به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
تعداد نظرات: ۸ نظر

طالقانی: استقلال را از گروه ملی می‌گیریم

طالقانی: استقلال را از گروه ملی می‌گیریم

خوزستان اسپورت- رئیس هیأت فوتبال خوزستان گفت: شرکت گروه ملی به خاطر ضرر و مشکلات مالی نمی‌خواهد در پانزدهمین دوره لیگ برتر تیم داری و برای استقلال خوزستان هزینه کند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، عبدالکاظم طالقانی در رابطه با اینکه گفته می‌شود مسئولان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران علاقه‌ای برای تیم‌داری در لیگ برتر ندارند عنوان کرد: دو روز قبل با رئیس هیات مدیره گروه ملی برای مشخص شدن تکلیف استقلال خوزستان جلسه برگزار کردیم. ما به آنها اعلام کردیم دولت باید در مسائل اجتماعی و ورزشی حضور داشته باشد و به آنها گفتیم هرچند نامشان خصوصی و خارج از مقوله دولت نیستند. برای جذب جوانان و انجام کارهای ورزشی و اجتماعی و اینکه آنها در مکانی کنار یکدیگر جمع شوند تا بتوان تبلیغات اخلاقی انجام داد فوتبال بستر بسیار مناسبی است.

وی افزود: مسئولان این شرکت با توجه به وضعیت مالی و ضررهایی که از این بابت متوجه آنها شده قصد تیم‌داری ندارد و می‌گوید اگر بخواهیم  تیم‌داری کنیم باید حقوق کارگرها را کم کنیم. ما قبول داریم که نباید این اتفاق بیفتد ولی از طرف دیگر بحث تاثیرات اجتماعی فوتبال و ورزش در سطح جامعه نیز مطرح است. مسئولان گروه ملی معتقد بودند که اگر بخشی از مالیات شرکت که به دولت تعلق می‌گیرد کاسته شود می‌توانند تیم‌داری کنند. ما این مسئله را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم به راه‌حل مناسبی دست پیدا کنیم البته اگر مسئولان گروه ملی علاقه‌ای به تیم‌داری استقلال خوزستان نداشته باشند ما به آنها گفتیم اجازه خروج تیم از استان را نمی‌دهیم و مبلغی هم بابت این کار پرداخت نمی‌کنیم.

رئیس هیات فوتبال استان خوزستان تاکید کرد: در شرایطی که اکثر تیم‌ها از سوی دولت حمایت می‌شوند بخش خصوصی نمی‌تواند به خوبی تیم‌داری کند اما این نکته هم باید در نظر گرفته شود که بانک ملی هر سال کلی هزینه جهت تبلیغات می‌کند و این تیم می‌تواند به راحتی و بدون هزینه‌های معمول تبلیغات بانک ملی را انجام دهد. شما دیروز در مسابقه تیم والیبال ایران مقابل آمریکا دیدید چقدر تبلیغات مختلف انجام می‌شد. مسابقات استقلال خوزستان چند بار در شبکه‌های کل کشور و هفته‌های بسیار زیاد در شبکه‌های استانی پخش می‌شود که می‌تواند به راحتی تبلیغات بانک ملی که شرکت گروه ملی به آن واگذار شده را انجام دهد.

وی افزود: مسئله دیگری که مسئولان شرکت اعلام می‌کنند مربوط به نداشتن درآمدزایی است. این حرف کاملا درست است. باید موضوع حق پخش مشخص شود. در این مورد مسئولان فدراسیون هم اقدامات زیادی کردند و بارها حرف زدند.

طالقانی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان گروه ملی به صراحت از عدم تیم‌داری صحبت کردند گفت: در جلسه‌ای که با حمید محمودی رئیس هیات مدیره گروه ملی داشتیم آنها اعلام کردند که ما با شرایط موجود نمی‌توانیم تیم‌داری کنیم. بنده هم همین صحبت‌ها را به طور محکم‌تر با آنها انجام دادم در نهایت اگر نتوانستیم آنها را راضی کنیم تیم را از آنها می‌گیریم چراکه به نظر می‌رسد خود آنها باتوجه به هزینه‌هایی که در فوتبال می‌شود و به خاطر اینکه هیچ درآمدزایی وجود ندارد مشکلی با واگذاری امتیاز تیم ندارم. متاسفانه مصوبه‌ای که در گذشته باعث می‌شد از مالیات شرکت‌هایی که در امر ورزش فعالیت می‌کنند کم شود دیگر وجود ندارد. برای مسئولان دولتی هم این مسئله چندان تفاوتی ندارد که آیا این شرکت تیم‌داری کند یا نه به همین خاطر این مشکلات وجود دارد و باید دید چه تصمیمی گرفته می‌شود.

رئیس هیات فوتبال خوزستان در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای حل این مشکل دارد گفت: برنامه من این است که اگر آنها نخواهند تیم‌داری کنند ما سایر تیم‌های خوزستانی که توانایی تیم‌داری دارند را وارد کار کنیم. با رایزنی‌هایی که استاندار خوزستان انجام می‌دهد امیدواریم این مشکل حل شود و لااقل یکسال دیگر استقلال خوزستان در لیگ برتر بماند تا برای لیگ شانزدهم فکری بکنیم.

وی در مورد وضعیت باشگاه فولاد نوین و اینکه گفته می‌شود این باشگاه به استقلال اهواز واگذار می‌شود گفت: چنین بحثی مطرح شده البته هنوز هیچ چیزی به روی کاغذ نیامده است. باید باشگاه به تیمی منتقل شود که توانایی اداره آن و انجام هزینه را داشته باشد. صرف اینکه یک باشگاه امتیاز برعهده بگیرد کفایت نمی‌کند و باید توان انجام هزینه هم وجود داشته باشد. متاسفانه در این موارد هر کسی به مشکلات داخلی خودش نگاه می‌کند و کسی به فکر ورزش استان نیست.

طالقانی در مورد اینکه گفته می‌شود استقلال اهواز توانایی هزینه تیم‌داری در لیگ برتر را ندارد خاطرنشان کرد: به همین خاطر می‌‌گویم باشگاه باید به جایی واگذار شود. اسپانسر خوبی داشته باشد و بتواند هزینه لازم را انجام دهد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
سعیدکعب عمیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
2
از آقای طالقانی بابت صحبت کردن درمورداستقلال اهواز واینکه استقلال اهوازتوان هزینه کردن نداره واینکه تیم به جایی واگذارشودکه توان اداره کردن باشگاه روداره واگذاربشه واقعامتاسفیم
این هم یک نوع حمایت ازاستقلال اهوازه که هیات فوتبال خوزستان داره ازقدیمیترین تیم استان میکنه
امیدواریم این انتقال صورت بگیره واستقلال اهواز شایستگی خودروبه همه ثابت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
2
قدمت =استقلال اهواز
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
1
بايد مهندس بختياري رو به عنوان مدير عامل نگه دارين
مهدی اس اسی
|
Singapore
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
2
فقط استقلال اهواز خواهشا حمایت کنید آقای طالقانی
مهدی اس اسی
|
Singapore
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
2
فقط استقلال اهواز خواهشا حمایت کنید آقای طالقانی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
2
تیمی که در سال گذشته به دسته دوم سقوط کرده مسلماً مشکل مالی دارد. آقای طالقانی درست فرمودند و خیلی شفاف اظهار داشتند که باشگاه نباید با مشکلات مالی مواجه باشد و باید در اختیار اشخاصی قرار بگیرد که این مشکلات را مرتفع نماید.من از کامنت آقای کعب عمیر متعجب شدم
سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
3
بعوان یه تاجی که از 40 سال قبل اومدم ورزشگاه و رفتم و چند بار سقوط و صعود استقلال (تاج سابق) رو دیدم با حرفهای رئیس هیئت موافقم . تیم باید امکاناتش و زیرساخت هاش قوی باشه. اگه قراره بیایم لیگ برتر و سال دیگه همین موقع عزا بگیریم که تیم سقوط کرده ترجیم میدم که نیاییم لیگ برتر تا زمانی که طمئن باشیم همه شرایط موفقیت رو داریم.
کامبیز اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
در کل حرف دوستان درسته؛ اومدن استقلال اهواز به لیگ برتر مهمه؛ اما مهم تر اینه که بتونه در دوسال اول بمونه؛سپس به اندیشه گرفتن سهمیه آسیا و قهرمانی باشه؛مثل سال 86
و
سال 87 که فولاد لیگ یک بود بخاطر امتیاز نگرفتن دربازی آخر از تیم پیام مشهد(مربیش خداداد عزیزی بود) به لیگ برتر نیومد و ناچار شد امتیاز سپاهان نوین را بخره؛ اما بخاطر زیر ساخت و مدیریت قوی و تونست بیاد بالای جدول و قهرمان بشه و حتی با جوانهاش پیروز لیگ باشه!!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها