به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

15 سالگی ایسنا مبارک!

مریم سبحانی‌فرد - ایسنای خوزستان
"هر چه از دنیای اطرافت بی‌خبر باشی بهتره و اعصابت آروم‌تره"؛ شاید این حرف خیلی‌ها باشد اما عالم خبر عالم دیگری است و این را باید خبرنگار باشی تا به روشنی درک کنی.

 خبرنگار که باشی تازه می‌فهمی دنیا دست کیست... خبرنگار که باشی یاد می‌گیری جای تو کجاست؛ کنار مسئولان و مقابل مردم، کنار مردم و در مقابل مسئولان یا همراه مسئولان و در کنار مردم...

 خبرنگار که باشی باید بجنگی تا در تقابل میان "عدالت و انصاف" و "زیاده‌خواهی و ناجوانمردی" طرفی را بگیری که حقی ناحق نشود و سالم از معرکه این تقابل خارج شوی.

 هر کس در زندگی خود روزهایی دارد که تنها در تقویم زندگی شخصی اوست، که با تاریخ و ساعت و مکان، ثبت شده‌اند؛ خاطرات تقویم زندگی خود را چه شیرین و چه تلخ نمی‌توان فراموش کرد. و ... اینجا ... امروز ... روز ما است... روز ایسنا است.

 امروز، 16 آذر ماه، تولد ایسنا مبارک. 15سال زندگی، 15 سال خاطره، امروز ایسنا 15 ساله شد. ایسنا شاهد آمدن و رفتن‌ها بود. شاهد ماندن و پیشرفت‌ها بود. حرکتش آهسته اما همیشه پیوسته بود.

 یک ایسنایی در مواجهه با انتقاد سازنده می‌داند چه طور عمل کند و اما در برابر هجمه انتقادهای بی‌اساس که کم نبودند در این مدت؛ فروتن و متواضع است و روش مقابله خاص خود را دارد.

 یک ایسنایی برای پیشرفت خود، به تخریب دیگران فکر هم نمی‌کند چه برسد آن را انجام دهد.

 ایسنایی که باشی هر جای دنیا هم که باشی، خاطرات شیرین در کنار همکاران را... اتفاقات بد و خوب آفیش رفتن را ... دغدغه‌های تحریریه خبر را نمی‌توانی فراموش کنی، و جمله آشنای «چو ایران نباشد تن من مباد».

 شاید عالم خبر و سر و کله زدن با این مسئول و آن مسئول و دیدن سختی‌های زندگی مردم، تو را کمی خسته کرده باشد، شاید هم کمی تغییر کرده باشی، روزها به فکر می‌روی، دغدغه‌ها آرامت نمی‌گذارند، شاید بارها پیش خود گفته باشی اگر جای فلان مسئول بودم برای این مردم چه باید می‌کردم... اعصابت به هم می‌ریزد، از فشار دغدغه‌ها تصمیم می گیری همه چیز را بگذاری کنار و بروی پی زندگی خودت... اما همین لحظه است که علاقه و اشتیاق روز اول شروع الفبای خبرنویسی را در ایسنا به یاد می‌آوری. آن موقع دانشجوی تازه‌وارد بودی، ذوق و شوق خبرنگار شدن را داشتی. علاقه‌ات به یادگیری خبر نوشتن را به ذهن می‌آوری. اینجاست که لبخند می‌زنی و انگیزه‌ات برای ادامه کار بالا می‌رود. اینجاست که تعهد خود را به عنوان خبرنگار ایسنا به یاد می‌آوری...

خبرنگار ایسنا با قلبش متعهد می‌شود، پیش خود و خدای خود که جانب حق را بگیرد. متعهد می‌شود به شنیده‌ها متکی نباشد. همیشه در جستجوی حقیقت باشد در عین حالی که واقعیت پیش روی اوست.

 خبرنگار ایسنا می‌داند که نباید اشتباه کند اما اگر اشتباه کرد، فرصت را از دست نمی‌دهد، اشتباه خود را به گردن کسی نمی‌اندازد، کار را خودش درست می‌کند اما اشتباه را پنهان نمی‌کند.

ایسنا 15 سال با همین ادبیات و تعهد خبرنگار پرورش داد؛ خبرگزاری ایسنا از صفر با یک جمع کوچک دانشجویی کارش را شروع کرد و 15 سال است که روی پای خود ایستاده و همچنان پیش می‌رود با آهستگی و پیوستگی...


پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها