به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

مشکلات ناتمام استقلال اهواز در لیگ برتر

اسقلال اهواز؛ اسیر مشکلات ناتمام

سمیرا شیرمردی - ایران ورزشی
* وقتی فولاد نوین اهواز به لیگ برتر صعود کرد، مشتری‌های زیادی برای خرید امتیازش پیدا شدند. از شهرداری اهواز، مس کرمان و پیکان گرفته تا نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان، استقلال اهواز و...

اما مسوولان خوزستانی از جمله استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و... تصمیم گرفتند امتیاز این تیم اهوازی را در خوزستان نگه دارند. به این ترتیب گزینه‌های غیر بومی مثل مس کرمان و پیکان کنار رفتند و رقابت ماند بین گزینه‌های خوزستانی.

در ابتدا شهرداری اهواز تلاش زیادی برای این مساله کرد. در این زمینه حتی توافقات لازم هم صورت گرفته بود و کار داشت تمام می‌شد. برای این مساله حتی هدایت ممبینی هم به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد اما ناگهان شورای شهر اهواز با این انتقال مخالفت کرد تا شهرداری اهواز هم از بین گزینه‌ها کنار برود.

در این مدت، بارها نام نفت مسجدسلیمان مطرح می‌شد اما حامی مالی لازم وجود نداشت. خیلی‌ها حتی معتقد بودند امیدوار رضایی عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه استقلال، قرار است امتیاز این تیم را به مسجدسلیمان منتقل کند تا برای دوره بعدی مجلس، رای بیاورد. در این زمینه البته صحبت از نماینده‌های دیگر از جمله اسماعیل جلیلی و تلاش آنها برای انتقال امتیاز لیگ برتری فولاد نوین به مسجدسلیمان هم بود اما در نهایت خبری نشد که نشد.

به این ترتیب ناگهان نام باشگاه استقلال اهواز به میان آمد. باشگاهی که شاهد سقوط تیمش از لیگ یک به لیگ دسته 2 بود. در این زمینه ارسطو جهانداری مالک و مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز وارد کار شد و بارها با مسوولان فولاد خوزستان جلسه گذاشت تا این انتقال انجام شود. همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت و کارها مراحل پایانی‌اش را طی می‌کرد که ناگهان نام صنعت نفت آبادان مطرح شد. در واقع مدیرعامل این باشگاه آبادانی در مصاحبه‌ای با صراحت گفته بود که قصد دارد این تیم را لیگ برتری کند و قصد دارد امتیاز فولاد نوین را برای صنعت نفت خریداری کند اما طولی نکشید که نفتی‌های مسجدسلیمان واکنش نشان دادند و در نهایت خیلی زود همه چیز منتفی شد.

بنابراین فقط استقلال اهواز مانده بود. تیمی دسته دومی که برای معاوضه و خرید امتیاز لیگ برتری، ظاهرا تنها باید 6 میلیارد تومان به باشگاه فولاد نوین پرداخت می‌کرد. جالب اینکه این 6 میلیارد هم به صورت قسطی شده بود. آن هم در 3 قسط. یعنی دیگر شرایطی بهتر از این نمی‌توانست نصیب آبی‌های اهوازی شود تا به لیگ برتر راه پیدا کنند. بعد از این اتفاق و البته قبل از اینکه مدارک رسما امضا شود، صاحبان زیادی برای استقلال اهواز پیدا شد. از یک طرف ارسطو جهانداری خود را مالک باشگاه می‌دانست، از طرف دیگر برادران شفیع‌زاده مدعی شدند و در نهایت هم شخصی به اسم محمد ملکی که گفته می‌شود بخش زیادی از سهام باشگاه را در اختیار دارد و به دنبال خرید باقیمانده آن است.

به هر حال در عین ناباوری و بدون هیچ سر و صدایی کل سهام باشگاه استقلال اهواز بدون دخالت برادران شفیع‌زاده به ملکی واگذار شد. به شخصی که تا پیش از این مساله، نامش را نشنیده بودیم. البته در رابطه با این مساله بارها و بارها نام سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی شنیده می‌شد که قرار است به تیم کمک کند اما بعد از واگذاری ظاهرا دیگر خبری از او نشد.

در هر صورت استقلال اهواز بدون پرداخت قسط اول به باشگاه فولاد خوزستان، پا به لیگ برتر گذاشت. این باشگاه در همان ابتدا با مربیان و بازیکنانی که مذاکره می‌کرد می‌گفت که مشکل مالی وجود دارد و به خاطر خرید امتیاز، پول زیادی برای تیم جمع کردن ندارند اما با این حال از 6، 7 میلیارد هزینه برای تیم صحبت می‌شد. مدیرعامل و مسوولان باشگاه هم بعد از مطرح شدن گزینه‌های زیاد انتخاب شدند. بعد از آن هم نوبت به کادرفنی و بازیکنان رسید.

در نهایت بعد از مذاکره با گزینه‌های مختلف مربیگری از جمله بهروز مکوندی، مجتبی تقوی، داود مهابادی، سید کوروش موسوی و... هدایت تیم به سیاوش بختیاری‌زاده رسید. او هم بازیکنان بومی زیادی و البته چند بازیکن غیر بومی از جمله محمد غلامی، فرزاد آشوبی و... را جذب کرد اما غافل از آنکه از پول خبری نیست.

چند هفته‌ای به همین صورت گذشت و بی‌پولی بیشتر از قبل محرز شده بود. به این ترتیب استعفاها شروع شد. از مدیرعامل گرفته تا هیات‌مدیره باشگاه و... هر روز یک خبر جدید از استعفا. استعفایی که دلیل مشخصی نداشت. بعد هم که نوبت به بازیکنان رسید تا آنها هم اردوی تیم را بدون اطلاع ترک کنند. بازیکنانی مثل محمد غلامی، سعید سالارزاده، سعید قزلگچلی و شاهین مجیدی. اینها نشان می‌داد اوضاع هر روز دارد بدتر از قبل می‌شود. این بار ملکی پسر مالک باشگاه هم از سرپرستی تیم استعفا داد تا عبدالرضا مومنی جای او را بگیرد اما مومنی هم طاقت نیاورد و استعفا داد. حالا استقلال اهواز مانده و یکسری بازیکن و مربیان بومی. این باشگاه در حال حاضر نه مدیرعامل دارد، نه سرپرست و نه اعضای هیات‌مدیره.

البته از کارون یعقوبی و کرامت برهمن به‌عنوان گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی باشگاه و سرپرست تیم نام برده می‌شود اما هیچ بعید نیست به خاطر مشکلات زیادی که وجود دارد، این گزینه‌ها خیلی زود کنار بروند.

در کل می‌توان گفت استقلال اهواز بدون هیچ هزینه‌ای به لیگ برتر آمد و بدون هیچ هزینه‌ای کارش را دنبال می‌کند. این باشگاه نه تنها هنوز هیچ مبلغی را برای خرید امتیاز لیگ برتری فولاد نوین نپرداخته، بلکه حتی یک ریال هم به بازیکنان و اعضای تیم نداده که خیلی عجیب است. شاید اگر دیگر گزینه‌های خرید امتیاز فولاد نوین می‌دانستند به این سادگی می‌توانند لیگ برتری شوند و کارشان را دنبال کنند، بدون شک به این راحتی کنار نمی‌کشیدند و موضوع را راحت پیگیری می‌کردند اما آنها ظاهرا از عاقبت کار هراس داشتند و به همین دلیل بدون چون و چرا کنار کشیدند. کاری که ظاهرا محمد ملکی مالک باشگاه استقلال اهواز هراسی از آن نداشت. البته شاید به قول‌های یک دوست اعتماد کرده بود و آن دوست نتوانست تا الان به آن عمل کند تا مشکلات هر روز بیشتر از قبل شود.

این اتفاقات ظاهرا باعث شد ملکی حال و روز خوبی نداشته باشد و راهی بیمارستان شود. مالک باشگاه استقلال اهواز که از جانبازان 8 سال دفاع مقدس است، دیروز به دلیل ناراحتی شدید از ناحیه اعضای داخلی در بیمارستان آتیه بستری شده و احتمالا به زودی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد اما بدون شک با این اتفاقات، مشکلات تیم هم حل نمی‌شود و ملکی بعد از ترخیص از بیمارستان یا باید به سراغ دوست خود برود یا اینکه راهکاری برای پرداخت بدهی‌ها پیدا کند.

برچسب ها: استقلال اهواز
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها