به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

شریفات: خوزستان در مینی فوتبال موفق می‌شود

شریفات: خوزستان در مینی فوتبال هم موفق می‌شود

خوزستان اسپورت- رئیس کمیته مینی فوتبال هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که خوزستان در مینی فوتبال نیز می‌تواند برند شود، گفت: پتانسیل و امکانات موجود و نیز علاقه‌مندی خاص مردم خوزستان به فوتبال، باعث شده که خوزستان در مینی فوتبال هم بتواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

به گزارش خوزستان اسپورت، علی شریفات در گفت و گو با ایسنا با بیان این‌که در سال ۲۰۰۸ فدراسیون جهانی مینی فوتبال به صورت  یک فدراسیون مستقل در جمهوری چک تاسیس شد، اظهار کرد: فعالیت‌های این فدراسیون تداخلی با فدراسیون جهانی فیفا نداشت و این رشته نیز خیلی زود با استقبال بیشتر اهالی فوتبال مواجه شد و تاکنون ۱۴۰ کشور جهان به عضویت آن در آمده یا درحال پیوستن به این فدراسیون هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل فدراسیون مینی فوتبال تمام مسابقات این رشته در قالب تیم‌های ۵ به ۵ تا ۸ به ۸، با این تفاوت که مسابقات جام جهانی به صورت ۶ به ۶ برگزار می‌شود، به انجام می‌رسند. از این رو نیز مسابقات در سراسر جهان تحت پوشش قوانین و مقررات این فدراسیون درآمده و علاوه بر مسابقات قاره‌ای، رقابت‌های جام جهانی مینی فوتبال نیز هر ۲ سال یک ‌بار برگزار می‌شود. سه دوره جام جهانی در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به ترتیب به میزبانی کشورهای آمریکا، تونس و استرالیا برگزار شده است.

رئیس کمیته مینی فوتبال هیات ورزش‌های همگانی خوزستان ادامه داد: فعالیت این رشته در کشور از آذرماه سال جاری و در خوزستان نیز از دی‌ماه شروع شد و در حال حاضر کمیته‌های شهرستانی تشکیل و فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرده‌اند. همچین درصدد هستم ضمن برگزاری مسابقات نسبت به برگزاری دوره‌های مربیگری در سال جدید اقدام کنیم. دوره های مربیگری رشته مینی فوتبال دارای سطح سه، سطح دو و سطح یک است.

وی با بیان این‌که خوزستان در مینی فوتبال نیز می‌تواند برند شود، گفت: پتانسیل و امکانات موجود و نیز علاقه‌مندی خاص مردم خوزستان به فوتبال، باعث شده که خوزستان در مینی فوتبال هم بتواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. البته به شرطی که بتوانیم از توان و ظرفیت موجود استفاده لازم را داشته باشیم. ما درصدد هستیم این رشته را به شکل واقعی در استان رشد و توسعه دهیم و مربی و داور نیز پرورش دهیم و در مجموع کار را نظام‌مند کنیم. وجود مخاطب و علاقه‌مندان زیاد به رشته مینی‌فوتبال در خوزستان، به سرعت کار و پیشرفت در این رشته کمک شایانی می‌کند.

شریفات بیان کرد: خوزستان همان‌طور که در فوتبال سهم بزرگی در کشور دارد، در مینی فوتبال نیز می‌تواند به موفقیت‌های بسیار خوبی دست پیدا کند. جدا بودن فدراسیون‌های فوتبال و فدراسیونی که مینی‌ فوتبال تحت نظارت آن کار می‌کند، می‌تواند در پیشرفت آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر حمایت مسئولان در امر راه‌اندازی و گسترش مینی فوتبال، عنوان کرد: آقای حاجتی رییس هیات ورزش‌های همگانی و خانم شهنی و آقای محمدزاده به ترتیب نایب‌رییس و دبیر این هیات همکاری و تلاش بسیاری برای راه‌اندازی و رونق بخشیدن به این رشته در استان خوزستان داشته‌اند که جا دارد از حمایت و پشتیبانی آن‌ها برای توسعه این رشته جذاب تشکر کنم.

مینی فوتبال چهار داور دارد (دو داور وسط قضاوت مسابقه و دو داور سوم و چهارم کنترل داوران اصلی را برعهده دارند). زمان بازی نیز دو نیمه ۲۵ دقیقه‌ای و ابعاد زمین شامل طول ۴۶ -۵۰ متر و عرض ۲۶ -۳۰ متر است و در چمن طبیعی، مصنوعی و خاکی می‌توان مسابقات آن را برگزار کرد. همچنین اندازه دروازه در این رشته شامل ارتفاع ۲ متر و عرض ۴ متر، فاصله نقطه پنالتی تا خط دروازه ۷ و نیم متر و محوطه جریمه ۷ در ۱۴ متر است. توپ آن نیز سایز توپ فوتبال و تعویض بازیکنان ذخیره به صورت نامحدود است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
شما فوتبالتون درست کنید خوزستان یک تیم مستقل موفق نداره درستش کنید مینی فوتبال پیش کش
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها