به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

مشروح نشست خبری استاندار و رئیس سازمان لیگ

خوزستان اسپورت- مهدی تاج می‌گوید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فینال جام حذفی را همه ساله در خرمشهر برگزار کنیم و سوپرجام هم احتمالا به همین صورت خواهد بود.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، مهدی تاج رییس سازمان لیگ در نشست خبر‌ی‌اش در اهواز، اظهار کرد: ابتدا هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارم و از دکتر مقتدایی ریاست استانداری خوزستان، آقای خبیر معاونت استان خوزستان، آقای کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و آقای طالقانی رییس هیات فوتبال خوزستان به دلیل همکاری‌هایشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: خوزستان بیشترین سهم را در فوتبال کشور دارد. این استان سه تیم در لیگ برتر، دو تیم در لیگ یک و 8 تیم در لیگ دو کشور دارد که پس از تهران بیشترین سهم را در فوتبال کشور دارا است. به همین مقدار خوزستان در تیم‌های ملی بازیکن دارد. بخصوص در تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان و امید که آن هم به خاطر تدبیر استاندار خوزستان است.

رییس سازمان لیگ با بیان اینکه امروز فهمیدم که مسئولان خوزستانی بسیار فوتبالی هستند گفت: به هر جهت اینجا شورای عالی استان به خوبی کار می‌کند و برنامه‌ریزی خوبی دارد. آیین‌نامه‌ای را من خواندم که طبق آن هر 6 ماه یک بار همه دور هم جمع می‌شوند که این بسیار خوب است. همچنین پارلمان ورزشی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: خوزستان در کشور و در فوتبال اول است و بیشترین سهم را داراست. درباره جام حذفی هم که هدف اصلی ما در این ملاقات بود، صحبت کردیم. ما 16 تیم لیگ برتری، 32 تیم از لیگ استان‌ها و 36 تیم از لیگ دو داریم که همه در جام حذفی هستند. اولین تصمیم‌مان برای جام حذفی این است که یک سهمیه را هر ساله به خرمشهر و بدون برگزاری مسابقه بدهیم و میزبان می‌تواند هر سال تیم داشته باشد و همیشه سهمیه حضور در این مسابقه‌ها را دارا باشد. ما مجبور هستیم جام باشگاه‌های آسیا، جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی و مقدماتی المپیک را در برنامه‌مان بگنجانیم و این مسئله برنامه‌ریزی را برایمان بسیار سخت کرده است. اکنون در جام حذفی و در یک هشتم تیم‌های برنده‌مان مشخص شده‌اند و چند تیم هم در ادامه مشخص می‌شوند. ما این تصمیم را گرفتیم که قبل از اینکه چهره تیم‌ها در مراحل پایانی مشخص شود، مکان فینال را انتخاب کنیم و همیشه آن را در یک جا برگزار کنیم. در جهان هم به همین صورت است و می‌خواهیم همه ساله فینال را در خرمشهر برگزار کنیم.

رییس سازمان لیگ افزود: مطمئن هستیم با وجود آقای مقتدایی استاندار خوزستان این کار قطعی می‌شود. درباره سوپرجام هم این تصمیم را داریم که یا در خرمشهر و یا در آزادی به صورت مداوم و هر ساله برگزار شود.

تاج در پاسخ به این سوال که زمان برگزاری فینال جام حذفی کی خواهد بود، گفت: فینال جام حذفی امسال در 31 اردیبهشت خواهد بود. علتش این است که شاید 3 خرداد نتوانیم این فینال را برگزار کنیم چرا که ممکن است تیم‌هایمان در فینال، در جام باشگاه‌های آسیا نیز بازی داشته باشند. قطعا ما فینال را در خرمشهر برگزار می‌کنیم یا 31 اردیبهشت ماه یا 3 خرداد. اگر تیم‌های فینالیست جزو تیم‌های آسیایی‌مان نباشد ممکن است همان 3 خرداد فینال را برگزار کنیم.

وی درباره ارزیابی‌اش از کی‌روش و اینکه چرا تاکنون به خوزستان نیامده است بیان کرد: ارزیابی‌ام از کی‌روش همیشه مثبت بوده است و همین که او روی بازیکنان جوان تمرکز دارد بسیار خوب است. من می‌توانم به کی‌روش این را توصیه کنم که به خوزستان هم بیاید. من فکر می‌کنم او این استان را می‌شناسد چرا که خوزستان در فوتبال همیشه خوب بوده است.

همچنین عبدالحسین متقدایی استاندار خوزستان در این نشست اظهار کرد: از آقای تاج بسیار تشکر می‌کنم چرا که پیگیر اکثر مسائل هستند و هدفمند حرکت می‌کنند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال گام‌هایی برمی‌دارند که این این نشان می‌دهد آن‌ها به صورت موضوعی و هدفمند پیش می‌روند. ما برای شرکت در مسابقه‌های آسیایی یا جهانی باید استانداردهایی را داشته باشیم و به آن‌ها نیز باید عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیم برخی موارد و مسائل مستلزم حمایت‌های مالی است گفت: هم دولت و هم مجلس باید پا را فراتر از این بگذارند. اقتصاد بازرگانی اولین دغدغه جوانان است و آن‌ها برای علم، مسکن و آرامش تلاش می‌کنند و خانواده‌ها نیز همین دغدغه را دارند. وظیفه ما نیز در بخش‌های صنعت و دیگر بخش‌ها است و نباید از دیگر مشکلات غافل باشیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: عموما اکثر کارها در دست مجموعه‌های دولتی هستند و زیاد بخش خصوصی را در کشور نداریم. ما باید بپذیریم که هر واحد پولمان را در جایی هزینه کنیم که بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. یک واحد پولی که قرار است در کشور خرج شود، باید بیشترین اثربخشی را داشته باشد. آموزش و پرورش و حوزه ورزش و جوانان اگر راضی یا فعال باشند، ‌خود به خود جامعه نیز راضی می‌شود. باید در این بخش‌ها مسئله مالی را رعایت کنیم و شرایط مالی خوبی را به آن‌ها اختصاص دهیم.

وی با اشاره به پرطرفدار بودن ورزش‌هایی مثل فوتبال بیان کرد: اگر به ورزش پرطرفداری مثل فوتبال بی‌توجهی کنیم بیشترین ضربه به جامعه وارد می‌شود. خوزستان فوتبال ریشه‌داری را داراست و در گذشته تیم‌هایی در خوزستان وجود داشتند که رقابت خوبی را با یکدیگر داشتند.

وی ادامه داد: برخوردی که بعد از انقلاب با ورزش‌مان داشتیم، برخورد سازمان یافته‌ای نبود به همین دلیل اکنون باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. بهترین مکان برای خرج پول‌ها آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است.

مقتدایی افزود: مسئولان و مجلس باید فضاسازی کنند. رسانه‌ها هم باید فضای مثبتی را در ورزش ایجاد کنند. جوانان امروز با ورزش شخصیت پیدا می‌کنند و بهترین فضایی که می‌شود ایجاد کرد، همین است و می‌توان این فرصت را برای آن‌ها به وجود آورد. باید به طور فنی به اقتصاد ورزش نیز تمرکز کرد. برنامه 90 می‌تواند از اقتصاد ورزش صحبت کند. باید اقتصاد ورزش را پیگیری کنیم. برای حفظ تیم‌های خوزستان چه جلساتی که برگزار نکردیم. آیا افت و یا سقوط آن‌ها دیگر وظیفه من است؟ در گذشته سازمان‌ها بسیار کمک می‌کردند اما اکنون همه کار می‌کنیم ولی به اقتصاد ورزش فکر نمی‌کنیم. اولین خدمات در سازمان‌ها باید ورزش باشد.

وی اضافه کرد: اکنون استقلال اهواز حال و روزش بدتر از نفت مسجد سلیمان است و این باعث نابودی ورزش‌مان می‌شود. استان‌مان ظرفیت 4 یا 5 تیم را هم دارد. ما می‌توانیم با جوان‌گرایی‌مان کیفیت را نیز بالا ببریم. این اتفاقات نمی‌افتد مگر اینکه پول را در جای مناسب خرج کنیم و همه حمایت کنند. با این کار خود به خود زندان‌ها را خالی می‌کنیم و به خانواده‌ها آرامش می‌دهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه جایگاه اقتصاد ورزش باید تبیین شود گفت: این دغدغه‌ها را یکی باید پاسخ دهد و تیم‌ها نباید نابود شوند. نفت مسجد سلیمان در سال گذشته فقط 4 میلیارد خرج کرد. این هزینه در نفت تهران با 400 هوادار بسیار بیشتر است. چرا در مسجد سلیمان با 15 هزار هوادار و یا آبادان با 20 هزار هوادار این گونه برخورد می‌شود و شرایط مالی مناسبی ندارند. وقتی فضا به این صورت است چرا تیم‌ها را تحلیل می‌کنند. باید به اقتصاد ورزش بپردازیم. برنامه 90 یا 20:30 باید به این امر بپردازند. فضا باید به سمتی برود که سهم ورزش چه همگانی و چه حرفه‌ای بیشتر باشد و اقتصاد ورزش را باید مطرح کنیم. همه باید پیش‌قدم شوند و درباره اقتصاد ورزشی موشکافی کنند.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس را تبریک می‌گویم. در این هفته‌ها اتفاقات خوبی در خوزستان خواهد افتاد. خوزستان پایتخت دفاع مقدس است و میزبانی خرمشهر برای مسابقه‌های جام حذفی بسیار کار خوبی است. جام حذفی تحت نام آزادسازی خرمشهر است و همتی که ورزش استان دارد بسیار بالا است و همه دست به دست هم می‌دهیم و همان گونه که ورزشگاه غدیر را افتتاح کردیم برای آماده کردن ورزشگاه خرمشهر هم جلسات‌مان را برگزار می‌کنیم تا افتتاح ورزشگاه خرمشهر هم جزئی از افتخارات استان‌مان باشد.

مقتدایی در پایان گفت: هیچ کس نگران نباشد چرا که امکانات را فراهم می‌کنیم تا همه چیز به خوبی انجام شود و پذیرای همه تماشاگران باشیم. ستادی تشکیل خواهیم داد تا همه دست به دست هم دهند و این ورزشگاه را آماده کنند. این افتخاری است برای ورزش خوزستان و از همین الان می‌گوییم بروید این کار را انجام دهید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
حسن خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
5
از این ورزشگاه حتی میتوان برای بازی های تیم ملی عراق هم استفاده کرد
مغربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
4
فعلا تمام فکر و ذکر ما شده فولاد. ان شالله به یاری خدا و همت بچه ها در بازی سایپا یه بازی امیدوار کننده از آنها ببینیم تا به آینده امیدوار باشیم. چون تا امروز بر خلاف نفت و پرسپولیس فولاد ضعیف بازی کرده و باید مسحقق رده آخری جدول هست.
هوادار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
2
آقای استاندارلطفا ازآقای عالیپوربخواهیدتا تیم نفت مسجدسلیمان رابه سرانجام برساند. طلبکاران پارسالی آخرش کاردست تیم پرهوادار نفت میدن
khz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
4
لطفا چند تا عکس از ورزشگاه خرمشهر قرار بدهید.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها