به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۳۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

کاکاحاجی: برای یک انتقاد شش ماه محروم شدم

کاکاحاجی: برای یک انتقاد شش ماه محروم شدم

خوزستان اسپورت- مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران با انتقاد از وضعیت فعلی این رشته در خوزستان و تعلل در برگزاری انتخابات ریاست هیات کشتی استان، گفت: این‌که اکنون سرپرست هیات، کاندیداهای خاص را با خود به شهرستان‌های مختلف می‌برد، اصلا کار درستی نیست و این نشان می‌دهد که انتخابات پیش‌رو کاملا مهندسی شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، عبدالکریم کاکاحاجی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گله‌مندی از بلاتکلیفی هیات به واسطه اداره شدن توسط سرپرست، اظهار کرد: سرپرست کسی است که می‌آید تا انتخابات را برگزار کند، نه این‌که بیاید هیات را مدیریت کند و انتخابات را به سمت و سویی جهت‌دار هدایت کند. سرپرست باید بی‌طرف باشد و بدون هیچ اغراض و هدفی در آینده، انتخابات را برگزار کند اما شرایط فعلی نشان می‌دهد که آقای صاحب سرپرست هیات، خودش می‌خواهد ماندگار شود و هیات را مدیریت کند یا دستی در مدیریت آن داشته باشد. من هم مدتی پیش در اعتراض و انتقاد به این موضوع گفته بودم که انتخاب پیش‌رو مهندسی شده است که من را به مدت شش ماه محروم کردند.

چرا سرپرست هیات، نامزدهای انتخاباتی را با خود به شهرستان‌ها می‌برد؟
وی ادامه داد: به نظرم سرپرست باید بی‌طرف باشد، نه فردی را که جزو کاندیدا است با خود به شهرستان‌ها ببرد و روی اهداف خودشان کار ‌کند. این کارها قاعدتا خلاف قوانین و اساس‌نامه‌ای است که برای برگزاری انتخابات وضع شده است. سرپرست آمده است، انتخابات را برگزار کند نه با اهداف دیگری به شهرستان‌ها سرکشی کند. چرا باید سرپرست هیات، نامزدهای انتخاباتی را با خود به شهرستان‌ها ببرد؟ این نشان دهنده چیست؟

این مربی کشتی گفت:‌ زمانی که انتخابات هیات‌ها برای تعیین پنج شهرستان شرکت کننده در مجمع برگزار شد، من گفتم انتخابات مهندسی شده است چرا که افرادی که باید انتخاب و حق رای داشته باشند که شهرستان‌های آن‌ها از نظر کشتی فعال باشند. مثلا چرا شهرهای فعالی مانند دزفول و اندیمشک حق رای ندارند در حالی که اندیمشک صاحب قهرمان المپیک و قهرمان جهان است و بیشتر کشتی‌گیران فرنگی ما اندیمشکی هستند و جالب است که به اندیمشک حق رای ندادند.

شش ماه محرومیت به خاطر یک اظهارنظر
وی درباره محرومیت شش ماهه‌اش به خاطر یک اظهارنظر، افزود: وقتی اعلام کردم که انتخابات مهندسی شده است، من را به مدت شش ماه محروم کردند و یک نامه نیز به فدراسیون و آموزش و پرورش و یک نامه هم به شرکتی که با آن‌ها قرارداد داشتم، ارسال و این موضوع را به آن‌ها اعلام کردند. جالب است که هیات استان من را محروم کرده است، در صورتی که اگر محرومیتی هم باشد باید توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان انجام شود.

سرپرست هیات چگونه می‌تواند من را محروم کند؟
کاکاحاجی ادامه داد: در پیگیری‌هایی که من از طریق اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان داشتم، آن‌ها به من گفتند از هیات شکایت کن زیرا هیات نمی‌تواند من را از موقعیت شغلی‌ام (معلمی) اخراج کند. نزدیک به ۲۵ سال است که مربیگری می‌کنم و نزدیک به ۱۵ سال نیز عضو تیم‌ملی بودم و مدال‌های آسیایی دارم. در المپیک هم کشتی گرفتم و در تمامی رده‌های سنی تیم‌ملی مربی بودم. آیا این حرکت توهین نیست که فقط به خاطر یک انتقاد من را محروم کردند؟ ما در کشوری آزاد زندگی می‌کنیم که می‌توانیم انتقاد کنیم اما آقای صاحب چگونه می‌تواند من را محروم کند؟

وی با تاکید بر این‌که تکلیف ریاست هیات کشتی خوزستان باید مشخص شود، عنوان کرد: کاری که زمان ببرد قطعا حرف‌های مختلفی از آن شنیده می‌شود و حرف و حدیث پیش می‌آید. اگر در فرصت زمانی که قبلا مشخص کرده بودند، انتخابات برگزار می‌شد، دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

بسیاری از بزرگان کشتی از وضعیت فعلی ناراحت هستند
این مربی کشتی فرنگی تاکید کرد: اکنون نیز با وجود حرف‌هایی که در فضای مجازی در خصوص هیات فعلی کشتی گفته می‌شود، ثابت شده که حرف من درست بوده است. متاسفانه کشتی روند خوبی ندارد و بسیاری از بزرگان کشتی از این وضعیت ناراحت هستند و کشتی‌گیرانی که به مسابقات یا اردوها اعزام می‌شوند، از وضعیت گله‌مند هستند زیرا هیچ کسی از هیات با آن‌ها ارتباط ندارد و هیات فقط یک نامه به آن‌ها می‌دهد که به اردو دعوت شده‌اید و بعد هم آن کشتی‌گیر را رها می‌کند.

به نظرم انتخابات کاملا مهندسی شده است
وی در پاسخ به این سوال که رییس آینده هیات کشتی خوزستان باید دارای چه مشخصه‌هایی باشد تا کشتی به روزهای خوب گذشته برگردد؟ گفت: اگر قرار باشد، فردی که با کشتی آشنا نیست و متخصص این رشته نیست، سکان‌دار کشتی استان شود، چگونه می‌تواند آن را مدیریت کند؟ در صورتی که این انتخاب قشنگ نیست و ما افرادی را داریم که در کنار این‌که می‌توانند اعتبارات همراه خود بیاورند، تخصص هم دارند و آشنا با کشتی خوزستان هستند. استانی که در رشته فرنگی جزو قطب‌های کشور است، چگونه می‌تواند افرادی که توانایی مدیریت دارند را کنار بزند؟ به نظر من این‌که سرپرست هیات کاندیداهای خاص را با خود به شهرستان‌های مختلف می‌برد، اصلا کار درستی نیست و این نشان می‌دهد که انتخابات کاملا مهندسی شده است. من از همان اول نیز با این مدیریت موافق نبوده‌ام. ما به دنبال این هستیم که فردی بر سر کار بیاید که از جنس خود کشتی باشد و کارنامه خوبی هم داشته باشد. زیرا این افراد می‌توانند هم کشتی آزاد و هم کشتی فرنگی را به روزهای خوب خود برگردانند. انتخابات باید کاملا آزادانه برگزار شود.

کاکاحاجی گفت: خوزستان در کشتی آزاد بسیار ضعیف است و عملاً هیچ برنامه‌ای نداریم. خوشبختانه یکی از نوجوانان کشتی آزاد استان به اردوی تیم‌ملی دعوت شده است. این کشتی‌گیر باید حمایت شود و باید برای این رشته در استان برنامه‌ریزی داشته باشیم که متأسفانه تا الان برنامه‌ای نداشته‌ایم.

درخواست از ریاست فدراسیون برای ساماندهی کشتی خوزستان
وی در پایان نیز با درخواست از رییس فدراسیون برای ساماندهی به وضعیت کشتی خوزستان، ادامه داد: ما از آقای علیرضا دبیر انتظار داریم و خواهشمندیم که به وضعیت کشتی استان ورود کند و تکلیف ریاست کشتی خوزستان را مشخص کند زیرا کشتی خوزستان، جزو استان‌های کلیدی کشور است. آقای دبیر در حق کشتی استان لطف کند و ما را از بلاتکلیفی خارج کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
قهرمان کشتی ایران و آسیا اقای کاکاحاجی افتخار خوزستان هستید حیف که با پیشکسوتان و قهرمانهای استان چنین برخوردهای زشتی میشود.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها