به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۳۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
شاگردان حسن هوری رکورددار کمترین گل خورده

فولادنوین اهواز بهترین تیم خوزستانی لیگ دو شد

فولادنوین اهواز بهترین تیم خوزستانی لیگ دو شد

خوزستان اسپورت- تیم فوتبال فولادنوین اهواز با کمترین آمار گل خورده از صعود به لیگ دسته اول ایران باز ماند.

به گزارش خوزستان اسپورت، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های ایران شب گذشته خاتمه یافت و تیم فولادنوین اهواز با برتری 3 بر صفر مقابل شهرداری نوشهر به کارش پایان بخشید.

سه تیم خلیج‌فارس ماهشهر، فولادنوین اهواز و شهرداری ماهشهر نمایندگان فوتبال خوزستان در این فصل از رقابت‌های لیگ 2 بودند که فولادنوین به لحاظ تعداد امتیازات کسب شده، جایگاه جدولی و آمار به ثبت رسیده بهترین نماینده خوزستان بود اما از صعود به لیگ دسته اول باز ماند.

فولادنوین که در فصل 1399-1400 با کسب 30 امتیاز و قرار گرفتن در رده یازدهم جدول به کارش پایان داده بود، امسال توانست 43 امتیاز کسب کند و در جایگاه چهارم جدول بایستد.

این تیم اهوازی آخرین تیمی بود که تمریناتش را برای حضور در لیگ دسته دوم استارت زد و هنگامی اقدام به جذب بازیکن کرد که بقیه تیم‌ها نفرات‌شان را جذب نموده و اردوهای آماده‌سازی را پشت سر گذاشته بودند. با این حال کادرفنی و سرپرستی تیم فولادنوین متشکل از نفرات شناخته شده فوتبال خوزستان نظیر موسی سواری، هوشنگ لوئینیان، محسن رضایی، محسن هوری، بابک سیارنیا، روح‌الله ولی‌زاده، عمید جمالی‌پور، وحید اعتمادی و سعید آلبوعشیره با سرمربیگری حسن هوری کاپیتان اسبق فولاد خوزستان یک تیم خوش‌ترکیب و متشکل از تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه را به مصاف رقیبان فرستادند.

فولادنوین صاحب آمار کمترین گل خورده بین تمامی 28 تیم لیگ دسته دوم شد و با دریافت تنها 9 گل در 26 هفته رکوردی جالب توجه را به ثبت رساند. فولادنوین همچنین تنها تیمی بود که شکست خانگی نداشت و استادیوم دویست دستگاه صنایع فولاد اهواز تبدیل به قلعه‌ای تسخیر ناپذیر برای حریفان شد.

ضربه بزرگ اما در چند هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم به این تیم خوب اهوازی وارد آمد. دقیقا زمانی که آسیب دیدگی چند بازیکن اصلی باعث دور شدن آن‌ها از ترکیب شد، بدشانسی و عدم استفاده از موقعیت‌های گلزنی در هفته‌های مذکور هم گریبان فولادنوین را گرفت و باعث جا ماندن از کورس صعود گردید. ضمن اینکه فولادی‌ها نسبت به اشتباهات داوری در چند مسابقه اعتراض داشته و معتقد بودند که این اشتباهات موجب از دست رفتن امتیازهای مهمی شده است.

در مجموع، تیم فولادنوین اهواز توانست بهترین تیم خوزستانی لیگ دسته دوم لقب بگیرد و ضمن ثبت رکورد کمترین گل خورده، جهش هفت پله‌ای در جدول رده‌بندی نسبت به فصل پیش از آن داشته باشد.

حسن هوری کاپیتان اسبق فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان که سال گذشته دوره مربیگری درجه A کنفدراسیون فوتبال آسیا را سپری کرد و صاحب بالاترین مدرک مربیگری آسیایی شد، با وجودی که تنها بیست روز مانده به شروع بازی‌ها مسئولیت سرمربیگری فولادنوین را به عهده گرفت، تیمی هماهنگ و قابل احترام روانه‌ی مسابقات نمود. حسن هوری نشان داد که می‌توان روی نام وی به‌عنوان یکی از آینده‌دارترین مربیان جوان فوتبال کشور حساب ویژه‌ای باز کرد. این مربی بادانش در روزهای سخت تیمش را از افت خارج ساخت و در پنج هفته پایانی 13 امتیاز از 15 امتیاز ممکن را گرفت.

در عین حال، برای صعود هفت پله‌ای فولادنوین اهواز نسبت به سال گذشته، باید به نقش پررنگ هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان به ویژه حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل این باشگاه اشاره داشت، چرا که تیم مدیریتی فولاد با ریاست گرشاسبی بستر لازم را برای کمک به موفقیت فولادنوین فراهم ساختند و ثمره آن ساخته شدن یک تیم جوان بومی با ارائه‌ی بازی‌های چشم‌نواز بود. 

فولادنوین اهواز که از سال 1394 حضور مستمری در لیگ دسته دوم داشته است، با عملکردی که امسال به نمایش گذاشت، این واقعیت را عیان ساخت که می‌تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی فصل آینده باشد، به شرطی که زمان مهم آماده‌سازی ابتدای فصل را از دست ندهد و در برخی پست‌ها اقدام به تقویت تیمش نماید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
7
درود بر شما با این تحلیل زیبا از تیم فولاد نوین.
ضمن خسته نباشید به مجموعه تیم فولاد نوین. من فیلم یکی از بازی های فولاد نوین رو دیدم به حق میشه گفت از سه نماینده لیگ برتری ما فوتبال زیبا، روان و جذاب تری رو انجام میداد اما در ضربات نهایی دقت نداشتن و همین موجب تساوی های زیاد اون ها شد که متاسفانه علیرغم شایستگی از صعود باز ماندن.
دو فصل پیش هم تیم فولاد نوین با هدایت هوری بهترین خط حمله رو داشتن و امسال هم بهترین دفاع .
درست می فرمایید هوری نشون داده که می تونه یک مربی خوبی باشه در آینده .
امیدوارم برای فصل آینده لیگ دسته دوم شرایط لازم رو برای هوری فراهم کنن تا باز هم شاهد صعود تیم فولاد نوین باشیم
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
7
اگر هدف صعود باشد بودجه خوب نیاز هست. اکثر تیمهای شرکتی مثل مس نوین کرمان و ون پارس اصفهان و شهرداری ماهشهر و ... مبالغ قراردادهاشون 3-4 برابر قراردادهای فولادنوینه. خب دراین شرایط بازیکنها میرن بسمت تیمهایی که پول بیشتری میدن. عملکرد فولادنوین عالی بود اما برای سال جدید هزینه بیشتری باید بکنه تا چندتا مهره خوب بیاره.
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
5
قبلان فولادنوین و آکادمی فولاد خوزستان پیوسته بازیکنان عالی باکیفیت پرورش میدادن بصورتی که فولاد خوزستان هیچ نیازی به جذب بازیکن نداشت مگر بازیکن باکیفیت خارجی اما معلوم نشد چرا چرا این راه و سیاست منطقی ودرست کنار گذاشته شد حیفه حیفه با این امکانات فولاد حتی یک استعداد ازبین برود فولاد خوزستان همه چیز برای آقایی و قهرمانی دارد .
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
0
3
مدیران فولاد بخوانند.... بارها گفته ام... اگر فولاد نوین لیگ یکی شود خلا تیم امید وبزرگسالان حل میشود... یعنی بهترینهای تیم امید سال بعدش به فولاد نوین ترانسفر میشوند.. وسپس ازمیان انها بهترینشان راهی فولاد میشوند... یعنی بازیکن سال قبل تیم امید یکی دوسال فرصت بازی در دسته یک خواهد داشت پخته میشود برای تیم اصلی فولاد.... اینگونه هزینه خرید بازیکن خوب کمتراز یکچهارم میشود... اینگونه هزینه کردهای پایه هدر نمیرود وحتی باترانسفر قرضی درامدزایی میشود... اینگونه فولاد میشود... فولاد خوزستان.... خواهشمند است درایت فرمایید دست فولاد نوین که همان زیر ساخت است بگیرید تا لیگ یکی شود وهمواره لیگ یکی بماند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
احسنت
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها