به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

صعود الهلال با پیروزی در برابر لکوموتیو ازبکستان

افشین احمدی
صعود الهلال با پیروزی در برابر لکوموتیو ازبکستان

خوزستان اسپورت- تیم الهلال سعودی با برتری مقابل لکوموتیو ازبکستان، جواز حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان را به دست آورد.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم‌های لکوموتیو ازبکستان و الهلال عربستان در دیداری از دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه اختصاصی لکوموتیو در تاشکند به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود الهلال خاتمه یافت.

بازی با حملات سفیدپوشان میزبان آغاز شد اما به مرور آبی پوشان الهلال نبض بازی را در اختیار گرفتند و موقعیت‌هایی برای گلزنی به دست آوردند و در طرف مقابل، بازیکنان لکوموتیو نیز چند موقعیت خوب گلزنی به دست آوردند که هیچ کدام ثمری نداشت و نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در نیمه دوم نیز بازی به همین منوال آغاز شد و این تیم میزبان بود که حملات خود را شروع کرد و در مقابل، الهلال بیشتر روی ضدحملات قصد گلزنی داشت که در این زمینه موفق بود و دو بار به گل رسید.

در دقیقه 57، شوت محکم تیاگو نه‌وز برزیلی توسط دروازه‌بان لکوموتیو برگشت داده شد و نواف العابد توپ برگشتی را به گل اول الهلال تبدیل کرد و در دقیقه 76 نیز عبدالله الزوری روی پاس نواف العابد گل دوم را زد. البته این پایان کار نبود و لکوموتیو که همه چیز را از دست رفته می دید، دست به تهاجم زد و در نهایت در ششمین دقیقه وقت تلف شده بازی توسط تیمور خواجه عبدالخالق‌اف، بازیکن تعویضی خود، به یکی از گل‌های الهلال پاسخ داد تا این دیدار در نهایت با برتری 2 بر یک الهلال پایان پذیرد.

بدین ترتیب، الهلال که از سال 2006 تاکنون در تاشکند متحمل شکست نشده و در مصاف با تیم‌های ازبکی نظیر بنیادکار و مشعل به مساوی یا برتری دست یافته بود، این بار هم شکست نخورد تا به روند شکست ناپذیری خود در تاشکند ادامه دهد.

جورجیوس ساماراس یونانی به دلیل آسیب‌دیدگی و ناصر الشمرانی به دلیل محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو بازیکن کلیدی غایب الهلال در این بازی بودند و این در حالی بود که اسلام توختاخوجایف، مدافع ملی‌پوش تیم لکوموتیو نیز به دلیل دو اخطاره بودن، بازیکن غایب لکوموتیو در این مسابقه بود.

این نتیجه در حالی رقم خورد که الهلال در بازی رفت در ریاض نیز به پیروزی 3 بر یک دست یافته بود. همچنین با کسب این پیروزی، الهلال با 10 امتیاز از 5 بازی در صدر جدول گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ایستاد و صعود خود به دور یک هشتم نهایی این رقابت‌‌ها را مسجل کرد.

قضاوت این بازی بر عهده امیر بن نورمحمد از مالزی بود که به سعود کریری، سالم الدوسری و دیگائو از الهلال کارت زرد نشان داد.

ترکیب تیم لکوموتیو ازبکستان:
مامور اکرام‌اف، شوکت ملاجان‌اف، نمانیا یانیچیچ، سردار میرزایف، ژاسور حسن‌اف (41 – تیمور کاپادزه)، سلیم مصطفی‌اف، لطف‌الله تورائف (77 – دمیر کویاشویچ)، سنجر شاه احمدوف، اکرام علی‌بایف، جسور حسن‌اف، مارات بیک‌مائف (56 – تیمور خواجه عبدالخالق‌اف)
سرمربی: وادیم آبرام‌اف

ترکیب تیم الهلال عربستان سعودی:
خالد شراحیلی، کواک تائه هو، دیگائو، عبدالله الزوری، یاسر الشهرانی، سلمان الفرج، سعود کریری، تیاگو نه‌وز (82 – فیصل درویش)، نواف العابد (88 – یوسف السالم)، سالم الدوسری (88 – محمد الشلهوب)، محمد جهفلی
سرمربی: جورجیوس دونیس

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها