به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۳۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

راه نجات تیم نفت آبادان از دیدگاه مسعود رضائیان

راه نجات تیم نفت آبادان از دیدگاه مسعود رضائیان

خوزستان اسپورت- مدیرعامل اسبق باشگاه فولاد خوزستان که چند سالی به‌عنوان قائم مقام در باشگاه صنعت‌نفت آبادان حضور داشته است، راهکار نجات این باشگاه پرطرفدار آبادانی را واگذاری آن به پالایشگاه آبادان دانست.

به گزارش خوزستان اسپورت، مسعود رضائیان در گفت‌وگو با میزان در مورد شرایط نامناسب باشگاه صنعت نفت پس از استعفای دسته جمعی اعضای هیئت مدیره این باشگاه اظهار داشت: در گذشته هم هیچگاه واکنشی نسبت به استعفا‌ها ندیدم. از این رو نمی‌توان کاری کرد و باید منتظر واکنش بالادستی‌های باشگاه که در شرکت ملی پالایش و پخش هستند بمانیم.

وی در مورد این که چرا علی‌رغم وعده‌ها این باشگاه به پالایشگاه آبادان واگذار نشد تصریح کرد: این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که پالایشگاه آبادان نیمه خصوصی و نیمه دولتی شود. مدیران این باشگاه در پی واگذاری بودند چرا که تیم به آبادان می‌آمد و می‌دانستند تیم دیگر زیر نظر شرکت ملی پالایش و پخش نیست و فقط زیر نظر پالایشگاه است. در این صورت این پالایشگاه بود که می‌دانست با این تیم چه کند، چطور هزینه‌ها را تامین کرده و از چه راه‌هایی به شکل غیر مستیقیم پول تزریق کند. اغلب چنین پروسه‌های انتقالی طولانی است و تا کنون اتفاق هم نیفتاده است.

قائم مقام باشگاه صنعت نفت با اشاره به دیگر فعالیت‌های پالایشگاه آبادان در زمینه ورزش حرفه‌ای تاکید کرد: تیم بستکبال آبادان هم زیر نظر همین شرکت است و هزینه خوبی می‌کنند هم بازیکن خارجی می‌آورند و هم بازیکنان خوب داخلی جذب می‌کنند. مشخص است که به خوبی هزینه می‌کنند. البته بحث فوتبال متفاوت است. من فکر می‌کنم در بسکتبال حرفه‌ای قانون منع حمایت دولتی نداریم و فقط در فوتبال اینچنین است!

رضائیان با انتقاد از تبعیض به وجود آمده ادامه داد:به خاطر دارم زمانی استعلامی شد و پرسیدند منظور شما از ورزش حرفه‌ای چیست و جواب گرفتند منظور فوتبال لیگ برتر است. از این رو وقتی سقوط می‌کنیم به بهشت می‌رویم و وقتی صعود می‌کنیم وارد جهنم می‌شویم. البته من به نامه وزیر در این خصوص واقف هستم، ولی یا نگاهشان عوض شد یا نادیده گرفته شد. به هر حال شرایط فقط برای فوتبال بد شد.

وی بلاتکلیفی هر ساله این باشگاه را آسیب رسان عنوان کرد و گفت: من معتقدم سازمانی باید مسئولیت این تیم را برعهده بگیرد و بودجه‌ای برای این تیم مشخص کند. اصلا مهم نیست چقدر بودجه در نظر می‌گیرند مهم این است که توان پرداخت آن را داشته باشند. در چنین شرایطی ما بر اساس آنچه در دست داریم برنامه ریزی می‌کنیم. وقتی نمی‌داینم چقدر بودجه داریم و اصلا چه زمانی به پول می‌رسیم تیم بهم می‌رسد. در حالی که اگر حتی بودجه کم را در تاریخ‌های مشخص به تیم‌ها و در نتیجه به بازیکنان پرداخت کنیم دیگر تداخلی بوجود نمی‌آید و باشگاه و بازیکن و مربی بهم نمی‌ریزد. شاید به همین دلیل است که مدیران باشگاه نسبت به این عدم واگذاری اعتراض داشتند.

قائم مقام باشگاه صنعت نفت ادامه داد: این که قرار است کی و چقدر هزینه کنید، چه کسی و تا چه میزان قرار است پول تزریق شود و چه برنامه ریزی و یارگیری می‌توانید برای تیم داشته باشید از جمله سوالاتی است که ذهن مدیر را درگیر می‌کند. در نتیجه من فکر می‌کنم چه عیسی زاده بماند و چه مدیر جدید بیاید با وجود ابهامات مالی وقت در حال از دست رفتن است. این مشکل همیشه به تیم ما لطمه زده است. ما هر چقدر هم تیم را خوب ببندیم زمانی که از دست می‌رود به تیم آسیب می‌زند. در نتیجه تنها راه نجات این تیم از دغدغه‌ها وابستگی به پالایشگاه خودشان است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
3
مگه قرار نبود تیم بره زیر پوشش پالایشگاه هیچ شخصی نیست بیاد جواب بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
1
استاد رضاییان قائم مقام محترم باشگاه صنعت نفت آبادان فرمایشات حضرتعالی کاملن صحیح می باشد کاش در بکارگیری افراد متخصص و فوتبالی ب اصطلاح قانون منع غیرنفتی بودن را کنار بگذارند و مانع تراشی نکنند وقتی همه اعضا ومدیران کارمند وزارت نفت باشند اتوماتیک بله قربانگویی قانون رایج میشود بهتراست ازافراد واجد شرایطی که کارمند وزارت هم نیستند درراه قویتر کردن مدیریت بهره ببرید ملاکتان شایسته سالاری باشد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
1
سلام
فقط حرف حرف و حرف . بنده بعنوان یک هوادار از پارسال که تحت پوشش قرار گرفتن صنعت زیر نظر پالایشگاه مطرح شد تا همین امروز این موضوع را بدفعات توی همین سایت یادآوری کردم و گفتم اگه قراره کاری صورت بگیره نگذارید توی پایان فصل ولی کو گوش شنوا !!؟؟ اون نمایندگان مجلسی که فقط برای دل خوشی مردم یک شهر این مطلب رو مطرح کردند الان کجایند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
1
کاش امکانش باشه خوده شما مدیرعامل صنعت بشوید چون هواداران ب تخصص وتوانایی شما علاقمند هستن
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
مسئله از زمان ترامپ و تحریم های نفتی شروع شد که ایران با کمبود بودجه شدید مواجه شد کمبود بودجه ای که در نهایت در حدود صد و پنجاه هزار میلیارد دولت قبلی با ندانم کاری و ضعف شدید در سیاست خارجی به مردم و دولت فعلی تحمیل کرد به همین خاطر نمایندگان مجلس برای محدود کردن و کم کردن هزینه ها ناچارا از خیر تیم داری گذشتند حذف کردن تیم کذائی نفت تهران که هواداری هم نداشت ساده بود ولی قضیه برای نفت آبادان و مسجدسلیمان فرق می کرد به همین خاطر جهت راضی نگه داشتن هواداران دوتیم مجبور به کمک به شکل تزریق قطره ای پول و کج دار مریض رفتار کردن شدند مسئله اینجاست که از نظر بنده پالایش نفت و شرکت نفت و هر چی مربوط به نفت است زیر نظر وزارت نفت هستند که اون قانون عدم تخصیص بودجه به تیم های نفتی را وضع کرده و شرکت نفت نباید خصوصی شود چون به حرف ساده است تصور کنید یک چی چی زاده پولدار ، شرکت نفت یک کشور را بخرد اولین کاری که می کند پول پالایش و یا فروش نفت را بدون واهمه و بصورت رسمی منتقل می کند به حساب شخصی خود در خارج و هیچ ارگانی هم هیچ کاری نمی تواند بکند ضمن اینکه خیلی راحت تر از دولت می تواند بگوید که من تیمداری نمی کنم ، مورد بعدی اینکه تیم های نفتی صنعتی ترین تیم های حال حاضر لیگ برترند آنوقت وزارت نفت اونها را رد می کند و پول نفت را خرج هزینه های سرسام آور سرخابی ها می کند تحت عنوان اینکه این دو تیم دولتی هستند این یعنی عذر بدتر از گناه ، در هر حال اکنون که تحریم ها برداشته شده ، و تیم های ایران هم حرفه ای و درامد زا نیستند بهتر است که دولت اگر بودجه ای به ورزش و فوتبال اختصاص می دهد اون بودجه بصورت مساوات بین تیم ها تقسیم شود و بین تیمهای سرخابی ودیگر تیم ها تبعیض قائل نشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
3
تحریم فقط یک بهانه فریبکارانه برای ستم مضاعف ب آبادان و مسجدسلیمان بود گویا این بهانه فقط برای فوتبال آبادان بود این دروغ بزرگ را خودشان هم باور نداشتن
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
صددرصد موانع قانونی زیادی باعث وضعیت کنونی شده و حتمن یکی ازراههای برون رفت ازاین وضع اتصال قانونی ودائمی (صنعت) واحد مستقلی مثل پالایشگاه است بنظرمیرسه مانع زدایی باید چندسویه باشد هم ازطرف وزارت وهم ازطرف سایر افراد و ارگانهای تصمیم گیر و تصمیم ساز البته با توجه کامل ب حقوق وتمایل هواداران که ب زبان مالکین اصلی باشگاهند اما درعمل دائم نادیده گرفته میشوند اکنون بایستی ازتمام ظرفیتها وافکار در جهت برون رفت واقعی و مطلوب استفاده گردد بقول معروف زمان تسویه حساب شخصی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
یک پرسش از قائم مقام محترم صنعت نفت دارم چرا وچگونه است تمام محصولات آکادمی وتک تک جوانانی که کلی براشون هزینه پرورش شده و معروف ولیگ برتری شدن اینقدر ساده وراحت بی آنکه هیچ هیچ سودی عاید باشگاه شود مفت رفتن و میروند چرا درصنعت اینگونه است
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
کاش هیئت مدیره جدید عاقل باشند وآقای رضاییان را بعنوان مدیرعامل باشگاه صنعت نفت انتخاب بکنند حداقل مشکلات مدیریتی و تصمیمات اشتباه تمام میشود (انشاالله)
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها