به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

فولادنوین اهواز آبی می‌شود؟

فولادنوین اهواز آبی می‌شود؟

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- وقتی فولاد نوین به لیگ برتر صعود کرد خیلی‌ها به دنبال خرید امتیاز این باشگاه بودند، چرا که خود باشگاه فولاد خوزستان نمی‌توانست 2 تیم در لیگ برتر داشته باشد و به همین دلیل چاره‌ای جز واگذاری امتیاز نداشت.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، بر این اساس از همان ابتدا که صعود تیم به لیگ برتر مسجل شد، خریداران زیادی مطرح شدند که می‌خواستند لیگ برتری شوند. از مس کرمان که آن زمان هنوز شانس صعود داشت، گرفته تا نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان، پیکان، شهرداری اهواز و استقلال اهواز.  در هر صورت هر روز خبر جدیدی از این واگذاری به گوش می‌رسید.

یک روز دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی از مذاکره با وزیر نفت و موافقت برای انتقال امتیاز این تیم به مسجدسلیمان خبر می‌داد و روز دیگر شهرداری اهواز دست به کار می‌شد. این صحبت‌ها آنقدر پیش می‌رفت که خیلی‌ها کار را تمام شده می‌دانستند اما در نهایت هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. شهرداری اهواز حتی برای باشگاهی که قرار بود در لیگ برتر داشته باشد، مدیرعامل هم انتخاب کرده بود اما در نهایت مخالفت شورای شهر باعث شد همه چیز منتفی شود.

هنوز بحث شهرداری اهواز تمام نشده بود که صحبت از استقلال اهواز به میان آمد. البته در همین حین، نفتی‌های مسجدسلیمانی هم پیگیر بودند اما پیگیری‌هایشان خیلی جدی نبود. به این ترتیب استقلال اهواز بدون رقیب به کارش ادامه داد و مذاکرات را پیش برد. مسوولان فولاد نوین هم وقتی می‌دیدند زمان دارد از دست می‌رود، کم‌کم در مورد مبلغ هم کوتاه آمدند تا این واگذاری زودتر صورت بگیرد و هم تیم لیگ برتری کارش را شروع کند و هم اینکه تکلیف فولاد نوین مشخص شود.

بالاخره چند روزی از مذاکرات گذشت که خبر رسید توافقات کامل بین فولاد نوین و استقلال اهواز صورت گرفته. یعنی اینکه قرار شد امتیاز تیم دسته دومی استقلال اهواز با امتیاز لیگ برتری فولاد نوین معاوضه شود. البته برای این معاوضه قرار شد آبی‌ها 6 میلیارد هم بدهند که ظاهرا برای این کار قرار شد سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی کمک کند.

به هر ترتیب در نهایت توافق برای انتقال امتیاز فولاد نوین به استقلال اهواز انجام شده و قرار است طی هفته جاری تفاهمنامه رسمی امضا شود. به این ترتیب به زودی شاهد بازگشت استقلال اهواز به لیگ برتر خواهیم بود. به شرطی که اتفاق جدیدی رخ ندهد.

1: حسینی به دنبال رای برای حضور دوباره در مجلس
از همان زمان که بحث انتقال امتیاز لیگ برتری فولاد نوین پیش آمد، نام‌هایی برای این مساله مطرح می‌شد که ظاهرا به دنبال پیروزی در رقابت انتخاباتی بودند. از سیدخلف موسوی شهردار اهواز گرفته که ظاهرا به دنبال کاندیدا شدن برای نمایندگی مجلس است تا سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس که گفته می‌شود در تلاش است باز هم رای‌های مردم را برای خود به دست بیاورد.

البته در این میان نام امیدوار رضایی و اسماعیل جلیلی نمایندگان سابق و کنونی مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی هم برده می‌شد اما در نهایت ظاهرا این سیدشریف حسینی بود که به پیروزی رسید. گفته می‌شود حسینی با توجه به اینکه استقلال اهواز هواداران زیادی دارد، برای خرید امتیاز فولاد نوین برای استقلال اهواز خیلی تلاش کرد تا نظر هواداران این تیم را به خود جلب کند و بتواند با رای‌های این هواداران بار دیگر شانس حضور در مجلس شورای اسلامی را به دست بیاورد.

2: مالک استقلال اهواز چه کسی است؟
وقتی بحث لیگ برتری شدن استقلال اهواز به وجود آمد، این سوال هم مطرح شد که چه کسی مالک این باشگاه است. چرا که گفته می‌شود مالکیت باشگاه استقلال اهواز نیم‌فصل گذشته، از سوی برادران شفیع‌زاده به ارسطو جهانداری مدیرعامل وقت باشگاه واگذار شد اما در چند روزی که بحث خرید امتیاز فولاد نوین پیش آمده شهرام شفیع‌زاده به‌عنوان مالک باشگاه مصاحبه می‌کرد.

این مساله باعث شد برای خیلی‌ها سوال به وجود بیاید که چه کسی مالک باشگاه است.  در صحبتی که با ارسطو جهانداری داشتیم، او خودش را مالک باشگاه می‌داند. جهانداری در مورد این مساله می‌گوید: «مالکیت باشگاه استقلال اهواز با من است. من از روز اول هم نمی‌خواستم مالک شوم اما پیشنهاد خود برادران شفیع‌زاده بود که در نهایت توافقات لازم صورت گرفت و من مالک باشگاه شدم. البته من و شفیع‌زاده نداریم اما من هزینه کردم که اگر هزینه‌ها پرداخت شود، امتیاز باشگاه به شفیع‌زاده‌ها برمی‌گردد.»

از آن طرف هم علی شفیع‌زاده که قرار است سه‌شنبه به ایران بیاید تا تفاهمنامه انتقال امتیاز فولاد نوین به استقلال اهواز را امضا کند، در مورد مساله مالکیت باشگاه می‌گوید: «مالک باشگاه ما هستیم و قرار است این هفته به ایران بیایم تا تفاهمنامه را امضا کنیم.» اما ظاهرا بحث مالکیت باشگاه استقلال اهواز هم ماجرای پیچیده‌ای دارد.

گفته می‌شود نیم‌فصل لیگ یک گذشته، مالکیت باشگاه استقلال اهواز به ارسطو جهانداری واگذار شده اما وقتی بحث خرید امتیاز لیگ برتری فولاد نوین پیش آمد، برادران شفیع‌زاده از طریق سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس پیگیری‌های لازم را انجام دادند تا تیم آبی اهوازی به لیگ برتر برگردد.

در واقع مالک تیم دسته دومی ارسطو جهانداری است اما مالک تیم لیگ برتری برادران شفیع‌زاده خواهند بود. چرا که پیگیری‌های لازم از طریق آنها انجام شده است. این عجیب‌ترین اتفاق در مورد مالکیت یک باشگاه ایرانی است که البته علی شفیع‌زاده این مساله را تایید می‌کند: «ما تیم لیگ یکی را به جهانداری واگذار کردیم که ایشان تیم را به لیگ 2 فرستادند. بعد از آن اقدامات لازم از طریق ما برای لیگ برتری شدن استقلال اهواز انجام شده. پس ما مالک هستیم و به زودی با آقای جهانداری در مورد این مساله صحبت خواهیم کرد.»

با این صحبت‌ها و اینکه جهانداری گفته بود اگر برادران شفیع‌زاده مالکیت استقلال اهواز را بخواهند باید هزینه‌ها را بپردازند ظاهرا مشکلی وجود نخواهد داشت و در نهایت باز هم شاهد حضور برادران شفیع‌زاده در استقلال اهواز و لیگ برتر خواهیم بود.

3: استقلال اهواز لیگ یکی یا لیگ دویی؟!
مسوولان فولاد نوین وقتی کار خود را برای واگذاری امتیاز لیگ برتری این تیم شروع کردند گفته بودند اولویت با تیم‌های لیگ یکی است، چرا که فولاد نوین به دنبال این است که بار دیگر به لیگ یک برود و شانس خود را برای رسیدن به لیگ برتر امتحان کند.

به همین دلیل خیلی‌ها شانس نفت مسجدسلیمان را بیشتر می‌دانستند اما استقلال اهواز با این قول که تیم‌شان به لیگ یک برمی‌گردد وارد مذاکره شدند. مسوولان استقلال اهواز در تلاش هستند تا تبانی مس کرمان ثابت شود و این تیم به لیگ 2 سقوط کند تا به لیگ یک برگردند.

ارسطو جهانداری ظاهرا امید زیادی به این مساله دارد: «هنوز در مورد پرونده مس کرمان رای صادر نشده و ما منتظریم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. از نظر قانونی مس کرمان باید به لیگ 2 سقوط کند که در این صورت ما به لیگ یک برمی‌گردیم. البته هنوز مجوز 20 تیمی شدن لیگ یک هم تصویب نشده و این مساله مصوب سازمان لیگ است اما هیات رییسه فدراسیون فوتبال هنوز برای این مساله مجوز نداده. با این اتفاقات به احتمال زیاد استقلال اهواز لیگ یکی خواهد بود، نه لیگ دویی.»

4: کمیته اخلاق پیگیر ماجرای استقلال اهواز
مسوولان استقلال اهواز ظاهرا یک راه دیگر هم برای بازگشت به لیگ یک دارند. ارسطو جهانداری از مساله‌ای پرده برمی‌دارد که تا الان صحبت زیادی در مورد آن نشده: «مس کرمان و بحث 20تیمی شدن لیگ یک به جای خود اما ما یک شانس دیگر برای بازگشت به لیگ یک هم داریم و آن هم کم‌کاری 2، 3 بازیکن تیم‌مان در بازی آخر مقابل شهرداری تبریز است. قبل از این بازی، شخصی با بازیکنان ما تماس گرفت و خواست که در بازی برگشت خوب کار نکنند. یکی از بازیکنان این مساله را به ما گفت اما شاهد کم‌کاری 2 بازیکن دیگرمان بودیم که این مساله را به کمیته اخلاق گزارش کردیم تا بررسی‌های لازم در این مورد صورت بگیرد.»

5: چرا استقلال خوزستان انتخاب نشد؟
بعد از اینکه خبر از واگذاری امتیاز استقلال خوزستان هم شد، شهرام شفیع‌زاده در مصاحبه‌ای گفت که اگر استقلال خوزستان واگذار شود، ما ترجیح می‌دهیم امتیاز این تیم را خریداری کنیم چون هم آبی است و هم اسمش استقلال است اما در نهایت استقلال اهواز با فولاد نوین به توافق رسید.

جهانداری در مورد اینکه چرا نظرشان عوض شد و در نهایت با فولاد نوین به توافق رسیدند، می‌گوید: «یک سری صحبت با مسوولان استقلال خوزستان انجام شد اما ظاهرا مسوولان استان مخالف فروش امتیاز این تیم هستند. به همین دلیل به سراغ فولاد نوین رفتیم چون این تیم فروشنده واقعی بود. در واقع استقلال خوزستان عملا فروشی نیست. مالکیت این باشگاه عوض شده اما مسوولان استان در تلاش هستند تا بانک ملی در لیگ برتر تیمداری کند.»

6: مذاکره پنهان با گزینه‌های سرمربیگری
هنوز بحث لیگ برتری شدن استقلال اهواز تمام نشده بود که از گزینه‌های مربیگری برای این تیم نام برده می‌شد. ظاهرا جدی‌ترین گزینه، امیر قلعه‌نویی بود اما سرمربی فصل گذشته استقلال در صحبتی که با شفیع‌زاده داشت، گفت که دیگر در شهرستان سرمربیگری نمی‌کند.

به این ترتیب آبی‌های اهوازی به سراغ دیگر گزینه‌های مربیگری رفتند. در این میان نام مربیانی چون فیروز کریمی، فرهاد کاظمی و رضا مهاجری به چشم می‌خورد. ظاهرا با این گزینه‌ها هم صحبت شده که گفته می‌شود شانس رضا مهاجری برای سرمربیگری تیم لیگ برتری استقلال اهواز زیاد است و برادران شفیع‌زاده در تلاش هستند تا مهاجری را برای سرمربیگری این تیم انتخاب کنند.

البته خبر می‌رسد که سیدشریف حسینی با فیروز کریمی برای این مساله مذاکره کرده اما ارسطو جهانداری از این مساله بی‌اطلاع است: «من هنوز در مورد گزینه‌های سرمربیگری تصمیم نگرفته‌ام و در جریان مذاکره با گزینه‌ها نیستم.»

7: مدیرعامل استقلال اهواز چه کسی خواهد بود؟
بحث مدیرعاملی باشگاه استقلال اهواز هم از آن مسائلی است که جوابش هنوز مشخص نشده است. شاید خیلی‌ها ارسطو جهانداری را مدیرعامل استقلال اهواز در لیگ برتر بدانند اما ظاهرا قرار است جهانداری عضو هیات‌مدیره باشد.

گفته می‌شود بعد از اینکه تفاهمنامه بین باشگاه استقلال اهواز و فولاد نوین امضا شود، اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه هم مشخص خواهند شد که از شهرام شفیع‌زاده به‌عنوان مدیرعامل استقلال اهواز در لیگ برتر نام برده می‌شود و ظاهرا او در مورد سرمربی هم تصمیم خواهد گرفت.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
سعیدکعب عمیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
امیدواریم هرچه زودتراین انتقال صورت بگیره ومردم خوزستان وهواداران پرافتخارترین تیم استان همیشه قهرمان خوزستان استقلال اهوازراحت بشن امیدواریم مسولین استقلال اهوازبرنامه ای بچینن که استقلال اهواز نتیجه بگیره وجواب دندان شکنی به مخالفان این تیم پرطرفدار بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
ی تیم دارم فروشی هرکس جلوترخریدش اشانتیون داره
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
خیلی مسخرس که یک تیم لیگ دویی یک شبه بیاد تو لیگ برتر . دم صنعت نفتیها گرم که علی رغم داشتن پشتوانه مالی خوب و کافی تصمیم گرفتن روی پای خودشان به ایستن و بصورت فوتبالی به لیگ برتر بیان . آیا این برای اهوازیها افتخاره که فولادشان با خرید امتیاز فولاد نوین سپاهان اصفهان در لیگ برتر ماند و یا همین استقلال اهواز که توانایی ماندن در لیگ یک را نداشت حال میخواهد با خرید این امتیاز از لیگ دو به لیگ برتر بیاد باور کنید با شروع بازیها فردوسی پور آبرو برای اهوازیها نخواهد گذاشت .
محمدباقر عبيداوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
اس اس شهراهواز
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها