به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۳۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

تارتار: فوتبال ایران پنجاه سال به عقب برگشت

تارتار: این حرکات برای پنجاه سال پیش است

خوزستان اسپورت- سرمربی پیکان گفت که با حرکت فولاد در تغییر خط‌کشی زمین برای جلوگیری از اوت‌های بلند خودروسازان، فوتبال ایران 50 سال به عقب برگشت.

مهدی تارتار در گفت‌وگوی پخش زنده رادیویی درباره نتایج تیم فوتبال پیکان در هفته‌های گذشته گفت: پیکان سال گذشته در روز آخر در لیگ برتر ماند و 60 تا 70 درصد بازیکنان فصل گذشته از پیکان جدا شدند. باشگاه بازیکنان تأثیرگذاری چون مغانلو، واسعی، موسوی، امامعلی و حمودی را از دست دادیم و تیم بسیار ارزانی بستیم. 20 تا 30 درصد این تیم را خودم بستم و 70 درصد پیکان توسط کادر فنی قبلی بسته شده است. روز گذشته (شنبه) هفت بازیکن ما که در طول 90 دقیقه بازی کردند، محصول آکادمی خودمان بودند. این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه مقابل تیم بزرگ فولاد، به یک جوان 19 ساله بازی داده است، خاطرنشان کرد: این موضوع دستاوردی بزرگ برای ماست. تغییرات زیادی داشتیم و بازیکنان ما خیلی جوان هستند که به گفته کارشناسان، عملکرد خوبی داشته‌اند. با این حال توقع بیشتری از کادر و بازیکنان پیکان دارم و باید جایگاه بهتری کسب کنیم.

مهدی تارتار در مورد جابجا شدن خط‌کشی کنار زمین ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان تصریح کرد: همگان دیدند چه اتفاقی افتاد و ما با اتفاق دیروز، 50 سال به عقب برگشتیم. اینگونه مسائل باعث ننگ و آبروریزی کشورمان است. چون شبکه‌های خارجی هم فوتبال ایران را دنبال و اینگونه اتفاقات را بررسی می‌کنند. تاکنون چنین چیزی ندیده بودم و این مسئله، قدرت تیم ما را نشان می‌دهد. دوستانی که از تاکتیک اوت‌دستی پیکان انتقاد می‌کنند، چرا از آن می‌ترسند؟ نمی‌دانید چه باتلاقی کنار زمین درست کرده بودند و ما مجبور شدیم پلاستیک بیندازیم تا کفش‌های ما وارد گِل نشود.

«تأسف می‌خورم و نمی‌دانم چه بگویم. به‌عنوان یک ایرانی در دنیا شرمنده شدم.» وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: فولاد باشگاهی بزرگ است و سابقه قهرمانی در ایران و بازی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. این اتفاقات زیبنده فوتبال ما نبود و باید به سعید آذری تبریک بگویم که عذرخواهی کرد. او شجاعت خود را نشان داد و می‌دانیم شخصیت و کلاس کاری‌اش اینقدر بالاست که از اتفاق رخ داده مطلع نبوده است. آذری بزرگی خود را نشان داد، اما انتظار داشتیم کسانی که این کار را کردند عذرخواهی کنند، نه اینکه از تاکتیک تیم مقابل ایراد بگیرند. اگر تاکتیک ما ایراد دارد، این کارها چییست؟ به‌عنوان یک ایرانی از این اتفاق خیلی ناراحت هستم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که چگونه متوجه جابجایی خطوط زمین شده است، بیان کرد: هر زمانی که وارد ورزشگاه می‌شوم، با قدم خودم و معیاری که دارم، ورزشگاه را اندازه می‌گیرم. من نصف خطوط طولی و عرضی را می‌گیرم و دیدم که زمین به طرز وحشتناکی بزرگ است. وقتی دقت کردیم، متوجه شدیم جای خط قبلی مانده و عرض زمین را از هر طرف به اندازه دو متر بزرگ کردند. این موضوع اشکال نداشت، اما این باتلاق و کاور کنار زمین بد بود که بازیکن ما نتواند دورخیز و توپ را پرتاب کند.

تارتار با تشکر از ناظر بازی گفت: ما بلافاصله نزد حسین شمس رفتیم و گفتیم این  اندازه قانونی نیست. اندازه زمین به همه تیم‌ها ابلاغ شده و حداکثر عرض زمین باید 68 متر باشد، اما عرض زمین شهدای فولاد بیش از 75 متر بود. گفتیم با این شرایط نمی‌توانیم بازی کنیم که برای حل این مشکل اقدام کردند.

وی درخصوص اینکه گفته شد زمین ورزشگاه برای انطباق با استاندارد لیگ قهرمانان آسیا بزرگ شد، اظهار داشت: این یک توجیه مضحک و خنده‌دار است. چگونه این کار را مقابل تیمی که به‌خوبی اوت می‌اندازد، انجام دادند؟ آنها چگونه سازمان لیگ را مطلع نکردند و کاورهای کنار زمین چه بود؟ یعنی اوت‌های ما اینقدر ترسناک است؟ چه چیزی را قبول کنیم؟

سرمربی پیکان با بیان اینکه اتفاقات را همگان دیدند و قضاوت را به کارشناسان می‌سپارد، تصریح کرد: از همه مهم‌تر انتظار داریم کمیته انضباطی و سازمان لیگ به این اتفاق ورود کنند و نمی‌شود که هر کسی هر کاری می‌خواهد انجام دهد. منتظریم ببینیم چه اتفاقی از سوی کمیته اخلاق می‌افتد. فوتبال باید جوانمردانه باشد و نتیجه آن در زمین رقم بخورد.

تارتار با انتقاد غیرمستقیم از اظهارات مربی فولاد در نشست خبری خاطرنشان کرد: باید فیلتری بگذارند تا هر کسی نتواند به‌عنوان مربی در نشست‌های خبری صحبت کند. سرمربی خودش چمدان خود را برنمی‌دارد و برخی دوستان نقش «چمدان‌ببر» سرمربی را دارند. آنها هیچ بار فنی ندارند و به اصطلاح فقط چمدان سرمربی را جابجا می‌کنند. کسی که به نشست خبری می‌آید، باید سواد صحبت و کلاس نشست خبری را داشته باشد، نه اینکه آدمی «چیپ» باشد و هر چه از دهانش خارج می‌شود بگوید.

زبان باید حرمت خیلی‌ها را داشته باشد و باید حرمت دیگران را حفظ کنیم. من کلی صحبت می‌کنم. باید در صحبت‌های خود صداقت کلام داشته باشیم و کمیته اخلاق به‌خاطر نشر اکاذیب، به صحت اظهارات افراد ورود کند. باید بررسی شود یک نفر، شخصیت ورود به کنفرانس خبری را دارد یا خیر و ما خودمان شخصاً پیگیری می‌کنیم تا هر کسی هر چه خواست، نگوید. این تریبون حرمت دارد و باید آن را حفظ کرد. اگر کنفرانس‌های خبری را کنار هم بگذارید، مشخص می‌شود چه افرادی «چمدان‌ببر» هستند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
حرفی برای گفتن نداریم اقای تارتار واقعا شرمنده ایم بقول شما عرض زمین رو که زیاد کردن اشکالی نداره ولی چرا پیست کنار زمین رو خراب کردن؟ الان مصاحبه محمدی مدیر پیکان رو گوش کردم گفت 50 تا کارگر بردن از 12 شب تا 4 صبح کنار زمین باتلاق درست کنن واقعا شوکه شدم این چیزا رو شنیدم . شرکت فولاد واسه این پیست کنار زمین کلی هزینه کرد یهویی زدن خرابش کردن چمن مصنوعیهاش رو کندن پیست ورزشگاه نابود شد بخاطر چی بخاطر یه اوت دستی این ضرر مالی به ورزشگاه زدن حالا کی این خسارت میده معلوم نیست.
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
عجب لقبی استفاده کرد چمدون ببر!
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
اقای تارتار من دیروز گفتم اینکار خوزستانیها نبود و ربطی به ما نداره ما همیشه فوتبالمون قوی بوده دنبال این چیزا نبودیم شما مربی باشخصیتی هستی پارسال برا فوتبال خوزستان زحمیت کشیدی اینجا مربیگری کردی خودت میدونی خوزستانیها دنبال اینکارا نیستن و هرکس که مقصره خودش باید جوابگو باشه
افشین کهیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
سلام اقای علی فولادی این چه حرفیه یعنی کار حضرات خوزستانی نیست کار حضرات عیلاقیه
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
برادر کهیش سلام منظور من اینکه کسانی که مسئولیت باشگاه فولادو در اختیار دارن خوزستانی نیستند غیربومی هستند و اونها باید جوابگوی کارشون باشن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
جناب آقای تاتار
ضمن عذر خواهی بخاطر بی کفایتی مسئولین باشگاه فولاد ، واقعا جای جنابعالی در فولاد خوزستان خالی است اگر جنابعالی در فولاد خوزستان بودید از بکارگیری فوتبالیست های جوان بومی و اکادمی فولاد نهایت استفاده را میبردید
Rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
اقا محمد به شدت باهات موافقم مربیانی مثل تارتار یا جلالی یا فرکی اینا مربیان آکادمیک هستن و تو تیمهایی موفق هستن که پایه های خوبی داشته باشه.به هر حال تا اینجا پورموسوی و امیرحسین پیروانی هم نشون دادن که به فوتبال پایه و جوانان بها میده و امیدوارم موفق باشه.هر چند تو شرایط فعلی هم اینده روشنی برا فولاد میبینم با تقویت تو نیم فصل.
غازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
حیف به خدا بازیکنان خوزستانی نیمکت نشین باشند و بازیکنان بی کیفیت شمالی فیکس بازی کنند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
آقای کهیش عزیز نمیدانم کجایی هستی و چقدر با فوتبال و منش خوزستانی ها آشنایی داری, فوتبال این مملکت بدون خوزستان فاقد شناسنامه است و تمام تیم های ایران از فوتبال خوزستان ارتزاق می کنند. این حرکتی که از طرف مجموعه مدیریتی و کادر فنی فولاد صورت گرفته است قطعا به این خاطر است که اینها اتفاقا خوزستانی نیستند و ما هم نمیدانیم این آقایان با چه منطق و رانتی زمام فولاد خوزستان را بدست گرفته اند!؟
کار فولاد به جایی رسیده که در زمین خودش برای پیکان تله گذاری می کند!!! ای وای بر این ننگ و خفت و ذلت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
آقای تارتار یک شبه و آن هم برای اضافه کردن ۵ متر به عرض زمین که هیچ مغایرتی با قوانین استاندارد فیفا ندارد بقول شما پنــجــــاه سال فوتبال ایران نسبت به فـوتبال کشور های عربی و فوتبال دنیا برگشت عقب، پس با این همه تخلفات و رشوه خواری و رانت بازی و مافیای موجود میشه بگی ما کجای فوتبال دنیا و فوتبال همسایگان و کشورهای عربی که آموزش اصول فوتبال را از مدارس ابتدائی شروع میکنند هستیـم؟؟؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
آقای تارتار فرمودید فوتبال باید جوانمردانه باشد و نتیجه آن در زمین رقم بخورد ، پس با این وجود چرا از هندبال و خارج از زمین با پرتاب اوت دست آنهم مستقیما به سمت چارچوب دروازه برای رقم زدن نتیجه استفاده می کنید ؟ این کار از طرف یک بازیکن در تیمی دیگر از ایران در سالهای قبل انجام می گرفت و الان از طرف تیم شما !؟ کنار زمین هم ربطی به داخل زمین و مستطیل سبز ندارد میخاد آنجا باطلاق باشد و یا کویر لوت ، ضمن اینکه باران زیادی در اهواز باریده بود ، مسئولین باشگاه گفتن اضافه کردن عرض زمین جهت استاندارد کردن مساحت استادیوم و مطابقت با قوانین فیفا صورت گرفته و نه ترس از هندبال بازیکنان شما . بنده شما را به عنوان یک مربی خوب دوست دارم و بابت زحمات شما در زمان مربی گریتان در استان خوزستان تشکر می کنم ولی درستش نبود که با دشمنان مرکز نشین فولاد به این مسئله کوچک در رادیو وتلویزیون این همه دامن بزنید و برای هیچ هیاهو براه بیندازید . فولاد دشمن زیاد دارد و بنده این را سالها پیش وقتی آقای دهکردی رفت فهمیدم وقتی یکی از سایت هاشون که اسمش را فراموش کرده ام با عصبانیت برایم نوشت چرا من هواداری فولاد را می دهم ؟ به هر حال امیدوارم فولاد در لیگ ایران و آسیا بدرخشد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
واقعا کار زشت و مایه آبروریزی بود. باشگاه فولاد شده مایه مضحکه تمام سایتها و پیجهای ورزشی دارن به ما میخندن یکی مینویسه عرض دروازه رو دو برابر کنید که گل بزنید. یکی نوشته نقطه پنالتی رو ببرید پشت 18 قدم که گل پنالتی نخورید. چه اشتباه فاحشی کردن باید برخورد جدی بشه با کسایی که چنین پیشنهادی برا خراب کردن زمین دادن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها