به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

5 چهره جذاب بازی فولاد-پرسپولیس

این 5 بازیکن در غیاب پیام صادقیان بازیکن خبرساز بازی رفت دو تیم، چهره های ویژه این بازی هستند.
تقابل تیم های پرسپولیس و فولاد خوزستان در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی، چند چهره ویژه خواهد داشت که بینندگان تلویزیونی هوادار دو تیم، حرکات این پنج بازیکن را بیش از سایرین دنبال خواهند کرد.

خوزستان اسپورت نگاهی انداخته به پنج چهره ویژه مصاف پرسپولیس-فولاد.

5 چهره جذاب فولاد-پرسپولیس

1- یوسف وکیا
مدافع 21 ساله اهل اندیمشک که برای دومین بار با پیراهن فولاد در ورزشگاه آزادی بازی خواهد کرد، یکی از ویژه ترین چهره های این دیدار است.

خاص بودن یوسف وکیا در این بازی خاص، نه به دلیل مسائل فنی و سابقه رویارویی با پرسپولیس، که بخاطر ایجاد حاشیه های اخیر بین دو باشگاه است. وکیا با دادن فایل صوتی مکالمه اش با حمید درخشان به مسئولان فولاد اعلام کرد که سرمربی پرسپولیس با او تماس گرفته و خواهان حضورش در تیم تهرانی شده است.

این کار باعث جنگ رسانه ای دو باشگاه و ارائه دادخواست هایی از سوی مربیان دو تیم به مراجع قضائی شد. پس از انتشار فایل صوتی صحبت های وکیا و درخشان در برنامه 90 سرمربی پرسپولیس اعلام کرد که مدافع جوان فولاد پنج بار با او تماس گرفته و در نهایت با وساطت یکی از دوستان مشترک پاسخ تماس وکیا را در بار ششم داده است. چهره به چهره شدن این دو نفر در بازی پنج شنبه می تواند جالب باشد.

5 چهره جذاب فولاد-پرسپولیس

2- مهدی دغاغله
یک بازیکن مستعد که به همراه برادر دوقلوی خود در تمامی رده های سنی استقلال اهواز به میدان رفته است. دغاغله هرچند که اکنون برعکس دوران نوجوانی اش طرفدار تیمی است که در آن عضویت یافته، تنها بازیکن خوزستانی است که در پرسپولیس عضویت دارد.

مهاجم 25 ساله اهل اهواز می کوشد تا در بازی مقابل تیم زادگاهش اولین گل با پیراهن شماره هشت پرسپولیس را به نام خود ثبت کند و اگر این اتفاق مقابل فولاد بیفتد، برای دغاغله لذت بیشتری خواهد داشت. تقابل های قبلی مهدی دغاغله با تیم های باشگاه فولاد، از نونهالان تا بزرگسالان، با حاشیه هایی همراه بوه است. یادمان نرفته که در بازی فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در لیگ دوازدهم، درگیری لفظی مهدی دغاغله با فولادی ها به درگیری فیزیکی بین او و مهدی نوری بازیکن سابق فولاد انجامید. نزاعی که حرف های رد و بدل شده در آن سوژه برنامه 90 شد.

5 چهره جذاب فولاد-پرسپولیس

3- مهرداد جماعتی
مدافع چپ ثابت فولاد پس از محرومیت بازیکنان سرباز این تیم و تغییرات تاکتیکی اسکوچیچ، تغییر پست داد و یک خط جلوتر از همیشه به بازی گرفته شد.

اشتباهات حامد لک و فرصت طلبی مهرداد جماعتی باعث شد تا پای کاپیتان جدید فولاد به گلزنی در فصل جاری باز شود و در بازی حساس هفته شانزدهم دبل کند. او حالا در اوج آمادگی و در بهترین شرایط روحی قدم به ورزشگاه آزادی می گذارد تا با استفاده از توانایی های فنی اش و ضعف پرسپولیس در منطقه راست خط دفاعی، روز خوبی را برای خود و تیمش رقم بزند.

مهرداد جماعتی پس از اعلام فهرست قبلی تیم ملی از عدم حضورش در بین دعوت شدگان بسیار ناراحت بود اما اکنون با توجه به آمادگی بالایش و محرومیت مهرداد پولادی از حضور در تیم ملی می تواند امیدوار باشد که در صورت ارائه نمایش قابل قبول مقابل پرسپولیس در فهرست بعدی تیم ملی قرار بگیرد.

5 چهره جذاب فولاد-پرسپولیس

4- سوشا مکانی
بعد از نیمکت نشینی در نفت تهران، راهی فولاد خوزستان شد تا زیر نظر مربی سابقش حسین فرکی بازی کند. حضور سوشا مکانی در فولاد با بهبود سیستم دفاعی قرمزپوشان اهوازی همزمان شد و این دروازه بان توانست نیم فصل درخشانی را در اهواز سپری کند.

سوشا در زمان حضورش در فولاد، سند دروازه این تیم را به نام خود کرده بود و به غیر از بازی با الفتح سعودی در شهر الاحساء که این دروازه بان در اردوی تیم ملی حضور داشت، فرصت بازی به دیگر دروازه بان های فولاد نرسید. سوشا اما در آخرین روز حضورش در ترکیب فولاد، نمایش ناامید کننده ای مقابل السد قطر داشت و در جریان حذف فولاد از لیگ قهرمانان آسیا نقش پررنگی داشت.

سوشا مکانی که در بازی رفت دو تیم فولاد و پرسپولیس در اهواز فرصت بازی پیدا نکردف اگر پنج شنبه درون دروازه قرمزهای پایتخت قرار بگیرد، تقابل وی با همبازی های سابقش می تواند برای بینندگان تلویزیونی مسابقه جذاب باشد.

5 چهره جذاب فولاد-پرسپولیس

5- اسماعیل شریفات
بازیکن 26 ساله اهل رامشیر، از معدود بازیکنان و شاید تنها بازیکن شاغل در لیگ برتر باشد که توانسته با پیراهن سه تیم مختلف در ورزشگاه آزادی تهران به پرسپولیس گل بزند. شریفات که در تیم های استقلال اهواز و تهران سابقه بازی داشته، با پیراهن آبی هر دو تیم در آزادی دروازه پرسپولیس را گشوده و سال گذشته نیز تنها بازیکنی بود که در دور رفت لیگ سیزدهم توانست دروازه نیلسون کوریا را در استادیوم آزادی روی پاشنه بچرخاند.
 
اسماعیل شریفات همچون فصل گذشته یکی از مهره های کلیدی تیم فولاد محسوب می شود و با حرکات پا به توپ سریع در کناره های زمین، نقش به سزایی در بازی تهاجمی و پی ریزی حملات فولاد روی دروازه حریفان داشته است. او در آستانه اعلام اسامی فهرست تیم ملی این شانس را خواهد داشت که با انجام یک بازی خوب در بازی پنجشنبه، نظر مثبت کی روش را جلب کند.

و نکته آخر درباره شریفات اینست که در تاریخ رویارویی های دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در لیگ برتر، به همراه بهنام سراج مهاجم اسبق فولاد خوزستان، بازیکنانی هستند که با زدن سه گل در مصاف های رودرروی فولاد-پرسپولیس، بهترین آمار گلزنی را در تاریخ رویارویی های دو تیم دارند.


نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
2
ممنون بایت این مطلب زیبا