به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۲

روزی که ابراهیم تهامی 14 نفر را دریبل کرد

یعقوب کعبی
روزی که ابراهیم تهامی 14 نفر را دریبل کرد

خوزستان اسپورت- پخش مصاحبه سید ابراهیم تهامی در برنامه تلویزیونی 90 و مرور دوباره خاطرات مسابقه 25 سال قبل بین تیم‌های صنعت نفت آبادان و پاکدیس ارومیه، فرصت خوبی برای کاربران اینترنتی فراهم آورد تا ستاره سابق فوتبال خوزستان را در شبکه‌های اجتماعی، سوژه کامنت‌های نیش‌دار کنند.

به گزارش خوزستان اسپورت، سید ابراهیم تهامی، مردی که روزگاری بعد از جا گذاشتن مدافع حریف، توپ را نگه می‌داشت تا بازیکن دریبل خورده از راه برسد و با دریبل دوباره او باعث شادی هواداران فوتبال خوزستان شود، حالا برای دومین بار در دو سال اخیر، هدف قرار داده می‌شود و دریبل می‌خورد. دریبل می‌خورد، بخاطر حرف‌هایی که می‌زند و روی تکرار آن‌ها اصرار می‌کند. حرف‌هایی که خودش می‌گوید او را «معروف‌تر» از قبل کرده‌اند.

تهامی باز هم اصرار می‌کند. اصرار می‌کند به گزارشگر 90 که از نوذر رودنیل کمک داور مسابقه 25 سال قبل سئوال کند: آیا تهامی در آن بازی 14 بازیکن تیم پاکدیس را دریبل کرده یا نکرده؟ در آن روز پاییزی، تهامی بعد از گلی که روی پاس برزگری زد، نه یک بار، بلکه چند بار از نیمه زمین راه می‌افتاد و شش-هفت بازیکن حریف را دریبل می‌کرد اما هر بار توپ در مقابل دروازه‌ی حریف از دست می‌رفت. از همان صحنه‌هایی که باعث می‌شد مربیان وقت تیم ملی، بازیکنانی با 50 در صد توانایی فنی سید ابراهیم تهامی را به اعجوبه فوتبال خوزستان ترجیح دهند. از همان حرکات اعجاب‌انگیزش با توپ که در آن سال‌ها، خیلی از نوجوانان نسل ما، برای دیدن آن لحظات تکرار نشدنی، به استادیوم اهواز می‌رفتند. به استادیوم می‌رفتند تا از جادوی با توپ بازیکن شماره 9 تیم صنعت نفت لذت ببرند.

تهامی، حالا دنبال فردی می ‌گردد که به استرالیا مهاجرت کرده. به او گفته‌اند فیلم مسابقه‌ای که 14 بازیکن حریف را دریبل کرده‌ای، نزد آن فرد بوده. گویی که با یافتن فیلم آن بازی و ثابت کردن ادعایش به جماعتی که حالا با شنیدن نام تهامی، ناخودآگاه می‌خندند، می‌تواند آن سال‌هایی که به پیراهن استقلال اهواز وفادار ماند و از فرصت‌های طلایی زندگی‌اش گذشت را جبران کند.

بعد از آن سال‌هایی که در فوتبال ایران از دست داد و حقی که در فوتبال به آن نرسید، تهامی نباید بیشتر از این ببازد. چرا که نتیجه تکرار حرف‌های امروز، به سخره گرفتن خاطرات روزهای خوبی است که تهامی برای مردم خوزستان رقم زده. همان مردمی که چون جادوی با توپ تهامی و دیگر بازیکنان نسل طلایی فوتبال دیار کارون را به چشم خود دیده‌اند، حالا برای حضور در استادیوم و دیدن بازی‌های این دوران، کمتر رغبت به خرج می‌دهند.

امروز، فیلمی از آن بازی معروف 29 آبان 68، وجود ندارد. تنها مدرک باقی مانده از آن بازی، گزارش خبرنگاران دو مجله کیهان ورزشی و دنیای ورزش است. کاظم کوه‌گیوی، خبرنگار کیهان ورزشی، در میان ما نیست و به دیار باقی شتافته. و رضا گنجاپور، خبرنگار دنیای ورزش، باسابقه ترین ورزشی نویس شهرستانی محسوب می‌شود.

دو خبرنگار که قبل از کار رسانه‌ای، مربی و داور فوتبال بودند و دیدگاه‌های فنی متفاوت داشتند. دو خبرنگار که دو گزارش متفاوت از نمایش سید ابراهیم تهامی در آن روز پاییزی به مجلات دنیای ورزش و کیهان ورزشی ارسال کردند.

رضا گنجاپور در مجله دنیای ورزش، تهامی را بدلیل دریبل‌های تمام نشدنی‌اش در بازی مقابل پاکدیس ارومیه، «بولدوزر باقدرت و خوشکار نفت» لقب داد اما شادروان کاظم کوه‌گیوی در کیهان ورزشی نوشت: «تهامی نقش بازی برای تماشاگران را بهتر اجرا می‌کرد. او نه در خدمت تیم بود نه مربی!»

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها