به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

انتقال غیرقانونی بازیکن فولاد به تراکتورسازی؟!

انتقال غیرقانونی بازیکن فولاد به تراکتورسازی؟!

خوزستان اسپورت- انتقال بازیکن سرباز تیم فوتبال فولاد خوزستان از نیروی زمینی تهران به تراکتورسازی تبریز با ابهاماتی روبرو شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، روزنامه ایران ورزشی در گزارشی نوشته است: «احمد عبدا...زاده از جمله بازیکنان آینده‌داری بود که در تیم جوانان و سپس فولاد درخشید و پله‌های ترقی را یک به یک پیمود. بازی‌های بی‌نقص عبدا...زاده در خط میانی فولاد در آغاز لیگ چهاردهم حتی از چشم تیزبین کارلوس کی‌روش نیز دور نماند تا این بازیکن در 21 سالگی پیراهن تیم ملی را بپوشد و در چند اردو همراه شاگردان کی‌روش باشد.

سونامی کارت‌های پایان خدمت جعلی اما دامن عبدا...زاده را نیز گرفت. این بازیکن که قصد داشت جایگاهی در تیم ملی برای خود دست و پا کند، نه تنها پیراهن این تیم را از دست داد که از بازی برای فولاد هم محروم شد.

سازمان لیگ و سازمان نظام‌وظیفه اجازه بازی عبدا...زاده و سایر بازیکنان را در لیگ نداد تا آنها حدود یک فصل را دور از فوتبال سپری کنند. عبدا...زاده اما برخلاف سایر بازیکنان بیکار ننشست. او اقدام به حضور در پادگان کرد تا سربازی‌اش را از حدود شهریور و مهر 93 آغاز کند. عبدا...زاده به پادگان 07 کازرون رفت تا دوران آموزشی‌اش را سپری کند. در پادگانی که متعلق به نیروی زمینی ارتش بود. او پس از پایان دوره آموزشی باید به باشگاه نیروی زمینی منتقل می‌شد تا برای این تیم بازی کند.

عبدا...زاده پس از پایان دوره آموزشی به تهران آمد و کج‌دار و مریز به فوتبال پرداخت. ابتدا در تمرین نیروی زمینی حاضر شد و سپس تلاش کرد تا به پیراهن تیم المپیک و تیم ملی برسد. همین اتفاق هم رخ داد. او برای یک اردو به تیم ملی دعوت شد و مورد آزمایش قرار گرفت. البته که اگر حضور سربازها در تیم‌های ملی ممنوع نمی‌شد شاید عبدا...زاده همچنان در تیم ملی حضور داشت و برای این تیم بازی می‌کرد. سازمان لیگ برای فصل جدید اجازه داد تا سربازها در لیگ برتر بازی کنند.

عبدا...زاده هم ترجیح داد به خدمت خود در نیروی زمینی پایان بدهد و حضور در تراکتورسازی را تجربه کند چون این تیم در لیگ برتر حضور داشت و عبدا...زاده می‌توانست در دید باشد.

اما یک ماجرای جالب که می‌تواند نتایج تراکتورسازی را تحت‌الشعاع قرار بدهد طبق آیین‌نامه سازمان لیگ که در سایت فدراسیون فوتبال نیز وجود دارد، بازیکنانی که با عنوان سهمیه سرباز از سوی مراجع ذیصلاح به باشگاه‌های نظامی و انتظامی اختصاص داده می‌شوند می‌بایست دوران سربازی خود را در باشگاه مربوطه به پایان برسانند و حق انتقال به دیگر باشگاه‌های نظامی و انتظامی را ندارند.

این قانون یعنی انتقال احمد عبدا...زاده از نیروی زمینی به تراکتورسازی غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود. تخلفی که از چشم مسوولان سازمان لیگ دور مانده است. عبدا...زاده طبق قانون باید تا پایان دوران خدمت سربازی‌اش در نیروی زمینی باشد. درست مثل بازیکنان دیگری که در اواسط دوران سربازی‌شان می‌توانستند به تیم‌های نظامی دیگر بروند اما طبق قانون این مجوز به آنها داده نشد. به عنوان نمونه فرید کریمی که در دوران حضور رسول خطیبی در تراکتورسازی فرصت بازی پیدا نمی‌کرد می‌توانست به ملوان برود و در ترکیب اصلی این تیم بازی کند اما آیین‌نامه سازمان لیگ اجازه جدایی و انتقال کریمی از سپاه به نیروی دریایی را نداد.

به نظر می‌رسد انتقال احمد عبدا...زاده غیرقانونی بوده و او باید همچنان جزو هافبک‌های آینده‌دار فوتبال در نیروی زمینی می‌ماند و خدمت سربازی خود را به پایان می‌رساند. البته اگر مسوولان سازمان لیگ بند و تبصره جدیدی به کار نگیرند و آیین‌نامه نقل و انتقالاتی را که به دست خودشان نوشته شده، تکذیب نکنند.

سروش سعیدی مثل احمد عبدا...زاده
سروش سعیدی هم ماجرایی شبیه به احمد عبدا...زده را تجربه کرده. مدافع سابق فولاد که برای انجام خدمت سربازی راهی ملوان شده بود وقتی مورد تایید امیر قلعه‌نویی قرار نگرفت به شیراز رفت تا برای فجرسپاسی در لیگ یک بازی کند. در حالی که دفترچه او برای خدمت در نیروی دریایی صادر شده بود. اینکه مسوولان لیگ یک و فجرسپاسی چه جوابی برای این انتقال دارند هم می‌تواند مهم باشد و ابهام‌ها را برطرف کند.»

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
1
3
ثاقبی از ملوان رفت تراکتور راحتم داره بازی می کنه
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
شاهین ثاقبی داخل ملوان سرباز نبود دانشجو بود مصاحبه سیروس محجوب پارسالو بخون گفته بود مدیربرنامه اسکوچیچ بش گفت ترک تحصیل کن بردش تراکتور برا سربازی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
2
این قوانین خدمت سربازی برای ما ادمهای معمولیه. همه رفتیم خدمت و دیدیم خدمت کردن بعضیا یه جور دیگه است.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها