به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

تشریح فعالیت هیأت ورزش‌های همگانی

تشریح فعالیت هیأت ورزش‌های همگانی

خوزستان اسپورت- رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که یكی از پرجمعیت​ترین هیات‌های ورزشی استان و کشور هستیم، گفت: کمبودهای بسیاری داریم و در راستای تحقق برنامه‌های‌مان، نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، حمید سالمی ر نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته المپیك كه در محل این هیات برگزار شد، با تسلیت درگذشت علی هویسی، عكاس خبرگزاری ایسنا، اظهاركرد: هیات همگانی یك هیات پرمخاطب است و قطعا شاهد برگزاری همایش​های آن با جمعیتی فراتر از هزار نفر بوده​اید. گروهی که در این همایش‌ها حضور پیدا می‌کنند، جدا از ورزشكاران سازمان​یافته ما هستند و به صورت خودجوش در همایش‌ها شركت می​كنند. همایش‌های پیاده‌روی‌ای كه برگزار می​كنیم، بیشترین مخاطب را دارند.

وی با اشاره به آغاز هفته المپیك از دوم مردادماه، گفت: این هفته به عنوان هفته المپیك در سطح جهان معرفی شده است و هدف آن صلح، دوستی و اخوت بین جامعه ورزش است. هیات‌های سراسر کشور نیز بر اساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون ورزش‌های همگانی، باید در این هفته به انجام فعالیت‌هایی بپردازند و ما هم بر این اساس به تمام شهرستان​های استان اعلام كرده​ایم كه برای حفظ سلامتی و تندرستی مردم، در هفته المپیك برنامه​هایی داشته باشند. البته با توجه به این‌كه خوزستان منطقه گرمسیری است، شاید نتوانیم خیلی از برنامه​هایی كه فدراسیون در نظر دارد را انجام دهیم.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با اشاره به انتخاب مجددش برای چهار سال به عنوان رییس هیات، خاطرنشان‌كرد: در سال 93 با توجه به عملكردی كه داشتیم، توانستیم در بین تمام هیات​های استانی كشور به عنوان یكی از هیات​های برتر انتخاب شویم كه یكی از شاخصه​هایی كه در این انتخاب، تاثیرگذار بود برگزاری همایش‌های پیاده​روی‌ای بود که ما در سطح استان برگزار کردیم.

وی بیان‌كرد: 27، 28 رشته تحت پوشش هیات ما هستند، در حالی كه بیشتر هیات​ها فقط یك رشته را پوشش می​دهند و می​توان گفت ما یكی از پرجمعیت​ترین هیات‌های ورزشی استان و کشور هستیم. در هر صورت انتخاب مجددم به عنوان رییس هیات، مسوولیت من را در برابر اعتمادی كه به من شده است، چندین برابر می‌كند و باید تلاش كنیم، برتری سال 93 را در سال 94 نیز حفظ كنیم.

سالمی با بیان این‌كه كمبودها بسیار است، گفت: شهرداری​ها در راستای تحقق برنامه​های‌مان بسیار می‌توانند به ما كمك كنند. در گذشته 26 پارك و ایستگاه ورزشی فعال داشتیم، در حالی‌كه این تعداد به دو پارك رسیده است و قرار بود، شهرداری​ها در این راستا به ما كمك كنند اما متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است. باتوجه به اهمیت ورزش‌  همگانی نیز‏، استاندار خوزستان طی اولین جلسه شورای ورزش استان در سال 94، خواستار این شد كه یكی از جلسات شورا به ورزش همگانی اختصاص پیدا كند.

وی در ادامه بیان‌كرد: یكی از نتایج ورزش صبحگاهی این است كه مردم از طریق آن به پیاده‌روی روی می‌آورند و علاقه‌مندان به آن نیز بیشتر خواهند شد ولی مشكل عدیده‌ای كه در این راستا وجود دارد، این است كه جاده‌های سلامت ما كم هستند و در این راستا بازهم شهرداری‌ها وظیفه دارند كه امكانات این جاده‌ها را بیشتر كنند. دو سال هم است كه ورزش محلات از محیط كاری هیات همگانی خارج شده است و توجه و رسیدگی به آن از وظایف شهرداری محسوب می​شود.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: ما یكی از هیات​هایی هستیم كه سه خانم در شهرستان​ها به عنوان رییس هیات مشغول به فعالیت هستند و یكی از هیات​هایی هستیم كه برای بخش بانوان نیز برنامه داریم. 27، 28 هیات ورزش همگانی در سطح استان فعال هستند كه در این بین، هیات‌های​ شهرستانی خرمشهر، بهبهان، شوش، مسجدسلیمان، بندرامام، ایذه، سوسنگرد و كارون از هیات​های فعال ما محسوب می​شوند.

در ادامه این نشست فرشید احمدی‌فر، دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان اظهاركرد: 27 رشته زیر مجموعه هیات ورزش‌های همگانی استان است و ما در سال 93 توانستیم سه پیاده​روی بزرگ در سه شهرستان و همچنین 144 پیاده​روی كوچك در مناطق مختلف استان برگزار كنیم كه این همایش‌های پیاده​روی با هدف سلامتی مردم برگزار شدند.

وی افزود: در بخش برگزاری جشنواره​های استانی در هر دو بخش آقایان و بانوان نیز 43 برنامه در بخش پرواز بادبادك​ها، 22 برنامه در بخش فریزبی، 20 برنامه در بخش ماهی‌گیری ورزشی، 16 برنامه در بخش كوه‌پیمایی، 21 برنامه استانی و برون​استانی در بخش گردشگری ورزشی، 12 برنامه در بخش دو عمومی، 12 برنامه در بخش آمادگی جسمانی و 10 برنامه در بخش دوچرخه​سواری برگزار كردیم.

دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان بیان‌كرد: در استان خوزستان 79 پایگاه ورزشی فعال داریم كه در سال 93 برای راه​اندازی 12 جاده سلامت برنامه​ریزی كردیم كه البته از این تعداد 10 جاده راه​اندازی شد. همچنین برای برگزاری 107 كلاس آموزشی برنامه​ریزی شده بود كه 43 كلاس برگزار شد و بیش از یک هزار و 500 مربی در این كلاس​ها حضور پیدا كردند.

وی عنوان‌كرد: در بخش فرهنگی نیز سال پرنشاطی داشتیم و یكی از كارهای خوبی كه انجام دادیم این بود كه دو سال متوالی است كه در استان خوزستان، در اربعین حسینی پیاده​روی اربعین را برگزار می​كنیم.

احمدی‌فر گفت:‌ همان‌طور كه می​دانید فلسفه وجود هیات ورزش‌های همگانی، قهرمانی نیست ولی ما در این بخش هم بی‌كار نبودیم و فعالیت​هایی انجام دادیم و در این راستا، استان خوزستان در رشته​های داژبال، راگ فوتبال و فریزبی به عنوان قهرمانی كشور دست پیدا كرد و این قول را هم می​دهیم كه در سال جاری نیز در بسیاری از رشته​های تحت پوشش​مان به عناوین قهرمانی دست پیدا كنیم. مجموعه این فعالیت​ها نیز باعث شد كه هیات استان در بین هیات​های كشور به عنوان هیات برتر انتخاب شود.

وی افزود: برنامه​های خوبی هم برای سال 94 در نظر داریم و در سال جاری می​خواهیم ورزش كاركنان را نیز فعال كنیم، چرا كه قشر بسیاری از كاركنان به دلیل فعالیت پشت میزی‏، دچار كم‌تحركی شده​اند و توجه به این موضوع اولین اولویت كاری ما در سال جاری است. همچنین فعال كردن پارك​ها در تمام مناطق استان و انجام كارهای زیربنایی در بخش داژبال بانوان، از دیگر اقداماتی است كه قصد انجام آن را در سال جاری داریم. ما همچنین می​خواهیم ورزش​های فریزبی، چوگو و داژبال را به دل آموزش و پرورش ببریم و از طریق مدارس، این رشته​ها را فعال‌تر و ساماندهی كنیم. هیات همگانی تنها است و شهرداری​ها باید در راستای تحقق برنامه‌های‌مان به ما كمك كنند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
سيد سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
0
با سلام خدمت استاد گرامى جناب اقاى حاج حميد سالمى
ابتدا انتخاب حضرت عالى بعنوان ريىس هيات ورزش همکانى را خدمت شما تبريک عرض نموده ارزوى توفيق و سربلندى در تمام مراحل زندگى را برايتان خوستارم,
اى کاش چند نفر مثل شما در ساير هياتها وجود داشت تا قدرت ورزشى خوزستان نمايان ميشد,
دورود بر اشخاص مخلص خدا که در راه عدالت و پاکى گام برميدارند
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها