مشکلات فولاد از خط دفاع آغاز می‌شود
چند بازی فولاد خوزستان را با دقت دنبال کردم. اعتقاد دارم که این تیم انسجام تاکتیکی لازم را ندارد و در برخی پست ها با کمبود بازیکن طراز اول روبروست.
فوتبال امروزی یک فوتبال زنجیره‌ای است و بازیکنان یک تیم همچون حلقه‌های زنجیر در درون میدان به هم متصل هستند. فوتبال زنجیره‌ای قواعد خاصی دارد. اگر یکی از حلقه‌های زنجیر رها شود، بقیه حلقه‌ها را هم خراب می‌کند. بعنوان کسی که سال ها در سطح اول فوتبال کشور بازی کرده، این را می‌گویم که مشکلات فولاد از قلب خط دفاع آغاز می‌شود. دو مدافع میانی فولاد ضعیف هستند و این ضعف روی دروازه‌بان که پشت سر دو مدافع قرار می‌گیرد، همچنین هافبک دفاعی فولاد که جلوی مدافعان میانی بازی می‌کند، تأثیر منفی گذاشته است.

گل زدن به فولاد کار سختی نیست
تیم هایی که مقابل فولاد قرار می‌گیرند، خیلی نیاز به تاکتیک های پیچیده ندارند. کافیست از روی ضربات شروع مجدد و ارسال های بلند از جناحین به خط دفاعی فولاد فشار بیاورند تا به گل دست پیدا کنند. تیم فولاد روی توپ های بلند به راحتی گل می‌خورد. شاید چون خودم مدافع میانی بودم و روی بازی هوایی تسلط داشتم، انتظارم از بچه‌های تیم فولاد بالا باشد ولی آمار نشان می‌دهد بالای 70 درصد گل های خورده فولاد از روی ضربات شروع مجدد بوده که نشان از ضعف خط دفاعی فولاد در بازی هوایی است.
ضعف مدافعان میانی، ترس و استرس را به دروازه‌بان و هافبک دفاعی تیم منتقل می‌کند و آن انسجام در زنجیره تیمی دچار مشکل می‌شود. نگاه کنید که عملکرد دروازه‌بان و هافبک دفاعی فولاد به نسبت سال قبل بسیار افت کرده و این موضوع ناشی از موردی است که به آن اشاره داشتم.

فولاد بازیکن طراح ندارد
در کنار ضعف دفاع میانی که روی عملکرد دروازه‌بان و هافبک دفاعی فولاد اثر منفی گذاشته، این تیم فاقد یک هافبک پاسور و بعبارتی بازیکن طراح است.
یک هافبک طراح می‌تواند تغذیه کننده خط حمله باشد، در مواقع نیاز توپ را نگه دارد و به کناره‌ها ببرد، به بازی سرعت بدهد یا آن را از سرعت بیندازد و در مجموع به بازی تیمش ریتم ببخشد. فولاد امسال فاقد چنین بازیکنی است.

سیستم تهاجمی فولاد نامشخص است
در رابطه با خط حمله فولاد هم باید بگویم که در چند بازی که از این تیم دیدم، واقعاً متوجه نشدم که آرایش بخش تهاجمی فولاد به چه گونه است. این تیم اصولاً فاقد مهاجم سرزن است. فولاد دارای بازیکنانی است که فوتبال را روی زمین خلیی خوب بازی می‌کنند ولی این تیم فاقد انسجام تاکتیکی است. دو مهاجم در ترکیب فولاد قرار می‌گیرند که هنگام حمله به دروازه حریف، یک مهاجم روی خط محوطه جریمه تیم مقابل مستقر می‌شود و نفر دوم روی خط طولی زمین می‌ایستد. این نوع از استقرار مهاجمان در بازی با دو مهاجم، برای من امری غریب است و دقیقاً نمی‌دانم که آقای اسکوچیچ از این بازیکنان چه خواسته و چه تدبیری اتخاذ کرده است.

بازیکنان جدید فولاد خوب نبودند
خوشبختانه تیم فولاد با نظر آقای اسکوچیچ بسته شده و ایشان با توجه به اینکه فصل گذشته مربی فولاد بوده، فرصت کافی برای آماده کردن یک تیم خوب داشته، اما متأسفانه انتخاب های خوبی در زمینه بازیکنان نداشته است.
به نظرم سرمربی فولاد فقط لیست این تیم را پر کرده است. تیم ما بازیکنان بسیار خوب فولادنوین را به راحتی از دست داد و دنبال بازیکنانی رفت که روند نزولی در فوتبال ایران داشتند. بازیکنان جدید فولاد اکثراً بازیکنانی هستند که طی چند سال اخیر روند صعودی نداشته‌اند و نوع بازی رو به نزول آنها هم برای تیم های مقابل کاملاً آشناست.
شما اگر به فرض مثال یک سری بازیکنان با کیفیت و باانگیزه از تیم فولادنوین بیاورید، تا بازیکنان تیم های لیگ برتری بخواهند با نوع بازی این بازیکنان شامل سرعت، قدرت، حرکات فردی و شیوه‌های مقابله با آنها آشنا شوند، چند ماه طول می‌کشد و تیم شما می‌تواند طی این مدت امتیازات زیادی کسب کند ولی اگر شما به یک سری بازیکن تکیه کنید که سال هاست یک روند تکراری را طی می‌کنند و هیچ تنوع یا پیشرفتی در فوتبال آنها دیده نمی‌شود، طبیعتاً مقابله با این بازیکنان برای تیم های حریف چندان دشوار نیست.

اسکوچیچ در فولاد تصمیم گیرنده مطلق است
احساس می‌کنم که آقای اسکوچیچ در تیم فولاد خوزستان تصمیم گیرنده مطلق است و به همین دلیل روی اسامی بازیکنان خوب تیم فولادنوین و تیم امیدهای فولاد قلم قرمز کشیده است.
شیوه کار حسین فرکی که در فولاد هم مربیگری کرده، بر پایه کار جمعی است و از همه اعضای کادر فنی مشورت می‌گیرد ولی من احساس می‌کنم که سرمربی فعلی فولاد، بدون مشورت خواستن از سایر مربیان فولاد، به تنهایی تصمیم می‌گیرد یا اگر مشورت می‌گیرد با افرادی خارج از کادر فنی فولاد مشورت می‌کند. اگر ایشان بگوید که اینطور نیست و برای خط زدن بازیکنان فولادنوین و امیدهای فولاد از کمک مربیان تیم فولاد خوزستان مشورت گرفته است، پس باید از دستیاران وی توضیح خواست که چرا چنین اتفاقاتی در زمینه خط زدن یا انتخاب بازیکنان افتاده است؟ استان خوزستان مملو از بازیکنانی نظیر حسن بیت سعید، فرشاد جانفزا، عقیل کعبی، مهدی زبیدی و ... بوده، پس باید دید چرا بازیکنان با کیفیت پایین به جای این بازیکنان به فولاد آمدند؟

فولاد در معرض خطر است
من به آقای اسکوچیچ احترام می‌گذارم ولی خب باید بپذیریم که در برخی مقاطع شانس با مربی یاری نمی‌کند. در چنین شرایطی مربی باید شخصاً برای جدایی از تیم قدم جلو بگذارد. نظرم اینست که آقای اسکوچیچ باید از مربیگری فولاد استعفا کند، چرا که تفکرات وی در این تیم جواب نمی‌دهد. اگر هم ایشان بدلیل قراردادش حاضر به جدایی نمی‌شود، باشگاه فولاد تا دیر نشده باید دست بکار شود و اگر مقدور باشد، از همین امروز برای انجام تغییر در کادر فنی اقدام کند.
اگر هیئت مدیره و مدیرعامل فولاد اقدام به برکناری اسکوچیچ نکنند، این خطر وجود دارد که تیم فولاد به بن بست کامل تاکتیکی برسد. می‌دانید چرا؟ چون بازیکنان به باختن عادت می‌کنند. اگر بازیکنان به باختن عادت کنند، دیگر راه برگشت باقی نمی‌ماند و تیم به بن بست بدون بازگشت می‌رسد. به همین دلیل است که می‌گویم اگر امکان دارد همین امروز اقدام شود.

اسکوچیچ یا استعفا کند یا اخراج شود
برخی‌ها به قرارداد آقای اسکوچیچ و ضرر مالی باشگاه فولاد در صورت اخراج ایشان اشاره می‌کنند ولی باید این نکته را در نظر گرفت که اگر تیم فولاد سقوط کرد، این باشگاه به جای 2 میلیارد تومان شاید 12 میلیارد تومان ضرر کند. آن سال که باشگاه فولاد 5 میلیارد تومان داد و امتیاز سپاهان نوین را خرید، اگر در حین فصل حدود 500 میلیون تومان بیشتر برای خرید بازیکن هزینه می‌کرد، می‌توانست بصورت فوتبالی بالا بیاید و 5 میلیارد تومان بابت خرید امتیاز هم هزینه نکند.
مشکل تیم فولاد  بردن یا باختن مقابل استقلال تهران در بازی روز جمعه نیست که باشگاه فولاد بخواهد منتظر این بازی بماند. اصولاً تصمیم گیری در رابطه با ادامه کار یک مربی نباید براساس نتیجه یک بازی باشد. تفکرات آقای اسکوچیچ مدت زیادی است که در تیم فولاد جواب نداده است و به همین دلیل باید تغییرات سریع صورت بگیرد.
 باشگاه فولاد باید همین امروز با آقای اسکوچیچ وارد مذاکره شود. اگر ایشان واقعاً مربی حرفه‌ای باشد، شرایط را درک می‌کند و با فولاد برای جدایی به توافق مالی می‌رسد اما اگر چنین موضوعی را نپذیرد، باشگاه فولاد باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر، این غرامت را به آقای اسکوچیچ پرداخت کند و او را برکنار کند. سپس این موضوع را در یک بیانیه به اطلاع جامعه فوتبال برساند تا همه باشگاه‌های ایران با شیوه تعامل این مربی آشنایی پیدا کنند.

برچسب ها: علی نواصرزاده
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
19
یادش بخیر علی نواصر معروف به سیم خاردار مرد میخاست ازش رد بشه چنان میرفت برا مهاجم که مهاجمه از ترس توپو میذاشت در میرفت الان ببین گیر کیا افتادیم بهمن کامل و خانزاده
رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
17
احسنت. بسیار عالی. بعد از مصاحبه سیاوش بختیاری این دومین مصاحبه کارشناسیه که از پیشکسوتان فولاد می بینم . افسوس هم می خورم که با داشتن چنین پیشکسوتانی چرا باید افسار تیم فولاد بیفته دست بعضی از دلالان تهرانی واقعا فولاد جای امثال سیاوش بختیاری علی نواصرزاده نعیم سعداوی عبدالله ویسی است نه جای این آدمهایی که الان روی نیمکت فولاد نشستن.
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
9
انشاالله اين جمعه آخرش باشه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
10
اگه تمام مربیای فولاد از اسکوچیچ بگیر تا نکولیچ و اون یکی ویچ و کوروش بختیاری و درارابپور و دار و دستشون جمع بشن نمیتونن ایرادات فنی فولادو اینطوری که اقای نواصر زاده گفته توضیح بدند
تیمی که قرار بود قهرمان بشه بخاطر مدیریت ضعیف افتاد دست اسکوچیچ و تعدادی آدم بی رحم که احساسات مردم خوزستان هیچ ارزشی واسشون نداره
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
9
علی نواصر زاده ابر مرد فوتبال جنوب ، ضمن اینکه دفاع مستحکم بود شوت های کارلوسی او بی نظیر بود ببینید چقدر خوب تحلیل می کنه اون مدیر نالایقی که داره تیم را اداره می کنه ، می تونه از قدیمی ها فولاد ،دقیقا از3تا،از همین هایی که در عکس می بینیدبرای کوچ تیم استفاده کنه آخه چی بگم این همه هزینه گزاف برای یک خارجی که اصلا نمی دونه فوتبالیست خوزستانی نقطه قوتش کجاست ضعفش کجاست باعث نابودی تیم میشه استفاده کنه و دست آخر هم حرف نواصر زاده که تیم های خوزستانی بعد از قهرمانی فنا رفتند خدا هیچ وقت از کسانی که باعث شدن شاهین و جنوب محو بشند نگذره امیداورم فولاد محبوب اینجوری نشه
dante
|
Germany
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
8
نورد و لوله ی اهواز یادش بخیر یه بازیکنی بود بنام بروایه کسی خبری ازش نداره؟
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
8
اين اسكوچيچ و ندليچ و پيچ و چيچ فولاد ول نمى كنن
.اسكوچيچ خيلى خود برتر بينى بس كن برو .دست از سر ما بردار
جنوب آسيايي يادش بخير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
6
سلام. كافيه مصاحبه علي آقا نواصرزاده بازيكن باغيرت و محبوب جنوب رو بذاريم جفت مصاحبه هاي سرمربي فولاد تا بفهميم ميتر اسكوچيچ از نظر سواد ورزشي چقدر پايينتر از پيشكسوتاي خوزستانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
8
چرا مدیرای فولاد معنای این اصطلاح رو متوجه نمیشن: (جلوی ضرر رو از هر جا بگیری استفادست)
. اقایان مدیر هر روز بیشتر مانده دراگان مساویه با نزدیک شدن فولاد به سقوط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
7
مديران فولاد بدانن روز جمعه اگه اسكو نتيجه نگرفت بايد دست به كار بشن فرصت خيلي كم است براي جبران
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
8
درود بر شرف جناب آقای نواصر ، درس مدیریتی فوتبال بسیار روشن و شفاف که یک بچه 12 ساله آن را درک میکند
آقای اژدری واقعا مفاهیم مدیریتی فوتبال را یا نگرفته ای یا خودت را به آن راه میزنی ( و به گفته آقای نواصرزاده : باشگاه فولاد باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر، این غرامت را به آقای اسکوچیچ پرداخت کند و او را برکنار کند. سپس این موضوع را در یک بیانیه به اطلاع جامعه فوتبال برساند تا همه باشگاه‌های ایران با شیوه تعامل این مربی آشنایی پیدا کنند.)
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
8
سپاس از علی نواصر زاده مدافع مستحکم جنوب خاطره انگیز اهواز
خوشحالم که بعد از مدتها سکوت این تحلیل زیبا رو از ایشون خوندم
فکر کنم دیگه کسی نمونده که ندونه درد فولاد چیه و درمانش چی
یعنی حافظ و سعدی شیرازی هم مشکلات رو فهمیدن ولی اژدری و مدیران فولاد هنوز دارن حلوا و خرما خیرات می کنن مبادا نوابغی که تو فولاد هستن چشم نخورن
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
3
صحبتهای آقای نواصر کاملا درسته اما صدای ما هوادارها و شما پیشکسوتان محترم به گوش آقایان نمیرسد و به جای راضی کردن مردم به فکر راضی نگه داشتن بالادستی ها و رئیسان خود هستند غافل از اینکه دارند موجبات سقوط فولاد را فراهم می آورند !!!!!
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
5
بعد از نماز صبح تنها چی که ازخدا می خواهم ما را از شر اسکو خلاص کنه انشاا...
سعید از عمان
|
Oman
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
5
0
سلام مشکل فولاد اسکوچیچ نیست مدیرت ضعیف اژدری زاده هست
عشق یک کلام فقط فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
2
درود بر بچه های جنوب! سیاوشها ، نواصر زاده هاو...... امیدوارم تمامیه پیشکسوتان قدم پیش بگذارند و برای نجات ورزش استان علی الخصوص فوتبال بر علیه مافیا و دلالها انتقاد کنند. البته نباید چشم از خودیهای نادان وفریب خورده هم ببندیم در واقع دلال ومافیا همیشه با نیروهای بومی خودفروخته افکارش رو پیاده میکنه. درود بر خوزستان وهواداران خونگرمش و پیشکسوتان باغیرتش .
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
1
درود به شرف آقای نواصرزاده ایشون مربی بنده بودن مردی خوش اخلاق ومودب انشالله هرجا هستن صحیح سلامت باشن ،امیدوارم تماشاگرها این بازی بیان نه برای نتایج فولاد برای حمایت فولاد خواهشن هرکی رو می شناسید بش بگین جمعه به ورزشگاه بیاد الان وقت حمایته ضمنن فردا ساعت سه دویست دستگاه فراموش نکنید هوادارهای فولاد
زرگاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
1
عجب عكس جالبي ..اگه جاي مديريت سايت بودم هرروز اين عكس وعكسهايي از اين قبيل ميذاشتم تافرصت طلبان هي نگويند درخوزستان كسي نيست كه ازاون استفاده كنيم.
محسن از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
1
با تشکر از پیشکسوت فوتبال خوزستان آقای نواصر زاده با تحلیل کارشناسانه وبه امید ظهور بازیکن های متعصب دیگری همچون ایشان و سیاوش وسعداوی نعمتی نژاد و سراج و.... درخوزستان ، متاسفانه ما خوزستانیها فقط حرف میزنیم تا عمل ودم از بومی وتعصب استانی برای فوتبال می زنیم .من یک سوال از همه خوزستانیها دارم :تو این شرایط که اس خوزستان به عنوان بومی ترین تیم خوزستانی در لیگ برتر حضور دارد ، چقدر از سوی تماشاگران خوزستانی حمایت شده است ؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها