به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

مه آفرید خسروی؛ دلیل واگذاری استقلال خوزستان

مه آفرید خسروی؛ دلیل واگذاری استقلال خوزستان

خوزستان اسپورت- باشگاه استقلال خوزستان اگر سال دیگر را لیگ برتری باشد باید با مدیریت بانک ملی پا به لیگ بگذارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از خبرآنلاین، سرانجام باشگاه استقلال خوزستان تعیین تکلیف شد و به بانک ملی ایران رسید. این تیم که بخشی از دارایی های شرکت سرمایه گذاری امیرمنصور آریا بود، در پی ضبط اموال این شرکت به بانک ملی رسید.

گروه صنعتی ملی فولاد ایران؛ این شرکتی بود که به دلیل باز کردن ال سی های مختلف ، چند سال قبل خبرساز شد و ماجرای پرونده 3 هزار میلیارد تومانی از دل همین ال سی ها بیرون آمد.

حالا چند سال پس از تعیین تکلیف آن پرونده و البته اعدام مه آفرید امیرخسروی مالک این شرکت، شرکت ملی فولاد ایران به جای بدهی های بانک ملی، به این بانک واگذار شده است و باشگاه استقلال خوزستان هم بخشی از این دارایی هاست.

باشگاهی که اگر در لیگ برتر بماند ارزشی تا 12 میلیارد تومان دارد اما سقوطش آن را تا 5 میلیارد تومان کاهش قیمت می دهد. باشگاهی که حالا بخشی از سرمایه های بیت المال است.

فاضل بختیاری مدیرعامل استقلال خوزستان درباره واگذاری این تیم به بانک ملی گفته است: «برای انتقال سهام پروسه​ای وجود دارد و به این صورت است که گروه ملی فولاد ایران که صاحب سهم باشگاه است، سهام عمده​اش که بالغ بر 67 درصد است، به بانک ملی ایران واگذار شده است. بر این اساس کل اموال و دارایی​های گروه ملی به همین نسبت به بانک ملی واگذار می‌شود و علت هم این است که مراجع قضایی امتیاز باشگاه را به عنوان بخشی از مطالبات بانک ملی ایران به این بانک واگذار کرده‌اند. به هر حال گروه ملی ارزش​گذاری شده و می​توان گفت که کل شرکت واگذار شده است و باتوجه به این‌که این شرکت دارایی‌هایی دارد، یکی از دارایی​های آن، باشگاه است.»

این واگذاری درست مثل اتفاقی است که برای راه آهن افتاد. آنجا هم بابک زنجانی به ازای بدهی به وزارت نفت ناچار شد تیمش را به این وزارتخانه بسپاد تا زنگنه و دوستانش سه تیم مختلف در لیگ برتر داشته باشند که دو تای شان در خطر جدی سقوط هستند.

بی دلیل نیست که امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش درباره خصوصی سازی های ورزشی می گوید: «متاسفانه دراین واگذاری ها روند خوبی طی نشده و غیر از ملوان که تا به حال به مشکل نخورده، سابقه خوبی از واگذاری تیم های فوتبال نداشتیم و همه با شکست روبرو شده است.»

خوزستانی ها امیدوارند تیمی که در این استان در حال پا گرفتن است، بتواند به حیات خود ادامه دهد و برای سومین سال متوالی در لیگ برتر حضور پیدا کند.

پیامک :5000291247