به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

کاهش تعداد بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران

کاهش تعداد بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران

خوزستان اسپورت- تعداد بازیکنان خارجی لیگ برتر فوتبال ایران برای نیم‌فصل دوم به 11 بازیکن کاهش یافته است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، هیات رییسه سازمان لیگ چندی پیش مصوب کرد که در فصل 1399-1400 لیگ برتر ایران عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه‌ها ممنوع شود و فقط بازیکنانی که با باشگاه‌ها قرارداد دارند می‌توانند قرارداد خودشان را تمدید کنند.

این در حالی است که هر تیم سهمیه 3 بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی (در مجموع 4 بازیکن) را دارد و ممنوعیت این قانون سبب شده است تا تعداد بازیکنان خارجی روز به روز در فوتبال ایران کمتر شود.

صبح امروز (سه‌شنبه) محسن الغسانی مهاجم اهل کشور عمان با حضور در دفتر باشگاه سپاهان و پس از دیدار و توافق با محمدرضا ساکت، مدیرعامل این باشگاه به همکاری خود با سپاهان پایان داد. او جدیدترین خارجی است که از لیگ ایران می‌رود تا تعداد بازیکنان خارجی لیگ به 11 بازیکن کاهش پیدا کند.

هر چند بعضی از بازیکنان خارجی کیفیت فنی لازم را نداشتند، ولی این ممنوعیت سبب شده است تا از جذابیت‌های لیگ کاسته شود. بازیکنانی مثل فابیو جانواریو، عماد رضا، ابراهیم توره، ادینیو، شیمبا، بشار رسن، تیام، دیاباته، کولیبالی، پاتوسی، کی‌روش استنلی و ... در این سال‌ها باعث بالا رفتن کیفیت لیگ ایران شده‌اند و این قانون بیش‌تر باعث متضرر شدن تیم‌هایی می‌شود که بازیکنان خوب خارجی جذب می‌کردند تا در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیرند.

در حال حاضر وضعیت هروویه میلیچ مدافع کروات استقلال مشخص نیست و در صورتی که این بازیکن را نیز جدا شده بدانیم، تنها 11 بازیکن خارجی در فصل جاری لیگ برتر هستند که به شرح زیر در هفت تیم حضور دارند.

فولاد خوزستان: لوسیانو پریرا (برزیل)، موسی کولیبالی (مالی)، آیاندا پاتوسی (آفریقای جنوبی)

استقلال تهران: شیخ دیاباته (مالی)

گل گهر سیرجان: گادوین منشا (نیجریه)

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشویچ (کرواسی)

سپاهان اصفهان:‌ کی‌روش استنلی (برزیل)، گیورگی گولسیانی (گرجستان)

تراکتور تبریز: عکاشه حمزاوی (الجزایر)

ذوب آهن اصفهان: دارکو بیدوف (صربستان) و ایوان مارکویچ (صربستان)

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها