به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

تکرار تاریخ برای باشگاه فولاد خوزستان

تکرار تاریخ برای باشگاه فولاد خوزستان

خوزستان اسپورت- به نظر می‌رسد باشگاه فولاد خوزستان بار دیگر با معضل جدی روبرو شده و ممکن است این تیم روزهای بدتری هم در انتظار داشته باشد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از خبرگزاری فارس، فولادخوزستان بدون شک الگویی مناسب برای فوتبال ایران در امر باشگاه داری  است. این تیم با برنامه‌ریزی بلند مدت و ساختار مناسبی که به وجود آورده در سال‌ها اخیر علاوه بر کسب نتیجه توانسته از لحاظ معرفی بازیکنان و استعدادهای فراوان به فوتبال ایران کمک کند.

ساختار فولاد خوزستان آنقدر منسجم و قوی هست که در لیگ چهاردهم با وجود محرومیت بختیار رحمانی‌، آرش افشین، سروش رفیعی، عبدالله کرمی، سروش سعیدی، احمد‌ عبدالله زاده، ولید مشاعی‌زاده و ... به دلیل کارت پایان خدمت و ایوب والی به دلیل دوپینگ توانست به مقام پنجم لیگ برتر برسد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دلیل تفاضل گل از دست بدهد.

استعفای غیرمنتظره
فولادخوزستان معمولا با حاشیه میانه‌ای ندارد و بدون توجه به اتفاقات فوتبال ایران در یک فضای آرام کار خود را ادامه می‌دهد. سیف‌الله دهکردی به عنوان مدیرعامل این باشگاه و فردی که سابقه ورزشی دارد توانسته شرایط مساعدی برای ادامه حیات قرمزپوشان خوزستانی فراهم کند.

کمتر کسی انتظار داشت دهکردی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره، محمد صیادنژاد رئیس هیأت مدیره و محمدعلی فرهادزاده عضو هیأت مدیره و معاول اداری مالی باشگاه فولادخوزستان از سمت خود استعفا دهند.

این استعفا هم خیلی خصوصی و در جوی آرام انجام شد و هنوز هم خیلی‌ها دلیل این مسئله را به طور دقیق نمی‌دانند. شاید اگر این اتفاق در هر باشگاه دیگری رخ می‌داد حواشی فراوانی ایجاد می‌شد اما در فولاد خبری از جنجال و حاشیه نیست.

با وجود اینکه استعفای دهکردی و اعضای هیأت مدیره فولاد خوزستان کاملا غیرمنتظره بود اما این استعفا به خاطر مشکلاتی داده شده که مدت‌ها است این باشگاه را آزار می‌دهد.

تاریخ درحال تکرار
به نظر می‌رسد سناریوی قهرمانی فولادخوزستان در سال 1384 در حال تکرار است. بعد از اینکه فولادخوزستان به مقام قهرمانی لیگ برتر در سال 84 رسید به خاطر تصویب قانون کاهش بودجه‌ باشگاه‌های صنعتی بودجه فولادخوزستان از6 میلیارد به 3 میلیارد رسید. در آن سال فولاد خوزستان به رتبه هشتم جدول رسید. سال بعد بودجه فولادخوزستان را به 2/5  میلیارد کاهش دادند تا این تیم به لیگ دسته اول پائین‌تر سقوط کند.

وقتی فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم به مقام قهرمانی رسید، در لیگ چهاردهم مشکلات با مشکلات فراوانی روبرو شد. محرومیت 8 بازیکن این تیم در لیگ برتر منجر به این شد که فولاد خوزستان نتواند نتایج خوبی بگیرد. حالا با عدم افزایش بودجه فولادخوزستان و مشکلات مالی که به وجود آمده شاید نتوان امیدی به آینده این تیم داشت.

عدم علاقه‌ صندوق بازنشستگی نفت به تیم‌داری در فوتبال
در سال 1391 حدود 51 درصد سهام کارخانه فولادخوزستان که صاحب باشگاه فولادخوزستان است به صندوق بازنشستگی شرکت نفت واگذار شد.

بعد از این اتفاق عبدالمجید شریفی مدیرعامل کارخانه فولاد خوزستان که از برنامه‌های تیم فولادخوزستان حمایت زیادی  می‌کرد از هیأت مدیره کارخانه خارج شد و فقط به عنوان مدیرعامل کارخانه فعالیت می‌کند.

صندوق بازنشستگی شرکت نفت که اغلب نفرات هیأت مدیره را در اختیار دارد علاقه‌ چندانی به تیم‌داری ندارند و نکته جالب اینکه چند تن از این نفرات اصفهانی هم هستند!

عدم حمایت مالی از باشگاه فولادخوزستان این تیم را با مشکلاتی روبرو کرده است. این باشگاه برخلاف همیشه که از لحاظ امکانات مالی شرایط مناسبی داشته اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

فولادخوزستان هنوز بودجه سال قبل را به طور کامل دریافت نکرده و بازیکنان 20 درصد از قراردادهایشان را طلب دارند. از سوی دیگر فولادخوزستان برای بستن تیمی قوی نیاز به تزریق پول دارد و در شرایطی که این تیم بودجه مالی ندارد آنها نمی‌توانند تیمی قوی برای فصل بعد ببندند.

تمامی این مشکلات دست به دست هم داده تا مدیرعامل و هیأت مدیره باشگاه فولادخوزستان از سمت خود استعفا دهند. باید دید این عدم حمایت‌ها در ادامه هم تداوم خواهد داشت یا اینکه مسئولان کارخانه فولادخوزستان از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند تیم پرقدرت خوزستان به مشکلات سالهای قبل دچار شود.

برچسب ها: فولاد خوزستان
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
امید
|
Seychelles
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
8
حیف این همه ثروت که تو خوزستانه ولی ضرر و زیانش واسه ما مردم خوزستانه و سودش واسه تهرانو اصفحانه
امیر چراغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
7
دوستان متاسفانه علیرغم میل باطنی باید عرض کنم می بایست در این خصوص اعتراضی جدی صورت گیرد تا صدای مردم خوزستان به گوش مسئولین برسد. تیم فولاد خوزستان نماد ورزش این استان است و این گونه تصمیمات دهن کجی واضح به مردم محروم استان خوزستان محسوب می شود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
5
اميدوارم هيچ تيمي درليگ برتر نباشه وهمه تيم هاي خوزستاني نباشن تابفهمن اگر تیم خوزستاني درليگ برتر نباشه فوتبال اين مملكت هم هيچي نيست انشاءالله حرومشووووون باشه اين پول انشاءالله اين پول بدبختي براشون بیاره امين يارب العالمين موسوي شادگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
4
باید از فولاد حمایت شود
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
6
انشالله ک هیچ خیری نبینن .هرکی این کارو با فولاد کرد انشالله جزه جگر بشه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
5
تهرانیا سوختن که فولاد بهترین تیم تویه ایرانه و تهرانیا از تیم های خوزستانی متنفرن و دوست دارن فوتبال برزیل ایران نابود بشه چرا بعداز هر قهرمانی فولاد با مشکلاته زیادی روبرو میشه چرا و این ی پرسه واسه قولاده که تیمو ببرن لیگ یک بعد دو چرا چون تیم ی تیمه ضد مافیا هست و ضد دلال بازی من عشق فولاد تو رگمه و هرجا این تیم بازی کنه من هم تماشاچی هستم به امید موفقیت فولاد لطفا"مطلب رو نشون بدید
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
4
خب پس داستان از این قراره مالکان اصفهانی و کارخانه و تیم خوزستانی نمی دونم چرا یاد داستان اسرائیل و فلسطین افتادم این ظلم نباید پنهان بمونه باید همه ی مردم خوزستان از این قضیه اگاه بشن چرا سیمای خوزستان به این ماجرا نمی پردازه نکنه اون رو هم اصفهانیها خریدن؟ اما کور خوندن اگه شده کارخونه رو تعطیل کنیم اجازه نمی دیم همچین ظلمی به مردم خوزستان بشه سکوت هر خوزستانی خیانت است به خاک مقدس خوزستان و تمام کسانی که برای حفظ این خاک مقدس خون خود را نثار کردن
پاسخ ها
سوروش میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
این شیوه کثیف اصفهانیاس باپول دست وپای رقیب خورد میکنن نمونش پارسال ارش افشین خریدن گذاشتن رو نیمکت نمونه دیگرش خرید فرکی خرید عبداله برای ناکارکردن فولاد باید کارخونه فولاد سپاهان رو اتش زد
سوروش میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
4
به قول حضرت امیر حق دادنی نیست گرفتنیست مردم غیور خوزستان باید حقمون رو بگیریم کسی به مردم مظلوم ماحق نمیده نه برای هوای الوده نه برای چپاول بودجه وثروت توسط اصفهانیها
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
1
با سلام خدمت همه دوستان
به نظرم نباید تنها به حرف زدن اکتفا کرد، باید همانطور که برای انتقال آب کارون تظاهرات کردیم، این دفعه هم باید یک وقتی تعیین کنیم و بریم جلوی کارخانه اجتماع کنیم و پیگیری کنیم
تا مالکان فولاد بفهمند مردم خوزستان حداقل ایندفعه از حقشون نمیگذرند.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
0
70درصد جوانان خوزستان بیکارن تمام سرگمی اونا فقط فولاد اون هم میخوان ازشون بگیرن...
خدا کریمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
نمی دونم چرا تنها تیمی که مستقل و دستش تو جیب مردم زحمت کش نیست و برای خرید بازیکن از جوانان اکادمی خودش استفاده میکنه به این روز انداخته شده البته ما دلیلشو می دونیم زنده باد فولاد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها