به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

حسن‌زاده: با سرمربی فولاد برخورد قانونی می‌کنیم

حسن‌زاده: با سرمربی فولاد برخورد قانونی می‌کنیم

خوزستان اسپورت- رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: ما به سازمان لیگ نامه زدیم که اگر تارتار مربی صبا بوده، محرومیتش تمام شده، اما او در فهرست مربیان این تیم قرار نداشت.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، اسماعیل حسن‌زاده در مورد محرومیت مهدی تارتار سرمربی جدید راه‌آهن در بازی با استقلال گفت: بحث محرومیت تارتار از سوی خودش و همچنین باشگاه راه‌آهن پیگیری می‌شد. باشگاه راه‌آهن هم در این رابطه به ما نامه نوشت و ما هم به عنوان کمیته انضباطی به سازمان لیگ نامه‌ای نوشتیم و اعلام کردیم اگر مهدی تارتار جزو خانواده صبا در سازمان لیگ شناخته می‌شود و در فهرست مربیان این تیم قرار داشته، محرومیتش سپری شده است.

وی ادامه داد: در سازمان لیگ مشخص شد که اگر چه تارتار به عنوان مربی در صبا فعالیت می‌کرده و قرارداد داخلی داشته، اما نامش به طور رسمی در فهرست باشگاه صبا قرار نداشته است و سازمان لیگ او را صبایی نمی‌دانست. به همین دلیل، محرومیت دو جلسه‌ای تارتار در راه‌آهن دست نخورده باقی مانده و او در دو بازی پیش روی راه‌آهن محروم است.

رئیس کمیته انضباطی با گلایه از برخی گفته‌ها عنوان کرد: متأسفانه در برخی صحبت‌ها و نوشته‌ها بی‌انصافی می‌شود و برخی نوشته‌اند که کمیته انضباطی به استقلال لطف کرد که تارتار نمی‌تواند در دیدار با این تیم روی نیمکت راه‌آهن بنشیند، اما به این موضوع مهم اشاره نمی‌کنند که کمیته انضباطی برای پایان محرومیت تارتار به سازمان لیگ نامه نوشته است، اما تارتار مربی صبا محسوب نشده است و به همین دلیل محرومیتش باقی مانده، خود تارتار هم به این نکته اشاره نکرده که ما برای پایان محرومیتش نامه نوشته‌ایم.

وی افزود: اگر چه تارتار از باشگاه صبا شکایت کرده تا به حق و حقوقش برسد، اما این مسئله ارتباطی به قواعد بازی ندارد، زیرا او طبق قانون جزو فهرست مربیان صبا محسوب نشده است. اگر او مربی صبا محسوب می‌شد، محرومیتش پایان یافته بود.

رئیس کمیته انضباطی در مورد حاشیه‌هایی که در مورد داوری‌ها در هفته‌های اخیر رخ داده و همچنین درخواست مسئولان تراکتورسازی مبنی بر تغییر داور بازی با پرسپولیس گفت: متأسفانه داوری‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ جنجال‌های زیادی به پا کرد و اشتباهات سهوی داوران باعث نارضایتی‌های زیادی شد. به همین دلیل باید بگوییم که داوران در لیگ برتر این فصل خوب عمل نکردند، اما مسئولیت داوران نه برعهده سازمان لیگ و نه برعهده کمیته انضباطی فدراسیون است. کمیته داوران و دپارتمان داوری مسئولان داوری هستند و اگر هم داوری ضعیف عمل کرده و با اشتباهش موجب تأثیرگذاری در نتیجه بازی بوده، تنبیه او هم برعهده دپارتمان و کمیته داوران است و هیچ ارتباطی به کیمته انضباطی و سازمان لیگ پیدا نمی‌کند.

وی افزود: داوری در لیگ برتر فوتبال، فوتسال، بانوان و ساحلی در حوزه اختیارات دپارتمان و کمیته داوران است. اگر برخی از هواداران یا باشگاه‌ها خواهان تغییر داور هستند، این مسئله در حیطه کمیته انضباطی یا سازمان لیگ نیست. ما فقط می‌توانیم آرزو کنیم این ابر سیاهی که بر قضاوت داوران سایه افکنده عبور کند تا داوران با آرامش بیشتر قضاوت کنند.

رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که داوران ما با استرس در مسابقات قضاوت می‌کنند همین پیش‌داوری‌ها باشد. در هر حال باید به قانون احترام بگذاریم و اجازه بدهیم کمیته داوران کارشان را انجام بدهند. این داوران جزوی از افتخارات فوتبال ما بوده و خواهند بود. باید به آنها آرامش بدهیم تا کارشان را انجام بدهند، هر چند انتخاب داور برای مسابقات هیچ ارتباطی به سازمان لیگ یا کمیته انضباطی و کمیته استیناف ندارد و در حوزه اختیارات ما نیست.

حسن‌زاده در مورد اینکه مصاحبه مربیان در نشست‌های خبری به کمیته انضباطی ارتباط پیدا می‌کند یا نه؟ گفت: آنچه که در حیطه وظایف کمیته انضباطی است، حوادث قبل، حین و بعد از مسابقه است، به همین دلیل مصاحبه مربیان حتی در روز قبل از مسابقه و در کنفرانس خبری و در نشست خبری بعد از مسابقه در صورتی که تخلفی در آن رخ داده باشد، به کمیته انضباطی مربوط خواهد شد.

وی در مورد اینکه اسکوچیچ که روز گذشته داور را دزد خطاب کرد، به کمیته انضباطی احضار خواهد شد یا نه؟ گفت: معمولاً ما پس از ارسال گزارش‌های مسابقات به اتفاقات آن هفته لیگ رسیدگی می‌کنیم و گزارش‌های هفته هفتم لیگ برتر، شنبه یا یکشنبه به دست ما خواهد رسید و آنها را بررسی می‌کنیم، اما با توجه به اینکه مجبور هستیم حواشی انضباطی را کنترل کنیم و متوجه شدیم که اسکوچیچ شب گذشته در مصاحبه‌اش ادبیاتی به کار برده که تخلف محسوب می‌شود، قطعاً‌ با سرمربی فولاد خوزستان برخورد قانونی و انضباطی خواهد شد، حتی اگر نوع ادبیاتی که و به کار برده، در ادبیات بومی و محلی ایشان توجیه داشته باشد، اما به دلیل آنکه صحبت‌هایش از نظر آیین‌نامه انضباطی تخلف محسوب می‌شود، به این تخلف رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: اگر مربی در ادبیاتش از کلماتی استفاده کند باعث تحقیر یا اهانت به داور باشد، کمیته انضباطی به این مسئله رسیدگی می‌کند، اما اگر مربی نظر فنی بدهد و مثلاً بگوید فکر نمی‌کنم آن صحنه پنالتی بوده باشد، این مسئله فرق می‌کند و بحث انضباطی تلقی نمی‌شود. اما به کار بردن الفاظ تحقیرآمیز و اهانت‌آمیز تخلف است و با این مسئله برخورد انضباطی خواهد شد. خود اسکوچیچ هم روز گذشته احتمال برخورد انضباطی را در نشست خبری داده است.

وی در مورد وضعیت سوشا مکانی گفت: کمیته انضباطی در 95 درصد از اتفاقاتی که در مسابقات یک هفته فوتبال رخ می‌دهد، بدون آنکه بخواهد فردی را احضار کند، آرای خود را صادر می‌کند و فقط در 5 درصد از اتفاقات که لازم باشد افراد را دعوت می‌کنیم تا حرف‌هایشان را بشنویم. در مورد حوادث بازی پرسپولیس و ملوان این اتفاقات رخ داده که جزو آن 5 درصد است و ما سوشا مکانی را دعوت کرده‌ایم تا در کمیته انضباطی حاضر شود و در مورد رفتارش در بازی با ملوان توضیح بدهد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۴
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
2
فولاد فقط همین رو کم داشت
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
2
2
خواهشن بشدت تنبیهش کنید تمام خوزستانیا براتون دعا میکنن بخدا حقشه چرا باید داور مسابقه را دزد خطاب کند چرا این اجنبی در کشورمان با حرفاش وکارهاش با عث شده مردم فوتبال دوست خوزستان ارامش فکری نداشته باشند
Amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
2
2
تو نظر قبلی ام گفته بودم اسگوچیچ از عمد این طور حرف زده تا محروم بشه با هوادارا رو در رو نشه .... کور خونده بلاخره میاد دیگه ...
girl khz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
2
1
با امین موافقم به هر حال اسکو باید تو جایگاه ویژه حاضر بشه مگر اینکه از ترس زود جایگاه رو ترک کنه !!
صادق رمیضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
1
1
وقتی اون دفعه فکر کنم تو بازی پدیده یک گل کاملا افساید فولاد توسط داور صحیح اعلام شد چرا نگفتی داور دزد
اسکوچیچ اینها عذر بدتر از گناه هست
قبول کن تو جذب بازیکن اشتباه کردی
و از شدت فشار بار فنی که داشتی هم در حال ریزش،میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
2
1
از کمیته انضباطی خواهشا تقاضا داریم که او را بصورت مالی تنبیه کنند یا اگر قصد محروم کردن او را دارند او را در این بازی خانگی محروم نکنند ما مردم خوزستان به کمیته انضباطی قول میدهیم که در اولین بازی خانگی فولاد در اهواز طوری او را تنبیه کنیم که دیگه تا زنده است علیه هیچ کس به ناحق حرف نزند و اگر جای دیگر سرمربی شد بصورت منفعتی یارگیری نکند و با احساسات هیچ مردمی همانند مردم خوزستان بازی نکند
ناشناس
|
Iraq
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
2
اسکوچیچ نباید از این جوی که برای ما درست کرده شونه خالی کنه و فرار کنه. باید بمونه کنار زمین.
فقط و فقط جریمه مالی. تاوان این بازیکنا رو خودش باید بده
اسی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
1
1
اسکو از خداشه محروم بشه اصلا از قصد به داوری گیر داد که محرومش کنن
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
1
0
اسکوچیچ به اخر خط رسیده چه فنی و چه اخلاقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
1
0
خدا بگم با این استقلال تهران چکار که نکند الکی برای اسکوچیچ در اول لیگ بازار گرمی کرد و فولاد را مجبور کرد که با سرعت قرارداد را تنظیم و اعضاء کند وگرنه این اسکوچیچ چه پرونده ای دارد که یه باشگاه به بزرگی فولاد بیاید و چنین قراردادی با او امضا کند .
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
به نظر من اسکو به کمک دلالها و فردوسی پور و یک فصل پر دغل تو ملوان بزرگش کردن تا بندازن به دیگران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
اسکوچیچ یه فرد فوق العاده لجباز و خود خواهه که دوست داره به هر نحوی و به قیمتی که شده حرف خودشو به کرسی بشونه و کار خودشو بکنه.این همه هوادارم براش مهم نیست
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
1
خب راست گفته اسکوچیچ
داور باید صادقی رو دقیقه 40 اخراج میکرد و با این کارش 3 امتیاز رو از فولاد دزدید
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
1
پس چرا برانکو که شدید تر از این مصاحبه کرد و بارها و بارها بعد از هر بازی داور را به جانبداری از حریف و یار تیم مقابل اعلام میکرد جریمه نشد
چرا داور بازیهای پرسپولیس تا اشتباه میکنن محروم میشن ولی مسابقات دیگه با داور برخورد نمیشه
آقای حسن زاده با قضاوتهای به نفعتون به فوتبال گند زدین
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها