به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۳۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

کجبافی: دغدغه نمایندگان خوزستان فوتبال است

کجبافی: دغدغه نمایندگان خوزستان فوتبال است

خوزستان اسپورت- رئیس هیات هندبال خوزستان خواستار ورود استاندار به موضوع حمایت اسپانسرها از این رشته جهت تیم‌داری در لیگ برتر بانوان کشور و اعزام‌های مناسب در شش ماه دوم سال جاری شد.

به گزارش خوزستان اسپورت، سروش کجبافی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال برای اولین بار در تاریخ هندبال استان در ابتدای سال چهار مدال آسیایی در بخش بانوان کسب کردیم و خدا را شکر این موفقیت‌ها مستمر بود و در بخش آقایان هم موفق شدیم مدال نقره مسابقات نوجوانان آسیا را به دست آوریم. ضمن این‌که امسال در تمام رده‌های سنی تیم‌ملی اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی، از خوزستان نماینده داشتیم و این نوید را می‌دهد که خوزستان در رده‌های سنی پایه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار نیز مسابقات رده‌های سنی خوزستان را به صورت منطقه‌ای در دو بخش شمال  جنوب برگزار کردیم و این در حالی است که برخلاف گذشته، در هر یک از بخش‌های آقایان و خانم‌ها، هفت، هشت تیم در مسابقات‌مان شرکت‌ داشتند. همچنین اکنون هندبال شهرستان‌های‌مان فعال شده‌اند و در بخش آموزش سال گذشته رتبه یک کشور را کسب کردیم، در حالی که وقتی هیات را تحویل گرفتم رتبه ۳۲ را در این بخش داشتیم. در حال حاضر رؤسای بیش از ۱۲ شهرستان حکم ریاست دارند و ۴ رئیس هندبال چهار شهرستان نیز خانم هستند، یعنی به بخش بانوان اهمیت خاصی می‌دهیم.

رئیس هیات هندبال خوزستان گفت: تنها مشکل ما این است که با توجه به پتانسیلی که در رده‌های سنی پایه و حتی بزرگسال داریم، در لیگ برتر تیمی نداریم. بعد از سالی که در لیگ برتر تیم‌داری کردیم، متأسفانه دیگر حمایت مسئولان استان را نداشتیم و نبود اسپانسر باعث می‌شود خانم‌های ملی‌پوش استان یعنی مریخ و بهمئی که در مسابقات آسیایی و جهانی نوجوانان و جوانان به همراه تیم‌ملی حضور داشتند، با مبالغ بسیار ناچیز به عضویت تیم‌های استان‌های دیگر درآیند. در واقع نبود اسپانسر باعث شده است که سرمایه‌های هندبال استان خوزستان یکی پس از دیگری به استان‌های دیگر کوچ کنند. البته ‌آقای بنی‌تمیم از هندبال بسیار خوب حمایت می‌کند و به شدت به دنبال اسپانسر است اما در این بخش ضرورت دارد شخص استاندار هم ورود کند. من قول می‌دهم اگر اسپانسر داشته باشیم دو تیم بومی خوب برای لیگ برتر آقایان و بانوان ببندیم. البته لیگ برتر آقایان آغاز شده است اما برای لیگ برتر بانوان هنوز جهت تیم‌داری فرصت داریم.

وی بیان کرد: از نظر مالی شرایط خوبی نداریم و در یک ماه گذشته بیش از پنج، شش اعزام به مسابقات کشوری داشته‌ایم و به شدت در بخش مالی مشکل داریم و باید حمایت شویم. به نظر من باید فکری اساسی  به حال رشته‌های پرمدال در استان خوزستان شود. اگر مشکلات مالی حل نشود، هندبال خوزستان در شش ماه دوم سال به مشکل برمی‌خورد. امیدوارم حمایت شویم به نتایج خوبِ شش ماه اول سال تداوم ببخشیم. در غیر این صورت فکر نمی‌کنم بتوانیم به خوبی شش ماه ابتدایی سال، اعزام‌ها را انجام دهیم. در حال حاضر نیز تیم کاسپین بهبهان نماینده خوزستان در لیگ یک هندبال کشور است که در بحث پرداخت ورودی مسابقات با مشکل مواجه بوده و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان قول مساعد داده است که طی رایزنی با نماینده شهرستان مشکل این تیم را حل کند تا حضور قدرتمندی در مسابقات داشته باشد.

کجباف در ادامه نیز عنوان کرد: در سه سالی که رئیس هیات هندبال خوزستان هستم، یک بار هم به جلسه شورای ورزش استان دعوت نشده‌ام تا در حضور استاندار بتوانم مشکلات این رشته را بازگو کنم و طبیعی است که دیده نشویم. از همه مهم‌تر در شهر اهواز این همه پتانسیل داریم اما نمایندگان اهواز حمایت خوبی نداشته‌اند. بحث من همیشه این است که مقام‌های رشته‌های توپی دیگر را با هندبال مقایسه کنید  و معتقدم هندبال خوزستان باید متفاوت دیده شود و باید ما را با تعداد مدال‌ها و ملی‌پوشان‌مان ببینند.

وی افزود:‌ سال گذشته میزبان یک تورنمنت بین‌المللی بودیم و خروجی آن دعوت هندبالیست‌های استان به اردوهای تیم‌های ملی بود و می‌خواهم بدانم کدام رشته‌های توپی استان میزبان حتی مسابقات کشوری بود؟ مسئولان استان خوزستان باید هندبال استان را بر اساس عیار مدال‌های آن ببینند و اگر استاندار در بحث اسپانسری هندبال ورود نکند با مشکل جدی مواجه می‌شویم. البته شنیده می‌شود استاندار اقداماتی داشته است ولی امسال برای ما مهم است و نباید آن را از دست بدهیم.

رئیس هیات هندبال خوزستان خاطرنشان کرد: از حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان ابراز رضایت داریم اما در بخشی نیاز به حمایت استاندار و رایزنی او با شرکت‌های استان برای تیم‌داری است. در استان خوزستان در یک رشته سه تیم در لیگ برتر داریم اما در یک رشته تیمی نداریم، در حالی که باید حمایت از رشته‌ها یکسان باشد. اگر قرار است فقط به فوتبال در استان اهمیت دهند، پس رشته‌های دیگر را تعطیل کنند. پیش هر نماینده‌ای که می‌رویم، می‌گوید دغدغه‌ام فوتبال است و نمی‌دانم این چه دیدگاهی است و به نظر من باید اولویت مسئولان تیم‌داری در رشته‌هایی به جز فوتبال هم باشد.

وی در ادامه گفت: هفته دیگر اعزام به مسابقات المپیاد کشوری را داریم که امیدوارم نتایج خوبی کسب کنیم. البته نسبت به زمان برگزاری مسابقات گله‌مند هستیم زیرا فصل مدرسه دانش‌آموزان است و خانواده‌ها تمایل دارند که فرزندان‌شان به مدرسه بروند و به همین دلیل نتوانسته‌ایم اردوهای منظمی داشته باشیم و اگر نتیجه خوبی حاصل نشود، دلیلش همین است.

کجبافی عنوان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تشکر ویژه‌ای دارم که حمایت خوبی از این رشته داشته است. برای اولین بار نیز هندبال خوزستان صاحب سالن اختصاصی در مرکز استان شده است اما باید نمایندگان استان نیز به مدیرکل ورزش استان کمک کنند تا بتواند مشکلات ورزش خوزستان را حل کند.

خبرهای مرتبط
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها