به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۳۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
تعداد نظرات: ۱۷ نظر

شاه‌غریب: هنوز عده‌ای در نفت آبادان دلالی می‌کنند

شاه‌غریب: هنوز عده‌ای در نفت آبادان دلالی می‌کنند

خوزستان اسپورت- پیشکسوت فوتبال آبادان در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت: به نظرم متاسفانه هنوز عده‌ای در نفت آبادان دلالی می‌کنند و این موضوع رایج است و اعضای هیات مدیره و دوستان تصمیم‌گیرنده در فوتبال صنعت نفت نیز تابع این شرایط قرار گرفته‌اند.

به گزارش خوزستان اسپورت، عبدالرضا شاه‌غریب در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در خصوص حضور فیروز کریمی در رأس کادر فنی صنعت نفت آبادان اظهار کرد: آزموده را آزمودن خطا است؛ آوردن آقای فیروز کریمی برگشت به عقب است. وقتی برای تیمی با تغییر و تحولات تصمیمی گرفته می‌شود برای شوک جدید است که متأسفانه در این دو بازی عملاً دیدیم با حضور کریمی از نظر فنی شوکی به صنعت نفت آبادان وارد نشد.

وی ادامه داد: من خیلی متأسفم که اولا مدیران صنعت نفت آبادان خودشان فاقد برنامه‌ریزی هستند و دوم این‌که در ابتدای فصل با آوردن آقای پرکاس حرف‌هایی از توجه به آکادمی باشگاه و بها به نیروهای جوان زدند که اصلاً عملی نشدند زیرا اصلاً شرایط برای گفتن چنین حرف‌ها و برنامه‌هایی مهیا نبود و بعد هم با انتخاب فیروز کریمی یک چرخش 180 درجه‌ای داشتند. یعنی عملاً نشان دادند فاقد برنامه هستند.

این پیشکسوت فوتبال آبادان خاطرنشان کرد: مدیران باشگاه صنعت نفت آبادان افرادی را وارد عرصه فوتبال نفت می‌کنند که نمی‌خواهم از ناکارآمدی آن‌ها صحبت کنم، اما منظورم این است اکنون زمان مناسبی برای انتخاب فیروز کریمی نبود. به نظرم با توجه به این‌که فوتبال دنیا به‌روز شده است و اینکه فوتبال در منطقه خوزستان و آبادان شرایط خاص خود را دارد، علی‌رغم این‌که کریمی تجارب زیادی دارد ولی من از انتخاب این مربی برای نفت آبادان متاسف هستم. او سال‌های قبل هم علی‌رغم انتقادها نسبت به این انتخاب به صنعت نفت آمد، مثل اکنون که هیچ نکته خوشبینانه‌ای در این انتخاب نیست تا بتوانیم بگوییم فیروز کریمی می‌تواند نفت را نجات دهد. عملکرد او در تیم‌هایی که بوده است نشان می‌دهد او کارآمدی خاص خود را ندارد که بخواهد اینک برای نفت نسخه جدیدی بپیچد.

وی بیان کرد: وقتی اعضای هیات مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان تغییر کرد، احساس ما این بود که شرایط فکری در نفت تغییرپذیر است و شرایط جدیدی را در بحث فنی ایجاد می‌کنند اما دیدیم این اتفاق رقم نخورد. وقتی دستیاری را برای سرمربی یک تیم انتخاب می‌کنیم باید یک برنامه‌ریزی و آینده‌نگری داشته باشیم. زمانی که پرکاس را انتخاب کردند می‌دانستیم که او از تیم خواهد رفت و مطمئناً هر باشگاهی هم می‌داند ممکن است یک روز سرمربی خود را به هر دلیلی از دست بدهد و باید دستیارهایی انتخاب شوند که بتوانند کار سرمربی را انجام دهند. پس وقتی آقای مکوندی و بهنام سراج را به عنوان دستیاران پرکاس انتخاب کردند حتماً دلیلی داشته است و به نظر من وقتی پرکاس رفت این دو مربی می‌توانستند کمک بهتری به صنعت نفت کنند تا آقای فیروز کریمی.

شاه‌غریب ادامه داد: سراج و مکوندی از بدنه فوتبال خوزستان و نفت آبادان هستند و سؤال من این است چرا این افراد را به عنوان دستیار انتخاب کردند اما بعد خود باشگاه به آن‌ها اعتقادی نداشت که تیم را به آن‌ها بسپارد. انتقاد اصلی من به مدیرعامل باشگاه و اعضای هیات مدیره است که چرا انتخابی می‌کنند که بعدها نتوانند به واسطه آن انتخاب شرایط تیم را بهتر کنند. متأسفانه به نظر من هنوز عده‌ای در نفت آبادان دلالی می‌کنند و این موضوع رایج است و اعضای هیات مدیره و دوستان تصمیم‌گیرنده در فوتبال صنعت نفت نیز تابع این شرایط قرار گرفته‌اند، در غیر این صورت گزینه‌های خیلی بهتری نسبت به آقای کریمی برای هدایت تیم بود.

وی گفت: چرا باشگاه صنعت نفت آبادان به بومی‌ها فرصت نمی‌دهد و محکم پشت آنها نمی‌ایستد؟ چرا وقتی پرکاس رفت گزینه‌ای به نام فیروز کریمی انتخاب می‌شود که در سیستم فوتبال کشور ما مربی به‌روزی نیست و من معتقدم این انتخاب خوب نبود و او در دو حضورش روی نیمکت نفت یک تساوی و یک شکست داشت. من سال‌های پیش هم که این مربی برای صنعت نفت آبادان انتخاب شده بود به این انتخاب انتقاد داشتم. نمی‌خواهم بگویم او مربی خوبی نیست و چنین جسارتی نمی‌کنم اما معتقدم او به درد فوتبال منطقه خوزستان نمی‌خورد و شاید در فوتبال استان‌های دیگر موفق باشد که البته در چند سال‌ اخیر هم مربی موفقی نبوده است. ما باید به نیروهای بومی و بادانش خوزستان اعتماد کنیم و به تقویت و رشد مربیان استان کمک کنیم و به دنبال مربیانی که در سطح کشور به درد ما نمی‌خورند، نباشیم. اما متأسفانه نگاه صنعت نفت و مدیران آن همیشه به مربیان خارج از آبادان و خوزستان بوده است و این یکی از دلایل اصلی ضعف فوتبال در تیم‌های خوزستانی است.

این مربی فوتبال در خصوص قعرنشینی صنعت نفت در جدول لیگ برتر عنوان کرد: ما مدیریت بحران تیم‌های دیگر شده‌ایم و تیم‌های دیگر را از قعر جدول نجات می‌دهیم و خودمان فاقد برنامه‌ریزی هستیم. من تمام این‌ها را نشان دهنده نبود برنامه‌ریزی در مدیریت باشگاه صنعت نفت آبادان می‌بینم. پس تا وقتی باشگاه آینده‌نگری نداشته باشد همین آش است و همین کاسه. صنعت نفت باید یک برنامه مدون و آگاهانه داشته باشد تا به موفقیت برسد در غیر این صورت با وضعیت فعلی احتمال سقوط نفت وجود دارد. این تیم در ابتدای فصل خوب بسته نشد و حتی من معتقدم اکنون فیروز کریمی ابزار کار می‌خواهد. ابزاری که خوب در ابتدای فصل برای نفت مهیا نشد.

وی گفت: به هر حال معتقدم با انتخاب فیروز کریمی شرایط برای صنعت نفت آبادان سخت‌تر شد. دلیل باشگاه از انتخاب فیروز کریمی این بود که بازیکنان از پرکاس حرف‌شنوی نداشتند و او را انتخاب کردند چون مربی منظبطی است و تیم را مدیریت می‌کند اما شاخصه‌های یک تیم از نظر فنی فقط انضباط نیست. فوتبال امروز متفاوت شده است و با ارائه یک فوتبال معمولی نمی‌توان یک تیم را به سطح بالا برد. متأسفانه هواداران صنعت نفت آبادان اذیت می‌شوند و عاجزانه از مدیریت صنعت نفت می‌خواهم تنها به فکر خودش نباشد زیرا این مردم با تیم نفت زندگی می‌کنند. به نظر من مدیریت صنعت نفت به هر دلیلی می‌خواهد باشد و این بودن، شرایط را برای هواداران سخت می‌کند. به معتقدم با توجه به وضعیت فعلی شرایط متفاوتی برای نفت اتفاق نخواهد خورد. در این فوتبال باید آدم‌هایی در رأس کار باشند که تفکرات خاص داشته باشند و یک مدیر باید به فکر مردم باشد نه خودش و زیر بار هر حرف و حدیث و انتخابی نرود اما متاسفانه می‌بینیم آقای پارو مدیرعامل باشگاه نفت آبادان نیز در این مسیر با انتخاب فیروز کریمی اشتباه کرده است. همان‌طور که انتخاب پرکاس اشتباه بود و متاسفانه شرایط خوب نیست.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۷
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
2
6
متاسفانه تیم صنعت خیلی بد یارگیری کرد واقعا دلال بازی مشخصه بعضی از بازیکنهای جدید حتی در سطح لیگ دسته 2 هم نیستن .
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
3
5
فوتبال ایران از نظر تاکتیک یک فوتبال ضعیف وتقریبا دیمی می‌باشد و میشه گفت بیشتر روی قدرت بدنی وبازیکن وحاشیه واحساس میشه نتیجه گرفت ومن در این مورد که مربی بومی که شما نام بردید مخالف هستم چون تا حالا هیچ کدام سرمربی نبودن وبا حاشیه‌های این فوتبال آشنایی ندارن البته اینان افتخار فوتبال ابادنند ولی باید همان اول دنبال سرمربی شدن باشند و به نظر من با توجه به کل شرایط انتخاب فیروز کریمی انتخاب درستی بود ومیتونه تیم را بالا بکشه فقط باید در این راه بیشتر کمکش کرد مثل استفاده از بازیکنانی که خوب بازی کردند ولی بشون میدون ندادند خرم آبادی پارسا و... با گرفتن دو سه بازیکن تیم تقویت میشه و حتما تک رقمی میشه صنعت تیم کوچکی نیست که بخواد به این راحتی تسلیم تیمهای دیگه بشه فقط اسیر تفکرات غلط اول فصل آدمهای پر ادعا وتو خالی شد ولی رفته رفته داره تغییر می‌کنه و حتما بازی سوم بهتر میشه امیدوارم بچه‌ها از حیثیت خودشون وباشگاه دفاع کنند و ثابت کنند شیر همیشه شیره وقتی ازبیشه بیرون بیاد دیگه هیچ موجودی نمیگه زن یا مرد یا پیر یا جوونه فقط به فکر نجات جونشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
آقا رضا درست میگه آقایان نظیر امید و بهنام وووبایستی از لیگهای پایین شروع میکردن وبعد از توفیق و تجربه تاج سرما میشدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
4
خانه از پای بست ویران است.
خواجه در بند نقش ایوان است.
از صنعت نفت فقط یک اسم باقی مانده.
بهنام طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
2
3
اقای شاغریب کدام فوتبال درایران رشد کرده که صنعت تغییرکرده باشد وحالا درتخصص اقای کریمی نباشد هنوز فوتبال ایران وابادان همون فوتبال دهه ۶۰و۷۰هست وهمین افکاراقای کریمی ومربیان قدیمی بکارمیاید اقای شاغریب اگه بهنام سراج یابهروز مکوندی مربی میشدند واین نتایج را میوردند صادقانه چی میگفتید بابا جابجایی مربی دراین شرایط جالب نیست اقای کریمی اگه خودش تیمو میبست الان این نتایج نبود باشه شرایط مالی خرابه ولی بااین قراردادها بازیکن بهترهم درسطح بازیهای لیگ وجود داشت باکمی دقت وعدم عجله توی همین ابادان بازیکن داریم بمراتب بهترازبازیکنای فعلی تیم اما بسوزد رانت ورانت خوار
علی ابادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
1
2
اقای شاه غریب فساد کل فوتبال ایران رو گرفته بازگشت تاج بازگشت طالقانی نمونه بارزش هست ابادان و تیم صنعت نفت هم که همیشه یه عده مگس گرد شرینی هستن
کرمرضا روشنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
2
4
اقای شاه غریب فقط انتقاد میکنه تمام هوادارا کریمی قبول دارن دارند خواهشن ارامش تیم برهم نزن صنعت میاد بالا شما دخالت نکنی بهتره سراج خودش میدونه اینکاره نیست اجازه بده کریمی کارشه بلده شما وقتی اول فصل این بازیکنای گرفتن کجابودی حالا مصاحبه میکنی
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
1
4
تعجب میکنم آقای شاه غریب از موضع گیری شما شاید بخشی از حرفتان درست باشد اما آقا استاد با تجربه این سخنان دراین شرایط نه تنها کمکی به صنعت نفت و آبادان نمیکند بلکه باعث سرعت گیری سقوط ادامه دار میشود اگر شما بعد از فقط دوهفته از حضور کریمی در آبادان تصمیم به پیچیدن نسخه وی دارید باید بگوئیم سوای قبول یا رده کریمی شما کمکی به آرامش و تجدید روحیه تیم و هوادار نمیکنی شاید انتخاب کریمی عالی نبوده اما آقا این سخنان فقط فقط خودزنی است و نه تنها کمک نمیکنه؟ بلکه کور سوی امید را هم نابود میکنه کاش قدری سنجیده تر مصاحبه میکردید ما هواداران صنعت نفت با هر شکست صنعت نفت از درون می شکنیم فرقی هم ندارد مربی و مدیرعامل چه کسی باشد کاش کاش در این مقطع بنا بهزار دلیل منطقی و عقلی به صنعت نفت روحیه می دادید تخریب ساده ترین کار در دنیاست
Rama
|
Japan
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
5
با سلام و ارادت به شاه غریب عزیز پیشکسوت دوست داشتنی،
امیدوارم نظرات رو بخونید، آقای شاه غریب تا وقتی نگاه کارشناسان تو محور بومی و غیر بومی بودن میچرخه امیدی به پیشرفت نیست تو تمام صحبت های شما هیچ حرفی از تخصص نشد آیا سراج و مکوندی تونستن برن لیگ های پایین و تیمی رو متحول کنن ؟ شما سابقه خوبی از اینها سراغ دارین که میگین تو این لیگ سخت این آدما میتونن کار کنن با کدوم رزومه مثبت؟
مگه تیم با همفکری همین عزیزان بسته نشده؟
الان صنعت به یه مربی مقتدر نیاز داره که بتونه خونه تکونی کنه صنعت با فیروز کریمی لااقل سقوط نمیکنه چون اونقدر تجربه داره که بدونه برای بقا باید چکار کنه. شما هم صبر کن .
و اما دلالی نکته مثبت حرف های شما بود آیا این بازیکنان با کادر کاملا بومی و با مدیریت قاسمپور جذب نشدن؟ اگه دلالی صورت گرفته پس قاسمپور به عنوان مدیر و سراج و مکوندی و پرکاس به عنوان مربیان و فیروزی سرپرست که از دست قضا همه بومی هستند آیا به نظرتون مقصر کی هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
2
دقیقا آقای شاه غریب درست میگویند. بازیکنانی که اول فصل جذب شدند بدرد صنعت نفت نمیخوردن و...سال قبل مازاد تیمهاشون بودند و اومدن صنعت نفت ک فقط نخان برن لیگ یک.میانگین سنی تیم بالاست انرژی ندارن و... بی برنامه و فقط بازی میکنن که 90دقیقه تموم بشه.ایکاش تا دیرنشده یه خانه تکانی میکردن و...لاقل امسال بمونیم لیگ برتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
2
با آقا. راما موافقم که ما درخصوص کادر فنی خیلی نباید تعصب بومی و غیربومی داشته باشیم چون مربیگری علم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
7
میشه بگید کی خوبه؟ سرجیو گفتید باز پرتغالی اوردن اسکوچیچو تائید نکردید انتخاب پورموسوی کمالوند هم بد دونستید منصوریان هم گفتید خوب نیست سراج بچاری شریفی نسب کادر شدن گفتید نباید الان این کادر بومی می اومد منتقد سرسخت این کادر بودید حالاهم منتقد کریمی شدید قبلش منتقد پرکاس کلا همه بد هستند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
4
دقیقا استاد شاه غریب درست میگن تیمو دلالا بستن همون هایی که رفتن پرکاس با اون رزومه افتضاح اوردن پرکاسی که بدترین نتایج تو بنگلادش تاجیکستان گرفته بود اوردن مشخص بود دنبال چین اول پرکاس اوردن یک فردی که هیچ سابقه قوی تو مربیگری نداره بعد هم تیمو با بازیکنان ضعیف بستن هدف هم پر کردن جیب خودشونو پسرشون بود تشکر از کارشناس محترم استاد شاه غریب که گفتن تیمو دلالا بستن
وسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
2
اقای شاه غریب همه میدونن ابراهیم قاسمپور چه تیمی برامون بسته تیمی که اگه الان تو لیگ یک باشه رتبه اش دو رقمیه چند بار باید پرکاس قاسمپور بییان تیمو بندازنو برن اخرین باری که قاسمپور اومد رفت تیمو دسته یک گرفت دسته یک تحویل داد یا پرکاس چند بار بهش فرصت دادن کی شمس هئیت مدیره با انتخاب غلط قاسمپور پرکاس خیانت کردن به مردم ابادان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
آقا پست مدیریت فنی واژه انذار است این پست درکل دنیا منسوخ شده حالا در آبادان طبق معمول آب سربالا میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
2
شاهدیم به تازگی آقای قاسمپور برعلیه هیئت مدیره مصاحبه کرده من به میزان حضورشان نمی پردازم فقط یک پرسش دارم۰ آیا تیمی مثل صنعت نفت نیاز به شخصی بعنوان مدیریت فنی دارد این مدیرفنی در دنیا منسوخ شده این چه مدیریت فنی است که مسئولیت جذب این تعداد بازیکن ضعیف و پیرمرد را به گردن نمیگیرد بیشتر بسان یک سفره می ماند که بخور بخور رسم اول آن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
2
99 درصد وضعیت بد این فصل صنعت نفت فقط وفقط بخاطر حضور اشتباه آقایان پرکاس و البته جناب آقای ابراهیم قاسمپور است
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها