به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۳۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
صعود آسیایی تیم شاهین اهواز در چنین روزی

روزی که شاهین اهواز انتقام پرسپولیس را گرفت

جشن صعود آسیایی شاهین اهواز در چنین روزی


خوزستان اسپورت- تیم‌فوتبال شاهین اهواز 32 سال پیش در چنین روزی به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم دوست داشتنی شاهین اهواز که در دهه شصت شمسی خاطرات شیرینی را برای فوتبالدوستان دیار کارون رقم زد، تنها تیم باشگاهی تاریخ فوتبال خوزستان محسوب می‌شود که به جمع هشت تیم برتر باشگاه‌های آسیا رسیده است.

شاهینی‌ها 32 سال پیش در چنین روزی (چهارم مردادماه) در یک بازی سرنوشت‌ساز مقابل تیم محمدان بنگلادش قرار گرفتند. سفیدپوشان اهوازی دو بازی ابتدایی را با برد پشت سر گذاشته بودند و برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا می‌بایست تیم محمدان بنگلادش را مغلوب می‌کردند. محمدان بنگلادش تیمی بود که شادروان ناصر حجازی هدایت آن را برعهده داشت و یک سال قبل از این بازی توانسته بود تیم پیروزی تهران (پرسپولیس) را شکست دهد و قرمزپوشان تهرانی را حذف کند.

بیش از سی هزار تماشاگر خوزستانی در هوای نفس‌گیر روز چهارشنبه 4 مردادماه 68 به استادیوم تختی اهواز آمدند تا جشن صعود را برپا کنند. هنگامی که تلاش مهاجمان شاهین برای فتح دروازه محمدان بنگلادش نتیجه نداد، سیاوش بختیاری‌زاده مدافع چپ شاهین قفل دروازه حریف را گشود.

سیاوش بختیاری‌زاده، مدافع چپ کلاسیک اهوازی‌ها علاوه بر کارهای دفاعی، بعنوان گل‌سازترین و گلزنترین مدافع خوزستان شناخته می‌شد. بختیاری‌زاده ضمن اینکه با نفوذ و ارسال‌های خطرناکش برای مهاجمین گل‌سازی می‌کرد، هرگاه بازی‌های تیمش گره می‌خورد با نواختن ضربات ایستگاهی یا ضربات پنالتی دروازه حریفان را می‌گشود. این بار هم سیاوش بختیاری‌زاده پیام‌آور شادی برای فوتبال خوزستان شد و اواسط نیمه دوم مسابقه شاهین و محمدان بنگلادش دروازه حریف را با یک ضربه ایستگاهی تماشایی از پشت محوطه جریمه فرو ریخت و شاهینی‌ها در میان شادی هزاران تماشاگر خوزستانی جشن صعود را برپا کردند.

شاهین اهواز با مربیگری کرامت‌الله برهمن و سرپرستی شادروان هوشنگ عبدی‌زاده به جمع هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کرد. شاهین در مرحله یک‌چهارم نهایی که در کشور اندونزی برگزار شد، جدال سختی با تیم‌های لیائونینگ چین، الرشید عراق و پلیت جایا اندونزی داشت. شاهینی‌ها گرچه نتوانستند به نیمه نهایی آسیا صعود کنند، اما تنها تیم تاریخ فوتبال خوزستان محسوب می‌شوند که تا مرحله یک چهارم نهایی آسیا پیش رفته و در جمع هشت تیم برتر قاره کهن حضور داشته‌اند.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم شاهین اهواز به مرور زمان تضعیف شد و از سطح فوتبال ایران کنار رفت تا جایی که چند روز پیش از لیگ برتر خوزستان به لیگ دسته اول استان سقوط کرد اما خاطرات این تیم دوست داشتنی برای همیشه در اذهان فوتبالدوستان قدیمی‌تر دیار کارون باقی مانده است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
محمد حلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
6
هنوز هم به شاهین اهواز دوست داشتنی افتخار میکنیم... امیدوارم یک اسپانسر قوی و دلسوز پیدا کنن به همراه استقلال اهواز..از تیمهای ریشه دار و هوادارای متعصبی که دارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
5
یادش بخیر شاهین و استقلال اهواز شناسنامه فوتبال اهواز و خوزستان ، انشاالله مجددا روزی شما را در سطح اول فوتبال کشور ببینیم .نام قشنگ این تیمها هرگز نمی میرد وهمیشه جاودان هستند. به امید روزی که برگردید
علی
|
United States of America
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
5
جای شاهین اهواز خالیه واقعا تو لیگ کشوری امیدوارم سیاوش بختیاری زاده اسطوره باشگاه شاهین و بقیه همبازیاش یه فکری بحال شاهین اهواز کنن و با جذب یه اسپانسر قوی باز هم اسم بزرگ شاهین رو در آسمان ایران و آسیا به پرواز در بیارن
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
5
یادش بخیر ورزشگاه تختی اهواز را براي اين مسابقات خیلی خوب آماده کردن حتی چمنش را رنگ و طرح دادن
تمام مسابقات برای اولین بار زیر نور برگزار شد
اگر اشتباه نکنم بلیط بازی ها 50 تومان بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
3
یادش بخیر عجب بازی و پر تماشاگری بود من همون روز بودم داخل ورزشگاه حتی تماشاچی هم رفته بودن بالای دکل نورافکن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
3
با سلام به خوزستان اسپورت
چطوری فیلم بازی شاهین اهواز را تهیه و نگاه کنیم که خاطرهامون باز زنده بشه ؟
مدیر پایگاه
با سلام
متاسفانه فیلمی از مسابقات در دسترس نیست.
عشق اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
3
به اميد بازگشت 3 تيم بزرگ اهواز شاهين، جنوب و استقلال به سطح اول فوتبال كشور
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها