به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

محمدی: نویدکیا گزینه صنعت نفت نبود

محمدی: نویدکیا گزینه صنعت نفت نبود

خوزستان اسپورت- عضو هیات مدیره باشگاه نفت آبادان گفت: با اقدام اخیر سازمان لیگ بازهم سقف قرارداد کف قرارداد می‌شود.

به گزارش خوزستان اسپورت، روح الله محمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره نامه سازمان لیگ به باشگاه‌ها مبنی بر پیشنهاد دادن برای سقف قرارداد بازیکنان، اظهار داشت: شب گذشته در برنامه فوتبال برتر برخی آقایان که البته جزو استخوان خردکرده‌های فوتبال ما هم هستند، نکاتی را گفتند اما اکنون به سمتی می‌روند که می‌خواهند چیزی را که تجربه  کرده‌ و از آن به نتیجه نرسیده‌اند، بار دیگر تجربه کنند. یعنی سقف قراردادی می‌گذارند که یک ماه دیگر این سقف تبدیل به کف قرارداد می‌شود. قیمت بازیکنی که 2 میلیارد بوده به هشت میلیارد می‌رسد و بازیکنی که انتظار 15 میلیارد دارد هم باید هشت میلیارد بگیرد.

وی ادامه داد: البته برای پرداخت پولی بیشتر از هشت میلیارد به بازیکن 15 میلیاردی باید قانون را دور بزنید و در کنارش امکانات دیگری هم به او بدهید. چنین تجربه‌ای را در گذشته هم داشتیم که به صورت مثال سقف قرارداد 500 میلیونی در کنار دو اتومبیل گرانقیمت به بازیکن پرداخت می‌شد. تا زمانیکه زیر ساخت‌ها را درست نکرده و مانند کشورهای صاحب فوتبال به این رشته به عنوان یک صنعت درآمدزا نگاه نکنیم، هیچ چیزی درست نخواهد شد.

عضو هیات مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان تصریح کرد: در کل دنیا اگر باشگاهی بیشتر از درآمدش هزینه کند، قطعا از طرف فدراسیون فوتبال آن کشور یا کنفدراسیون فوتبال قاره، توبیخ انضباطی خواهد شد. نمونه‌اش هم برخورد یوفا با منچسترسیتی است که به دلیل وارد شدن پول‌های بی‌حساب و کتاب مالک اماراتی، این باشگاه را از فعالیت در چند پنجره نقل و انتقالاتی محروم کردند. تا زمانی که برای یک باشگاه براساس درآمدش، بودجه تعریف نکنید، این وضعیت ادامه دار است و هرچه قوانین و مقررات بگذارید، به جایی نمی‌رسید.

محمدی ادامه داد: باید مشخص شود باشگاه فوتبال از چه منابعی می‌تواند درآمد داشته باشد. درآمد باشگاه‌ها حق پخش  تلویزیونی، اسپانسر منطقی با مارکت باشگاه، حق کپی رایت، فروختن لباس، درآمدزایی از فروش بلیت، فروش بازیکن و ... است. در دنیا همه این درآمدها را محاسبه کرده و می‌گویند یک باشگاه فلان مقدار از این منابع درآمد دارد و باید بودجه و هزینه‌اش هم طبق همین درآمد باشد. ما در ایران چنین زیرساخت‌هایی نداریم. در این حالت باید درصدی از درآمد باشگاه‌ها را به کمک سازمانی یا دولتی اختصاص بدهیم. مثلا اگر باشگاه صنعت نفت قرار است 200 میلیارد تومان درآمد داشته باشد، دولت یا سازمان مربوطه با این باشگاه می‌توانند 30 درصد از این مبلغ را به نفت آبادان کمک کنند.

وی اضافه کرد: البته باید قوانین مادر و بالادستی  اصلاح و اجرا شود. اینکه فقط قوانین و مقررات بگذاریم هیچ دردی دوا نمی‌کند. در گذشته دیدیم برای جلوگیری از خروج ارز برای جذب بازیکن خارجی ممنوعیت گذاشتند و گفتند هرکسی می‌‌خواهد بازیکن خارجی بگیرد، باید ضمانت نامه بانکی معتر ارائه بدهد. تنها تیم‌هایی که مشمول این قانون نشدند، همان باشگاه‌هایی بودند که به خاطر آنها این قانون را تعیین کردند یعنی استقلال و پرسپولیس. باشگاهی مثل صنعت نفت که پرونده‌های خیلی کمی در مراجع بین المللی داشته برای جذب بازیکن خارجی باید معادل قیمت وی، ضمانت نامه بانکی ارائه می‌کرد اما درمورد باشگاهی که سالی 7 تا 10 پرونده دارد، قوانین را رعایت نکردند.

عضو هیات مدیره باشگاه نفت آبادان درمورد انتقادات مطرح شده نسبت به فعالیت مدیران برنامه ها، توضیح داد: فعالیت مدیر برنامه ها یک بحث قانونی است و بسیاری از آنها با مجوز قانونی فعالیت می‌کنند. وقتی باشگاهی مثل سپاهان 200 میلیارد تومان توانسته درآمدزایی کند و شرکت فولاد مبارکه هم حدود 30 درصد می‌تواند به این باشگاه کمک کند و مجموع درآمدش حدود 300 میلیارد باشد، دیگر نمی‌آید قرارداد 50 یا 70 میلیاردی ببندد اما اگر دست باشگاهی باز باشد و مدیرعاملش بداند ماهی فلان مبلغ به حسابش می‌آید، خیلی راحت خرج می‌کند. من که در باشگاه صنعت نفت هستم، کار اقتصادی انجام داده و با لطایف الحیلی اسپانسر را راضی می‌کنم تا به باشگاه کمک کند، می‌دانم یک ریال یک ریال چگونه درمی‌آید.

محمدی افزود: سایر تیم‌های صنعتی چنین مشکلاتی ندارد. در ابتدای سال هیات مدیره شرکت‌شان می‌گوید مثلا 200 میلیارد بودجه داریم و ماه به ماه هم مبلغی را به حساب باشگاه می‌ریزیم. او هم بر همین مبنا هزینه می‌کند. بودجه مصوب باشگاه صنعت نفت از سازمان منطقه آزاد  10 میلیارد تومان است و باقی‌مانده منابع مالی را باید خودمان تامین کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدیدنفت آبادان گفت: تا فردا یا نهایت چهارشنبه سرمربی را معرفی خواهیم کرد. امروز برای برگزاری جلسه به آبادان می‌رویم و پس از بررسی گزینه‌ها سرمربی را انتخاب خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره نفت آبادان درخصوص اینکه آیا رسول خطیبی و محرم نویدکیا جزو گزینه های سرمربیگری این تیم بودند، توضیح داد: خطیبی جزو گزینه های ما بود اما بعید می‌دانم انتخاب شود. نویدکیا گزینه نبود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۳
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
3
محرم نویدکیا اخلاق خاصی داره کلا روحیاتش به تیمی مثل صنعت نمیخوره چون صنعت معمولا مشکل مالی داره و بازیکنا معترض میشن و نویدکیا در چنین فضایی نمیتونه کار کنه
bahman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
3
واقعا تیمهای وزارت صنایع به اضافه 2 تیم سرخابی تهران پولهای بی حساب و کتاب خرج میکنند.
بازیکنی که ارزش واقعیش 5 میلیارد هم نیست با قرارداد 20 میلیاردی جابجا میشه.
کاش نهادهای نظارتی با جدیت برخورد میکردند تا عدالت برقرار بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
2
صنعت کلا همه ساله ۲ ماه از تیم‌های دیگه عقب تره چون آخرین تیمی است که مربی انتخاب میکند
بازیکن انتخاب می‌کند و اردو و بازی تدارکاتی انجام میده
محمد اورکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
2
باسلام
در این قراردادها کسانی هستند که بیشتر از بازیکنان پول به جیب می‌زنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
2
4
انشالا که خطیبی انتخاب نشه چون فقط همین مانده که از آذربایجان مربی بیاریم تا فوتبال یاد ما بدهد! همین بچه‌های بومی خودمان با مدیریت فنی قاسمپور بهتر هستند. البته بحث مربی خارجی جداست که ظاهراً پولش را نداریم.
حمید آبادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
2
3
هدف ابراهم قاسمپور اوردن مربیان بنجل مثل پیروانی و پرکاس است تا در ظاهر اونها رو بذاره سرمربی اما خود قاسمپور پشت پرده همه کاره مسائل فنی باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
خوب چه ایرادی داره قاسمپور همه کارهٔ فنی تیم باشه!؟ فوق ستارهٔ سابق تیم ملی، با سابقهٔ مربیگری در تیمهای مختلف. چرا همیشه میخوایم خودزنی کنیم و اینقدر غریبه پرستیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
ببخشید نگویید آقای قاسمپور. سرمربی باشد. ایشون ویرانگرست
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
2
سلام مطالبی که درمورد بی پولی گران شدن بازیکن فرمودید ما هم میدانیم شما چه برنامه راهکاری دارید. نکنه این فصل هم باید بازم با تعدادی پیرمرد وبازیکن بی کیفیت سر کنیم آقا مهندس شما در حفظ بازیکن بومی محصولات پرورش یافته آکادمی بسیار ضعیف عمل کردید هم پول ندارید وهم توان واراده حفظ جوانان رو ندارید
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
1
1
با احترام تمام برای آقای قاسمپور. اما دوستانی که میگن ایشان سرمربی بشود. او سالیان درازی است اصلان تیم نداشته معذرت میخوام اما.حتی شریفی نسب از ایشان بروز تراست هنوز آن سالی که با آقای مجتبی تقوی عزیز صنعت نفت را سقوط دادن یادمان نرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
1
قاسمپوربزرگ است وعاشق صنعت..اومختاراست براسرمربی تعیین تکلیف کندودرامورات باشگاه نظربدهند.. درکل هرمربی بیادصنعت درصورتی که ضعیف هم باشند اقای قاسمپورمیتونن کمکشون کنندواین نعمتی است.. باشرایط بدمالی تیم فکرنکنم مربی جنترمن گیربیاد.. بایددعاکنیم امثال خطیبی ونویدکیا قبول کنن تاصنعتی کوبنده واردلیگ بشه وهمه تیما رو تارومار کند وبتونیم حداقل سهمیه بگیریم وبه مسابقات آسبایی صعودکنیم.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
چرا هر سال ما مشکل سرمربی داریم همه تیمها بازیکن میگیرنند جز تیم صنعت چرا چرا چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
امید شریفی نصب
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها