به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۳۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

پرکاس: دانش فنی من آلمانی محسوب می‌شود

پرکاس: دانش فنی من آلمانی محسوب می‌شود

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: من تمام الفبای فوتبالم را در آلمان یاد گرفتم. دانش فنی من آلمانی محسوب می‌شود البته افتخار می کنم ایرانی هستم ولی من دو ملیتی و ساکن آلمانم و از نظر علم فوتبال فلسفه من آلمانی است و اگر غیر از این بگویم دروغ و مزاح است.

به گزارش خوزستان اسپورت، رضا پرکاس در یک نشست خبری که در شهر آبادان برگزار شد، در خصوص روند فعالیت تیم صنعت نفت و برنامه‌های این تیم در فصل جدید صحبت کرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

پرکاس در پاسخ به این سئوال که آیا منظور وی از پیشرفت تیم نفت آبادان در فصل چدید کسب سهمیه آسیایی است یا خیر، توضیح داد: پیشرفت در هر زمینه‌ای برای  تیم می‌تواند مثبت باشد و این مهم می تواند از نظر بازی و نتایج تیمی باشد. ما باید از هر نظر پیشرفت کنیم و بتوانیم فوتبال روان تری را بازی کنیم، ضمن اینکه قطعاً سلیقه هر مربی با مربی دیگر فرق دارد. به نظر من وقتی می‌توان پیشرفت کار را دید که این موضوع در بخش هایی از جمله دوندگی بازیکنان و اخلاق آنها قابل مشاهده باشد. به نظر من اگر بتوانیم در بازی کارت کمتری بگیریم و نیمکت مان آرام تر باشد این نیز می‌تواند پیشرفت باشد. هر چند بیشتر افراد پیشرفت را در نتیجه می‌دانند اما اگر تنها به این مقوله فکر کنیم شاید کار ماندگاری نداشته باشیم. به هر حال مقرر شد برای فصل جاری یک سری کارهای زیربنایی صورت بگیرد و پیشرفت مداوم باشد و برای سال آینده باید برنامه داشته باشیم تا هر مربی که به نفت آبادان می آید 40 درصد برنامه باشگاه را راحت‌تر انجام دهد. به هر حال هدف ما این است که به اهداف مدنظر برسیم. در خصوص کسب سهمیه آسیایی هم باید بگویم یکی از راه های نزدیک برای رسیدن به این مهم جام حذفی است. هر چند این نیز سخت است ولی تلاش می کنیم و امیدوارم به اهداف ترسیم شده، دست پیدا کنیم. رسیدن به اهداف مان یک همکاری و همدلی در باشگاه و حتی هواداران را می طلبد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که جذب بازیکنان خارجی به کجا رسیده است و آیا در ایران بازیکنی نبود که بتوانید خلأ در پست های مدنظر را پر کنید؟ عنوان کرد: در ایران یک سری محدودیت بازیکن داریم در حالی که باید یک سری از پست ها را با بازیکن شاخص پر کنیم. به هر حال پروسه جذب بازیکن خارجی در حال انجام است تا هر چه سریع تر بتوانیم بازیکنان مدنظر را جذب کنیم که البته برای جذب این بازیکنان ما موارد مختلف از جمله شرایط اقلیمی و سن را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ادامه با تشریح معنای فامیلی خود به زبان لاتین و ایرانی، گفت: پرکاس در لاتین به معنای خدای خورشید و در لغت نامه دهخدا و معین دارای معانی متفاوت از جمله تصمیم گیرنده در مقابل سختی‌ها است. همچنین باید بگویم من مدرک مربیگری‌ام را از یوفا گرفتم و دارای مربیگری دروازه‌بانی نیز هستم و قوانین داوری را هم بلدم. خوشبختانه با تلاشی که انجام دادم می‌توانم هم در زمین کار کنم و هم قدرت انتقال دارم. من فقط یک کارشناس نیستم.

وی ادامه داد: فصل گذشته نیز جزو گزینه های سرمربیگری نفت آبادان بودم و وقتی به من گفته شد که این مهم برای من میسر نیست من خیلی حرفه‌ای پذیرفتم. همچنین من دانش آموخته آلمان هستم و بیش از سی سال است که خارج از کشور و در کشور آلمان که اصل اول تا سوم آن بر نظم است، زندگی می‌کنم و نظم برای من بسیار اهمیت دارد و بازیکنانم این موضوع را پذیرفته‌اند.

پرکاس خاطرنشان کرد: وقتی هدایت صنعت نفت آبادان را قبول کردم یعنی تمام مشکلات آن را می‌دانستم زیرا این جا کار کرده بودم و فوتبال ایران را می‌شناسم. من خودم را ایرانی و یک خوزستانی می‌دانم. متولد خرمشهر هستم و در آبادان بزرگ شده‌ام.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که هدایت تیم را پذیرفتم با هیات مدیره باشگاه صحبت کردیم که باید دغدغه سال های قبل حل شود. من به عنوان یک مربی همیشه حامی بازیکنانم هستم و امیدوارم به مرحله‌ای نرسیم که بازیکنان به خاطر مسایل مالی کم‌کاری کنند البته اکنون در تیم ما همدلی وجود دارد و امیدوارم با قدرت و با صلابت تا آخر لیگ پیش برویم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: وقتی که با باشگاه نفت به توافق کامل رسیدم با توجه به شناختی که از فوتبال ایران داشتم اقدام به جذب بازیکن کردم. من همیشه فوتبال ایران را دنبال می‌کردم و برای جذب بازیکن با یک سری از همکارانم مشورت کردم اما با هیچ ایجنتی به صورت مستقیم برای جذب بازیکن صحبت نکردم و بازیکنی از طرفی کسی به من معرفی نشد و آقای قاسم‌پور نیز به ما مشاوره می‌دهد. به هر حال یکی از شاخصه های جذب بازیکن سیاست های کلان باشگاه از جمله مسائل اقتصای بوده است. 80 درصد بازیکنان ما قراردشان دوساله است تا دیگر برای فصل آینده دغدغه امسال را که خود من داشتم و وقتی آمدم در ابتدای فصل شش بازیکن داشتیم را نداشته باشیم. قرارداد خود من هم به صورت رسمی دوساله است اما هر زمان احساس کنم که توانایی و کارایی ندارم خودم می روم و دست باشگاه را باز می گذارم. البته هیچ باشگاهی نبوده که با آن همکاری داشته باشم و آنها بخواهند که من بروم.

وی افزود: آن بازیکنانی که مدنظرم بود، باشگاه جذب کرد و به صورت شفاف می‌گویم تمام بازیکنان گرفته شده با نظر خود من بود. البته 3-4 بازیکن دیگر می‌توانیم بگیریم که قرار است از بازیکنان خارجی استفاده کنیم.

وی درباره اینکه خبرنگاری به او گفته بود که ضلع چهارم مربیان خارجی در ایران است، اظهار کرد: او بیراه نگفت زیرا من تمام الفبای فوتبالم را در آلمان یاد گرفتم. دانش فنی من آلمانی محسوب می‌شود البته افتخار می‌کنم ایرانی هستم ولی من دو ملیتی و ساکن آلمانم و از نظر علم فوتبال فلسفه من آلمانی است و اگر غیر از این بگویم دروغ و مزاح است.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره اردوهای برگزار شده تیمش، عنوان کرد: قطعاً تیم‌ها با چنین اردوهای به آمادگی می‌رسند و ما دو اردو در بروجن و تهران داشتیم که اردوی بروجن خیلی به ما کمک کرد. به نظرم هر چه بازی‌های تدارکاتی بیشتر باشد این موضوع به هماهنگی تیم بیشتر کمک می‌کند. ضمن اینکه بازیکنانم نشان دادند توانسته‌اند با تفکرات ما همگام شوند. به هر حال باید کار را مدیریت کنیم و مبنای کارمان بازی به بازی باشد. همچنین قرار بود با استقلال و پرسپولیس هم دیدار تدارکاتی داشته باشیم و حتی آقای یحیی گل محمدی هم با من تماس گرفت و لطف داشت و گفت حتی پول هتل شما را هم می‌دهیم اما ما به دلایلی نتوانستیم با این تیم ها بازی تدارکاتی داشته باشیم. در مجموع با همان تعداد بازی های تدارکاتی که برگزار کردیم به اهداف مدنظر رسیدیم و فرآیند بازی های تدارکاتی برای من مطلوب بود. این را هم باید بگویم بازیکن در سیستم من سردرگم نیست و بازیکنان را به صورت پلی استیشن هدایت نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه به بازیکن و کادرم اجازه اعتراض به داور را نمی‌دهم، گفت: در همین بازی های تدارکاتی بازیکنم گل زد اما چون داشت به داور اعتراض می کرد بعد از 30 ثانیه او را تعویض کردم تا یاد بگیرد نباید به داور اعتراض کند. ما باید به داور احترام بگذاریم و معتقدم یک داور هیچ وقت نمی‌تواند در نتایج تأثیرگذار باشد.

پرکاس بیان کرد: هنر یک مربی این است که بتواند از پتانسیل بازیکن در تاکتیک تیمی‌اش استفاده کند و می‌توانم این نوید را بدهم که ما از پتانسیل و توانایی خوب بازیکنان آبادان و جنوب به نحو احسن در تاکتیک تیمی مان استفاده می‌کنیم. ضمن اینکه برای من نظم تیمی مهم است. ما می‌خواهیم بازیکانمان سبک برزیلی و مورد دلخواه مردم آبادان را بازی کنند و بر این اساس سعی می‌کنیم با حداکثر توانایی مان پا به لیگ بگذاریم. با تمام قوا مقابل فولاد حاضر می‌شویم و برای من اینکه چهار، پنج هفته ابتدایی لیگ باید بگذارد تا تیم شکل بگیرد معنا ندارد و برای از همان ابتدا با تمام قدرت کار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در واکنش به صحبت خبرنگاری که به نظر می‌رسد شما باید فروتنی تان را در فوتبال ایران کنار بگذارید، گفت: فروتنی با پرخاشگری متفاوت است و البته دست بسته کنار خط نیستیم اما اگر کادر فنی و نیمکت تیم من آرامش داشته باشند این آرامش به زمین هم انتقال پیدا می‌کند. چهار سال پیش که بازی استقلال تهران و صنعت نفت آبادان را می‌دیدم و در آن بازی برد به قهرمانی استقلال کمک می‌کرد، کادر فنی استقلال در اعتراض به صحنه‌ای 5 دقیقه بازی را متوقف کرد و همین باعث شد از هیجان بازی کاسته شود که اگر به این صورت نمی‌شد استقلال برنده می‌شد ولی آنها به تیم‌شان ضربه زدند. به هر حال کادر فنی باید به تیم آرامش دهد و من هم تلاش می‌کنم چه درون زمین و چه بیرون از زمین از نام صنعت نفت آبادان دفاع کنم.

وی در پایان تأکید کرد: تمام نفراتی که جذب شدند قطعاً می‌توانند به ما کمک کنند ضمن اینکه ما ته مانده‌های بازار نقل و انتقالات را انتخاب نکردیم و نفراتی را جذب کردیم که مجموعه را دوست داشتند و اگر بازیکنی نمی‌توانست به ما کمک کند او را جذب نمی‌کردیم حتی اگر لیست مان باز می‌ماند. همچنین نفت آبادان آنقدر پولدار نیست که بخواهیم الکی لیست خود را پر کنیم و باید بگویم علاوه بر جذب بازیکنان خارجی یک بازیکن داخلی دیگر هم جذب می‌کنیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۸
ارین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
2
8
بابا کشتیمون شما. دتمارکرامری تا حالا هم قدرتو ندانستن تازه کشف شدی ۰ ولک بزار بر اساس عملکردت مردم ‌و هواداران و کارشناسها در موردت نظر بدهند چقدر از خودت تعریف میکنی پیاده شو
حمید آبادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
1
4
آقای پرکاس جناب مربی آلمانی!!!
نیاز به معرفی خودتون نیست. شما 10 سال قبل کمک مربی صنعت نفت بودی که تیم به دسته یک سقوط کرد. سه سال پیش هم در صنعت دستیار پائولو سرجیو بودی بعدش برکنار شدی.
سه سال اخیر هم کارنامه و نتایج افتضاحی که در تاجیکستان!! و بنگلادش!! گرفتی در سایت طرفداری منتشر شده (4 برد و 7 مساوی و 19 باخت) .
اینهم لینک سایت طرفداری که کارنامه شما رو زده:
https://www.tarafdari.com/node/2150152
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
2
6
درود به پرگاس عزیز . افتخار آبادان و خوزستانی که مدرک بالای فیفا راداری و مدرس فیفایی و مربی تیمهای پایه آلمان بودی ولی دوس دارم یک نصیحت برادرانه هم داشته باشم اینجا احترام و صبوری بیش از حد نسبت به تصمیمات اشتباه برخی داوران قدردانی بدنبال نخواهد داشت بلکه باعث خورده شدن حق زحمات شما و بچه های تیم خواهد شد اینجا با همین روشها در اکثر مواقع نتایج را مهندسی میکنن پس اینجا نظم و حق و عدالت حاکم نیس بلکه بی نظمی و بی عدالتی و ناحقی حاکمه سه سال پیش آقای فغانی در نیمه نهایی جام حذفی و در آبادان با تصمیمات مغرضانه و مهندسی شده او پیروزی را از صنعت نفت در برابر اس تهران را گرفت و باعث شد صنعت نفت به فینال نرسه و بعد هم آب از آب تکان نخورد پس خیلی هم نه خودتون و نه بچه های تیم صبوری نکنید .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
7
آقا به فکر فردا هم باش یه جور صحبت کن بعدا سوژه نشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
1
2
واقعیت هایی که اغلب هواداران تیم بزرگ و محبوب صنعت نفت درخصوص بیوگرافی آقای پرکاس میگن بهیچ وجه عدم حمایت از تیم شهرمان نیست تنها بیان این حقیقت است که یک عده گنجشک را رنگ کردن به اسم قناری بمون تحمیل کردن وگرنه ما عاشق تیم شهرمان بودیم هستیم خواهیم بود اما چشممان را بر واقعیت نخواهیم بست
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
5
اولا به عمل کار برآید به سخنرانی نیست بعد از نیم فصل هواداران خود به قضاوت در مورد کار شما و عملکرد تیم خواهند پرداخت ثانیا اینکه می گوئید یک داور هیچ وقت نمی تواند در نتایج تاثیر گذار باشد شاید در مورد فوتبال آلمان تا حدودی زیادی درست باشد ولی در مورد لیگ های ایرانی اینطور نیست و داوری‌های ضعیفی را در بسیاری از بازی‌های فصل قبل شاهد بودیم و برای مثال چیزی نمانده بود تیم نفت مسجد سلیمان بخاطر داوری های تاثیر گذار ضعیف که در آن ها امتیازات بسیاری را از دست داد به لیگ یک سقوط کند . اینکه نظم و انظبات و آرامش نیمکت و تیم مهم هست با شما موافقم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
1
5
بابا اصلا یورگن کلوپ هستی ولی هفته پنجم هم ایا همین حرفو میزنی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
2
حالا فقط امیدواریم عدم هزینه در نقل و انتقالات را با جذب سه بازیکن گردن کلفت خارجی + یک ایرانی خوب مثل میلاد جهانی که از سپاهان جدا شده جبران کنید.
محمد حلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
2
بنده خدا کسی که حرفاشو تایپ کرده....
Rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
5
امیدوارم موفق باشید امسال واقعا سال سختی هست چون اکثر تیمها هزینه های زیادی کردن و تقویت شدن و نتیجه گرفتن کار ساده ای نیست . اگر هدف قهرمانی حذفی و کسب سهمیه باشه در عمل باید ثابت کنید ، هر مربی آبادان اومده واقعا با همه وجود کار کرده و قطعا شما هم از همه توان خودتون مایه میزارید که امیدوارم همراه با موفقیت باشه. بازی اول با فولاد سخت ترین بازی فصل هست چون فولاد باهوش ترین و با برنامه ترین تیم امساله و عیار صنعت با این بازی بهتر مشخص میشه.
هوادار صنعت همیشه پشت تیم بوده و خواهد بود یاحق
Moslem
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
6
2
با تمام احترام به تمام مردم فوتبال فهم و فوتبال دوست آبادان امسال نفت گزینه سقوط
reza
|
Netherlands
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
2
4
از اینکه گفتید در هفته های اول دنبال نتیجه هستید کاملا درست میگویید واگر در مکتب فوتبال آلمان رشد کردید ما نباید نگران باشیم چون یک فوتبال با قدرت ومحکم را از صنعت شاهد خواهیم بود ولی شما نمیتونستید دو بازیکن درجه چند آلمان را به خدمت بگیرید با توجه به حرفها یتان تا تیم را با ذهنیتی که دارید قوی تر ببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
مکتب آلمان یعنی فوتبال با نظم و دفاع محکم وعالی اما در دیدار تدارکاتی از دوتیم لیگ یکی 3 گل خوردیم حالا میشه معنی مکتب فوتبال آلمانی رو فهمید
علی ابادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
2
4
همه ابادانیای اصیل و با تعصب دوست دارن تیم صنعت نفت بهترین نتایج رو بگیره امسال هم اقای پرکاس و قاسمپور اقای شمس اقای سراج همگی از اول باهم بودن قطعا تیم هماهنگ و خوبی روانه مسابقات میکنند امسال عیار همه مشخص میشه مادوست داریم اقای پرکاس با نتایج درخشان امسال وی را در راس کادر تیم ملی فوتبال ببینیم
احمد
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
2
3
هواداران عزیزنفت این اقا سرمربی هیچی سرش نمیشه ولسلام
علی ابادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
5
ب امید موفقیت تیم محبوب جنوب صنعت نفت ابادان در لیگ نابرابر دلالی
فقط خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
2
2
قضاوت نمیکنیم از الان ...ولی خب اقای دانش االمانی رزومه ات تو لیگ بنگلادش و تاجیکستان محشره!! ایشالا ک اینجا ایجوری نباشی
کرمرضا روشنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
2
1
سلام اگر اینجوریه پس تمام برزیلیها همه پله هستن آقا تا دیرتر از این نشده اخراجش کنید این کامنت نگهدارید تا به موقش ببینید من کی گفتم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها