به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 17
کد خبر: ۳۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

قریشی: می‌توانیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم

قریشی: می‌توانیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم

خوزستان اسپورت- رییس هیات وزنه برداری خوزستان با بیان این‌که باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا وضعیت وزنه‌برداری خوزستان روز به روز بهتر از شرایط فعلی شود گفت: پتانسیل کسب مدال‌های بیشتری را در این رشته داریم.

به گزارش خوزستان اسپورت، سیدعلیرضا قریشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته با توجه به شیوع کرونا سطح رده سنی پایه وزنه‌برداری استان دچار مشکل شد زیرا خانواده‌ها به فرزندان خود اجازه تمرین نمی‌دادند اما تلاش کردیم با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی قهرمانان رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان را حفظ کنیم.

وی افزود: امسال که شرایط کرونایی بهتر شد، مسابقات مختلفی در حال برگزاری است و حتی تعداد مسابقات‌مان از دوران قبل از کرونا نیز بیشتر شده است و برنامه‌های بسیار جالبی را تا پایان سال داریم.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: همچنین یک هفته از مسابقات لیگ برتر وزنه برداری بانوان استان را هم برگزار کردیم و مسابقات نونهالان خوزستان نیز با حضور 70 ورزشکار برگزار شد که استقبال بسیار خوب بود. امیدوارم بتوانیم باتوجه به  ضربه‌ای که کرونا به تمام ورزش کشور زده است، آسیب به وزنه‌برداری را و آن را احیا کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور نیز قرار است فینال مسابقات استانی‌مان را به صورت پخش زنده داشته باشیم تا علاقه‌مندان خیلی بیشتری جذب این رشته شوند. البته نباید قانع باشیم و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا وضعیت وزنه‌برداری خوزستان روز به روز بهتر از شرایط فعلی شود. وزنه برداری رشد کرده است اما به صورت کامل رضایت ندارم ولی تلاش می‌کنیم وضعیت رو به بهبودی برود.

قریشی عنوان کرد: امسال رضا دهدار در مسابقات آسیایی شرکت کرد و طلای یک ضرب را کسب کرد. دو ملی‌پوش از خوزستان نیز در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کردند که فاطمه حسن‌پور برای اولین بار در این رقابت‌ها به روی تخته رفت. البته هر دو وزنه‌بردار استان با توجه به این‌که تجربه لازم را نداشتند نتوانستند مقام کسب کنند اما حضورشان ارزشمند بود و این بسترسازی برای آینده است. ضمن این‌که انگیزه خوبی در سایر جوانان ایجاد می کند که بدانند می‌توانند با پشتکار به عضویت تیم‌ملی در آیند.

وی افزود: هفته آینده مسابقات بزرگسالان جهان را در ازبکستان داریم که موسوی و دهدار وزنه‌برداران خوزستانی هر دو در دسته 96 کیلوگرم این رقابت‌ها به روی تخته می‌روند. کاظمی‌نژاد هم به عنوان مدیر فنی و خود من هم به عنوان کادر برگزاری مسابقات و داور در این رقابت‌ها حضور خواهم داشت. حضور چهار خوزستانی رکوردی برای وزنه‌برداری استان است. البته ما باید تلاش کنیم تعداد ملی‌پوش‌هایمان بیشتر شود.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: واقعا تلاش گسترده ای برای رشد وزنه‌برداری بانوان استان در حال انجام است و حتی امسال سعی کردیم مسابقات بیشتری برای بانوان نسبت به آقایان داشته باشیم. وضعیت  وزنه‌برداری بانوان مسجدسلیمان به نسبت خوب است و یک ملی‌پوش هم دارند. ایذه نیز در حال رشد بوده و وضعیت خوبی است. همچنین سطح رکورد وزنه‌برداری بانوان اهواز رو به افزایش است و خوشبختانه تعداد علاقه‌مندان به این رشته بیشتر شده است. وزنه‌برداری بانوان دزفول نیز راه‌اندازی شد و شوشتر، اروندکنار و آبادان هم خوب کار می‌کند. مابقی شهرستان ها هم موظف هستند که وزنه‌برداری بانوان را با توجه به برابری جنسیتی احیا کنند. در حال تلاش برای فعال‌سازی سایر شهرستان‌ها هستیم تا سطح وزنه‌برداری بانوان رشد کند، البته فعلا سطح وزنه‌برداری بانوان مانند آقایان نیست اما نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.

وی درباره حمایت فدراسیون از این هیات نیز عنوان کرد: رییس فدراسیون علاقه خاصی به استان خوزستان دارد زیرا می‌داند خوزستان پتانسیل رشد را دارد و همیشه از خوزستان حمایت ویژه داشته است. تعداد خوزستانی‌های صاحب کرسی در فدراسیون نیز از سایر استان ها بیشتر است. همچنین با توجه به مصوباتی که وزارت ورزش برای فدراسیون ‌ها مشخص کرده است،‌خوزستان هم مانند سایر استان‌ها از حمایت مالی بهره‌مند می‌شود. علی مرادی و مدیر کل ورزش خوزستان همیشه از برنامه‌های هیات وزنه برداری استان حمایت کامل داشته‌اند و بهترین کمک‌ها را دریافت می‌کنیم و این پتانسیل را داریم که مدال‌های بیشتری در  کسب کنیم. همچنین از هیات‌های شهرستان، ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان بابت کمک به رشد وزنه‌برداری استان تشکر می‌کنم.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها