به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 18
کد خبر: ۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

خبرورزشی: اسکوچیچ بیخ ریش فولاد!

خبرورزشی: اسکوچیچ بیخ ریش فولاد!

خوزستان اسپورت- داستان پروژه شکست خورده پیوستن دراگان اسکوچیچ به تیم فوتبال سپاهان اصفهان تبدیل به سوژه رسانه های کشور شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، روزنامه خبرورزشی در گزارشی با عنوان «اسکوچیچ بیخ ریش فولاد!» نوشته است: پس از جدايي فركي، اسكوچيچ گزينه سپاهاني‌ها براي جانشيني او بود. به همين دليل عصر دوشنبه اين مربي كروات با مسئولان باشگاه فولاد براي فسخ قرارداد وارد مذاكره شد.

در اين نشست حدوداً 4 ساعته كه تا ساعت 20 شب به طول انجاميد، دو طرف براي فسخ قرارداد به توافق رسيدند و قرار شد اسكوچيچ صبح سه‌شنبه با حضور در باشگاه فوتبال فسخ قرارداد خود را براي ثبت در هيأت فوتبال خوزستان امضا كند.

به نظر مي‌رسيد اين توافق يك توافق برد - برد براي دو طرف باشد، چرا كه از يك طرف اسكوچيچ با نتايجي كه با فولاد در ليگ‌ برتر و جام ‌حذفي به ‌دست آورد، در اين تيم به بن‌بست خورده و از جايگاه روزهاي نخستين خود در بين مديران باشگاه و هواداران برخوردار نبود و از طرف ديگر مسئولان باشگاه فولاد هم براي اخراج اين مربي كروات حدود 900  هزار دلار زيان مالي مي‌ديدند.

به همين دليل هر دو سود مي‌كردند و اسكوچيچ هم فضاي تازه‌اي را تجربه مي‌كرد. در اين راستا حتي اسكوچيچ براي ساعت 17 سه‌شنبه بليت پرواز به اصفهان گرفته بود. اين البته پايان كار نبود چون در حالي كه همه حتي رسانه‌ها گمان مي‌كردند كار تمام شده و خبر از جدايي اسكوچيچ از فولاد و پيوستن او به سپاهان دادند.

اين مربي كروات صبح سه‌شنبه پس از حضور در باشگاه فولاد در چرخش 180 درجه‌اي تصميم خود را براي توافق شب گذشته تغيير داد و يك شرط گذاشت؛ شرطي كه در آن از مسئولان فولاد خواسته بود به او به صورت كتبي ضمانت دهند تا زماني كه او با سپاهاني‌ها قرارداد امضا نكرده و در واقع به توافق نهايي مالي نرسيده است، امكان فسخ نشدن قرارداد و بازگشتش به فولاد وجود داشته باشد!

اين مربي پس از تمرين سه‌شنبه شب تيمش با مسئولان فولاد تماس گرفت و گفت صبح فردا (چهارشنبه) قراردادش را فسخ مي‌كند و اين موضوع را به اطلاع سپاهاني نيز رساند اما ديگر دير شده بود. در جريان اتفاقاتي كه از روز دوشنبه تا چهارشنبه افتاد، يك ابهام بزرگ وجود دارد.

شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه با توجه به اينكه اگر باشگاه فولاد، اسكوچيچ را اخراج مي‌كرد، بايد ضرر مالي سنگيني را متحمل مي‌شد و با توجه به اينكه دو باشگاه سپاهان و فولاد زيرمجموعه يك وزارتخانه هستند، قصد داشتند ابتدا فسخ قرارداد اين مربي از فولاد را به او بدهند تا ابتدا ضرري متوجه باشگاه اهوازي نشود، سپس اصفهاني‌ها با رقمي ناچيز پيشنهاد خود را روي ميز بگذارند.

اگر اسكوچيچ قبول مي‌كرد كه سپاهان با رقمي نازل صاحب سرمربي مي‌شد و اگر هم قبول نمي‌كرد، اين مربي كروات ضرر مي‌كرد و دو باشگاه زيرمجموعه وزارتخانه صنايع و معادن متضرر نمي‌شدند اما ظاهراً مدير برنامه‌هاي اسكوچيچ اين موضوع را به او اطلاع داد و دراگان چنين شرط عجيبي را به فولاد اعلام كرد تا موقتاً بيخ ريش فولاد باشد، مگر اينكه باشگاه بخواهد او را اخراج كند و البته حق و حقوقش را تا پايان قرارداد سال دوم بپردازد!

اتحاد فولاد و سپاهان عليه دراگان لو رفت
دراگان اسكوچيچ كه خیال مي‌كرد سپاهان مشتري دست به نقدش است، آماده بود قرارداد خود را با فولاد فسخ كند اما ناگهان به او اطلاع دادند ماجراي سپاهان احتمالاً سر كاري است و اسكوچيچ هم عقب‌نشيني كرد و گفت مي‌خواهد در فولاد بماند و فقط در صورتي قراردادش را با فولاد فسخ مي‌كند كه مطمئن شود با سپاهان قرارداد مي‌بندد. باشگاه سپاهان هم اعلام كرد تا دراگان قراردادش را با فولاد فسخ نكند، حتي حاضر به مذاكره با او نيست.

شايعه شده مديران سپاهان و فولاد كه هر دو وابسته به وزارت صنايع هستند، با هم توافق كرده بودند اين سناريو را راه بيندازند تا دراگان به هواي سپاهان، قراردادش را با فولاد فسخ كند و هيچ غرامتي از اهوازي‌ها نگيرد. اين شايعه هنوز به صورت رسمي تكذيب يا تأييد نشده است.

سوژه طنز فوتبال ايران
ماجراي مربيگري دراگان اسكوچيچ در سپاهان اصفهان ظرف چند روز گذشته تبديل به يك سوژه طنزآميز شد.

متأسفانه در فوتبال باشگاهي ما هيچ احترامي به قواعد حرفه‌اي وجود ندارد و نه تنها مديران و دست‌اندركاران تيم‌هاي مختلف ايراني توجهي به آن ندارند بلكه مربيان خارجي هم پس از چند سال فعاليت در كشورمان به شدت آماتور مي‌شوند!

بحث اين مطلب ما شخص دراگان اسكوچيچ است. يك مربي حالا شناخته شده كه زماني در ملوان انزلي عملكرد خوبي به جاي گذاشت و توانست نامش را بر سر زبان‌ها بيندازد.

در آن روزگار همه از اسكوچيچ به عنوان يك مربي جنتلمن و حرفه‌اي ياد مي‌كردند و... اما نمي‌دانيم طي اين دو - سه سال بر او چه گذشت كه حالا در قالب غيرحرفه‌اي‌ترين مربيان فرو رفته است؟

در اينكه باشگاه سپاهان اصفهان و در رأس آن اصغر باقريان با مطرح كردن اسم دراگان اسكوچيچ رفتاري غيرحرفه‌اي پيشه كردند، شكي نيست. هر چه نباشد اين مربي با فولاد خوزستان قرارداد دارد و تا زماني كه اين قرارداد فسخ نشده باشد حتي مطرح كردن اسم اسكوچيچ به عنوان گزينه سرمربيگري سپاهان هم كاري آماتور است.

با اين وجود برخورد دراگان اسكوچيچ نيز با اين اتفاق غيرحرفه‌اي‌تر از مسئولان سپاهان اصفهان بود.
ظاهراً در اهواز به گوش سرمربي فولاد خوزستان مي‌رسانند كه اول از عقد قرارداد با سپاهاني‌ها مطمئن شود و بعد قراردادش را با تيم جنوبي فسخ كند. اين در حالي بوده كه اسكوچيچ بليت سفر به اصفهان را نيز تهيه كرده و قصد داشت پس از فسخ قرارداد با فولاد خوزستان، راهي نصف جهان شود اما به او هشدار داده شد كه بازي نخورد!

باد به گوش نزديكان اسكوچيچ رسانده بود كه به اين پيشنهاد جديد دل خوش نكند چون سپاهان با او قرارداد نخواهد بست! ظاهراً فولاد خوزستان هم تمايلي براي همكاري با دراگان اسكوچيچ نداشت و فسخ قرارداد مي‌توانست از نظر مالي به نفع اين باشگاه باشد.

دراگان هم وقتي اين شنيده‌ها را كنار هم قرار داد، تصميم گرفت به مذاكره با مسئولان باشگاه فولاد خوزستان پرداخته و پيشنهادي عجيب را روي ميز مديرعامل باشگاه جنوبي بگذارد: «مي‌روم اصفهان!‌ اگر نتوانستم با سپاهان به توافق برسم و قرارداد ببندم، برمي‌گردم و با فولاد ادامه مي‌دهم اما در حال حاضر قراردادم را فسخ نمي‌كنم!»

وقتي اين خبر به گوش اصغر باقريان و سپاهاني‌ها رسيد، آنها هم قيد دراگان اسكوچيچ را زدند تا اين مربي سر تمرين فولاد خوزستان حاضر شود!

آری، فوتبال ايران از اين اتفاقات عجيب و غريب كم ندارد اما حالا كار به جايي رسيده كه مربيان خارجي و به ظاهر حرفه‌اي هم در اين فوتبال آماتور ذوب مي‌شوند. قبول نداريد؟!

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
1
7
من دو روز قبل تو پیامم براتون نوشتم از قدیم گفتن مال بد بیخ ریش صاحبشه. خبر ورزشی تقلب کرده!
اما جدا از شوخی این قضیه سپاهان خیلی شخصیت فولادو زیز سوال برد با کارایی که اقای اسکوچیچ کرد اصلا دیگه نمیشه تصور کرد این اقا بشینه رو نیمکت فولاد.
نتایج ضعیف و یارگیری و حرف و حدیثایی که فولادو بدنام کرد از یه طرف الانم این قضیه سپاهان که دیگه ته ابروریزی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
4
وقتی کار دست منخصص و افراد کار کشته فن مربوطه نباشه انوقته که همه میشن اقای مربوطه و فنی حرفهای دومیدانی میشه فوتبالی . فوتبالی میشه نگهبان باشگاه فوتبال که حق نظرهم یوخ. نوش جانمون.
dante
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
6
خب حالا نقشه شکست خورد ما هوادارا چیکار باید بکینم؟ باید بازهم شاهد پرپر شدن فولاد باشیم من وضع مالی خوبی ندارم و در جریان هستم که اکثر بازدید کنندگان این سایت و هواداران فولاد هم وسع مالی چندان خوبی ندارن اما اگر شماره حساب اعلام بشه برای پرداخت غرامت اخراج این یارو مطمئن هستم که همه کمک میکنن پس خطاب من به مسئولین فولاده که به ناحق به این پست و مقام رسیدن: مرد باشید و شماره حساب اعلام کنید! خلاص
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
8
متاسفم برای اژدری و هیات مدیره ی فولاد که با ضعف خودشون باعث شدن این مربی اینقدر گستاخ و منفعت طلبانه رفتار کنه
سلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
1
8
بنازم اصغر باقریان که بیشتر ازمدیران فعلی فولاد توفکر فولاده تااین مدیران میزپرست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
6
2
اگه بجای رد كردن اسكوچيچ بفكر گرفتن دو تا فوروارد خوب بودن بهتر نتيجه مي گرفتيم
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
شیش تا بازیکن اورد سه تاش فوروارد بودن سه تاش روی هم دیگه یه گل افساید زدن به پدیده . مالکی و دغاغله و ایراهیمی . لیست یه جا خالی داره اینم یه بازیکن میاره از طریق مدیربرنامش در حد همون سه تا قبلی و لیست تکمیل میشه تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
1
2
باقریان اگه دلسوز فولاد بود میذاشت اسکو دیروز بره اصفهان باش قرارداد میبست نه اینکه علنی چپ کنه به اسکو یگه مهلتت تموم شد نیا
خوزستاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
4
مديران فولاد از حالا در قبال هر باخت بايد مبلغي از قراردادش كم كنند مديراني كه با ايشون قرداد امضا كردن يعني بندي نگذاشته اند كه يه سرمربي با تيم هر كاري كرد شما فقط تماشگر نباشيد
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
3
حالا که اسکوچیچ حیثیت ورزشی مارا رو به داد تو رو به خدا مدیران فولاد یکی از بازیکن های با سابقه مسئول ارنج کردن تیم و تمرین دادن کنند هیچ ننگی بالاتر نیست که یک آدم حریص خارجی و عوام فریب اینجوری ما رو دست انداخته باشه ، آقای مدیران شرکت فولاد اگر از مدیریت و فوتبال سررشته ندارید بالاغیرتن یک ذره تعصب چاشنی کار بکنید اسکوچیچ سر نیمکت و بالای تمرین ها نذارین ، یکی از داخل تیم مسئولیتو قبول کن تقاضای من هوادار همینه اگرهم سقوط کردید با شرافت این کارو انجام بدید لطفا
فاضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
2
داستان اسکوچیچ مثل داستان کفشهای میرزا نوروزه.
مثل بختک افتاده به جون فولاد اهواز.
همه بازی بعد یکصدا بگیم کفشهای میرزا نوروز.
شاید به غیرت اژدری بر بخوره و اونو اخراج کنه.
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
1
هواداران در بازی اینده فقط با زور کاری کنن که اسکوچیچ از اهواز فرار کند وگرنه این ادم (اسکو) پول پرست و بی تعصب فولاد رو از این بیشتر نابود خواهد کرد.اینم عاقبت گوش نکردن به حرف سعداوی و بستن قرارداد ترکمن چای با این اجنبیست از قدیم گفتن از ماست که بر ماست.
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
1
به ملوان باختیم .تا پایان فصل متحمل سه شکست دیگر خواهیم شد و 12 امتیاز رو از دست خواهیم داد . فقط در مقابل اس اهواز شاید ببریم یا مساوی کنیم .در بهترین حالت از کل امتیازات نیم فصل فقط 9 امتیاز خواهیم گرفت و حتی ممکن است 7 امتیاز بگیریم .اصولا فولاد با مرض خطرناکی مثل اسکوچیچ یک بیمار بدون مدیریت درمان است و تبدیل به اولین تیمی میشود که در طول نیم فصل امتیازات بیشتر از 9 نمی شود . خبری هم از هیچ نهاد فوتبالی نیست .هییت فوتبال خواب است نهاد ورزشی استانی کاری ندارند اژدری و مدیران هیچ و پوچ کاهکش هم که از اول فقط حرف میزد
خوزستاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
2
درود بر فولاد خوزستان واهواز وتمام خوزستانيها ولي مديران فولاد در قبال بي مسئوليتهاي اسكوچيچ لياقت از خودشان نشان دهند
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
2
سوال اینجاست چرا با وجود اینکه با فولاد قراردادداشت و با سپاهان مذاکره کرد و این یک تخلف در قانون فیفا محسوب میشه و غرامت زیادی باید بده چرا مسؤولان فولاد شکایت نمیکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
1
ای بابا اینها که مدیرنیستن سیب زمینین
khz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
1
باورم نمیشه .انگاز زمان ایستاده .هر روز فولاد مثل دیروز یا حتی بدتر .ما الان کجاییم؟داریم کجا میریم؟ منتظر چی هستیم ؟ هیچ کس به ما کمک نمیکنه به جز خودمون.
آفتاب سرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
1
خارجی به این پررویی ندیده بودم چی از جونه ما می خوای برو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
2
لعنت به اژدری میز پرست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
2
مساله به عدم مديريت دكتر بابازاده رييس هيات مديره باشگاه برميگردد و اژدري كاره اى نيست
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها